16 квітня о 18:00Вебінар: Викладання трудового навчання в умовах карантину

Урок "Південна Америка. Загальні відомості.Особливості географічного положення . Дослідження і освоєння материка. Практична робота №5 «Нанесення географічних

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань.Цей урок має мету сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, площу та форму материка; поглибити систему знань учнів про відкриття та дослідження Південної Америки; удосконалити практичні навички учнів характеризувати географічне положення материка
Перегляд файлу

 

1ТЕМА: Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного 

              положення. Дослідження і освоєння материка. Практична робота №5

             «Нанесення географічних об’єктів на контурну карту материка»

МЕТА: сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, площу та форму материка; поглибити систему знань учнів про відкриття та дослідження Південної Америки; удосконалити практичні навички учнів характеризувати географічне положення материка.

ОБЛАДНАННЯ: фізична карта Південної Америки, картини природи  материка, портрети дослідників материка.

ТИП УРОКУ: урок  засвоєння нових знань.

СТРУКТУРА УРОКУ:

І. Організаційний момент ……………………...1 хв

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів…..4 хв

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів ….1 хв

ІV. Вивчення нового матеріалу…………….....27 хв

V. Закріплення нових знань і умінь учнів …….8 хв

VI. Підсумок уроку……………………………...3 хв

VII. Домашнє завдання………………………....1 хв.

 

ХІД УРОКУ

І.         ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Дорогі діти, посміхніться один одному, зберіться з думками, будьте уважні, активно працюйте, не бійтесь помилитись, висловлюючи свої думки. Девіз нашого уроку: «Знання – це багатство, а вміння навчатись – ключ до нього». Добувайте знання, навчайтесь. Ви можете, ви здатні, вам це під силу. Я бажаю  усім гарного настрою, результативної роботи, взаєморозуміння, успіху.

ІІ.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.

 «Бліц – опитування»

  1. Назвіть материки, які ви вивчили.
  2. Показати їх на карті.
  3. За яким планом вивчають материк?
  4. Що вам відомо про відкриття Америки?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

«Вгадай об’єкт»

  • Спробуйте визначити тему нашого уроку самостійно, прослухавши інформацію про цей географічний об’єкт:

Колись ці землі з ласки Амеріго Веспучі одержали назву «Новий світ», колись у джунглях цього материка заблукали герої книги Жюля Верна «Діти капітана Гранта», а наші сучасні уявлення про цю частину світу нерозривно пов’язані зі словами «футбол», «карнавал», «танго». Яскрава природа материка, традиції його мешканців зацікавлять будь – кого, тому на сьогоднішньому уроці ми почнемо детальне знайомство з ним. Що це за материк? (Південна Америка)

ІV.      ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

        1. Прийом «Творча лабораторія»

- за яким планом ми складаємо характеристику географічного положення материка? Заповніть модель – квітку на дошці.

- за допомогою карт атласу визначити географічне положення материка Південна Америка. (завдання виконуються парами. Пара учнів визначає два пункти плану. Записують на аркушах паперу і прикріплюють на дошку в квітку.)

 

 2. Практична робота

1. Визначити координати крайніх точок материка

(Північна мис Гальїнас, 120 пн. ш. 720 зх. д.; Південна – мис Фроуерд, 540 пд. ш. 710 зх.д.; Західна – мис Паріньяс, 50 пд. ш., 820 зх.д.; Східна – мис Кабу – Бранку, 70 пд. ш., 340 зх. д.)

  1. Нанесіть на контурну карту назви географічних об’єктів, які були зазначені під час складання характеристики географічного положення.
  2. Повідомлення учнів.

Напередодні учні отримали випереджальне завдання і підготували повідомлення про відкриття материка та його дослідження.

 Використовуючи повідомлення учнів складіть таблицю:

Дата

Дослідники

Результати дослідження

 

 

 

 

  1.               ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.

Ось до берега приплили,

Потомились? Є ще сили?

Зараз слід поміркувати,

Що дізнались – розказати.

  1.    Гра «Ти мені – я тобі»

 Учень показує географічні об’єкти  на карті, учні класу їх називають.

  1. «Мозкова атака»

 Назвіть основні характеристики географічного положення Південної Америки: в якій півкулі розташований (відносно екватора), де проходять лінії тропіків, полярних кіл, положення відносно нульового меридіана, назвати крайні точки, площу, протяжність з півночі на південь, із заходу на схід, найближчі материки, які океани омивають, сильно чи слабо розчленована берегова лінія.

 

  1.      ПІДСУМОК УРОКУ.
  • Що сподобалось вам на уроці, а що ні?
  1.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  • Опрацювати відповідний параграф у підручнику.
  • *Скласти таблицю «Порівняльна характеристика географічного положення Південної Америки та Африки.
  • Скласти ребуси. (за бажанням)

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
11 лютого
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку