Тема: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.( закріплення)
( 4 клас)
Мета: Закріпити прийоми письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі та рівняння із застосуванням письмових обчислень;
розвивати вміння аналізувати та систематизувати ;
виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги.
Обладнання: макет сови, лист, мантії кожній дитині, презентація «Завдання до уроку», розподільчий капелюх, картки для усного опитування, три шнурочка з пір’їнками, скриньки з балами, прапори факультетів, котли для зіллєваріння, плакат із зображенням вази, із зображенням пацючка, три золотих снітча, картки для групової роботи, картки для індивідуальної роботи, картки для самостійної роботи, нагороди переможцям.
Хід уроку.
І Організація класу.
Ось наш дзвінок вже голосно лунав,
Він учням всім наказ незмінний дав:
Розумним, винахідливим,
Cміливим, впевненим ти будь,
Знання отримані раніше не забудь!
Сьогодні в нашім класі гості – привітайте!
І на урок про них ви забувайте.
ІІ Контроль і закріплення знань учнів:
На дошці –сова , до лапки прив’язано листа. Звучить музика з кінофільму «Гаррі Поттер та філософський камінь »
Вчитель: Діти, сьогодні вранці у нас зۥявилася незвичайна тваринка. Вона принесла чарівного листа із Школи чародійства й магії «Хогвардса» від Директора Альбуса Дамблдора. Вам цікаво , що у ньому? Давайте прочитаємо?
Дорогі учні 4-А класу!
Ми раді інформувати Вас, що Вам надано місце у Школі чародійства й магії «Хогвардсі». Білети придбайте у касі . Потяг відходить від платформи 9 і три чверті об 9.25. Чекаємо на Вас і сподіваємося, що Ви будете гідними учнями нашої школи.
Вчитель: Отже вирушаймо на потрібну нам платформу. Треба придбати білети.Двох учнів відправимо зайняти чергу в касі.
Учні біля дошки працюють з картками.
Картка1
Знайди периметр прямокутника:
а= 8см
в= 6см
Р =?см
Картка 2
Переклади у інші одиниці вимірювання:
3т = …кг 5км=…..м
600кг=….ц 8см=….мм
40т=….ц 45008м=….км…м
А ми купуємо квитки . Погляньте на слайд.
( слайд 1)
209870 145602 300012 876234
1. Прочитайте багатоцифрові числа.
2. Розкладіть на розрядні доданки числа( слайд 2): 605897, 230001
3. Запам’ятайте число: 675204, 328076
4 Усний рахунок.
Математичний диктант
Збільшити 25 у 1000 разів.
Знайти суму чисел 280 і 120
Записати 135од ІІ класу і 378 од. першого
Зменшити 80000 у 100 разів
Знайти різницю 600 і 250
Вчитель: Ось ми й у Хогвардсі. .Нас чекає розподіл по факультетам. Допоможе розподільчий капелюх. Піднімається перший ряд.
Піднімається другий ряд.
Піднімається третій ряд.
ІІІ Робота над матеріалом уроку
Вчитель: Розподіл закінчили. Хочу повідомити, що між факультетами йдуть змагання. За перемогу в певних уроках кожен факультет отримує 10 балів у свою скриньку . В кінці уроку підведемо підсумки. Факультети ознайомтеся з розкладом занять: ( слайд 3)
1 Розв’язування прикладів
Вчитель: Перший урок левітація. На цьому занятті ми вивчимо вміння за допомогою чарівної палички пересувати у повітрі предмети. Погляньте на слайд( слайд 4) Кожен учень розв’язує приклади по одному. Відразу підіймає руку. Ми перевіряємо відповідь, якщо вона правильна, ваша пір’їнка летить вгору, якщо ні – вниз.
342786 976572 123508 745874
+123213 - 743162 + 512344 -527694
465999 233410 635852 218180
2 Розв’язування задачі
Вчитель: У цьому змаганні перемогу виборов факультет…..Він отримує свої 10 балів. А зараз треба бути дуже уважними і кмітливими. Урок догляду за магічними тваринами не допускає безпечності.
Тема сьогоднішнього заняття : «Сімейство піксі». Вони дуже підступні і швидкі на пакості. Зверніть увагу на їх зовнішній вигляд.( слайд 5). А зараз розрахуємо кількість кормів, які потрібні родині піксі на тиждень.
Задача:
У Хагріда жили 23 дорослі та 15 маленьких піксі . Дорослі за тижень з’їдають по 17г водоростей . Всьому сімейству потрібно 526г водоростей. По скільки г водоростей з’їдає кожне маленьке піксі?
Робота над умовою задачі:
Вчитель: Я трішки допомогла вам з короткою умовою.( слайд 6)
1 учень до дошки і аналізує задачу, розв’язує з поясненням.
Фізхвилинка.
Нас у Хогвардсі навчали.
Ми рішали, рахували.
Піксі маленьких ростили,
Пір’я літати учили.
Заморилися ми дуже,
Відпочинемо, мій друже,
Ось направо повернулись,
І наліво повернулись.
Знову сили прибули.
Працювати тихо сіли.
Фізхвилинка для очей.
3. Групова робота
Вчитель: Наступний урок зіллєваріння. Факультети, підходимо до своїх котлів. Інгредієнти написані на листочках. Розбираємо по одному. Робота факультету буде залежити від праці кожного. Розв’язав приклад , по коду обираєте свою букву. Потім весь факультет складає назву зілля, яке варилося.
_967456 +234651 _769034 +462791 _952789
654832 342632 123422 224314 406064
Код:312624 - у, 312657 - ш, 577283 - с, 645612 - п, 654214- л, 687105- і, 546725 -х
_867456 +324551 _979234 +562792 _742789
136032 342632 423422 214314 307178
_ 798475 + 324551 _869235 + 364791 _852487
246352 254360 425424 214329 431168
І факультет – зілля успіху,
ІІ факультет – зілля щастя,
ІІІ факультет – зілля удачі.
Першим був факультет… Він отримує 10 балів.
4 Робота з підручником
Вчитель: Наступний урок – трансфігурація. Нам потрібно перетворити цю вазу на пацюка. Для цього розв’яжемо рівняння ст. 51 №319 (2 учні біля дошки, І варіант працює з одним , ІІ – з іншим)
Відповідь перевіряємо , відокремлюю половинки плаката із зображенням вази, під ним зображення пацючка.
Вчитель: Нумерологія – працює з цифрами . Ми також вміємо це робити. Ст. 51 № 118 (1) – Ваша самостійна робота. Факультет Гріфіндор працює з картками.( задача)
12 гіппогріфів з’їдають 30 кг м’яса . Скільки потрібно гіппогріфів, щоб вони з’їли 270 кг м’яса?
ІV Розвиток логічного мислення
Вчитель: Найулюбленіша гра у Хогвардсі- це квідіч. Головний гравець – ловець, який інколи може змінити хід гри за секунду , впіймавши золотий снітч( слайд 7) Але ловця треба обрати. Хто хоче спробувати? ( Якщо ловець не зміг відповісти на питання , намагаємося розв’язати классом)
Яке число буде наступним?
А) 19,24 в) 20, 27, б) 18,23
Горіло 9 ліхтариків. Три з них погасло. Скільки ліхтариків залишилось?
А) 6 в) 9 б) 7
Кількість рибин, які впіймав Рон Візлі, виражена двоцифровим числом. Усі рибини можна поділити на 2,3,5 однакових купок, але не можна розподілити на чотири однакові купки. Скільки рибин спіймав Рон?
А) 10 в) 30 б)20 г) 45
Вчитель: І останній урок - історія древніх рун. Історія – наука , яка не повинна припускатися помилок. Найчастіше фоліанти зберігаються в архівах, а там безліч підступних мишей. Історикам приходиться після них латати дірки і інколи вони припускаються помилок. Ваше завдання – знайти ці помилки.
+364981
441200
805101
-872987
533490
349517
V Підсумок уроку
- У вас на парті лежать кольорові долоньки. Зелена означає, що вам було легко додавати та віднімати багатоцифрові числа. Жовта - потрібно ще потренуватися. Червона – було дуже важко. Подумайте і підніміть вгору ручку того кольору, яка відповідає вашій роботі.
- Щоб потренуватися , додому записуємо домашнє завдання ст.. 52 №322, 323
- Підводимо підсумки змагань між факультетами.
Оцінювання дітей.
Робота Яриги Ольги Юріївни ,
вчителя початкових класів
Голопристанської ЗОШ І-ІІІ ст.. №4
Категорія – вища,
Звання – «вчитель - методист»