Урок "Північний Льодовитий океан 4 клас"

Про матеріал

сформувати в учнів уявлення про особливості географічного положення Північного Льодовитого океану, про історію дослідження, особливості клімату та органічного світу, а також екологічні проблеми океану;

сприяти виявленню учнями відмінностей у природі океанів;

удосконалити навички роботи з картами;

розвивати уміння працювати в малих групах;

виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

 Природознавство

4 клас

Урок розроблено вчителем початкових класів вищої категорії Любимівської ЗОШ І-ІІІ ступенів –ДНЗ №1

Федотовою Тетяною Миколаївною

 

 

 

Тема: Який океан найменший?

Мета:

  • сформувати в учнів уявлення про особливості географічного положення Північного Льодовитого океану, про історію дослідження, особливості клімату та органічного світу, а також екологічні проблеми океану;
  • сприяти виявленню учнями відмінностей у природі океанів;
  • удосконалити навички роботи з картами;
  • розвивати уміння працювати в малих групах;
  • виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: фізична карта світу, підручники, атласи, контурні карти, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Основні групи інноваційних педагогічних технологій, які використовую на уроці:

 

  • комп’ютерна технологія;
  • колективний спосіб навчання;
  • групові технології;

 

Форма проведення: урок - експедиція

 

Хід уроку

  1. Організація класу
  • Продзвенів уже дзвінок

          Починається урок

До нас гості завітали

Повернемось до гостей

Привітаймось: Добрий день!”

Вчитель:

  • Налаштуємося працювати дружно і злагоджено
  • Сидимо рівно
  • Слухаємо уважно
  • Відповідаємо правильно

Почуваємо себе впевнено, радісно. Нехай на цьому уроці у вас буде гарний настрій

.

  1. Хвилинка фенологічних спостережень

Виступ чергового синоптика.

 

  1. Повідомлення теми та завдань уроку

 

  • Раз погода сприятлива, тому сьогодні ми з вами відправляємося в експедицію. Але там куди ми помандруємо, дуже – дуже холодно! Тому одягайтеся тепліше, не забудьте теплі чобітки, шапки, рукавички
  • Здогадалися?
  • Так, ми вирушаємо на криголамі просторами Північного Льодовитого океану.

1.Слайд

завантаження.jpg

  • У вашому мовленні з’явилося два слова: експедиція, криголам.
  • Зверніться, будь ласка до тлумачного словника і точно дізнайтеся значень цих слів.
  •  

Словникова робота

 

  1. Перевірка знань учнів
  • На вашу думку, що крім речей треба взяти нам в експедицію?
  • Знання! Зараз і перевіримо з яким багажем знань ми відправимося в експедицію.
  1. Природнича розминка
  • Чи вірите ви в те, що океани величезні ділянки води, що оточують материки й острови?
  • Чи вірите ви в те, що вода в океані не солона?
  • Чи вірите ви в те, що  Тихий океан найменший?

 

  1. Індивідуальне опитування за тестами

Тест

           1.Світовий океан – це …

а) усі моря Землі

б) усі річки та озера Землі

в) водна оболонка Землі, яка омиває всі материки та острови

          2.Про який океан йдеться?

Познач відповідь.

  • Особливість океану – коралові рифи. Серед рослин і тварин є  унікальні: мангрові дерева, летючі риби, морські змії.

                    3.Якими океанами омивається Африка?

а) Індійським

б) Північно-Льодовитим

в) Тихим

г) Атлантичним

       4.Скільки океанів входить до складу світового океану?

а) 3

б) 4

в) 5

        5.Третій за розміром, має найбагатший рослинний і тваринний світ

а) Тихий

б) Атлантичний

в) Індійський

 

  1. Перевірка тестів.

 

 

 

4. Підсумок

Вивчення нового матеріалу

  • А що вам уже відомо про цей океан?
  • А чи цікаво вам знати більше?

 

Під час подорожі ви більше дізнаєтеся про Північно-Льодовитий океан:

  • Географічне положення
  • Історію дослідження
  • Погодні умови
  • Рослинний і тваринний світ
  • Екологічні проблеми
  • І в кінці уроку дописати слова, які характеризують Північно-Льодовитий океан

Най…..

Най…..

Най…..

Най…..

Най…..

Най…..

Най…..

  • Під час експедиції мені будуть допомогати картограф, історик, синоптик, океанолог, еколог.

Правило: Уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше цікавих фактів.

 

  1. Робота з контурною картою.
  • Куди саме тримаємо курс і доповість нам картограф.

Картограф: Північний Льодовитий океан знаходиться в обох півкулях на півночі нашої планети. Розташований між Північним узбережжям Євразії та Північної Америки.

  • У ньому знаходиться більша частина крижаної Гренландії найбільшого острова у світі.
  • Усі простори Північно-Льодовитого океану разом із його морями і островами називають Арктикою. Її природні умови впливають на погоду всієї Північної півкулі.

Вчитель: якщо дивитися на глобус зверху, можна бачити найменший з океанів нашої планети – Північний Льодовитий. Його площа в 13 разів менша від площі Тихого, в 7 разів – Атлантичного і в 6 разів – Індійського. Вода найменш солона від усіх інших океанів.

(Учні  на контурній карті визначають Північний Льодовитий океан).

 

  1. Робота за підручником

Самостійне читання статті с.81

  • Що нового дізналися?

 

2.Слайд 

19-700x350.jpg

 

  • Зачитати значення й походження слова.
  • Як ще інакше можна назвати Північний Льодовитий океан?

Історик: Північний Льодовитий океан мав багато назв. У давні часи росіяни називали його Студеним морем, англійці – Північним, португальці – Льодяним. У 1845 році Лондонське географічне товариство затвердило сучасну назву. Слово Льодовитий – означає багатий льодами.

Північний Льодовитий океан найменший з океанів. Він займає тільки 4% від площі Світового океану. Максимальна глибина – 5,527 метрів.

Першовідкривачами узбережжя Північно-Льодовитого океану  вважають росіян – новгородців, які дісталися до нього наприкінці ХІ століття. Перші відомості про природу навколо полярних областей були отримані лише наприкінці ХІХ століття під час дрейфу судна норвезького дослідника Фрітьофа Нансена.

У 1932 році російський учений Отто Шмідт очолив експедицію на криголамі “Сибіряков”. Були проведені заміри глибини,  встановлено товщу льодового покриву.

У 1937 році на крижині було розміщено наукову станцію “Північний Полюс1. У наш час вивчення природи океану продовжується за допомогою літаків, що здатні сідати на крижини, та штучних супутників Землі.

Вчитель:

  • Як у давні часи називали океан?
  • Що означає льодовитий?
  • Яка максимальна глибина?

 

 

3.Слайд

отто.jpg              фитев.gif

Вчитель: Північний Льодовитий океан вважається найспокійніший океаном

Синоптик: Північний Льодовитий океан найхолодніший з усіх океанів. В районі Північного полюса півроку триває полярна ніч, тому поверхня отримує мало сонячного тепла. Тріскучий мороз, пронизливий вітер, сильні хуртовини – таку погоду формують холодні і сухі арктичні повітряні маси. Середня температура повітря взимку знижується до 40 – 50 градусів, а влітку становить близько 0 градусів. І майже півроку триває полярний день. Сніговий покрив триває майже вісім місяців. У зимку - 90% площі океану скуто кригою, влітку - 50%. Опадів випадає дуже мало. Влітку утворюються тумани, які тримаються до 5–ти днів.

Але, як не дивно, що холодний, вкритий кригою Північний Льодовитий океан обігріває величезні простори суходолу Крайньої Півночі планети. Адже під кригою вода тепліша за повітря, тому вода і віддає своє тепло. Тому взимку над океаном тепліше, а влітку навпаки над океаном повітря холодніше.

4Слайд

019.jpg                   skolko_dlitsya_polyarnij_den_na_polyuse.jpg

 

      Вчитель: яка середня температура повітря взимку?. Влітку?. Скільки  місяців триває сніговий покрив?

  • Чи впливають природні умови океану на погоду всієї Північної півкулі.
  •  
  1. Фізкультхвилинка (музична)

Напевно ви дуже змерзли. Тому давайте зігріємось.

Океанолог: Саме суворі кліматичні умови зумовлюють бідність, як рослинного так і тваринного світу. Найбільша різноманітність рослин і тварин – у Баранцевому морі, бо його “підігрівають” теплі води Атлантичного океану.

Рослинний світ океану здебільшого нагадують водорості, які здатні жити не тільки в холодній воді, а й навіть на кризі. Біля берегів ростуть водорості: ламінарія, фукус. Тут трапляється медуза-ціанея, яка в діаметрі сягає 2 метри. В океані налічується 150 видів риб: оселедець, сайра, тріска, лосось, мойва, палтус – головна пожива для морських савців: тюленів, моржів, білухи. Полює на тюленів і рибу білий ведмідь. На скелястих берегах птахи ( чайки, баклани), утворюють масові гніздування пташині базари.

 

5.Слайд

slide_10.jpg        завантаження (1).jpg

 

 

Рыба-треска-фото.jpg          walrus_polarblog2.jpg

 

bilyj-vedmid.jpg           geog7pestushko2k15-150.jpg

 

Вчитель:

  • Чи існує життя в Північно-Льодовитому океані?
  • З чого складається рослинний світ? Тваринний світ?

Еколог: (запис вчителя географії)

  • Що саме треба зробити для збереження природи?
  1. Закріплення вивченого матеріалу.
  1. Робота за підручником читання статті с.82
  • Яка головна особливість Північно-Льодовитого океану?
  1. Робота над таблицею. Заповни далі (самостійно)
  2. Взаємоперевірка (робота в парах)
  1. Узагальнення і систематизація знань.
  1. Робота в групах за картками. З’єднайте стрілками з океаном тільки правильні твердження.
  2. Бліц - вікторина.
  • Як в давні часи називали Північний Льодовитий океан?
  • Яка середня глибина океану? Найбільша?
  • Що таке Арктика?
  • Яких тварин можна побачити на крижинах океану?
  • Найбільший острів?

 

Вчитель: Ось і закінчилася наша експедиція. Прийшов час дописати слова. Зараз і переконаємося, хто з вас під час подорожі був дуже уважний. Най…..

Найхолодніший

Найменший

Наймілкіший

Найбідніший

Найспокійніший

Найменш солоний

завантаження.jpg

 

Підсумок. Рефлексія

Після такої довгої експедиції потрібно відпочити, а допоможе нам у цьому музика ( “Музика хвиль”).

  • Що саме уявляли?
  • Які були ваші думки?
  • Чи сподобався вам урок?
  • Який настрій?

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно, якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежить від вас, тому ви можете стати дослідниками, моряками, вченими, перемагають усі труднощі і стихії. Я впевнена в тому, що ви будете справжніми господарями на Землі!

 

Дякую всім!

 

  1. Домашнє завдання
  1. Спостерігати за природою
  2. Опрацювати статтю в підручнику с. 81-82
  3. Підготувати повідомлення про рослинний і тваринний світ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2018
Переглядів
11927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку