Колективна творча справа учнів 4 класу «Осінь-чарівниця в Україні»

Про матеріал

Мета: узагальнити знання учнів про осінь, про особливості та прикмети кожного осіннього місяця; вчити, використовуючи художнє слово, розкривати навколишній світ, більше спілкуватися з природою; розвивати творчу уяву, мислення, культуру мовлення; виховувати любов до природи рідного краю, інтерес до усної народної творчості, до традицій та звичаїв нашого народу.

Перегляд файлу

Гаврилівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Каланчацької селищної ради

 

 

 

«Осінь-чарівниця в Україні»

(колективна творча справа учнів 4 класу)

 

 

 

 

 

Учитель початкових класів I категорії Гаврилівської ЗОШ I-III ступенів Каланчацької селищної ради Херсонської області

 Нікішенко З.В.

 

 

2017-2018 н.р.

Мета: узагальнити знання учнів про осінь, про особливості та прикмети кожного осіннього місяця; вчити, використовуючи художнє слово, розкривати навколишній світ, більше спілкуватися з природою; розвивати творчу уяву, мислення, культуру мовлення; виховувати любов до природи рідного краю, інтерес до усної народної творчості, до традицій та звичаїв нашого народу.

Обладнання: ноутбук, слайди на осінню тематику, картки, ілюстрації, запис «Осіння пісня» П.І.Чайковського.

Хід заняття

І.Підготовча частина

Вправа «Настрій»

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемось,

Один на одного поглянемо –

І до роботи станемо.

ІІ.Основна частина

Вчитель: Подивись ліворуч, подивись праворуч,

Ось яке розмаїття кольорів!

Хто ж це такі фарби яскраві

Навкруги розлив?...

Осінь красою нам очі милує,

Тішать серце рясні кольори…

І врожаєм хорошим дивує,

Усміхається сонцем згори. (слайд 1)

(Стук у двері)

Вчитель: - Діти, хто це може стукати? Можливо, хтось запізнився?

(Заходить дівчинка-Осінь, з нею три брати – осінні місяці: Вересень, Жовтень, Листопад).

Осінь: - Добрий день, мої любі діти, гості!

Нині знов із вами я.

Осінь – ось моє ім'я.

Восени земля прекрасна.

Як завжди прийшла я вчасно

І у села, й у міста –

Всюди осінь золота.

Лист торкну – і диво стане:

Помаранчевим, багряним,

Ясно-жовтим стане ліс.

Як не віриш – подивись! (слайд 2)

-Я почула, що ви про мене так гарно говорили, от і вирішила завітати до вас у гості! Та не сама, а зі своїми трьома вірними помічниками.

Вчитель: -Отже, давайте познайомимось із ними, а для цього потрібно відгадати загадки.

Дозріває горобина,

І калина вже рясна,

Перший лист опадає,

В якому місяці це буває? (у вересні)

Груші, яблука зірвали,

У комору заховали.

Проситься гарбуз до хати,

Щоб під ліжком зимувати.

В лісі виросли опеньки,

Довгоногі і тоненькі.

На деревах листя жовкне,

В двері стука місяць … (жовтень).

Вітер плаче, вітер виє.

Дощ осінній дрібно сіє.

І ніде не видно пташки,

Ані бджілки, ні мурашки.

Вже зів'яли гарні квіти,

Скрізь калюжі поналито.

Голе поле, голий сад,

Бо надворі … (листопад).

Осінь: -Молодці, діти! Ви загадки відгадали

Братів осінніх упізнали.

Учениця: -А я хочу пояснити, чому їх так називають.

Вересень - бо саме в цей місяць цвіте верес.

Жовтень – жовтіє листя на деревах.

Листопад – листя опадає і дерева стають зовсім голими. Це вже явна ознака, що зима не за горами.

Вчитель: -А тепер давайте запросимо осінні місяці до нас на свято (виходять місяці).

Вересень: -Перший місяць – вересень, я смачний.

Вам дарую яблука запашні,

Груші,сливи, дині і виноград –

То солодка радість для всіх малят.

Жовтень: -Я Вересневі вдячний за старанність.

Врожай добротний зібраний без втрат.

І ось прийшов сьогодні на світанні

У гості Жовтень – Вересня я брат.

В садах те листя, що було зелене

Зробилося одразу золоте.

Принишкли і дерева, і кущі,

Уже осінні перші йдуть дощі.

Листопад: -Я Листопадом звуся недарма,

З дерев останнє листя обриваю.

Промайнули Жовтня дні,

І пташки уже сумні.

Бо не хочуть покидати

Свою рідну землю-матір.

Вчитель: -Осінь… Золота пора. Багато цікавого, таємного несе вона із собою. Тому й захоплювалися нею в різні часи поети, письменники, художники, композитори.

        Жовтіє, опадає листя. Йдеш по вулиці і чуєш їх шепіт. Можливо, це кожен листочок розповідає свою осінню казочку чи легенду, свою історію. Давайте і ми спробуємо дібрати найбільш вдалі означення до слова осінь.

Вправа «Асоціативний кущ» до слова осінь (багряна, золота, щедра, загадкова, дощова, чарівна, замріяна, багата, жовтокоса, полум'яна, різнокольорова, красива, помаранчева).

Вчитель: -Діти, у природі є багато секретів і цікавинок. Та вона розкриває їх тільки тим, хто береже її, ставиться до неї з повагою та любов'ю. Наш український народ складав про осінь легенди, притчі, приказки і прислів'я, а ще багато існує народних прикмет.

        Головними моментами у звичаях нашого народу восени, було приурочення до завершення збору врожаю, адже головна селянська турбота – забезпечення родючості полів, плодючості худоби, продовження людського роду.

       Осінні ярмарки, обряди, традиції, звичаї були невід'ємною частиною життя в Україні. (слайд 3)

Учень: -Лише у нас на Україні

Сади чудовії осінні.

Лише у нас на Україні

Над нами небо синє-синє. (слайд 4)

Учень: -Вперше в школі ми світ пізнаємо

І традиції наші, й буття.

В Україні усі ми живемо

І будуєм щасливе життя.

Учень: -Хлібом ми радо гостей зустрічаєм,

На рушникові рясному несем.

Все найдорожче, що в серденьку маєм,

Радісно друзям своїм віддаєм.

Учень: -Ми ж українці, душею багаті.

Працею славен народ наш завжди.

Хочем, щоб хліб був у кожного в хаті.

І не було в вас ніколи біди!

Вчитель: -Які чудові слова любові прозвучали до України,нашого народу, до хліба. Адже й осінь тісно пов'язана з ними.

        До сьогоднішнього заходу ви готувалися дуже старанно: кожна група прагнула якомога більше зібрати інформації про осінні місяці. Тут легенди і вірші, загадки і прислів'я, народні прикмети і казочка, яку ви склали колективно.

(слухання казки «Красуня-Осінь»)

         Тож, будь ласка, передайте свої проекти нашим осіннім місяцям.

         А ще, шановні наші гості, ми запрошуємо вас відвідати чудову виставку «Осінній вернісаж»  (перегляд дитячих малюнків та виробів з природного матеріалу).

Учениця: -Ось і осінь у жовтому листі

В цьому році найкраща у нас.

Гляньте: в червонім чудовім намисті

Завітала сьогодні у клас.

Учениця: -От і вітер гуляє на волі,

З жовтим листям кружляє танок,

А у нас, четверта осінь у школі –

Це і книги, і друзі, і клас, і урок.

(Звучить мелодія П.І. Чайковського «Осіння пісня», під яку діти виконують танок з осінніми листочками навколо дівчинки Осені).

Осінь: -Я дуже вдячна вам за приємну зустріч, тому і прийшла до вас не з порожніми руками, а зі смачними дарунками. То ж пригощайтеся яблучками і грушками.

Учениця: -Як пахнуть яблука в осінньому саду!

Налиті сонцем, росами умиті!

Я в сад осінній з друзями іду.

Там яблука червоні, соковиті.

Аж просяться до рук покуштувать,

Такі привабливі під сонцем стали!

Я буду ними друзів пригощать,

Щоб осінь цю вони запам'ятали. (слайд 5)

Учениця: - Осінь розгулялася в нашому садочку,

Стала розфарбовувать кольором листочки.

Медом-соком груші наливати стала,

Я одну сьогодні грушку скуштувала.

А вона, неначе медом вся налита!

Просто в роті тане, дуже соковита!

Я зробила висновок восени нежданно:

Українські груші – кращі, ніж банани! (слайд 6)

Вправа «За – Проти»

Вчитель: - Осінь - багряна, літо – барвисте.

Весна – це красуня в зеленім вбранні.

Зима – синьоока, морозно-срібляста.

Та кожна із них до вподоби мені.

-Хто із вас любить осінь? За що ви її любите?

- Хто не любить осінь? Чому? (відповіді дітей)

-Можливо, слухаючи такий прекрасний опис осені, ті діти, які не люблять її, змінили свою думку.

Вправа «Незакінчена аплікація»

Вчитель: -Матінка Природа, яка живе за горами за високими, за лісами за зеленими, надіслала до нас, через свою доньку Осінь, прохання: берегти красу навколишнього світу. І ми, своїми ніжними долоньками прикрасимо дерево, присягнемо, що будемо нести у світ природи тільки добро.

Учні: Осінь люба, прощавай!

На той рік до нас вертай!

Ми тебе радо зустрінемо!

Природі зла не заподіємо! (слайд 7)

ІІІ.Підсумкова частина

Вправа «Мікрофон» та «Інтерв'ю»

Вчитель: -Ось і закінчилася наша зустріч.

Діти, сподобалася вам вона? Чим саме?

(Діти висловлюють свої думки).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.Бондар Т.М. Свято «Дарунки осені»:-Таврійський вісник освіти.Херсон,2006.

2.Дубіч Т.А. Ігрові технології навчання на уроках у початковій школі. Тернопіль-Харків.Видавництво «Ранок», 2010.

3.Жук Г.А. «Праздник осени». - Таврійський вісник освіти.Херсон,2006.

4.Недвиженко Л.М. Конкурс «Барви осені».

5.Методична робота вчителя початкових класів – 2-ге вид. – Х.: Видавнича група «Основа», 2012.

6.Стребна О.В., Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи.-Харків. Видавнича група «Основа», 2007.

7.Самоосвітня діяльність молодших школярів. – Х.: Видавнича група «Основа», 2005.

8.Химинець В.В., Кірик М.Ю. Інновації в початковій школі.- Тернопіль. «Мандрівець», 2012.

 

 

Завантаження...
docx
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
2589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку