Урок "Північна Америка: геологічна будова та рельєф, корисні копалини"

Про матеріал
Урок з географії для учнів 7-го класу, стане у нагоді для вчителів. Можна використати як джерело додаткової інформації
Перегляд файлу

              Відкритий урок

Тема: Північна Америка: геологічна будова та рельєф, корисні копалини

Мета: формувати знання в учнів про геологічну будову, рельєф та закономірності поширення корисних копалин на території Північної Америки; з’ясувати роль вулканізму та давнього зледеніння у формуванні сучасного рельєфу; вдосконалювати практичні вміння та навички роботи з картою, атласом;  порівнювати рельєф Північної і Південної Америки; продовжувати розвивати географічну мову, екологічне виховання, науковий світогляд

Методи та методичні прийоми: бесіда з елементами розповіді; фронтальне та індивідуальне опитування; гра «Так» чи «Ні»; «Доповнити речення»; робота з картою та атласом; «мозковий штурм»; гра «Знайди помилку»; рефлексія

Тип уроку: комбінований

Структура уроку:

1.Організаційний момент

2.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

3.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

4.Вивчення матеріалу нової теми

5.Закріплення матеріалу вивченого на уроці

6.Підсумок уроку

7.Домашнє завдання

                                         Хід уроку:

1.Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Сповістивши на урок.

Тож і ми часу не гаємо

Наш урок розпочинаємо!!!

2.Актуалізація опорних знань та вмінь учні

Вчитель:

На минулому уроці ми розпочали вивчати новий розділ, нову тему. Яку?(учні називають). З’ясували як називаються крайні точки, розглянули елементи берегової лінії, побували на островах, найвищій та найнижчій точці материка. Тож пригадаємо основні питання географічного положення Північної Америки.

Завдання для учнів:

На дошці набір географічних назв, але зверніть увагу-тут географічні об’єкти не тільки Північної Америки. Знайдіть, що належить материку.

Запитання для учнів:

Що таке берегова лінія?

Що таке географічне положення?

Гра «Так» чи «Ні»

1.Чи правда, що задовго, до Х. Колумба на берегах Північної Америки побували вікінги?

2.Північну Америку відкрив Кортес?

3.Ерік Рудий досяг берегів острова Гренландія?

4.Джон Кобот вдруге відкрив Північну Америку?

5.Північну Америку відкрив Ф. Магеллан?

6. «Гренландія» в перекладі означає «зелена країна»?

7.Північна Америка пов’язана з Південною Америкою Гібралтарською протокою?

8.Найвища точка гора Аконкагуа?

9.Північна крайня точка мис Марьято?

10.Найбільший острів біля берегів Північної Америки – Тасманія?

3.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Вчитель

Північна Америка – це дивний материк. Який з космосу нагадує великий трикутник, повернутий широкою стороною на північ, що неначе вмерзає в кригу Північно-Льодовитого океану, а на півдні – лагідне тепле море омиває береги порослі зеленню лісів. На заході ланцюги гір, на сході широкі рівнини з полями пшениці та кукурудзи.

Запитання до учнів:

А що ви знаєте про дивовижного про цей материк?

4.Вивчення матеріалу нової теми

Запис теми і плану уроку в зошити

План:

1.Геологічна будова

2.Рельєф

3.Корисні копалини

Вчитель

Перш за все з’ясуємо, що вивчає геологія?(робота з підручником). А  що ж знаходиться в основі материка?(робота з атласом)

Внаслідок зіткнення з Тихоокеанською платформою в мезозої відбулося зімяття  в  скадки західного узбережжя материка, де утворилася в подальшому величезна гірська система – Кордильєри з найвищою точкою – горою Мак-Кінлі, що в перекладі означає «біла скеля». У результаті розломів від платформи на півночі відокремився величезний шматок материка – Гренландія. На крайній півночі ділянки платформи прогнулися під силою льодовика, це призвело до утворення Канадського Арктичного Архіпелагу.

Розглянемо ці структури на карті(робота з картою).

Наступний пункт вивчення – рельєф.

Запитання до учнів:

Що таке рельєф?

Назвіть приклади рельєфу?(робота з атласом)

Якщо в тектонічному відношенні – платформа,, то що відповідає їй у рельєфі? Якщо складчаста область – то… З’ясуємо, що  переважає на материку гори чи рівнини?

Робота з підручником(виписування географічної номенклатури)

Повідомлення учнів про каньйон Колорадо та Єллоустонське вулканічне плато.

Корисні копалини

На дошці умовні позначки корисних копалин, завдання: з’ясувати, яка  корисна копалина і де вона знаходиться на материку?

5.Закріплення матеріалу вивченого на уроці

«Доповнити речення»

1.Наука, яка вивчає історичний розвиток Землі – це…

2.В основі материка лежить давня …

3.Найвища точка материка …

4.Найбільша гірська система …

5.Найвищий діючий вулкан …

6.Вузькі ущелини створені гірськими річками …

6.Підсумок уроку

Кожен учень тезисно дає відповідь на запитання: «Що мені найбільше  запам’яталося на уроці?»

Оцінювання учнів, подяка за активну роботу

7.Домашнє завдання

Опрацювати записи у зошиті, виконати творче завдання: «Подорож унікальним материком»  

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
22 жовтня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку