КОНСПЕКТ УРОКУ З ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ 7 КЛАСУ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІ В І ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ
ТЕМА: «ПІВДЕННА АМЕРИКА. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ОСВОЄННЯ МАТЕРИКА»
Вчитель географії Смиченко Лариса Давлетівна
Калинівська ЗОШ І – ІІІст.
Тема « Південна Америка. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка
Мета:
Навчальна - сформувати в учнів знання про особливості фізико – географічного положення Південної Америки порівняно з Африкою; його розміри,обриси;поглибити знання учнів про основні етапи дослідження й освоєння материка;
Розвиваюча – продовжувати формування навичок визначення фізико – географічного положення материка за типовим планом, за фізичною картою світу; розвивати в учнів прийом фізико – географічного порівняння на основі аналізу географічних карт, вміння встановлювати причинні - наслідкові зв’язки
Виховна – розвивати допитливість, пізнавальний інтерес до історії дослідження та освоєння Південної Америки.
Обладнання: Географія: підручник для 7 класу Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш./, стінна фізична карта Південної Америки, стінна фізична карта світу, контурні карти, портрети дослідників , комп’ютер відеосюжет про Південну Америку.
Інформаційний ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=cZUF_957o_M
Географічна номенклатура: Миси: Галлінас, Фроуерд,;Кабу – Бранку, Париньяс,Горн; Карибське море; затоку Ла- Плата;протоки ; Магелланова,
Дрейка; острів Вогняна Земля.
Очікувані результати: учні після уроку зможуть назвати географічне положення материка,охарактеризувати історію відкриття та дослідження
Тип уроку – вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І Організаційний момент
Прийом « Розминка »
Закінчи речення одним словом. Кожен учень по черзі закінчує фразу « Я бажаю вам…»
ІІ Активізація опорних знань.
Прийом « Інтелектуальний марафон»
1.Назвіть і покажіть на карті материки , які ми вивчили.
2.Що таке географічне положення материка?
3. Чому важливо знати географічне положення материка?.
ІІІ Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів.
З дивовижного континенту Африка , де відсутній звичайний для європейців поділ на зиму і літо,де навколо екватору зростають вічнозелені ліси, а поруч із ними можна побачити багаторічні сніги, де через найбільшу пустелю світу протікає велика річка Нил ми переносимо ся через океан до Південної Америки.
Учитель пропонує згадати що відомо учням про Південну Америку,які асоціації виникають.
Перегляд відео сюжету про Південну Америку https://www.youtube.com/watch?v=cZUF_957o_M
Ми з вами ,при вивченні материка Африка ,складали інтелект карту Африки Сьогодні на уроці ви продовжити створювати інтелект карту , але для Південної Америки, яку ви представите на підсумковому уроці.
Знайомство з материком ми починаємо із його» адреси» , місце розташування , географічного положення. Чому? ( відповіді учнів).
Географічне положення має великий вплив на природу любого материка, дає загальне уявлення про особливості природних умов, пояснює природні процеси. Яскравий приклад тому вивчений нами материк Африка.
Прийом « Проблемне питання»
А яке ж географічне положення материка Південна Америка ? ІV Вивчення нового матеріалу
1.Географічне положення материка .
Бесіда « Згадуємо план географічного положення материка»( робота з додатком підручника)
Прийом «Я знаю»
Робота з фізичною картою світу та Південної Америки
а) Визначте , у яких півкулях розташована Південна Америка відносно екватора, відносно нульового меридіана, відносно океанів, інших материків.
Прийом « Я вмію»
а) Знайдіть крайні точки материка, нанесіть їх на контурну карту визначте координати.
Б) позначте на контурній карті океани, що омивають Південну Америку та материки , які межують з нею,море, затоку, протоки, найбільші острови поряд.
Прийом « Скарбничка» Учитель розповідає про походження назв географічних об’єктів Південної Америки.
Прийом « Я знаю» Визначте протяжність материка з півночі на південь по 70 зх.д.; протяжність із заходу на схід по 10 пд.ш.
В) Прийом « Я можу» Порівняти географічне положення материка Африка та материка Південна Америка. Діаграма Венна.
Прийом « Роблю висновок»
Чим відрізняється фізико – географічне положення Південної Америки від фізико – географічного положення Африки.?
2. Дослідження й освоєння Південної Америки.
В епоху Великих географічних відкриттів територію Південної Америки називали « Новим світом «.
Завдання 1 Як ви думаєте чому?
Завдання»2 Що спонукало європейців до відкриття нових земель?
Завдання 3 . Чому материк названий імям людини , яка його не відкривала?
Завдання 4 Що дало Південної Америці освоєння материка європейцями?
Прослухайте повідомлення учнів дайте відповіді на ці питання.
Виступ учнів. Випереджальне завдання» Дослідження та дослідники материка Південна Америка»
Прийом « Творча лабораторія «
Робота з таблицею «Відкриття та дослідники Південної Америки»
Час дослідження |
Дослідник |
Результати дослідження |
V.Закріплення вивченого матеріалу
Прийом « Мозковий штурм»
Скласти перелік фактів , які засвідчують вплив географічного положення на природу Південної Америки
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Метод» Сюрприз» Картки ,які в стиглій формі ілюструють матеріал уроку (крайні точки , океан, моря , які омивають материк тощо) та потребують коментарів поміщають в скриньку. Підчас підбиття підсумків учитель витягує картки ,учні - коментують.
VІІ. Домашнє завдання.
Скласти інтелект карту « Географічне положення материка Південна Америка», де «центральний образ – географічне положення»: асоціації – наприклад, Амазонка, карнавал, румба тощо, під ідеї – крайні точки, океани тощо.
2Прочитати параграф 34.