Математика 5 клас
Тема уроку: «Площа прямокутника і квадрата»
Формування компетентностей:
сформувати уявлення про площу фігури та одиницю виміру площі; вміння знаходити площі прямокутника і квадрата за формулами;
математична компетентність - оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині; розв’язувати задачі практичного і логічного змісту, використовуючи формули площ;
спілкування державною мовою – чітко,лаконічно та зрозуміло формулювати думку;
спілкування іноземними мовами – спілкуватися іноземною мовою з використанням найуживаніших термінів;
соціальна та громадянська компетентності – висловлювати власну думку, слухати і чути інших;
уміння вчитися впродовж життя – визначати мету навчальної діяльності, відбирати і застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
Хід уроку:
І. Організація класу
Слайд1
Вчитель: Доброго дня! Кожен день надзвичайний вже тому, що дає простір для нових знань, добрих дій, думок і творчості. Як відомо, наші думки матеріальні. Тож прошу Вас побажати один одному гарного настрою на урок і день.
Сьогодні у нас на уроці присутні гості, привітайтеся з ними. Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що знаємо і вміємо.
Слайд 2
Ми мріємо, щоб в Україні було модно говорити українською, оскільки віримо, що в глобальному світі важливо зберегти нашу унікальну самоідентичність. Ми нікого не змушуємо говорити українською, натомість показуємо, що наша мова невимушена і мелодійна.
Слайд 3
На уроці ми повинні пам’ятати основні правила правопису, правильно наголошувати слова та позбуватися росіянізмів. А допомагати нам у цьому буде харизматичний язичок Лепетун. Зробимо українську модною разом !
ІІ. Мотивація навчання
Щоб дізнатися, скільки фарби потрібно, щоб пофарбувати підлогу класу, потрібно знати площу його підлоги. Аналогічно, щоб визначитися, скільки шпалер купити, щоб зробити ремонт у вашій кімнаті, треба знати площу її стін.
Отже, тема нашого уроку «Площа прямокутника і квадрата». Слайд 4
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Один мудрець сказав: «Дві людини обмінялися золотими монетами і не стали багатими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумніший». Обмінюючись думками, люди набувають нових знань. Слайд 5
Слайд 6
22; 82 ; 52
Слайд 7
9; 16; 25.
Слайд 8
IV. Вивчення нового матеріалу.
Підручник та зошит , які лежать на парті, займають певну частину парти. У математиці говорять, що ці предмети мають певну площу.
Слайд 9 За одиницю вимірювання площі беруть площу квадрата, сторона якого дорівнює одиниці довжини. Такий квадрат називають одиничним квадратом.
Квадратний сантиметр(1) – це площа квадрата зі стороною 1см.
Слайд 10 Виміряти площу фігури означає підрахувати, скільки одиничних квадратів вона містить.
Задача. Знайдіть площу фігури, зображеної на малюнку.(S=6 )
Слайд 11
Слайд 12
Формули площі |
|
Прямокутника |
Квадрата |
|
|
|
|
Слайд 13
Властивості площ.
Слайд 14-18
Яку одиницю зручно використовувати для вимірювання площі?
1а = 100
1 га = 10000 або 1 га = 100 а
V. Історична довідка.
Слайд 19
У хліборобській практиці потрібно було якось вимірювати поле. Народні міри, що з'явилися у процесі тих чи інших польових робіт, мали досить умовний характер, були надто приблизними. Найбільш поширеною була міра "день орати", чи "день землі", або "на один плуг", тобто величина поля, зорана впродовж дня. Оскільки продуктивність оранки залежала від типу ґрунту, досконалості знарядь оранки і тяглової сили, то і величини були неоднакові. У Карпатах міра "день орати" становила один морг землі (близько пів гектара), а на переважній більшості етнічної території наближалась до одного гектара.
На Поліссі побутувала міра "соха", тобто приблизно 40 сотих. Великі площі поля вимірювалися "ланами" (19-25 га) на Поліссі, на Волині - "волоками" (21 га) .
Існували міри площі за величиною скошеного поля - "день косити", за кількістю висіяного зерна - "віко"
Народні виміри виявилися живучими: навіть після запровадження стандартизованих одиниць, селяни використовували давні міри паралельно.
VI. Фізкультхвилинка.
Слайд 20
5 на 9 – 45
Стали рівно біля парт.
5 на 5 -25
Починаємо наш старт.
4 на 9 -36
Руки вгору, руки вниз!
6 на 6 – 36
На сусіда подивись.
6 на 4 – 24
Головою покрутили.
8 на 8 - 64
Потім разом всі присіли.
3 на 9 – 27
Піднялись, понахилялись
І здоровими зостались.
VII. Розв’язування задач.
Слайд 21
Виконайте необхідні вимірювання та обчисліть площу прямокутника і квадрата.
А зараз наш клас перетворюється у будівельно-ремонтну компанію. Слайд 22
Практична задача. Вам необхідно кахлем, що має ширину 20см і довжину 25см обкласти стіну, ширина якої 4 м, а висота - 250 см. Скільки потрібно кахлю?
VIII. Гра «Kahut» (перевірка знань)
Слайд 23-25
VIII. Підсумки уроку, домашнє завдання.
Слайд 26
До знань ведуть три шляхи:
Шлях наслідувань – він найлегший,
Шлях міркувань – це шлях благородний,
Шлях досвіду – найтяжчий.
Конфуцій.
Діти, недостатньо опанувати премудрість, потрібно ще нею користуватися. Отже, користуйтеся нею і йдіть вперед до знань цими трьома шляхами, які ви сьогодні відкрили для себе.
Слайд 27
Домашнє завдання: Істер О.С. « Математика 5», § 24( опрацювати матеріал), №791, №804.
Записати англійською (чи іншою іноземною) мовою слова: кут, трикутник, прямокутник, квадрат. За потреби використовуйте словник, перекладач в Інтернеті або допомогу вчителя іноземної мови.
1