Мета:
ü формувати уміння і навички розв'язувати задачі практичного і логічного змісту, використовуючи формули площ;
ü розвивати математичну мову учнів, логічне мислення;
ü показати різноманітне застосування математики в житті; виховувати увагу, самостійність, активність.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Площа прямокутника, квадрата.
Мета:
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Обладнання: підручник, таблиця «Одиниці вимірювання площ», презентація.
Хід уроку
Доброго дня! Сьогодні у нас на уроці присутні гості, привітайтеся з ними.
Сідайте.
Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що знаємо
і вміємо.
Розпочинаємо наш урок.
Успіху Вам!
1)
2)
1)
2)
1)
2)
Отже ми одержали слово «площа»
Запишіть в зошиті: 12 грудня
Класна робота
Тема уроку: Площа прямокутника і квадрата.
Предмет математики настільки серйозний, що корисно не втрачати нагоди зробити його дещо цікавим.
Блез Паскаль
Тому урок наш пройде незвично, а у цьому вам допоможе наш план.
Наш урок буде проходити так:
Один мудрець сказав: «Дві людини обмінялися золотими монетами не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них стає розумнішим». Обмінюючись думками люди набувають нових знань. Тож і ми почнемо обмінюватися думками даючи правильні відповіді на запитання.
А зробимо ми це у формі гри «Математичне лото». Вибираєте з мішечка число. Під цим числом зашифроване запитання. Відповідаєте на запитання і переходить черга до наступного учня.
І так ми починаємо.
1. Чому дорівнює площа квадрата, якщо його сторона 20 см. (400)
2. Сторона квадрата 9 см. Чому дорівнює його площа? (81)
3. Скільки м2 в 1 га? (10000)
5. Сторони прямокутника 10 см і 8 см. Чому дорівнює його площа? (80)
6. Обчисліть площу прямокутника зі сторонами 7 см і 12 см. (84)
7. Чому дорівнює сторона квадрата якщо його площа 81 см (9)
8. Чому дорівнює сторона прямокутника, якщо його площа 50 см2, а друга сторона 10 см. (5)
Учитель.
Клоун Бася йшов до вас,
А на дворі дощ якраз.
Тому цифри намочились,
У завданні плями появились.
Тож швиденько поміркуйте
Й цифри вправно намалюйте.
Учень.
У хліборобській практиці потрібно було якось вимірювати поле. Народні міри, що з'явилися у процесі тих чи інших польових робіт, мали досить умовний характер, були надто приблизними. Найбільш поширеною була міра «день орати», чи «день землі», або «на один плуг», тобто величина поля, зорана впродовж дня.
Оскільки продуктивність оранки залежала від типу ґрунту, досконалості знарядь оранки і тяглової сили, то і величини були неоднакові. У Карпатах міра «день орати» становила один морг землі, а на переважній більшості етнічної території наближалась до одного гектара.
Великі площі поля вимірювалися «ланами», а на Поліссі, Волині – «волоками».
На дошці показано скільки наближено дорівнюють відповідні величини.
(один із учнів записує розв’язання на дошці, а решта у зошитах)
Відповідь. 800 .
(учні записують розв’язання задачі на дошці і в зошитах)
Відповідь. 51 .
Тепер давайте трішки відпочинемо
5 на 9 – 45
Стали рівно біля парт.
5 на 5 -25
Починаємо наш старт.
4 на 9 -36
Руки вгору, руки вниз!
6 на 6 – 36
На сусіда подивись.
6 на 4 – 24
Головою покрутили.
8 на 8 - 64
Потім разом всі присіли.
3 на 9 – 27
Піднялись, понахилялись
І здоровими зостались.
(один із учнів розв’язує задачу біля дошки, решта учнів записують розв’язання у зошитах)
Відповідь. 200 штук кахлю.
На малюнку зображено прямокутну ділянку землі площею 30 . Вона поділена на три прямокутні ділянки. Ширина ділянки з квітами – 2 метри, а її площа 10 . Ширина ділянки з буряком 3 метри. Яка площа ділянки з полуницею?
Відповідь. 8
Повторити § 24.
Розв’язати № 798, 801, 804
До знань ведуть три шляхи:
Шлях наслідувань – він найлегший;
Шлях міркувань - цей шлях благородний;
Шлях досвіду – найтяжчий.
Конфуцій
Учитель підводить підсумок і виставляє оцінки.
1