Урок "Площа многокутника. Площа прямокутника"

Про матеріал
Конспект уроку-подорожі з геометрії для учнів восьмих класів закладу загальної середньої освіти. Містить цікаві завдання та розробки, які активізують пізнавальну діяльність учнів на уроці
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку:  Поняття площі многокутника. Площа прямокутника

Мета уроку:

Освітня: сформувати в учнів уявлення про площу многокутника, одиницю вимірювання площ, властивості площ, рівновеликі фігури, рівноскладені многокутники, властивість рівноскладених многокутників та оберненого твердження; працювати над засвоєнням учнями теореми про площі прямокутника та квадрата. Формувати вміння застосовувати теореми для обчислення площ прямокутника і квадрата.

Розвивальна: розвивати навички самоконтролю та взаємоконтролю, вміння   лаконічно   математично грамотно висловлювати  свою думку, критичність, логічність мислення, інтерес до предмета, інтерес до процесу навчання, застосовувати набуті знання до розв’язування вправ у стандартних та нестандартних ситуаціях.

Виховна: виховувати самостійність, уміння самоорганізовуватись; відповідальність, стійкість, наполегливість, взаємо повагу один до одного.

Тип уроку: засвоєння знань.

Обладнання: картки;  підручник; презентація «Поняття площі многокутника. Площа прямокутника».

Хід уроку.

I.Організаційний момент.
Добрий день дорогі діти!
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами спробуємо об'єднати теорію з практикою. І ви переконаєтеся, що геометрія не «суха» наука, а знання, отримані на уроках геометрії, стануть в нагоді в повсякденному житті.
Урок-подорож.

ІІ. Перевірка домашнього завдання і актуалізація опорних знань

  • Перевірка домашнього завдання (звіт учнів).
  • Для того щоб ми змогли вирушити в подорож потрібно купити квитки.

Пропоную вам «технологію» «Незакінчене речення». Кожен за правильну відповідь отримає квиток на «Урок-подорож». Учні по черзі відповідають на запитання, які вчитель витягує зі скрині.

Запитання

  1. Многокутник – це фігура…(відрізки якої не лежать на одній прямій і не перетинаються)
  2. Сторонами геометричних фігур є…(відрізки).
  3. У будь-якого многокутника крім сторін є…(вершини, кути).
  4. Периметр многокутника – це …(сума довжин усіх його сторін).
  5. Многокутник з трьома сторонами – це …(трикутник).
  6. Многокутник з чотирьма сторонами – це …(чотирикутник).
  7. Многокутник, що має n вершин… (n-кутник).
  8. Діагональ многокутника – це відрізок, …(який сполучає дві несусідні вершини многокутника).
  9. Дві сторони многокутника називаються сусідніми, якщо … (вони мають спільну вершину).
  10. Якщо сторони многокутника спільної вершини не мають,…(їх називають не сусідніми).
  11. Дві вершини многокутника називають сусідніми, якщо вони належать …(одній стороні).
  12. Якщо вершини многокутника не належать одній стороні…(їх називають несусідніми).
  13. Скільки діагоналей має n-кутник…().
  14. Паралелограм у якого всі кути прямі називають…(прямокутником).
  15. Сума кутів опуклого n-кутника…(дорівнює 180.
  16. Многокутники є…(опуклі і неопуклі).

IIІ.Мотивація навчання
У звичайному житті на кожному кроці ми зустрічаємося з поняттям "площа". Що таке "площа", знає кожен. Кожен розуміє смисл слів: площа кімнати, площа садової ділянки. Вимірювання площ вважають одним з найдавніших розділів геометрії; зокрема назву "геометрія" (тобто "землемірство") пов'язують саме з виміром площ. В Україні немає єдино прийнятих одиниць вимірювання площі земельної ділянки. Часто зустрічаємо км2, га, сотка, м2. Використання їх залежить від площі земельної ділянки. Найчастіше площа країн визначається у км2, так як, це є найбільшою одиницею. Гектари використовуються для визначення площ адміністративних одиниць, господарств. Сотками вимірюють невеликі ділянки, наприклад, присадибні ділянки, для будівництва та ін. М2 є найменшою одиницею вимірювання площі земельної ділянки.

Тема нашого уроку:

«Поняття площі многокутника. Площа прямокутника»

Основні завдання, які стоять перед нами:

  • З'ясувати поняття площі многокутника, формули для обчислення площі прямокутника і квадрата;
  • вміти: застосовувати їх для розв’язування задач.

IV. Вивчення теми за презентацією «Поняття площі многокутника. Площа прямокутника»

V. Осмислення вивченого матеріалу

  1.     Зупинка «Практична» (Завдання на картках)
  2.     Зупинка «Це цікаво»     

Знайти з інтернет –джерел

-         Площу Європи.

-         Площу України.

-         Площу Закарпатської області.

-         Площу села Осій.

  1.     Третя зупинка «Геометрія в повсякденному житті»

Важко знайти область і професію, де площа не знайшла б своє застосування. Завдання, які ми будемо вирішувати  зустрічаються  в оточуючій нас дійсності, вирішувати їх нас «змушує» саме життя.

 

  1.               Ділянка під вікнами нашої школи прямокутної форми шириною 3,5 м і довжиною 20 м. Скільки цибулин тюльпанів треба придбати , щоб засадити клумбу, якщо на 0,5 м2  можна посадити 10 цибулин? (S=3,5*20=70; 70/5=140; 140*10=1400(цибулин)).
  2. Витрати емалевої фарби ПФ-115 на одношарове покриття становить 180 г на 1 м2.  Чи вистачить 9 кг емалі, щоб пофарбувати підлогу класної кімнати? Розміри класної кімнати 8х6 м. (1. 8*6=48 м2    2. 48*180=8640 г. 3.  8640=8,64кг.  Відповідь: так.

  VІ. Підсумок уроку

Сьогоднішній урок допоміг краще зрозуміти поняття площі многокутників та прямокутника. Ми вивчили формулу площі прямокутника. Сформулювали основні властивості площ.

Вивчення цієї теми важливе для розвитку наших навичок у рішенні різноманітних завдань, які включають розрахунки площі, які зустрічаються у повсякденному житті не лише в математичних задачах.

Нехай цей урок стане основою для подальшого вивчення більш складних геометричних задач та застосування їх у практичних завданнях.

Виставлення оцінок 

VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити §23. Виконати № 874, 876, 884.

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
10 березня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку