Тема: Планети Сонячної системи
Мета: дати елементарні уявлення про космос,Всесвіт;уточнити та закріпити знання про космічні тіла,підтримувати цікавість про планети Сонячної системи; розвивати бажання спостерігати за зоряним небом,бачити в ньому незвичайне ,дивовижне; виховувати любов до природи.
Обладнання до уроку:
Хід уроку:
І.Ранкове коло.
1.Привітання.
Робота з ЛЕГО
- Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»
– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
– Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.
– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи. А синю – хто приїхав.
– Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобаються цікаві подорожі.
– Підніміть башточку з усіх Шести цеглинок ті, хто хотів щоб сьогодні був цікавий урок. А для того, щоб дізнатись де ми будемо подорожувати, необхідно виконати цікаве завдання..
2.Новини дня
(Помічники дня заповнюють Щоденні новини та календар погоди)
3.Обмін інформацією
Яка тема тижня?
Що вивчали вчора?
Що таке космос?
4.Декламування вірша Марії Чумарної «Колом сонечко іде…», використовуючи пантоніми.
Колом сонечко іде,
За собою день веде,
Станьмо разом,станьмо в колі-
Станем сонечком у школі!
ІІ. Визначення теми.
Отримання СМС – повідомлення від інопланетянина.
Доброго дня діти. Мене звуть Альф. Я інопланетянин. Чесно кажучи я загубився, тому що не слухався батьків і не вивчив свою адресу. Але я чув що в 1Б класі навчаються дуже добрі, сміливі та гарні діти. Тому я прошу, щоб ви мені допомогли знайти мою планету, я дуже хочу потрапити додому.
Ну що діти, допоможем Альфу?
Для того щоб відпривитись у космос нам потрібно:
Засвистіла, полетіла,
Хвіст вогненний залишила.
Отож, до запуску ракети залишився один крок: повторити слова-код запуску.
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Спробуйте запам’ятати ці слова.
Ми скафандри одягаємо,
Подорож у космос починаємо.
Ми пролітаємо над сонцем. Його вже можна побачити в ілюмінаторі. Поки ми його пролітаємо давайте пригадаємо, що нам відомо про Сонце.
Що таке Сонце? (Найближча до на зірка)
Чи потрібно нам Сонце? (Так, без нього життя неможливе)
Чому? (Воно нас зігріває, дає нам тепло та світло. Завдяки сонцю ростуть дерева, трава, квіти)
Поки ми з вами розмовляли ми наблизились до нашої першої планети, її вже можна побачити в ілюмінаторі- це Меркурій!
Доречи, ви знали що серед учнів нашого класу є дослідник, який досліджував Меркурій? Діма, будь-ласка розповіси нам щось цікаве про Меркурій.
(Дима)
Меркурій найменший серед планет. Але дуже швидкий. Знаходиться найближче до Сонця. тому температура на ньому дуже висока. На поверхні багато кратерів та гір.
Дуже цікава планета, але нажаль це не дім Альфа. Тому ми маємо летіти далі. Але нам на шляху зустрілися інопланетяни. Вони якісь сумні. Справа в тому, що вони ніяк не можуть вирішити, хто на якому кораблі має летіти. Давайте допоможемо? Для цього треба розвязати вирази, результат яких відповідає номеру космічного корабля.
Фронтальна робота. Розв’язуємо вирази.
Які ви молодці, зробили гарну справу. А тепер летимо далі. Пригадаєм слова код запуску ракети.
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Бачимо наступну планету- Венеру. А дослідила її Емма. І зараз розповість нам щось дуже цікаве. Послухайте та запам’ятайте.
(Емма)
Венера – друга планете від Сонця. Це найгарячіша планета Сонячної системи. Названа на честь богині кохання. Завдяки яскравому сяйву її добре видно на небі. На поверхні є гори, багато вулкінів та рівнини.
Дуже добре. Але І це не планета Альфа. Треба летіти далі. Але я пропоную вам трошки перепочити і завітати до нашого знайомого інопланетянина і трохи потанцювати.
Фіз-хвилинка
Перепочили, вирушаємо далі. Слава код запуску ракети:
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Уже наближаємося до планети – Земля. Але це точно не планета на якой живе Альф. Тому не будемо витрачати час, летимо далі. А поки Доберемося до наступної планети, давайте подивимося на нашу рідну Землю.
А хто пам’ятає, що Землю називають блакитною планетою?
