Тема уроку: Розв∙язування задач на знаходження площі чотирикутників.
Мета:
- навчальна : узагальнення та систематизація, згань, умінь та навичок з теми «Обчислення площі чотирикутників»; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, перевіряти свої досягення за допомогою тестування, вміння розвязувати задачі практичного змісту
- розвивальна: розвиток логічного мислення, правильної письмової та усної математичної мови, навичок побудови креслень за умовою завдання, розширення кругозору учнів
- виховна: виховання акуратності, самостійності, інтересу до математики як прикладної науки.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: проєктор, екран, презентація.
Епіграф до уроку
Якщо ви хочете навчитися плавати,
то сміливо заходьте у воду,
а якщо хочете навчитися розв∙язувати
задачі, то розв∙язуйте їх.
Д.Пойа
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Повідомлення теми уроку.
П. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель : Повторюючи тему « Площі фігур», ми розв∙язували багато задач, а сьогодні звернемо увагу на життєві задачі та задачі з минулих років НМТ.
Вимірювання площ у давнину.
Вимірювання площ – одна з перших задач, яку життя поставило перед людством. Встановити точно, коли вперше знадобилося визначити площу і якої саме фігури , неможливо. У Давньому Єгипті, Вавилоні та Індії незалежно один від одного було знайдено способи вимірювання площ. Ще 4000 років тому в Єгипті вже вміли обчислювати площі. Єгиптяни обробляли вузьку смугу землі між Нілом і пустелею і сплачували за неї податок.
Але щорічно цю смугу затоплював Ніл. Після спаду води необхідно було поновлювати межу. Саме тоді і виникла потреба швидко і правильно визначати площу, що стало однією з причин раннього розвитку геометрії як науки про вимірювання землі.
Розподіл учнів на дві групи.
Кожна група виконуэ на 8 хвилин тести.
Після виконання тестів виступ кожної групи з поясненням задач.
Як результат повторення даної теми учитель виконує з поясненнями тести на тему «Чотирикутники. Підготовка до НМТ» за посиланням
https://zno.osvita.ua/mathematics/tag-chotirikutniki/
Задачі 1, 3, 4, 7, 12, 15, 31, 36, 48, 58, 60, 61, 65.
VI . Підсумок уроку.
Запитання до класу.
Виконати з завдання з 20 по 30 за посиланням
https://zno.osvita.ua/mathematics/tag-chotirikutniki/
Рефлексія.
1