Урок по темі "Тварини Арктики"

Про матеріал
Ознайомити учнів з тваринами, що живуть в Арктиці; допомогти навчитися розрізняти мешканців Арктики, сприяти розвиткові допитливості; вмінню брати участь у бесіді, відповідати на поставлені питання; привчати дітей до самостійності суджень; сприяти усвідомленню ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження; виховувати творче відношення до праці і навчання.
Перегляд файлу

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

Тема. Тварини Арктики

Мета: ознайомити учнів з тваринами, що живуть в Арктиці; допомогти навчитися розрізняти мешканців Арктики, сприяти  розвиткові допитливості; вмінню брати участь у бесіді, відповідати на поставлені питання; привчати дітей до самостійності суджень; сприяти усвідомленню ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження; виховувати творче відношення до праці і навчання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна

Обладнання: комп,ютер,  відеоролик, ілюстративний матеріал, доступ до інтернету, олівці, альбом

Результати навчання. Наприкінці уроку учні наводять приклади тварин Арктики;

розповідають про особливості життя тварин, що мешкають в Арктиці.

 

Методи і прийоми: ігровий, словесний, перегляд відеозапису про тварин Арктики, використання наочно-предметних картинок, практичне виконання завдань.

Види дитячої діяльності: пізнавальна, комунікативна, рухова, ігрова, продуктивна, дослідницька.

Планований результат: закріплення знань дітей про Північний полюс,  Арктику, про тваринний світ цього регіону; знайомство з новими словами

Індивідуальне робоче місце -  за комп’ютером.

 

 

    ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

  1. Ранкове коло 5 хв
  2. Перегляд відео    4хв

     3.Робота з підручником «Тварини Арктики» 5 хв

     4.Гра «Відгадай тварину за описом»  2 хв

     5. Руханка «  Лапа – лапа, білий ведмідь » 1 хв

     6.Практична робота « Малювання ведмедя» 4 хв

     7. Перегляд мультфільму 4 хв

      Усього тривалість 25 хвилин

 

 

 

 

 

 

I.Організація класу

1.Ранкове коло (зворотний зв’язок, вступ до теми) Створення позитивного психологічного клімату класу.

 Привітання. Учні  привітаються один з одним, побажають всього найкращого у цей день

II. Актуалізація опорних знань.

1.Що це за край:

Все білим біло-біло —

Снігом білим замело.

Повно снігу, багато льоду,

Ночі тривають півроку,

Де під північним сяйвом

Люди їздять на санях?      Арктика

2. Зворотній зв’язок з минулим заняттям.

-Діти, давайте згадаємо про що ми говорили на минулому уроці?

Підсумуйте сказане: «На минулому уроці ми говорили про Арктику та особливості її розташування. Давайте кожен з вас, по черзі скаже, що йому запам’яталося найбільше».

3. Оголосіть тему тижня та уроку: «Цього тижня ми подорожуємо з вами до Арктики і сьогодні дізнаємося, які тварини мешкають в Арктиці».

III.Вивчення нового матеріалу

1. Перегляд відео      https://www.youtube.com/watch?v=rrB7RByPfxY&t=23s  тварини арктики Пізнавальні відео для дітей українською мовою.Тварини Арктики - голоси, фото + відео

Бесіда «Тваринний світ Арктики»

1. Перегляд відео «Тварини Арктики». Запитання для обговорення:

• Яких морських тварин, які мешкають в Арктиці, ви знаєте?

• Хто тварин Арктики є найбільшою у світі?

• У якої тварини Арктики є ріг?

 • Яких сухопутних тварин Арктики ви знаєте?

 • Хто є найбільшою сухопутною твариною Арктики?

 • Чи мешкають в Арктиці птахи? Які?

Підсумок: «В Арктиці мешкає велика кількість сухопутних і морських тварин. Найбільша тварина планети також мешкає в Арктиці – це синій кит».

 

2.Робота з підручником «Тварини Арктики»

Запропонуйте учням прочитати текст у підручнику на с. 16

Запитання для обговорення:

• Яка арктична тварина є найбільшою у світі?

• Який птах Арктики здійснює найдовші у світі міграції?

• Яка особливість будови тіла нарвала допомагає йому пробивати кригу?

 • Хто з тварин Арктики є найбільшим хижим звіром та символом Гренландії? Підсумуйте: «Незважаючи на дуже низькі температури, тваринний світ Арктики дуже різноманітний. Багато тварин, які тут мешкають, вам знайомі, а деякі здадуться досить незвичними!»

 3. Руханка «Лапа – лапа, білий ведмідь ».( можна замінити на другу)

  4.Гра «Відгадай тварину »

1. Його брат живе у лісі, а він плаває на кризі (Білий ведмідь)

2. Він вусатий, а не кіт. Живе на півночі, пірнає у воду та ловить рибу (Морж)

3. Він схожий на лисицю, але не вона. Має білу теплу шубку (Песець)

4. Величезний як теплохід, має вуса хвіст і живе в північному морі (Полярний/

гренландський кит)

5. У нього великі роги, високі ноги. Може катати людей на санчатах (Північний

олень)

6. Величезний як будинок і вміє випускати фонтан (Синій кит)

7. Полюбляє полежати на льодовиках, плавати в холодній воді та ловити рибу

(Тюлень)

8. Вміє ловити рибу, білого кольору і видає гучні звуки, але не білий ведмідь.

(Білуга)

9. Ловить рибу серед льодовиків і має довгий ріг, але не єдиноріг (Нарвал)

 

Це додаткова інформація для вчителя ( можна картинки цих тварин показати)

Орієнтовний перелік тварин Арктики:

• Нарвал. Ця рідкісна тварина мешкає у водах Арктики. У верхній щелепі вони мають спрямований вперед бивень, тому цих арктичних тварин ще називають морськими єдинорогами. Довжина тіла дорослої особини – 4 з половиною метри, а дитинча – майже півтора метри!

• Північний олень. Інша назва цієї тварини – карибу. Його можна вважати «найрогатішим» представником своєї родини, адже усі дорослі особини, незалежно від статі носять великі та розгалужені роги. Харчується травою, лишайником, інколи дрібними ссавцями і птахами.

 • Біла сова. Цей птах гніздиться в тундрі на півночі Євразії та Північної Америки, а також на великих островах, що омиваються Північним Льодовитим океаном. Дорослі птахи мають майже білосніжне пір’я. Також ці тварини є відомими героями книг та фільмів про юного чарівника Гаррі Поттера.

• Песець. Ця дивовижна арктична тварина взимку надягає білосніжну шубку. Це дозволяє їй жити в тундрі, залишаючись непомітною як для здобичі, так і для ворогів. Полює переважно на дрібних тварин: мишей, зайців-біляків, лемінгів і птахів. Має дуже тонкий слух, відмінно розвинений нюх, а от зір у цього полярного звіра розвинений трохи гірше, але також досить гарний.

• Полярний крячок. Цей птах живе в Арктиці лише влітку, коли тут полярний день і сонце не заходить. Наприкінці літа відлітає на південь, але не зупиняється в теплих країнах, а долає 20 тис. км до Антарктики, де саме починається літо і полярний день. Тобто цей птах бачить два літа на рік і найбільше денного світла, ніж будь яка інша істота на планеті. Має довгий загострений червоний дзьоб та сірувато-біле пір’я.

 • Ґренландський кит. Ця тварина живе в полярних районах Північної півкулі. Занесена до Червоної книги. Живиться планктоном — сукупністю дрібних мешканців океану. Доросла особина може споживати щодня до майже двох тонн їжі! Впізнати цю тварину досить просто: вона дуже великих розмірів (довжина тіла до 20 метрів!) та має темне забарвлення тіла з білим підборіддям.

 IV Закріплення вивченого

1. Практична робота (малювання ведмедя) .Можна запропонувати дітям вигадати імена своїм ведмедикам

Надувний костюм Білий ведмідь від виробника - Бытовой ремонт / уборка Киев  на OlxPolare: векторна графіка, зображення, Polare малюнки | Скачати з  Depositphotos

2. Перегляд мультфільму «Щенячий патруль рятує білих ведмедів! »   Тварини Арктики та Снігів - https://www.youtube.com/watch?v=RzcDj2-cB8M

V.Рефлексія

Обери лист, який хочеш відкрити

-А тепер, діти, на завершення нашого уроку давайте кожен з вас по черзі побажає вашому однокласнику щось приємне. Наприклад, "Марино, я бажаю тобі сьогодні усміхатися протягом всього дня!"».

Попросіть учнів поаплодувати собі та один одному.

 

docx
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
1040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку