Урок "Площі поверхонь тіл обертання"

Про матеріал

Мета 1.а) узагальнити і систематизувати знання учнів з теми: «Площі поверхонь тіл обертання» ;

б) закріпити навички розв'язування задач з даної теми;

в) показати зв'язок матеріалу, що вивчається, з майбутньою професією учнів.

2. Розвинути самостійність, почуття колективізму, уміння вислуховувати відповіді товаришів, розвинути інтерес до предмета;

3. Формувати і розвивати розумові операції (порівняння, узагальнення, систематизацію); розвивати творчі здібності, логічне мислення учнів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

РОЗРОБКА УРОКУ

 З ГЕОМЕТРІЇ

 ДЛЯ 11 КЛАСУ

 

З ТЕМИ:

«ПЛОЩІ ПОВЕРХОНЬ ТІЛ ОБЕРТАННЯ»

 

 

 

Підготувала

 викладач фізики і математики

ДПТНЗ «Професійний аграрний ліцей»

с. Веприк Гадяцького району

Полтавської області.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА  УРОКУ:

1.  а) узагальнити і систематизувати знання  учнів  з  теми: «Площі поверхонь           тіл  обертання» ;

        б) закріпити  навички розв’язування  задач  з  даної  теми;

       в) показати  зв’язок  матеріалу,  що  вивчається,  з  майбутньою   професією  учнів.

2. Розвинути  самостійність,  почуття  колективізму,  уміння  вислуховувати  відповіді  товаришів,  розвинути  інтерес  до  предмета;

3.  Формувати і  розвивати  розумові  операції  (порівняння,  узагальнення,  систематизацію);  розвивати творчі  здібності,  логічне  мислення  учнів.

 

ТИП  УРОКУ:  урок закріплення вивченого матеріалу.

 

ОБЛАДНАННЯ: диференційовані  картки-задачі,  тестові  завдання,  макети  фігур, проектор, ноутбук.

ПЛАН  УРОКУ.

 

  1. Організаційний  момент  (1 хв).
  2. Актуалізація  опорних  знань  учнів  (7 хв).
  3. Застосування   знань  і  умінь  при  розв’язуванні  задач  (25 хв .).
  4. Перевірка  знань  і  умінь  з теми „ Площі поверхонь тіл  обертання”.  (10хв.).
  5. Підсумок  уроку  (2 хв).

 

                                               ХІД  УРОКУ.

 

1. Оголошення  теми  та  мети  уроку.

    Сьогодні  ви  повинні  узагальнити  і  систематизувати  знання  з  теми: ” Площі поверхонь тіл  обертання ”,  показати  навички   й  уміння  розв’язувати  задачі  різної  складності. 

 

2. Актуалізація  опорних  знань  пройде  у  вигляді презентації, яку покажуть учні вашої групи.  (  показ слайдів)

 

3. Кожна  група  отримує  картку  з  різнорівневими  задачами.  Спочатку  йде  обговорення  у  групах,  розглядаються  різні  варіанти  розв’язків.  Потім  один  учень  (методом  жеребкування)  з  групи  виступає  біля  дошки.  Учні  з  інших  груп  записують  розв’язок  в  зошити.  Групи -  по  4-5 учнів , в кожній групі є сильний учень.

 

 

 

Картка  № 1.

1)Необхідно пофарбувати зовні в два шари циліндричну цистерну для бензину , довжина якої 6 м, а діаметр 1,8 м. Скільки кілограмів фарби необхідно для того , щоб при одноразовому нанесенні фарби на поверхню цистерни її витрати становлять 0,5 кг/м2?

 

Дано: циліндр.

H=6м;  d=1,8 м;   R=0,9м;  m1=0.5 кг/м2.  

m- ?

Розв’язання.

Sб =2 RH;   m=2m1 *Sп;   SО= ПR2; S\П=S б+SO

Sб=2*3,14*0,9*6=33,9 м2;       So=3,14*0,92=2,5 м2;         Sп=33,9+2,5=36,4 м2 ; m=2*0,5*36.4=36,4 кг=36кг.

Відповідь. 36 кг.

2) Знайдіть площу бічної поверхні  конуса  (макет  фігури).

 

                                                      Картка  № 2.

1)Скільки оліфи треба  , щоб пофарбувати зовнішню поверхню 100 однакових відер, які мають форму зрізаного конуса, якщо діаметри основ 25 см і 30 см, твірна 27,5 см і на 1 м2 витрачають 150 г.  оліфи?

 

Дано: зрізаний конус.

П=100 в.,  d1=25 c м =0,25 м ; d2=30c м  =0,30м  ;L=27,5 c м =0,275м ;  m1=150 г/м2=0,15кг/м2;     R1=0,125м  ;R2=0,15м  .

m2    - ?

Розв’язання.

S L (R1+R2);   S=П R22;

Sб =3,14  *0,275*(0,125+0,15)=0,237м2 ;   Sо=3,14*0,152=0,071м2; Sп=0,237+0,071=0,31м2;   Sп=100*0,31=31м2 ;        m2=0,15*31=4,65 кг

2)Обчислити площу бічної поверхні  циліндра  (макет  фігури).

 

Картка  № 3.

1)Циліндрична димова труба діаметром 65 см має висоту 18 м. Скільки жерсті треба для  її виготовлення, якщо на заклепку іде 10% матеріалу?

Дано: циліндр.

d=65c м =0,65м;      R=0,325м ;       H= 18м ;      a=10%.

Sп  -?

Розв’язання.

Sб= 2 RH; S1=S*10%; Sп= S+S1;

Sб=2*3,14  *0,325*18=36,738 м2;            S1=0,1*36,738=3,6738 м2; Sп=3,67+36.78=40.45м2

2. Обчислити  площу бічної поверхні зрізаного конуса.(макет).

 

 

 

Картка  № 4.

1)Конусоподібну палатку висотою 3,5 м і діаметром основи 4м покрито тканиною. Скільки квадратних метрів тканини пішло на палатку?

 

Дано: конус.

H=3,5м ;    d=4м ;   R=2м  .

S б -?

Розв’язання.

Sб= ПRL;     L= (H2+R2)1/2  ;                  L=(3,52+22)1/2=4 м;                   S=3,14*2*4=25,12м2.

2.  Обчисліть  площу   кулі  (макет)

.

3.Учні отримують тестові завдання, на виконання яких-7 хв. ,потім учні обмінюються зошитами, перевіряють і виставляють оцінки.

 

                                Т Е С Т О В І   З А В Д А Н Н Я.

 

І варіант

Вибрати  номер  правильної  відповіді.

1. Площа  вимірюється  у:

         а)  м2;

         б)  кг3;

         в)  Р2.

2. Переріз  циліндра  площиною  паралельною  основі  є:

         а)  квадрат;

         б)  прямокутник;

         в)  круг.

3.  Що  є  зайвим  в  рядочку:  конус,  квадрат,  куля,  циліндр.

         а)  куля;

          б)  квадрат;

          в)  циліндр.

4.  Формула  для  обчислення  площі бічної поверхні  циліндра.

         а)  Sб= 2ПRH

         б)  S = 1/3 П R2H

         в)  S = а в

5. Яка  фігура  утвориться  внаслідок  обертання  прямокутного  трикутника  навколо  катета?

         а)  куля;

         б)  квадрат;

         в)  конус.

6. Чому  дорівнює  площа кулі   R = 2 см.

         а)  12 Псм2;      

         б)  16 Псм2.

7. Відрізок, що сполучає дві точки кульової поверхні і проходить через центр кулі називають …

         а)  хордою;

         б)  радіусом;

         в)  діаметром.

8.  Що називають висотою циліндра?

         а)  відстань між площинами його основ;

         б)  відстань між твірними циліндра;

         в)  відрізок, що сполучає протилежні точки основ і проходить через вісь циліндра.

9. Що є перерізом конуса, який проходить через вершину під кутом до основи?

          а)  квадрат;

          б)  трикутник;

          в)  трапеція.

10. Обчислити площу повної поверхні конуса, якщо твірна дорівнює 4 см. , а діаметр – 14 см.

          а)  66П  см2;

          б)  55П см2;

          в)  77П см2

11.  За   якою  формулою  визначають  площу  круга?

         а)  Пd2;

         б)  ПR2;

         в)  ПS2.

 

                                           ІІ  варіант.

1. Площа  позначається:

        а) V;

        б) S;

        в) m.

2. Переріз  циліндра  площиною  перпендикулярною  до  основи  є:

       а) трапеція;

       б) прямокутник;

       в) коло.

3. Який  рядочок  відповідає  назвам  тіл  обертання?

       а) круг,  трикутник,  коло;

       б) квадрат,  прямокутник,  конус;

       в) конус,  куля,  циліндр.

4.Формула  для  обчислення  площі бічної поверхні конуса:

       а) S = 1/3 ПR2Р;

       б) S = П R l;

       в) S = а в с

5. Яка  фігура  утвориться  внаслідок  обертання  прямокутника  навколо  однієї  сторони?

       а) трапеція;

       б) куля;

       в) циліндр.

6. Чому  дорівнює  площа бічної поверхні  циліндра,  якщо

R = 3 см,   Н = 2 см.

       а) 18 П см2;

       б) 12 П см2.

7. Тіло ,що складається з усіх точок простору, які знаходяться від даної точки на відстань не більшу за дану – називають…

       а)  конусом;

       б)  циліндром;

       в)  кулею.

 

8.  Що є перерізом конуса площиною – паралельною основі?

        а) квадрат;

        б) круг ;

        в) коло .

9. За  якою  формулою  визначають  площу  повної поверхні циліндра?

        а) 2ПR(R+H) ;

        б) ПRH+H/4;

        в) ПR2Н+HR.

10. Обчислити площу повної поверхні циліндра, якщо висота дорівнює 5 см. , а діаметр основи 12 см.

       а)  72 П см2;

       б)  46П см2;

       в)  57П см2;

11. Чи є трапеція тілом обертання?

      а)так;

      б) ні.

Тестові  завдання  під  номерами  1- 5, 7,8, 11  оцінюються  в  0,5 бала ,  а  завдання 6,9,10 в- 2 бали.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

І в.

а

в

б

а

В

в

в

а

б

в

Б

ІІ в.

б

б

в

б

в

б

в

б

а

а

Б

 

5.А зараз зробимо висновок.

1) Які фігури  ми повторили?

2) Які формули використовували для розв’язування задач?

3)  Де в житті можна використати формули  площ бічної і повної поверхонь тіл обертання?

4) Чи потрібне знання  даних формул  у вашій професії?

    Оголошую  оцінки  за  урок,  аргументую їх.  За  тестові  завдання  оцінка окремо,  за  роботу  в  групах  окремо  .

     Домашнє  завдання:  повторити  § 8,  п. 79-81,  №49.

     Номер  домашнього  завдання  слід  розгадати – дописати формулу площі бічної поверхні циліндра. 

Sб = 2ПR * ?                            К - №10;   Н - №49; У - №28.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пінчук Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
4214
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку