13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок "Південна Америка. Географічне положення"

Про матеріал
Розробка уроку "Південна Америка. Географічне положення" Конспект уроку +презентація+опорний лист для роботи учнів.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: ПІВДЕННА АМЕРИКА. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ МАТЕРИКА ТА ДОСІДЖЕННЯ

Мета уроку: виявити особливості фізико- географічного положення материка

Завдання уроку:

Навчальні: ознайомити учнів із загальними відомостями про материк, сприяти засвоєнню знань про основні риси географічного положення Північної Америки, продовжувати формувати практичні навички учнів працювати з картами атласів, з типовими планами-алгоритмами, аналізувати, виявляти закономірності , встановлювати причинно-наслідкові зв’ язки, робити висновки;

Виховні: розвивати вміння працювати в колективі, виховувати культуру спілкування, самостійність, розвивати інтерес до вивчення теми на прикладі Північної Америки;

Розвивальні: розвивати мислення учнів, пізнавальний інтерес, використовуючи проблемні ситуації, скласти умови для розвитку навичок учнів уявляти повідомлене, враховуючи вимоги до компетентносно-орієнтовного завдання, виділяти головне, робити висновки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, контурна карта, компьютер, проектор, мультимедійна презентація

Опорні та базові поняття: материк, географічні координати, особливості природи,

пов’язані з ФГП материка

Методи роботи: словесний, частково-пошуковий, наочний, дедуктивно-репродуктивний

Діяльність учнів: виконання практичної роботи з використанням карт атласів і типового плану-алгоритму; розв’язання проблеми уроку, робота з контурною картою, ведення записів у опорному конспекті

Опорні та базові поняття: материк, частина світу, географічне положення, півкулі, меридіани,

паралелі.: берегова лінія, площа материка, екватор, нульовий меридіан, крайні точки.

 

ЗМІСТ УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання. Налаштування на роботу. Ознайомлення з опорним конспектом та системою оцінювання.

 

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Учитель:

Всюди досліджуйте всечасно,

Що є велике і прекрасне,

Чого іще не бачив світ.

Михайло Ломоносов

 

  • Прийом «Відгадай мене»

Ви любите подорожувати? А які знання дають вам подорожі? Ми з вами сьогодні також станемо дослідниками і вирушаєм у подорож до…..

 

Відео.

Учитель. Ці землі названі на честь італійського мореплавця який довів існування Нового Світу. Колись цим материком заблукали герої книги Жюля Верна «Діти капітана Гранта», а ми з вами назву цього материка пов’язуємо зі словами «футбол», «карнавал». Ми починали вивчати материки зі слова «най». Так от, цей материк у номінації «НАЙ» заємає перше місце серед усіх континентів. НАЙвологіший на Землі. Тут поряд з НАЙбільшою низовиною світу простягається НАЙдовший гірський ланцюг. НАЙвищі на Землі вулкан і водоспад, НАЙповноводніша та найдовша ріка, НАЙвисокогірніше озеро світу, НАЙкровожерливіша риба та НАЙменший птах зацікавлять будь-кого…

Ви вже здогадались, що тема нашого уроку Південна Америка.

А розпочнемо ми її вивчати із ФГП.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

  • Подивимось на слайд та запишемо тему уроку в опорні конспекти. «ФГП Південної Америки. Дослідження.»
  • Який материк ви вже дослідили?
  • А за яким планом ви вивчали материк?
  • Пригадайте план характеристики ФГП материка. .Він вміщений у вас на форзаці підручника.
  • Отже, ми можемо сказати, що ФГП - це своєрідна адреса материка у просторі, яка може підказати нам  його особливості природи?

 

  • Визначення мети та завдань уроку:

Які завдання нам потрібно розв’язати на уроці?

  

  •              виявити                 особливості ФГП Південної Америки;
  •              вивчити                 географічні об’єкти берегової лінії континенту;
  •              ознайомитися        із історією дослідження та освоєння материка;
  •              розпочати   дослідження цікавих фактів про материк.
  • Розв’язати проблемне питання: який вплив має фізико-географічне положення на особливості природи материка?

 

  • Прийом «Географічна мозаїка»
  1. Всі точки розміщені на південь від екватора мають широту (південну)
  2. Всі точки розміщенні на північ від екватора мають (північну широту)
  3. Всі точки, що містяться на захід від Грінвічського меридіана мають (західну довготу)
  4. Всі точки на схід від нульового меридіану мають (східну довготу)
  5. Широта і довгота точок становлять її….(географічні координати)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

1.ФГП ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ

  • Пропоную розпочати відкриття для себе Південної Америки.
  • Які джерела інформації будемо використовувати, характеризуючи материк? (атлас, демонстраційну Фізичну карту світу, підручник)
  • Розпочнемо із атласу.
  • Перше що нас цікавить – це площа..Знайдіть в атласах площу і запишіть її до конспекту  (17,8 млн км2,)
  • Яке місце серед материків? (4-те, 12% суходолу)

Орг.момент

  • Щоб визначити  ФГП Південної Америки, нам необхідно розділитися на групи за рядами. 1-й Фізичні географи, 2-й Дослідники, 3-й Картографи.
  • Кожен ряд має своє завдання, яке чітко поставлене у опорному конспекті. Зверніть на це увагу!.
  • Розподіліть завдання  у парі з тим, ким сидите. Можна радитися з найближчими сусідами по парті у своїй  групі.
  • Хто швидко впорається із завданням своєї групи, може перейти до завдання їншої групи

 

  • Прийом «Географічна лабораторія»

 

Завдання 1. (Робота в парах Диференційоване.)

РЯД 1. ФІЗИЧНІ ГЕОГРАФИ.

Положення відносно ліній градусної сітки

1.За планом в опорному конспекті та картами атласу, визначте і запишіть особливості положення материка та обґрунтуйте географічні наслідки.

2.Порівняти з Африкою

 

РЯД 2. ДОСЛІДНИКИ

Положення відносно навколишніх природніх об’єктів

1.За планом в опорному конспекті та картами атласу,  визначте та опишіть особливості положення географічних об’єктів та обґрунтуйте географічні наслідки.

2.Порівняти з Африкою

 

РЯД 3. КАРТОГРАФИ

Визначте географічні координати крайніх точок

1.За планом в опорному конспекті та картами атласу визначити координати крайніх точок материка. (позначте точки на контурній карті). Розрахуйте  протяжність материка із Пн. на Пд. за 70 зх.д.

Виступи учнів з доповідями.

 

  • Прийом «Практична лабораторія». Берегова лінія Південної Америки.

 

Завдання 2. За фото на слайдах нанести на контурну карту елементи берегової лінії, об’єкти океану та об’єкти суходолу.

Географічна номенклатура: Об’єкти океану: 1.Карибське море, 2. затока Ла-Плата; протоки: 3.Магелланова, 4.Дрейка; Об’єкти суходолу: острови (материкові)- 5.Вогняна Земля, 6.Фолклендські. острови (вулканічні) 7.Галапагос, 8.Малі Антильські. Канал: 9.Панамський

 

Узагальнення опрацьованого: Отже, зробимо наш перший підсумок:  (зворотна сторона конспекту)

  • Південна Америка – 4-й за розміром материк планети
  • Розташований в тропічних широтах.
  • Знаходиться у  3-х півкулях.
  • Берегова лінія слабо розчленована
  • Омивається двома  океанами та одним морем.
  • Разом із Пн. Америкою утворює одну частину світу Америка

 

 

2.ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ МАТЕРИКА

(Перед початком нового блоку дати завдання на пошуки об’єктів за QR-кодом.Відшукати цікаві факти. Поділитися інформацією через SMS з однокласниками)

  • Прийом «Розповідь учителя» та «Домашня заготовка»
  • Відкриття материка.
  • А зараз я пропоную здійснити мандрівку в часі і перенестися у 15-те століття.
  • Чим знаменита дата 12 жовтня 1492 року?
  • Прошу виступити з коротким повідомленням (Х.Колумб)

За виступами учнів заповнити таблицю . Завдання3.

  • Чому материк названо іменем людини яка його не відкривала?
  • Виступ (А.Віспуччі)
  • Основні етапи дослідження Південної Америки

  Учитель:

  • Відкриття Америки стало визначною географічною подією. Проте вона була затьмарена колонізацією. Протягом двох століть, що минули відтоді, як Колумб зійшов на берег Вест-Індії, іспанці прямували до Південної Америки з єдиною метою – знайти золото. Знайти його вони сподівались в легендарній країні Ельдорадо, яка за їхніми уявленнями, знаходилась десь у центрі материка. Конкістадори, так звалися іспанські завойовники, винищували і поневолювали народи Південної Америки, спустошували і грабували землі. Але уже наприкінці 18 та до 20 ст. до материка вирушили справжні вчені-дослідники

- Хто вивчав  та досліджував материк, ви дізнаєтесь від учнів, які підготували для вас невеличкі повідомлення.

Виступ учнів з повідомленнями (Гумбольт . Вавілов)

  • Яких іще з відомих мандрівника ми можемо згадати. Їх імена увіковічені на карті?

Фернан Магеллан, Френсіс  Дрейк, протока названа на честь англійського мореплавця-пірата Ф.Дрейка, який в 1578 році в результаті шторму опинився в цій протоці.

Дослідник Ч.Дарвін.

 

  • Прийом «Інтернет-технології»
  • Для тих хто має доступ до інтернету пропонується відшукати за QR-кодом розгадати цікаві факти і зачитати їх перед класом

1.Це називається «Великий обмін»

Відшукайте «КОГО і ЧИМ?

2.Цей обект є світовою спадщиною ЮНЕСКО

Виступ дітей

 

V. Закріплення нового матеріалу.

 

  • Прийом «Так – ні»

Якщо учні погоджуються із запропонованим твердженням, то піднімають червону картонну долоньку, якщо ні – зелену.

  • Материк розташований у західній півкулі, екватор перетинає її у північній частині (Так)
  • Південна Америка лежить у всіх чотирьох півкулях. (Ні)
  • Найбільша затока континенту Ла-Плата. (Так)
  • Холодні течії сприяють утворенню опадів на побережжі материка (Ні)
  • Європейці потрапили на материк після подорожей Ф.Магеллана. (Ні)
  • Освоєння материка супроводжувалося загарбницькими війнами. (Так)
  • Перші наукові дослідження континенту вчені-натуралісти  А.Гумбольдт і М.Вавілов
  • здійснили тільки в ХХІ ст. (Ні)
  • Географічне положення материка робить його найвологішим материком планети(Так)
  • Александра Гумбольдта називають «Другим Колумбом» (Так)
  • Межа між материками проходить по Панамському каналу. (Так)
  • Материки Пн. та Пд.Америка разом складають одну частину світу АМЕРИКА (так)

 

VІ. Підсумок уроку

 

  • Прийом "Роблю висновок"

 (сформулювати головні положення вивченої теми)

  • Чи виконали ми поставлені перед нами завдання?                                                                                                                      
  • Де в майбутньому ви зможете використовувати отримані  знання?
  • Порахуйте свої зароблені кошти згідно курсу:  1грн.= 0,14 реала. 1 долар США= 3,75 реала

 

VII. Домашнє завдання

Підручник , параграф____

Розпочати дослідження за QR-кодом та заповніть таблицю за зразком .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це був «Великий обмін»

Відшукайте «КОГО і ЧИМ?

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fuk.wikipedia.org%2Fwiki%2F%25D0%259A%25D0%25BE%25D0%25BB%25D1%2583%25D0%25BC%25D0%25B1%25D1%2596%25D0%25B2_%25D0%25BE%25D0%25B1%25D0%25BC%25D1%2596%25D0%25BD&4&0

Цей обект є світовою спадщиною ЮНЕСКО

Дізнайся про нього.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розпочніть дослідження.

Добірка цікавих фактів про Південну Америку

 

Назва об’єкту (факту)

ФГП об’єкту

Країна

Характеристика природних умов

У чому полягає унікальність

 

Пантанал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Альтиплано

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
2 січня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку