ТЕМА УРОКУ: ПІВДЕННА АМЕРИКА. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ МАТЕРИКА ТА ДОСІДЖЕННЯ
Мета уроку: виявити особливості фізико- географічного положення материка
Завдання уроку:
Навчальні: ознайомити учнів із загальними відомостями про материк, сприяти засвоєнню знань про основні риси географічного положення Північної Америки, продовжувати формувати практичні навички учнів працювати з картами атласів, з типовими планами-алгоритмами, аналізувати, виявляти закономірності , встановлювати причинно-наслідкові зв’ язки, робити висновки;
Виховні: розвивати вміння працювати в колективі, виховувати культуру спілкування, самостійність, розвивати інтерес до вивчення теми на прикладі Північної Америки;
Розвивальні: розвивати мислення учнів, пізнавальний інтерес, використовуючи проблемні ситуації, скласти умови для розвитку навичок учнів уявляти повідомлене, враховуючи вимоги до компетентносно-орієнтовного завдання, виділяти головне, робити висновки.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, контурна карта, компьютер, проектор, мультимедійна презентація
Опорні та базові поняття: материк, географічні координати, особливості природи,
пов’язані з ФГП материка
Методи роботи: словесний, частково-пошуковий, наочний, дедуктивно-репродуктивний
Діяльність учнів: виконання практичної роботи з використанням карт атласів і типового плану-алгоритму; розв’язання проблеми уроку, робота з контурною картою, ведення записів у опорному конспекті
Опорні та базові поняття: материк, частина світу, географічне положення, півкулі, меридіани,
паралелі.: берегова лінія, площа материка, екватор, нульовий меридіан, крайні точки.
ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційний момент
Привітання. Налаштування на роботу. Ознайомлення з опорним конспектом та системою оцінювання.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Учитель:
Всюди досліджуйте всечасно,
Що є велике і прекрасне,
Чого іще не бачив світ.
Михайло Ломоносов
Ви любите подорожувати? А які знання дають вам подорожі? Ми з вами сьогодні також станемо дослідниками і вирушаєм у подорож до…..
Відео.
Учитель. Ці землі названі на честь італійського мореплавця який довів існування Нового Світу. Колись цим материком заблукали герої книги Жюля Верна «Діти капітана Гранта», а ми з вами назву цього материка пов’язуємо зі словами «футбол», «карнавал». Ми починали вивчати материки зі слова «най». Так от, цей материк у номінації «НАЙ» заємає перше місце серед усіх континентів. НАЙвологіший на Землі. Тут поряд з НАЙбільшою низовиною світу простягається НАЙдовший гірський ланцюг. НАЙвищі на Землі вулкан і водоспад, НАЙповноводніша та найдовша ріка, НАЙвисокогірніше озеро світу, НАЙкровожерливіша риба та НАЙменший птах зацікавлять будь-кого…
Ви вже здогадались, що тема нашого уроку Південна Америка.
А розпочнемо ми її вивчати із ФГП.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Які завдання нам потрібно розв’язати на уроці?
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.ФГП ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ
Орг.момент
Завдання 1. (Робота в парах Диференційоване.)
РЯД 1. ФІЗИЧНІ ГЕОГРАФИ.
Положення відносно ліній градусної сітки
1.За планом в опорному конспекті та картами атласу, визначте і запишіть особливості положення материка та обґрунтуйте географічні наслідки.
2.Порівняти з Африкою
РЯД 2. ДОСЛІДНИКИ
Положення відносно навколишніх природніх об’єктів
1.За планом в опорному конспекті та картами атласу, визначте та опишіть особливості положення географічних об’єктів та обґрунтуйте географічні наслідки.
2.Порівняти з Африкою
РЯД 3. КАРТОГРАФИ
Визначте географічні координати крайніх точок
1.За планом в опорному конспекті та картами атласу визначити координати крайніх точок материка. (позначте точки на контурній карті). Розрахуйте протяжність материка із Пн. на Пд. за 70 зх.д.
Виступи учнів з доповідями.
Завдання 2. За фото на слайдах нанести на контурну карту елементи берегової лінії, об’єкти океану та об’єкти суходолу.
Географічна номенклатура: Об’єкти океану: 1.Карибське море, 2. затока Ла-Плата; протоки: 3.Магелланова, 4.Дрейка; Об’єкти суходолу: острови (материкові)- 5.Вогняна Земля, 6.Фолклендські. острови (вулканічні) 7.Галапагос, 8.Малі Антильські. Канал: 9.Панамський
Узагальнення опрацьованого: Отже, зробимо наш перший підсумок: (зворотна сторона конспекту)
2.ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ МАТЕРИКА
(Перед початком нового блоку дати завдання на пошуки об’єктів за QR-кодом.Відшукати цікаві факти. Поділитися інформацією через SMS з однокласниками)
За виступами учнів заповнити таблицю . Завдання3.
Учитель:
- Хто вивчав та досліджував материк, ви дізнаєтесь від учнів, які підготували для вас невеличкі повідомлення.
Виступ учнів з повідомленнями (Гумбольт . Вавілов)
Фернан Магеллан, Френсіс Дрейк, протока названа на честь англійського мореплавця-пірата Ф.Дрейка, який в 1578 році в результаті шторму опинився в цій протоці.
Дослідник Ч.Дарвін.
1.Це називається «Великий обмін»
Відшукайте «КОГО і ЧИМ?
2.Цей обект є світовою спадщиною ЮНЕСКО
Виступ дітей
V. Закріплення нового матеріалу.
Якщо учні погоджуються із запропонованим твердженням, то піднімають червону картонну долоньку, якщо ні – зелену.
VІ. Підсумок уроку
(сформулювати головні положення вивченої теми)
VII. Домашнє завдання
Підручник , параграф____
Розпочати дослідження за QR-кодом та заповніть таблицю за зразком .
Це був «Великий обмін» Відшукайте «КОГО і ЧИМ?
Цей обект є світовою спадщиною ЮНЕСКО Дізнайся про нього.
|
Розпочніть дослідження.
Добірка цікавих фактів про Південну Америку
Назва об’єкту (факту) |
ФГП об’єкту |
Країна |
Характеристика природних умов |
У чому полягає унікальність |
Пантанал
|
|
|
|
|
Альтиплано
|
|
|
|
|
1