Урок "Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.( закріплення) " ( 4 клас)

Про матеріал
Матеріал дозволяє закріпити навички додавання та віднімання багатоцифрових чисел в ігровій формі на основі книги Д. Ролінг " Філософський камінь"
Перегляд файлу

 

     Тема: Письмове додавання і віднімання  багатоцифрових чисел.( закріплення)

                                                                  ( 4 клас)

Мета: Закріпити прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі  та рівняння із застосуванням письмових обчислень;

            розвивати вміння аналізувати та систематизувати  ;

            виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги.

 

Обладнання: макет сови, лист, мантії кожній дитині, презентація «Завдання до уроку», розподільчий капелюх, картки для усного опитування, три шнурочка з пір’їнками, скриньки з балами, прапори факультетів, котли для зіллєваріння, плакат  із зображенням вази,  із  зображенням пацючка, три золотих снітча, картки для групової роботи, картки для індивідуальної роботи, картки для самостійної роботи, нагороди переможцям.

 

   

                                                                    Хід уроку.

І Організація класу.

 

Ось наш  дзвінок  вже голосно лунав,

Він учням всім наказ незмінний   дав:

Розумним, винахідливим,

Cміливим, впевненим ти будь,

Знання отримані раніше не забудь!

Сьогодні в нашім класі гості – привітайте!

І на урок про них ви забувайте.

 

ІІ Контроль і закріплення знань учнів:

 

На дошці –сова , до лапки прив’язано листа. Звучить музика з кінофільму «Гаррі Поттер та філософський камінь »

Вчитель: Діти, сьогодні  вранці у нас зۥявилася незвичайна тваринка. Вона принесла чарівного листа із Школи чародійства й магії «Хогвардса» від Директора Альбуса Дамблдора. Вам цікаво , що у ньому? Давайте прочитаємо?

                                                     Дорогі учні 4-А класу!

Ми раді інформувати Вас, що Вам надано місце у Школі чародійства й магії «Хогвардсі». Білети придбайте у касі . Потяг відходить від платформи 9 і три чверті об 9.25. Чекаємо на Вас і сподіваємося, що Ви будете гідними учнями нашої школи.

 

Вчитель: Отже вирушаймо на потрібну нам платформу. Треба придбати білети.Двох учнів відправимо зайняти чергу в касі.

Учні біля дошки працюють з картками.

Картка1

Знайди периметр прямокутника:

а= 8см  

 в= 6см

 

Р    =?см

 

 

Картка 2

Переклади у інші одиниці вимірювання:

3т = …кг           5км=…..м

600кг=….ц       8см=….мм

40т=….ц            45008м=….км…м

 

А ми купуємо квитки . Погляньте на слайд.

 ( слайд 1)

209870   145602  300012  876234   

1. Прочитайте багатоцифрові числа.

  • Скільки у першому числі одиниць другого класу?
  • Скільки у другому числі одиниць першого класу?
  • Назвати сусідів третього числа.
  • Скільки у четвертому числі всього десятків? Сотень? Тисяч? Десятків тисяч?
  • Що означає цифра 2 у записі другого числа? Цифра 4?

2. Розкладіть на розрядні доданки числа( слайд 2):  605897, 230001

3. Запам’ятайте число: 675204, 328076

4 Усний рахунок.

Математичний диктант

Збільшити  25 у 1000 разів.

Знайти суму чисел 280 і 120

Записати 135од ІІ класу і 378 од. першого

Зменшити 80000 у 100 разів

Знайти різницю 600 і 250

 Вчитель: Ось ми й у Хогвардсі. .Нас чекає розподіл по факультетам. Допоможе розподільчий капелюх. Піднімається перший ряд.

  • Як називаються числа при додаванні?
  • Збільшити добуток у 1000 разів ( 6*7=42)
  • Знайти половину від добутку: ( 6*4=24)
  • Перекласти у км: 3000м.
  • Як знайти перший доданок?
  • Перший множник 6 , другий – 8. Знайти добуток.
  • Ваш факультет називається Когтевран. Ставлю на перший  стіл  ряду  прапор факультету.

 

 Піднімається другий ряд.

  • Як називаються числа при відніманні?
  • Перекласти у кг 45 т.
  • Як знайти зменшуване?
  • Як знайти від’ємник?
  • Зменшити у  100 разів число 5000
  • Знайти ціле, якщо третина дорівнює 15 ( 45)
  • Ваш факультет Пуфендуй. Ставлю на перший  стіл  ряду  прапор факультету.

       Піднімається третій ряд.

  • Як додавати і віднімати багатоцифрові числа?
  • Як звучить  переставний закон додавання?
  • Як називаються числа при множенні?
  • Якого компонента не вистачає: дільник, частка?
  • Збільшити 19999 на 1.
  • Скільки секунд у 2 хвилинах?
  • Ваш факультет називається Гріфіндор. Ставлю на перший  стіл  ряду  прапор факультету.

 

ІІІ Робота над матеріалом уроку

 

Вчитель: Розподіл закінчили. Хочу повідомити, що між факультетами йдуть змагання. За перемогу в певних уроках кожен факультет отримує 10 балів у свою скриньку . В кінці уроку підведемо підсумки. Факультети ознайомтеся з розкладом занять: ( слайд 3)

  1. Левітація. ( розв’язування прикладів)
  2. Догляд  за магічними тваринами.( задача)
  3. Зіллєваріння. ( групова робота)
  4. Транс фігурація (розв’язування рівнянь)
  5. Ну мерологія ( самостійна робота)
  6. Квідіч ( логічна зупинка)
  7. Історія древніх рун ( пошук помилки)

 1 Розв’язування прикладів

Вчитель: Перший урок левітація. На цьому занятті ми вивчимо вміння за допомогою чарівної палички пересувати у повітрі предмети. Погляньте на слайд( слайд 4) Кожен учень розв’язує приклади по одному. Відразу підіймає руку. Ми перевіряємо відповідь, якщо вона правильна, ваша пір’їнка летить вгору, якщо ні – вниз.

 

  342786              976572        123508           745874      

+123213         -   743162     + 512344         -527694    

  465999     233410          635852         218180

                                                     2  Розв’язування задачі

Вчитель: У цьому змаганні перемогу виборов факультет…..Він отримує свої 10 балів. А зараз треба бути дуже уважними і кмітливими. Урок догляду за магічними тваринами не допускає  безпечності.

Тема сьогоднішнього заняття : «Сімейство піксі». Вони дуже підступні  і швидкі на пакості. Зверніть увагу на їх зовнішній вигляд.( слайд 5). А зараз розрахуємо кількість кормів, які потрібні родині піксі на тиждень.

 

Задача:

 У Хагріда жили 23 дорослі  та 15 маленьких піксі . Дорослі за тижень з’їдають по 17г  водоростей . Всьому сімейству потрібно 526г водоростей. По скільки г водоростей з’їдає кожне  маленьке піксі?

 

Робота над умовою задачі:

  • Що означає число 23? 15 у задачі?
  • Скільки потрібно кожному дорослому діксі?
  • Що означає число 526 у задачі?
  • Про що нам потрібно дізнатися, розв’язав   задачу?

Вчитель: Я трішки допомогла вам з короткою умовою.( слайд 6)

1 учень до дошки і аналізує задачу, розв’язує з поясненням.

          Фізхвилинка.

Нас  у Хогвардсі навчали.

Ми рішали, рахували.

Піксі маленьких   ростили,

Пір’я  літати учили.

Заморилися ми дуже,

Відпочинемо, мій друже,

Ось направо повернулись,

І наліво повернулись.

Знову сили прибули.

Працювати тихо сіли. 

   

Фізхвилинка  для очей.                                                                                                                                                                                                                                                                            

 3. Групова робота

Вчитель: Наступний урок зіллєваріння. Факультети, підходимо до своїх котлів. Інгредієнти написані на листочках.  Розбираємо по одному. Робота факультету буде залежити від  праці кожного. Розв’язав приклад , по коду обираєте свою букву. Потім весь факультет складає назву зілля, яке варилося.

 

_967456       +234651      _769034     +462791      _952789            

  654832         342632        123422       224314        406064

 

Код:312624 - у, 312657 - ш, 577283 - с,  645612 - п, 654214- л,  687105- і, 546725 -х

 

 _867456       +324551      _979234     +562792      _742789            

   136032         342632        423422        214314        307178

 

 

_ 798475      + 324551      _869235     + 364791      _852487           

   246352         254360        425424        214329        431168

 

 

 

 

І факультет – зілля успіху,

ІІ факультет – зілля щастя,

ІІІ факультет – зілля удачі.

Першим був факультет… Він отримує 10 балів.

 

 

 

                                                               4 Робота з підручником

Вчитель: Наступний урок – трансфігурація. Нам потрібно перетворити цю вазу на пацюка. Для цього  розв’яжемо рівняння  ст. 51 №319 (2 учні біля дошки, І варіант працює з одним , ІІ – з іншим)

 

Відповідь перевіряємо , відокремлюю половинки плаката із зображенням вази, під ним зображення пацючка.

Вчитель:  Нумерологія – працює з цифрами . Ми також вміємо це робити. Ст. 51 № 118 (1) – Ваша самостійна робота. Факультет Гріфіндор працює з картками.( задача)

 

12 гіппогріфів  з’їдають  30 кг м’яса . Скільки потрібно гіппогріфів, щоб вони з’їли  270 кг м’яса?

 

 ІV Розвиток логічного мислення

 

Вчитель:  Найулюбленіша гра у Хогвардсі- це квідіч. Головний гравець – ловець, який інколи може змінити хід гри за секунду , впіймавши золотий  снітч( слайд 7) Але ловця треба обрати. Хто хоче спробувати? ( Якщо ловець не зміг відповісти на питання , намагаємося розв’язати классом)

 

 

 

 

 

 

Яке число буде наступним?

А) 19,24       в) 20, 27,      б) 18,23

Горіло 9 ліхтариків. Три з них погасло. Скільки ліхтариків залишилось?

А) 6       в) 9      б) 7

 

Кількість рибин, які впіймав  Рон Візлі, виражена двоцифровим числом. Усі рибини можна поділити на 2,3,5 однакових купок, але не можна розподілити на чотири однакові купки. Скільки рибин спіймав Рон?

А) 10     в) 30     б)20   г) 45

Вчитель:  І останній урок  - історія древніх рун. Історія – наука , яка не повинна припускатися помилок. Найчастіше фоліанти зберігаються в архівах, а там безліч підступних мишей. Історикам приходиться після них латати дірки і інколи вони припускаються помилок. Ваше завдання – знайти ці помилки. 

+364981        

  441200          

  805101          

 

-872987        

  533490          

  349517          

 

V Підсумок уроку

  -  У вас на парті  лежать кольорові долоньки. Зелена  означає, що вам було легко додавати та віднімати багатоцифрові числа. Жовта -  потрібно ще потренуватися. Червона – було дуже важко. Подумайте і підніміть вгору ручку того кольору, яка відповідає вашій роботі.

 - Щоб потренуватися , додому записуємо домашнє завдання ст.. 52 №322, 323

 - Підводимо підсумки змагань між факультетами.

   Оцінювання дітей.

                                                      Робота  Яриги  Ольги Юріївни ,

                                                      вчителя початкових класів

                                                      Голопристанської ЗОШ  І-ІІІ ст.. №4

 Категорія – вища,

 Звання – «вчитель - методист»

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Мацько Н.Д., Ситник Д.В., Гривко A.B.)
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
1667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку