Урок "Площі чотирикутників"

Про матеріал
Урок " Площі чотирикутників" дає можливість повторити формули знаходження площі чотирикутників , розглянути приклади задач, повязані з площами та розвязати задачі попередніх років ЗНО.
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Розв∙язування задач на знаходження площі               чотирикутників.

 

Мета:

-         навчальна : узагальнення та систематизація, згань, умінь та навичок з теми «Обчислення площі чотирикутників»; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, перевіряти свої досягення за допомогою тестування, вміння розвязувати задачі практичного змісту

-         розвивальна: розвиток логічного мислення, правильної письмової та усної математичної мови, навичок побудови креслень за умовою завдання, розширення кругозору учнів

-         виховна: виховання акуратності, самостійності, інтересу до математики як прикладної науки.

 

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

 

Обладнання: проєктор, екран, презентація.

                                                               Епіграф до уроку

                                                              Якщо ви хочете  навчитися плавати,

                                                              то сміливо заходьте у воду,

                                                              а якщо хочете навчитися розв∙язувати 

                                                              задачі, то розв∙язуйте їх.

                                                                            Д.Пойа

                                             Хід уроку

 

І. Організаційний  момент.

Повідомлення теми уроку.

 

П. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель :  Повторюючи тему « Площі фігур», ми розв∙язували багато задач, а сьогодні звернемо увагу на  життєві задачі та задачі з минулих років НМТ.

 

Вимірювання площ у давнину.

     Вимірювання площ – одна з перших задач, яку життя поставило перед людством. Встановити точно, коли вперше знадобилося визначити площу і якої  саме фігури , неможливо. У Давньому Єгипті, Вавилоні та Індії незалежно один від одного було знайдено способи вимірювання площ. Ще 4000 років тому в Єгипті вже вміли обчислювати площі. Єгиптяни обробляли  вузьку  смугу землі між Нілом і пустелею і сплачували за неї податок.

       Але щорічно цю смугу затоплював Ніл. Після спаду води необхідно було поновлювати межу. Саме тоді і виникла потреба швидко і правильно визначати площу, що стало однією з причин раннього розвитку геометрії як науки про вимірювання землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розподіл учнів на дві групи.

Кожна група виконуэ на 8 хвилин тести.

Після виконання тестів виступ кожної групи з поясненням задач.

 

 

 

Як результат повторення даної теми учитель виконує з поясненнями тести на тему «Чотирикутники. Підготовка до НМТ» за посиланням

https://zno.osvita.ua/mathematics/tag-chotirikutniki/

Задачі 1, 3, 4, 7,  12, 15, 31, 36, 48, 58, 60, 61, 65.

 VI . Підсумок уроку.

Запитання до класу.

Виконати з  завдання з 20 по 30 за  посиланням

https://zno.osvita.ua/mathematics/tag-chotirikutniki/

Рефлексія.

1