Стаття про проектну діяльність в училищі. Створення навчальних проектів, нові тенденції в навчанні. Навчальний проект дає змогу засвоїти, повторити, закріпити навчальні досягнення з математики та фізики. Проект являє собою макет училища і має на меті допомогати учням в відпрацювання знань вивченного матеріалу.
Проектна діяльність в училищі
Проектна діяльність – одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції, які на Раді Європи були визначені як основні в ХХІ ст.
Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту. Адже проект –це форма організації навчально-виховного процесу. Проектна діяльність може стати альтернативою класно-урочного навчання. А майбутнє за балансом альтернатив.
Тобто навчання відбувається природним шляхом, ненав’язливо, адже ціль – не вивчити, а виконати завдання, отримати результат, що дійсно мотивує дітей.
Враховуючи нові тенденції та з метою зацікавленості учнів до навчання, до засвоєння матеріалу з математики, фізики та підготовки до здачі ЗНО, в училищі проведена робота по створенню навчального проекту з математики та фізики. Проект має назву «Моє місто завжди зі мною» і являє собою макет училища та елементи міста: паркова зона відпочинку, міст через річку Самара, фрагмент річки.
Насолоджуючись красою рідного міста, учні мають змогу повторити, отримати, закріпити знання з математики та фізики. Для цього їм треба виконати необхідні виміри та, застосовуючи формули, обчислити, відпрацювати такі поняття, як об’єми геометричних тіл, площі поверхонь. Крім практичних завдань, до проекту складені кросворди, потемні тести до тем «Призма», «Паралелепіпед», «Піраміда», «Циліндр», «Конус». Для, особливо зацікавлених учнів є бонусне завдання - кросворд з геометрії на англійській мові. В завдання до проекту входять задачі розрахункового характеру, задачі з екології.
Знання з фізики можна відпрацювати на освітленні макету, зони відпочинку, освітленні містка. У проекті показано різні види з’єднань: послідовне, паралельне, мішане. Учні можуть побачити на практиці , як можна освітити корпуси училища, зону відпочинку, з’ясувати, яке освітлення практичне, яке економічніше, що, звичайно, знадобиться в їх подальшому житті.
Складено задачі, практичні та самостійні роботи за темами: «Види з’єднань», «Закон Ома для ділянки кола», «Питомий опір», тести до теми «Електровимірювальні прилади. Електричні двигуни».
Проект виготовлено з вторинних матеріалів.
Учні виявили зацікавленість до створення проекту, висловлювали свої ідеї. Робота проводилася у вільний, позаурочний час, працювали учні в парах, групах. Хтось створював комп’ютерну версію, хтось фотографував, а хтось будував макет, клеїв лавочки, місток, деревця, проводив освітлення тощо.
Очевидно, що для учнів і викладачів переваги проектного навчання саме й полягають у тому, що традиційна аудиторія перетворюється у відкритий навчальний простір, в якому учні рухаються у власному темпі; у процесі виконання проекту виникає потреба в самонавчанні та самовдосконаленні; навчання на основі запам’ятовування та повторення переходить до інтеграції, відкриття та презентації набутих знань; учні мають можливість проходити всі етапи «виробництва»: від ідеї, створення моделі майбутнього продукту до його реалізації; надає вчителям можливість вибудувати позитивну історію стосунків з учнями за нових умов; підібрати учням ролі, підкресливши їхні індивідуальність і природні таланти.
Основна задача при створенні проекту, раціонально спланувати процес, націлити учнів на позитивний результат, надати дієву допомогу.