Урок по темі "Населення, держави Африки. Зв"язки України з державами Африканського континенту."

Про матеріал
Методична розробка ознайомлює з населенням Африки, його кількість населення, расовим складом, племенами , які населяють материк. ознайомлює з політичною картою материка.
Перегляд файлу

Тема. Населення Африки. Держави. Зв'язки України з державами африканського континенту. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об'єктів материка (закінчення)

Мета: формувати в учнів знання про основні раси і народи населення Африки, особливості їхнього формування, динаміку і розміщення, окремі держави; ознайомити зі зв'язками України з державами континенту; вдосконалювати вміння характеризувати особливості населення певних територій та зв'язок їхньої господарської діяльності з природними умовами; формувати навички аналізу економічних і соціальних проблем населення; виявляти практичне значення набутих знань, працювати із загальногеографічними і контурними картами.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, атлас, політична карта Африки, карта народів світу, контурна карта.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Тут мешкають люди з найтемнішою шкірою на Землі й представники світлошкірих народів, є народи, які незмінно живуть, як наші первісні предки, а є нащадки найдавніших цивілізацій світу, є держави, основним заняттям населення яких досі залишається примітивне мисливство та збиральництво, а є такі, що посідають перші місця у світовому виробництві. Контрастів надзвичайно багато. Спробуймо дізнатися про них та зрозуміти їх причини..

III. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів

♦ Яка кількість населення світу? Які чинники впливають на його кількість?

♦ Що таке густота населення? Від чого вона залежить?

♦ За якими зовнішніми ознаками розрізнюють людей земної кулі?

♦ На які основні раси поділяють населення світу?

♦ Хто з вітчизняних учених довів рівність усіх людських рас?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Історія формування населення континенту

На території Східної Африки знайдено найдавніші кам'яні знаряддя праці, яким близько двох млн років, в Ефіопії знайдено залишки предка сучасної людини, якому близько 190 тис. років. Африку вважають «колискою» сучасної людини.

За 5 тис років до н. е. на сході Північної Африки з'являються семіти.

VII ст. н. е. — вторгнення арабів у Північну Африку. XV ст. — з'являються європейці.

Монголоїди освоюють Мадагаскар.

Негроїдні народи —> на південь від Сахари; європеоїдні —>Північна Африка (арабські) та Південна Африка; мішані —> Східна Африка, Ма-дагаскар.

2. Чисельність і густота населення

Близько 1 млрд осіб, зростає швидкими темпами (тяжкі умови існування та хвороби стримують вибухоподібне зростання). До 2050 р. очікують подвоєння чисельності.

Густота населення від 1 (пустелі, джунглі) до понад 1000 (долина Нілу) осіб на 1 км2.

Суттєвою є проблема голоду й забезпечення питною водою.

3. Державний поділ

Існували давні розвинені держави на теренах сучасного Єгипту, Малі, Ефіопії, можливо, Сахари.

До початку XX ст. майже вся територія Африки була колонізована євро-пейськими імперіями. Розподіл на держави в більшості не відповідав етнічному розташуванню, що досі викликає між- та внутрішньодержавні конфлікти.

Після Світових воєн відбувався процес поступового здобуття незалежно-сті африканськими країнами. 1960 р. — рік Африки. Зараз близько 55 держав (не всі мають однаковий статус визнання).

Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв держав материка і їхніх столиць. (підручник)

4. Господарська діяльність

Переважає сільське господарство (какао, кава, бавовник, фініки, оливи, банани, цитрусові), видобувна промисловість, заготівля деревини. 

 

Єдина розвинена держава — Південна Африка, решта — країни, що роз-виваються, є найбідніші у світі.

5. Характеристика окремих держав материка

Єгипет. Площа понад 1 млн км2, населення понад 85 млн осіб. 96% території — пустелі, 4 % — долина Нілу.

Південна Африка. Площа 1,2 млн км2, населення 48,6 млн осіб. Різноманітні природні умови, надзвичайно багата корисними копалинами. Високо розвинене сільське господарство, промисловість.

6. Зв'язки України з державами африканського континенту

Навчання студентів африканських країн, закупівля Україною мінераль-ної та продовольчої сировини, постачання в Африку нескладних машин та устаткування, обслуговування літаками та екіпажами місцевих авіаліній, медична допомога.

V. Закріплення вивченого матеріалу

♦ Двома реченнями розкажіть, що було б, якби ви були пігмеєм, єгиптя-нином, нілотом, бушменом, туарегом тощо.

♦ На прикладі вивчених держав доведіть або спростуйте висновок «Рівень розвитку населення держави цілком залежить від її природних умов». Зробіть власний висновок.

♦ Назвіть головні проблеми населення Африки. Які з них важливо вирішувати усім світом?

♦ Як, на вашу думку, співпраця України з державами Африки може сприяти взаємному економічному зростанню? Запропонуйте свої варіанти, орієнтуючись на професії своїх батьків або підприємства, розвинені у вашій області.

VI. Підсумок уроку

VII. Домашнє завдання

■ Опрацюйте параграф .

■ Підготуйтеся до підсумкового уроку з теми «Африка».

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку