1
Тема уроку: Поняття площі многокутника. Площа прямокутника
Мета уроку:
Освітня: сформувати в учнів уявлення про площу многокутника, одиницю вимірювання площ, властивості площ, рівновеликі фігури, рівноскладені многокутники, властивість рівноскладених многокутників та оберненого твердження; працювати над засвоєнням учнями теореми про площі прямокутника та квадрата. Формувати вміння застосовувати теореми для обчислення площ прямокутника і квадрата.
Розвивальна: розвивати навички самоконтролю та взаємоконтролю, вміння лаконічно математично грамотно висловлювати свою думку, критичність, логічність мислення, інтерес до предмета, інтерес до процесу навчання, застосовувати набуті знання до розв’язування вправ у стандартних та нестандартних ситуаціях.
Виховна: виховувати самостійність, уміння самоорганізовуватись; відповідальність, стійкість, наполегливість, взаємо повагу один до одного.
Тип уроку: засвоєння знань.
Обладнання: картки; підручник; презентація «Поняття площі многокутника. Площа прямокутника».
Хід уроку.
I.Організаційний момент.
Добрий день дорогі діти!
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами спробуємо об'єднати теорію з практикою. І ви переконаєтеся, що геометрія не «суха» наука, а знання, отримані на уроках геометрії, стануть в нагоді в повсякденному житті.
Урок-подорож.
ІІ. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань
Пропоную вам «технологію» «Незакінчене речення». Кожен за правильну відповідь отримає квиток на «Урок-подорож». Учні по черзі відповідають на запитання, які вчитель витягує зі скрині.
Запитання
IIІ.Мотивація навчання
У звичайному житті на кожному кроці ми зустрічаємося з поняттям "площа". Що таке "площа", знає кожен. Кожен розуміє смисл слів: площа кімнати, площа садової ділянки. Вимірювання площ вважають одним з найдавніших розділів геометрії; зокрема назву "геометрія" (тобто "землемірство") пов'язують саме з виміром площ. В Україні немає єдино прийнятих одиниць вимірювання площі земельної ділянки. Часто зустрічаємо км2, га, сотка, м2. Використання їх залежить від площі земельної ділянки. Найчастіше площа країн визначається у км2, так як, це є найбільшою одиницею. Гектари використовуються для визначення площ адміністративних одиниць, господарств. Сотками вимірюють невеликі ділянки, наприклад, присадибні ділянки, для будівництва та ін. М2 є найменшою одиницею вимірювання площі земельної ділянки.
Тема нашого уроку:
«Поняття площі многокутника. Площа прямокутника»
Основні завдання, які стоять перед нами:
IV. Вивчення теми за презентацією «Поняття площі многокутника. Площа прямокутника»
V. Осмислення вивченого матеріалу
Знайти з інтернет –джерел
- Площу Європи.
- Площу України.
- Площу Закарпатської області.
- Площу села Осій.
Важко знайти область і професію, де площа не знайшла б своє застосування. Завдання, які ми будемо вирішувати зустрічаються в оточуючій нас дійсності, вирішувати їх нас «змушує» саме життя.
VІ. Підсумок уроку
Сьогоднішній урок допоміг краще зрозуміти поняття площі многокутників та прямокутника. Ми вивчили формулу площі прямокутника. Сформулювали основні властивості площ.
Вивчення цієї теми важливе для розвитку наших навичок у рішенні різноманітних завдань, які включають розрахунки площі, які зустрічаються у повсякденному житті не лише в математичних задачах.
Нехай цей урок стане основою для подальшого вивчення більш складних геометричних задач та застосування їх у практичних завданнях.
Виставлення оцінок
VІІ. Домашнє завдання.
Вивчити §23. Виконати № 874, 876, 884.