Чим вона відрізняється від інших? (є життя)
Чи є у Землі супутник? (так, місяць)
Наступну планету вже бачу. Це – Марс. Досліджував Марс – Марк.
(Марк)
Марс – четверта планета від Сонця. Його називають – червоною планетою, через колір поверхні. На ньому знаходится найвищий вулкан в Сонячній системі. Має два супутники. Планету досліджують марсоходи.
Красива планета. Але нажаль наш новий друг на звідси. Треба рушати далі. Але сталося лихо. Наша ракета не може летіти далі. Вона зламалася. Треба терміново її полагодити. Для цього вам треба попрацювати в групах. Коли ви об’єднаєтесь в групи ви отримаєте деталі ракети, з яких вам необхідно викласти нашу ракету. (учні об’єднуються в групи. Я роздаю конверти з геометричними фігурами). По закінченню, з’ясовуємо якої форми були деталі. (трикутники, чотирикутники)
Вирушаємо далі. Слова код запуску:
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Наступна планета – Юпітер. І дослідила її Влада.
( Влада)
Юпітер – п’ята від Сонця планета. Найбільша планета Сонячної системи. На ньому дуже часто бувають шторми та блискавки.Має 66 супутників.
Юпітер така велика планета, але і не вона дім Альфа. Треба рухатися далі. Але перед відльотом давайте подивимося, що хочуть вам подарувати мешканці Юпітера - це віршик. Давайте його послухаємо.
Всі планети стали в ряд,
Починається парад!
Раз - Меркурій-мандрівник,
Два - Венера, ясний лик.
Три - Земля вітає нас,
А чотири - красень Марс.
П'ять - Юпітер, шість - Сатурн,
Сім - Уран, за ним - Нептун.
Вісім сонячних планет
Поспішають на бенкет.
Дуже гарний віршик, пропоную забрати його до нашого класу, щоб потім вивчити. А зараз поспішаємо. Пригадуємо слова код запуску.
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Наступна планета – Сатурн.
( Саша)
Сатурн – шоста вд Сонця планета. Це газовий гігант. Планета відома своми кільцями, кілець – 7. Має 62 супутники.
Кільця Сатурна дуже привабливі. Але це на Планета Альфа.
Пропоную трохи перепочити перед польотом далі. Давайте виконаємо зорову гімнастику справжніх космонавтів.
(Виконуємо зарядку для очей)
Відпочили – летимо далі. Слова- код запуску:
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Ракета летить дуже швидку. Вже можна побачити наступну планету. І це Уран! Дослідником Урану в нашому класі є Даша.
( Даша)
Уран – сьома від Сонця. Це крижана плпнета – гігант синьо-зеленого кольору. Відрізняється від інших великою кількістью льоду. Це найхолодніша планета.
Дякую Даша, нажаль ця прекрасна планета не та яку ми шукаємо.
Але ми маємо з вами унікальну можливість відвідати Ураньський космічний кінотеатр, і подивитися космічну казку. Давайте на гаяти часу, влаштовуємося зручно, дивимося уважно.
Казка була дуже цікава. А ми поспішаємо далі. Пригадуємо слова код запуску:
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Вже можно побачити планету Нептун. Дослідником якої є Тимур.
(Тимур)
Нептун – восьма, найвіддаленіша від Сонця планета. Це крижаний гігант. На цій планеті найпотужніші вітри. Названа іменем бога морів. Планета Нептун – найповільніша.
Цікава інформація. Дякую. А я рада вам повідомити, що ця найвіддаленіша від Сонця планета – є домом нашого нового друга Альфа. Ура!
Ми допомогли Альфу знайти дім. Він дуже вдячний і дарує кожному з вас чудову, космічну розфарбовку. Нам пора прощатися з Альфом і повертатися на Землю, до нашої школи. Пригадуємо слова-код запуску ракети:
Ми ракети, ми ракети,
Для польотів на планети.
На, яку ми захотіли,
Так на ту і полетіли.
Нарешті ми повернулися до дому. Вам сподобалися пригоди? Мені теж. А ще ми дізналися барато нового. Наприклад вивчили які планети є в нашій сонячній системі. Скільки іх? Навайте назвемо.
Давайте відправимо Альфу фотографію напамять, щоб він знав що ми добралися до дому і з нами все гаразд. Для фотографії оберить смайлики. Залений, якщо вам сподобалися пригоди, жовтий якщо вам було важко, або червоний, якщо пригоди з Альфом вам не сподобалися. (Робимо фото, роздаю розфарбовки).