Урок "Північна Америка. Клімат"

Про матеріал
Розробка уроку з географії для учнів 7 класу передбачає використання різних джерел інформації та різних форм роботи учнів, різних методів організації і здійснення навчальної діяльності. У матеріалах уроку є тестове завдання, завдання на вміння аналізувати кліматограми та картографічний матеріал, використаний відеоматеріал, передбачена робота в контурній карті. Матеріал підібрано згідно чинної програми.
Перегляд файлу

 
Тема уроку: Північна Америка. Клімат.

 

Мета: продовжити формування уявлення учнів про природу материка. Вивчити закономірності зміни клімату на материку, розглянути вплив кліматотвірних чинників на зміни кліматичних показників з півночі на південь та із заходу на схід; сформувати нове поняття «торнадо» та виявити його причини виникнення та наслідки його впливу на населення та його господарську діяльність. Удосконалювати навички та вміння читати відповідні темі карти атласу, аналізувати та порівнювати дані кліматограм; виявляти причино – наслідкові зв’язки, узагальнювати знайдені закономірності. Розвивати абстрактне мислення семикласників, їх самостійність, увагу, логічне мислення; привчати до акуратності та старанності при роботі в контурній карті.

 

Тип уроку: комбінований

 

Обладнання: географічні атласи для 7 класу, контурні карти,  робочі зошити, роздатковий матеріал,  мультимедийне обладнання, презентація.

 

Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів відбувається через роботу з відповідними картами атласу і перевірку знань з попередньо вивченої теми «Північна Америка. Рельєф» (роздатковий матеріал)

Завдання.  Виявіть чотири твердження, які є правильними.

 В інших випадках виправте помилки.

  1. В рельєфі східної частини материка переважають рівнини, на поверхню яких виходять давні кристалічні породи (наприклад, лабрадорит) (Довідка. Ця гірська порода використовувалася для будівництва постаменту пам’ятника Т.Г. Шевченку у нашому місті Харків)
  2. Наслідки зледеніння зустрічаються переважно на півдні
  3. Згладжені скелі, пологі вершини пагорбів, нагромадження валунів, виорані улоговини — це наслідки зледеніння
  4. Кордильєри виникли у смузі зіткнення земної кори на кордоні Північноамериканської літосферної плити і плити Наска
  5. Горотворення в Аппалачах продовжується і зараз
  6. У передгір’ях Аппалачів знаходиться найдовша  печера світу — Флінт – Мамонтова
  7. В Кордильєрах є діючі вулкани — Орісаба (5 700 м), Попокатепетль

 (5 452 м), Котопахи (5 897 м)

  1. В південній частині Кордильєр піднімається найвища вершина — гора Мак-Кінлі (Деналі)
  2. Більша частина Міссісіпської низовини утворена річковими наносами
  3.  Річка Колорадо утворює найглибший каньйон світу.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

Клімат має значення для економічного розвитку країни. Саме природні умови визначають господарські можливості тієї чи іншої території. Щоб зрозуміти чому десь завжди тепло та волого, а десь дуже холодно і вічна мерзлота є нагода з’ясувати який клімат у Північній Америці, як він змінюється з півночі на південь, з заходу на схід, які його особливості на цьому континенті.

 

  1. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

  (СЛАЙД № 1)

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. В ході бесіди з питань:

В ході аналізу фізичної карти Північної Америки

  • Який океан буде найбільше впливати на формування клімату Північної     Америки? Чому? (СЛАЙД № 2)
  • Чому вивчення теми «Клімат» відбувається слід за вивченням теми «Рельєф»?

В ході аналізу карти атласу «Кліматичні пояси світу»

  • Назвіть кліматичні пояси Північної Америки, якщо ми будемо рухатися з півночі на південь? (СЛАЙД № 3)

 

  • В чому полягає причина того, що в Північній Америці сформувалася велика кількість кліматичних поясів?
  • Які кліматичні пояси були відсутні на раніше вивчених материках, але мали аналоги?
  • Якого кліматичного поясу не вистачає. щоб можна було казати, що на материку сформувався клімат всіх кліматичних поясів північної півкулі?
  1. В ході роботи з кліматичною картою Північної Америки

(Учні об’єднуються у три групи  для спільного виконання завдання за планом в контурній карті. Кожна група наприкінці презентує результати роботи.)

Завдання.  1) Нанесіть та підпишіть на контурній карті «Північна Америка. Клімат» межі арктичного, субарктичного та помірного кліматичних поясів.

2) Відобразите кліматичні показники за планом для наступних кліматичних поясів:

 1 група – арктичний кліматичний пояс;

 2 група – субарктичний;

 3 група – помірний.

План

  1. Назва кліматичного поясу
  2. Повітряні маси (ПМ)
  3. Середня температура липня, січня; річна амплітуда температур
  4. Річна кількість опадів, їх режим

 

 (СЛАЙД № 4)

  1. Завдання.  Визначте, яким іншим кліматичним поясам Північної Америки притаманні наступні кліматичні показники.                              

  ?      ?     ?

ЕПМ,  ТПМ     ТПМ     ТПМ, ППМ

t°л. = 24° ;  t°с. = 24°   t°л. = 24° ;  t°с. = 16°  t°л. = 24° ;  t°с. = 0°

А = 0°      А = 8°     А = 24°

О = більше 2 000 мм   О = 100 – 2 000 мм  О = 100 – 2 000 мм

 (СЛАЙД № 5)

  1.  В ході бесіди з питань зробити висновок:
  • В якому напрямку руху розглядалися зміни кліматичних умов?
  • Який саме кліматичний показник зазнав найбільших змін і яких у напрямку руху з півночі на південь?
  • Яким кліматотвірним чинником зумовлено підвищення температури повітря на материку з півночі на південь?

 

  1. Розглянемо зміни кліматичних показників  у напрямку із заходу на схід на прикладі тропічного кліматичного поясу.

Завдання.  Зробіть порівняльний аналіз кліматограм міст Кабо Сан Лукас (півострів Каліфорнія) та Майамі (півострів Флорида) (роздатковий матеріал).

https://ru.climate-data.org/ C:\Users\босс1\Desktop\climate-graph (1).png

 

В ході аналізу кліматограм та карт атласу:

  • В якому кліматичному поясі територіально знаходяться ці міста?
  • Яка схожість є у кліматичних умовах цих міст?
  • Яка різниця є у кліматичних умовах цих міст?
  • Виявіть та назвіть причину різної річної кількості опадів двох міст.
  • Які типи клімату сформувалися у місті Кабо Сан Лукас і місті Майамі?

В ході бесіди з питань зробити висновок:

  • В якому напрямку руху розглядалися зміни кліматичних умов?
  • Який саме кліматичний показник зазнав найбільших змін у напрямку руху із заходу на схід?
  • Яким кліматотвірним чинником зумовлена зміна річної кількості опадів на материку із заходу на схід?
  1. Осмислення, узагальнення та систематизація знань відбувається в результаті виконання тестового завдання та складання схеми конспекту уроку.

Завдання.  Встановіть відповідність між особливостями клімату та їх    причинами (роздатковий матеріал)

 

Особливості клімату

 

Причини (кліматотвірні чинники)

1

Клімат на півострові Каліфорнія — тропічний пустельний

А

Значна ізрізанність берегової смуги

 

2

Клімат на півострові Флорида — тропічний вологий

Б

Дія теплої океанічной течії

 

3

Клімат на островах Канадського Арктичного архіпелагу — арктичний

В

Великий кут падіння сонячних променів

4

Клімат у районі Панамського каналу  — субекваторіальний

Г

Невеликий кут падіння сонячних променів

5

Великі рівнини США від Аппалачів до Скелястих гір — зона постійних торнадо

Д

Дія холодної океанічної течії

 

 

Демонстрація фрагменту відео новин  про торнадо на території США

(https://www.youtube.com/watch?v=hr8n6Ctpuc8), (СЛАЙД № 6)

 

Формування поняття «торнадо». Виявлення причин та наслідків атмосферного явища .

(Слайди № 7, 8)

 

VI.    Підсумки уроку.

  1. Домашнє завдання:

    Опрацювати відповідний матеріал параграфу у підручнику; завдання

для допитливих!

Підготувати коротке повідомлення за темою «Найбільш руйнівні торнадо».

 

Використані джерела (Інтернет – ресурси):


https://webmandry.com.ua/vnutrishni-vody-pivnichnoyi-ameryky/10-2/
https://b-pro.com.ua/
https://uk.wikipedia.org/wiki
https://ru.climate-data.org/
http://mapme.club/poradi/12261-aleya-tornado
https://www.youtube.com/watch?v=hr8n6Ctpuc8

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
24 березня 2021
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку