ТЕМА: Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного
положення. Дослідження і освоєння материка. Практична робота №5
«Нанесення географічних об’єктів на контурну карту материка»
МЕТА: сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, площу та форму материка; поглибити систему знань учнів про відкриття та дослідження Південної Америки; удосконалити практичні навички учнів характеризувати географічне положення материка.
ОБЛАДНАННЯ: фізична карта Південної Америки, картини природи материка, портрети дослідників материка.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.
СТРУКТУРА УРОКУ:
І. Організаційний момент ……………………...1 хв
ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів…..4 хв
ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів ….1 хв
ІV. Вивчення нового матеріалу…………….....27 хв
V. Закріплення нових знань і умінь учнів …….8 хв
VI. Підсумок уроку……………………………...3 хв
VII. Домашнє завдання………………………....1 хв.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Дорогі діти, посміхніться один одному, зберіться з думками, будьте уважні, активно працюйте, не бійтесь помилитись, висловлюючи свої думки. Девіз нашого уроку: «Знання – це багатство, а вміння навчатись – ключ до нього». Добувайте знання, навчайтесь. Ви можете, ви здатні, вам це під силу. Я бажаю усім гарного настрою, результативної роботи, взаєморозуміння, успіху.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
«Бліц – опитування»
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
«Вгадай об’єкт»
Колись ці землі з ласки Амеріго Веспучі одержали назву «Новий світ», колись у джунглях цього материка заблукали герої книги Жюля Верна «Діти капітана Гранта», а наші сучасні уявлення про цю частину світу нерозривно пов’язані зі словами «футбол», «карнавал», «танго». Яскрава природа материка, традиції його мешканців зацікавлять будь – кого, тому на сьогоднішньому уроці ми почнемо детальне знайомство з ним. Що це за материк? (Південна Америка)
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Прийом «Творча лабораторія»
- за яким планом ми складаємо характеристику географічного положення материка? Заповніть модель – квітку на дошці.
- за допомогою карт атласу визначити географічне положення материка Південна Америка. (завдання виконуються парами. Пара учнів визначає два пункти плану. Записують на аркушах паперу і прикріплюють на дошку в квітку.)
2. Практична робота
1. Визначити координати крайніх точок материка
(Північна мис Гальїнас, 120 пн. ш. 720 зх. д.; Південна – мис Фроуерд, 540 пд. ш. 710 зх.д.; Західна – мис Паріньяс, 50 пд. ш., 820 зх.д.; Східна – мис Кабу – Бранку, 70 пд. ш., 340 зх. д.)
Напередодні учні отримали випереджальне завдання і підготували повідомлення про відкриття материка та його дослідження.
Використовуючи повідомлення учнів складіть таблицю:
Дата |
Дослідники |
Результати дослідження |
|
|
|
Ось до берега приплили,
Потомились? Є ще сили?
Зараз слід поміркувати,
Що дізнались – розказати.
Учень показує географічні об’єкти на карті, учні класу їх називають.
Назвіть основні характеристики географічного положення Південної Америки: в якій півкулі розташований (відносно екватора), де проходять лінії тропіків, полярних кіл, положення відносно нульового меридіана, назвати крайні точки, площу, протяжність з півночі на південь, із заходу на схід, найближчі материки, які океани омивають, сильно чи слабо розчленована берегова лінія.