Урок Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків. Задачі що передбачають суму двох і трьох доданків.

Про матеріал

Основні завдання уроку сформульовані чітко і зрозуміло. Вдало підібрані вправи за рівнями складності дозволяють нарощувати складність у міру засвоєння матеріалу. Учні до занять ставляться з великим ентузіазмом, охоче вирішують завдання .

Перегляд файлу

Математика

 

Тема. Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох                     доданків. Задачі що передбачають суму двох і трьох доданків.

Тип уроку.   Урок формування вмінь і навичок.

Мета:   познайомити учнів з прийомом додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків, удосконалювати вміння розв’язувати задачі та формувати обчислювальні навички, розвивати математичну мову, логічне мислення, творчі здібності, вміння, виховувати активну життєву позицію, прагнення до успіху через наполегливу працю.

Обладнання. ПК, наочний та роздатковий  матеріал.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

"Психологічна настанова":

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.   Гра « Шифрувальники » ( робота в парах )

 

 

На партах лежать картки із завданнями:  обчислити приклади, розшифрувавши закодовані слова.

Пам’ятайте , якщо в обчисленнях будуть помилки, слова не зможемо відгадати.

 Шифр: Вміло, дружно, швидко, якісно.

То ж девізом уроку виберемо саме ці слова.

2. Запис дати виконання роботи до зошитів.

3. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 7.

Вчитель:

-Почнемо урок з каліграфічної хвилинки.

Цифра 7 у наших предків вважалась священною та була ще магічною.

-А чому, може хто знає?

Учні:

1. Тиждень складався з 7 днів.

2. У ті часи було відомо 7 планет.

3. Веселка має 7 кольорів.

4. Нотний стан має 7 нот.

5. Коли людина щаслива, вона говорить « на сьомому небі».

6. Із числом 7 тісно пов'язані всім відомі казки: «Вовк і семеро козенят»; «Білосніжка і сім гномів».

8. Число 7 збереглось у нашій мові у вигляді приказок і прислів'їв: «Семеро одного не чекають», «Сім раз відмір, один раз відріж», «У семи няньок дитина без ока», «Сім п'ятниць на тиждень» тощо.

9. Згідно з стародавнім повір'ям місто Київ розташоване на 7 горбах.

-Діти, ви довели, що для наших предків число 7 було священне і магічне.

4. Усний рахунок

   Розклади на розрядні доданки 

846,  420, 850, 704.

 

   Назви суми одним числом

500 + 90 + 6 =             

200 + 30 + 5 =

700 + 40 + 5 =

600 + 60 + 9 =

ІІІ. Оголошення теми уроку, мотивація навчальної діяльності.

Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків .Задачі, що передбачають суму двох і трьох доданків.

 

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?  

ІV . Сприйняття та осмислення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

Спершу ми розглянемо числовий вираз: 214 + 354 + 79.

Цей  вираз на дві дії. До того ж, обидві дії додавання. Його можна обчислювати, виконуючи кожну дію окремо. Однак, щоб зекономити час, можемо додати відразу три доданки, записавши їх стовпчиком.

 Під час запису у стовпчик кількох доданків ставлять лише один знак “+” (додавання). Ось так – посередині доданків.

Обчислимо вираз: 214 + 354 + 79 письмово. 

До 4 одиниць додати 4 одиниці й додати 9 одиниць, буде 17. 7 пишемо під одиницями, а 1 десяток запам’ятовуємо. До 1 десятка додаємо 5 десятків, додаємо 7 десятків, буде 13 десятків та ще 1 десяток, буде 14 десятків. Під десятками пишемо цифру 4, а 1 сотню запам’ятовуємо. До 2 сотень додаємо 3 сотні, буде 5 сотень і ще 1 сотня, отримали 6 сотень. Під сотнями пишемо цифру 6. Отож, сума трьох доданків 214, 354 і 79 – число 647.

Колективна робота № 732

Виконайте обчислення самостійно.

142 + 184 + 206 =

351 + 186 + 212 = 

.                          

Задачі, що передбачають суму двох і трьох доданків

Знаходячи суму відразу кількох доданків, можна виконувати обчислення в задачах.

Розгляньте самостійно задачу  733  ( прочитайте пояснення ) Фізкультхвилинка 

Руки за голову ставимо сміло.

І повертаємось вправо і вліво,

Зробимо чітко, діти, цю вправу:

Двічі наліво, двічі направо –

Будемо мати гарну поставу.

Задача

Першого дня автомобіль проїхав 275 км, другого – 250 км, а третього –

307 км. Яку відстань подолав автомобіль за три дні?

  Ми можемо відразу відповісти на запитання задачі. Адже вміємо додавати трицифрові числа, коли є відразу три доданки.

Для того, щоб дізнатися, скільки кілометрів  проїхав автомобіль за 3 дні, потрібно до 275 додати 250 і додати 307.

Виконайте додавання самостійно.

 Відповідь: автомобіль за 3 дні проїхав 832 км .

Робота з підручником

Розв’язання задачі № 736 

За коротким записом у вигляді малюнка складіть задачу.

Мавпа - ?                                      

                  Бегемот - ?                                                             307 кг

                   Борсук - ?                                                          

 

1) 307 – 295 = 12 ( кг ) – маса борсука .

2) 307 – 262  = 45 ( кг ) – маса мавпи.

3) 295 – 45 = 250 ( кг )

Відповідь : маса мавпи 45 кг, бегемота – 250 кг, а борсука – 12 кг.

V. Підсумок уроку 

- Чи справдилися ваші очікування?

- Що з очікуваного на уроку ми виконали?

Технологія «Продовжити речення »

Ми навчилися …………………

Тренували уміння  ……………….

Дізналися ………………………

Зрозуміли ………………………..

Мені сподобалося ………………………

Отже, сьогодні ми виконували письмові обчислення у випадку кількох доданків та розв’язували задачі, що передбачають суму двох і трьох доданків.

VІ. Домашнє завдання .

 

 

doc
Додано
28 березня 2018
Переглядів
2752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку