Конспект інтегрованого курсу "Я досліджую світ" призначений для 1 класу Нової української школи. Спрямований для ознайомлення учнів з планетами Сонячної системи, поняттям "зірка", "небесні тіла", "чорна діра", "космос", "комета", "сузіря" тощо.
Я досліджую світ
Тема: Сонячна система.
Мета: дати дітям уявлення про космос; ознайомити з поняттям «Сонячна система», «зірка», «планета», підтримувати цікавість до зірок і Місяця, підвести до розуміння унікальності нашої планети, адже тільки на ній є життя, розвивати бажання спостерігати за зоряним небом, бачити в ньому незвичайне, привабливе, дивовижне, виховувати любов до природи, бажання милуватися зоряним небосхилом, виявляти щире захоплення його красою.
Очікувані результати:
Обладнання: телескоп, ноутбук, проектор, відео, ілюстрації планет, скафандрів, сонця, силуети зірочок, глобус.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч.
1. Вітання
1.1. Добрий день, веселий ранок!
Ми прийшли у клас цей всі
Один одному всміхнемось
Гарним настроєм проймемось
До роботи й до розваг
Кожен з нас готовий – Так?
1.2. Загадка
Із-за моря випливає,
Промінці ласкаві має,
Заглядає у віконце,
Це яскраве, кругле … сонце
Діти, вітаючись, передають по колу сонечко, додають компліменти.
1.3. Вірш
Колом сонечко іде
За собою день веде.
Станьмо разом, станьмо колом,
Станьмо сонечком у школі.
2. Повідомлення синоптика (день тижня, число, погода).
3. Обмін інформацією.
«Що можна побачити в космосі?»
«Любі діти, привіт! Я – маленька зірочка. Я живу на небі й щовечора дивлюся звідти на вас. Зазираю до вашого віконця. Мрію подружитися з вами! Я запрошую до себе на гостину.
Високо-високо в небі, у дивовижних палацах із хмар, мешкаємо ми – зірочки та наш поважний дідусь Місяць. Удень спимо, укрившись ковдрами-хмаринками. А з настанням вечора прокидаємося та беремося до улюблених справ. Хтось малює космічні пейзажі, грає у зоряний бадмінтон, ганяє Чумацьким Шляхом на ковзанах, а хтось ліпить хмаровиків із пухнастих хмаринок. Нам радісно – і від цього сяємо ще яскравіше, щоб і ви, дивлячись на нас із Землі, теж відчули радість та всміхнулися».
Фантастичні гипотези
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Робота над матеріалом уроку.
Ближче, на власні очі, побачити зірки і планети можна за допомогою телескопу. Спеціальні телескопи обладнують в обсерваторіях. (демонстрація телескопа)
Ми, щовечора, якщо забажаємо, чи дозволить погода, можемо бачити зірки і планети. А що ми знаємо про них? Сьогодні ми ознайомимося з однією із зоряних систем – Сонячною, адже саме до неї належить наша Земля.
Нібито всі планети схожі одна на одну. Їх традиційно зображують у вигляді кругів, та й виглядають вони в космосі також схожими на різнобарвні круги. Чим планети відрізняються одна від одної? Виявляється, планети дуже різні – за розмірами, віддаленістю від Сонця, забарвленням. Різна відстань від Сонця означає, що Сонце по-різному зігріває й освітлює поверхню планет, тому на деяких із них дуже холодно або дуже жарко і лише на одній планеті існує життя і називається вона – Земля – планета , на якій ми живемо!
Демонстрація глобуса
Запуск ракети
Скляна пляшка з водою, 3 столових ложки лимонної кислоти, 1 чайна ложка соди, макет ракети, корок.
Диво – птиця хвіст горить
До зірок вона летить! Ракета.
Відео «Планети Сонячної системи»
Фізкультхвилинка
Прийом «Фантастичне продовження»
Уявіть, що ви прийшли до школи, але замість будівлі побачили сонячний корабель. Що станеться?
А ще у космосі є «Чорні діри», «чорна діра» - це супер діра, вона в три мільйони раз важча від Сонця і здатна розірвати на частинки все, що у неї потрапить. У вас є «комети», тож пограємо у гру «Скільки комет затягне «чорна діра»
Мультфільм «Назви планет»
Практична вправа – розміщення планет у Сонячній системі.
ПАРАД ПЛАНЕТ
|
Всі планети стали в ряд, |
ІV. Підсумок уроку.