Тема уроку: Північна Америка. Клімат.
Мета: продовжити формування уявлення учнів про природу материка. Вивчити закономірності зміни клімату на материку, розглянути вплив кліматотвірних чинників на зміни кліматичних показників з півночі на південь та із заходу на схід; сформувати нове поняття «торнадо» та виявити його причини виникнення та наслідки його впливу на населення та його господарську діяльність. Удосконалювати навички та вміння читати відповідні темі карти атласу, аналізувати та порівнювати дані кліматограм; виявляти причино – наслідкові зв’язки, узагальнювати знайдені закономірності. Розвивати абстрактне мислення семикласників, їх самостійність, увагу, логічне мислення; привчати до акуратності та старанності при роботі в контурній карті.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: географічні атласи для 7 класу, контурні карти, робочі зошити, роздатковий матеріал, мультимедийне обладнання, презентація.
Хід уроку
Завдання. Виявіть чотири твердження, які є правильними.
В інших випадках виправте помилки.
(5 452 м), Котопахи (5 897 м)
Клімат має значення для економічного розвитку країни. Саме природні умови визначають господарські можливості тієї чи іншої території. Щоб зрозуміти чому десь завжди тепло та волого, а десь дуже холодно і вічна мерзлота є нагода з’ясувати який клімат у Північній Америці, як він змінюється з півночі на південь, з заходу на схід, які його особливості на цьому континенті.
(СЛАЙД № 1)
В ході аналізу фізичної карти Північної Америки
В ході аналізу карти атласу «Кліматичні пояси світу»
(Учні об’єднуються у три групи для спільного виконання завдання за планом в контурній карті. Кожна група наприкінці презентує результати роботи.)
Завдання. 1) Нанесіть та підпишіть на контурній карті «Північна Америка. Клімат» межі арктичного, субарктичного та помірного кліматичних поясів.
2) Відобразите кліматичні показники за планом для наступних кліматичних поясів:
1 група – арктичний кліматичний пояс;
2 група – субарктичний;
3 група – помірний.
План
(СЛАЙД № 4)
? ? ?
ЕПМ, ТПМ ТПМ ТПМ, ППМ
t°л. = 24° ; t°с. = 24° t°л. = 24° ; t°с. = 16° t°л. = 24° ; t°с. = 0°
А = 0° А = 8° А = 24°
О = більше 2 000 мм О = 100 – 2 000 мм О = 100 – 2 000 мм
(СЛАЙД № 5)
Завдання. Зробіть порівняльний аналіз кліматограм міст Кабо Сан Лукас (півострів Каліфорнія) та Майамі (півострів Флорида) (роздатковий матеріал).
https://ru.climate-data.org/
В ході аналізу кліматограм та карт атласу:
В ході бесіди з питань зробити висновок:
Завдання. Встановіть відповідність між особливостями клімату та їх причинами (роздатковий матеріал)
|
Особливості клімату |
|
Причини (кліматотвірні чинники) |
1 |
Клімат на півострові Каліфорнія — тропічний пустельний |
А |
Значна ізрізанність берегової смуги
|
2 |
Клімат на півострові Флорида — тропічний вологий |
Б |
Дія теплої океанічной течії
|
3 |
Клімат на островах Канадського Арктичного архіпелагу — арктичний |
В |
Великий кут падіння сонячних променів |
4 |
Клімат у районі Панамського каналу — субекваторіальний |
Г |
Невеликий кут падіння сонячних променів |
5 |
Великі рівнини США від Аппалачів до Скелястих гір — зона постійних торнадо |
Д |
Дія холодної океанічної течії
|
Демонстрація фрагменту відео новин про торнадо на території США
(https://www.youtube.com/watch?v=hr8n6Ctpuc8), (СЛАЙД № 6)
Формування поняття «торнадо». Виявлення причин та наслідків атмосферного явища .
(Слайди № 7, 8)
VI. Підсумки уроку.
Опрацювати відповідний матеріал параграфу у підручнику; завдання
для допитливих!
Підготувати коротке повідомлення за темою «Найбільш руйнівні торнадо».
Використані джерела (Інтернет – ресурси):
https://webmandry.com.ua/vnutrishni-vody-pivnichnoyi-ameryky/10-2/
https://b-pro.com.ua/
https://uk.wikipedia.org/wiki
https://ru.climate-data.org/
http://mapme.club/poradi/12261-aleya-tornado
https://www.youtube.com/watch?v=hr8n6Ctpuc8