Урок "Планети Сонячної система"

Про матеріал

Конспект інтегрованого курсу "Я досліджую світ" призначений для 1 класу Нової української школи. Спрямований для ознайомлення учнів з планетами Сонячної системи, поняттям "зірка", "небесні тіла", "чорна діра", "космос", "комета", "сузіря" тощо.

Перегляд файлу

Я досліджую світ

Тема: Сонячна система.

Мета: дати дітям уявлення про космос; ознайомити з поняттям «Сонячна система», «зірка», «планета», підтримувати цікавість до зірок і Місяця, підвести до розуміння унікальності нашої планети, адже тільки на ній є життя, розвивати бажання спостерігати за зоряним небом, бачити в ньому незвичайне, привабливе, дивовижне, виховувати любов до природи, бажання милуватися зоряним небосхилом, виявляти щире захоплення його красою.

Очікувані результати:

  • Учні називають планети Сонячної системи та елементи Всесвіту
  • Знають про значення Сонця
  • Знають про єдину планету, на якій існує життя.

Обладнання: телескоп, ноутбук, проектор, відео, ілюстрації планет, скафандрів, сонця, силуети зірочок, глобус.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

1. Вітання

1.1. Добрий день, веселий ранок!

       Ми прийшли у клас цей всі

       Один одному всміхнемось

       Гарним настроєм проймемось

        До роботи й до розваг

       Кожен з нас готовий – Так?

1.2. Загадка

Із-за моря випливає,

Промінці ласкаві має,

Заглядає у віконце,

Це яскраве, кругле … сонце

Діти, вітаючись, передають по колу сонечко, додають компліменти.

1.3. Вірш

Колом сонечко іде

За собою день веде.

Станьмо разом, станьмо колом,

Станьмо сонечком у школі.

2. Повідомлення синоптика (день тижня, число, погода).

3. Обмін інформацією.

«Що можна побачити в космосі?»

  • Діти, сьогодні я отримала повідомлення від маленької Зірочки. Вона написала його для вас, послухайте.

   «Любі діти, привіт! Я – маленька зірочка. Я живу на небі й щовечора дивлюся звідти на вас. Зазираю до вашого віконця. Мрію подружитися з вами! Я запрошую до себе на гостину.

   Високо-високо в небі, у дивовижних палацах із хмар, мешкаємо ми – зірочки та наш поважний дідусь Місяць. Удень спимо, укрившись ковдрами-хмаринками. А з настанням вечора прокидаємося та беремося до улюблених справ. Хтось малює космічні пейзажі, грає у зоряний бадмінтон, ганяє Чумацьким Шляхом на ковзанах, а хтось ліпить хмаровиків із пухнастих хмаринок. Нам радісно – і від цього сяємо ще яскравіше, щоб і ви, дивлячись на нас із Землі, теж відчули радість та всміхнулися».

  • Діти, де мешкають зірочки?
  • Які ще справи можуть бути у зірочок на небі?
  • Якими ви уявляєте зірочки?

Фантастичні гипотези

  • Уявіть, що ви – маленька Зірочка, яка опинилися у  зоряному палаці. Що ви бачите? Відчуваєте? Який у вас настрій?
  • Зорі на небі розташовані групами, їх називають сузір’ями. Давайте і ми створимо сузір’я 1 класу із зірочок.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

  • Люди здавна дивились на небо, мріяли про  політ. Спочатку як птахи, почали мріяти злетіти вище за птахів, побачити космос, далекі зоряні світи.

Ближче, на власні очі, побачити зірки і планети можна за допомогою телескопу. Спеціальні телескопи   обладнують в обсерваторіях. (демонстрація телескопа)

    Ми, щовечора, якщо забажаємо, чи дозволить погода, можемо бачити зірки і планети. А що ми знаємо про них? Сьогодні ми ознайомимося з однією із зоряних систем – Сонячною, адже саме до неї належить наша Земля.

    Нібито всі планети схожі одна на одну. Їх традиційно зображують у вигляді кругів, та й виглядають вони в космосі також схожими на різнобарвні круги. Чим планети відрізняються одна від одної? Виявляється, планети дуже різні – за розмірами, віддаленістю від Сонця, забарвленням. Різна відстань від Сонця означає, що Сонце по-різному зігріває й освітлює поверхню планет, тому на деяких із них дуже холодно або дуже жарко і лише на одній планеті існує життя і називається вона – Земля – планета , на якій ми живемо!

Демонстрація глобуса

  • Діти, а як називають тих людей які літають у космос? (космонавти)
  • Як називається одяг космонавта? (скафандр)
  • На чому можна полетіти в космос? (на космічному кораблі – ракеті)
  • А ви б хотіли полетіти у космос? Тож одягаймо скафандри і приготуймося до подорожі!

Запуск ракети

Скляна пляшка з водою, 3 столових ложки лимонної кислоти,  1 чайна ложка соди, макет ракети, корок.

  Диво – птиця хвіст горить

 До зірок вона летить! Ракета.

Відео «Планети Сонячної системи»

Фізкультхвилинка

Прийом «Фантастичне продовження»

Уявіть, що ви прийшли до школи, але замість будівлі побачили сонячний корабель. Що станеться?

А ще у космосі є «Чорні діри», «чорна діра» - це супер діра, вона в три мільйони раз важча від Сонця і здатна розірвати на частинки все, що у неї потрапить. У вас є «комети», тож пограємо у гру «Скільки комет затягне «чорна діра»

Мультфільм «Назви планет»

Практична вправа – розміщення планет у Сонячній системі.

ПАРАД ПЛАНЕТ

 

Всі планети стали в ряд, 
Починається парад! 
Раз – Меркурій-мандрівник,
Два – Венера, ясний лик.
Три – Земля вітає нас,
А чотири – красень Марс.
П’ять – Юпітер, шість – Сатурн,
Сім – Уран, за ним – Нептун. 
Вісім сонячних планет
Поспішають на бенкет.
Був Плутон завжди дев’ятим,
Не беруть його на свято!
Він найменшим уродився
І до карликів прибився.

 

ІV. Підсумок уроку.

  • На які планеті існує життя?
  • Назва якої планети є назвою шоколаду?
  • Яка планета носить ім’я морського царя?
  • На якій планеті ви мрієте побувати?

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку