Комунальний заклад Сумської обласної ради
«Шосткинський ліцей спортивного профілю»
План-конспект уроку
з ЯДС в 2 класі на тему:
« Як тварини готуються до зими»
Підготувала вчитель
початкових класів
вищої кваліфікаційної категорії
Коваленко В.П.
Шостка 2023
Мета: формування предметних компетентностей: уточнити та систематизувати знання дітей про сезонні зміни у житті тварин; формувати уявлення про перелітних і зимуючих птахів; збагачувати словниковий запас; розвивати логічне мислення через зіставлення та порівняння; виховувати ціннісне ставлення до природи, прагнення оберігати її;
Формування ключових компетентностей:
спілкування державною мовами;
уміння навчатися впродовж життя;
компетентності в природничих науках і технологіях.
Обладнання: комп’ютер, відеоролик, предметні малюнки, маски тварин, енциклопедії, підручник («Я досліджую світ» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) Гільберг Т. Г.; Тарнавська С. С.; Павич Н. Н.)., робочий зошит (Я досліджую світ, 2 кл., Робочий зошит, Ч.1 - Гільберг Т. Г.).
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Освітні галузі: природнича, мовно-літературна
I . Ранкове коло
Сядьте зручно. Розслабте шию, плечі, руки, ноги. Посміхніться! Ви дуже красиві, коли посміхаєтесь. Посміхніться один одному. Побажаємо один одному і всім миру, здоров’я і любові.
Давайте подивимось у віконечко і скажемо яка погода за вікном ?
Стан неба
Вітер
Опади
Температура
Пора року
Місяць
День
А в нашому класі? (Затишно і тепло)
Але я хочу, щоб у нашому класі сильний вітер був від ваших піднятих рук і блискавка від ваших щасливих очей.
ІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів.
Інтерактивна вправа «Мікрофон» «Очікування».
- Скажіть, будь ласка, що ви очікуєте від нашого уроку, яким він має бути (цікавим, веселим, корисним, пізнавальним, казковим ) .
- Давайте спробуємо зробити наш урок саме таким .
Я очікую, що ви на уроці будете працьовитими, активними, життєрадісними, старанними та щасливими. Якщо ви будете такими, то
то ми разом створимо цікавий, творчий, ефективний урок, на якому ми будемо повторювати вивчене, дізнаватися нове, творчо працювати і , звичайно, ще гратися і відпочивати.
Розгадування загадок
Щоб дізнатися про що піде мова, відгадаймо загадки.
1.Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа —
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене… (Лисиця)
2. Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукають собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?... (Їжачок)
3. Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну. (Ведмідь)
Зворотний зв'язок.
- Яких лісових тварин ви знаєте?
- Де їхні домівки?( в лісі)
- Яких свійських тварин ви знаєте?
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Давайте спробуємо розшифрувати деформоване речення. Воно і буде темою нашого уроку.
5/ зими 2/ тварини 3/ готуються 4/ до 1/ як
(як тварини готуються до зими)
Інтерактивна вправа «Знаємо – хочу дізнатися-дізналися».
Що ми знаємо про тварин?
Заповнення таблиці на дошці (на цьому етапі заповнюється перша колонка таблиці).
Метод «Прес»
Уявіть, що білочка восени лише стрибає з гілочки на гілочку, ніяких запасів собі не робить на зиму. Переконайте її, що їй терміново потрібно зробити запаси на зиму.
Працюємо за планом:
Я вважаю, що….
Тому, що….
Наприклад…….
Отже,…..
IV. Знайомство з навчальним матеріалом
Розповідь з опорою на презентацією.
Учні слухають, спостерігаючи зображення на екрані та уявляючи те, про що йдеться .
Найважчою порою року для тваринок є зима. Вони мерзнуть, навіть застуджуються, а також не можуть добути собі їжу з-під снігової ковдри.
Взимку обсяги їжі значно скорочуються, саме тому багато звірят починають готуватися до холодів ще з осені, а деякі розпочинають займатися заготівлею харчів з літа.
Тварини, які роблять запаси на зиму:
Найпершими збирають запаси гризуни. Польові мишки, кроти та хом’ячки заповнюють свої комори зерном. В одній такій коморі може бути до 5 кг зерна.
Тварини,які линяють:
Білки , зайці восени лише змінюють забарвлення і густоту хутра, тобто линяють.
Тварини, які ведуть активний спосіб життя:
Зайці, лисиці, вовки олені взимку не сплять. Їх можна побачити в лісі.
Зайчик харчується корою дерев і тим, що залишилось на полях. Вовка та лисицю в народі кажуть «ноги годують». Що спіймають-те з’їдять.
Тварини , які засинають :
Їжачок взимку спить. Восени він носить в нору сухе листя й м’який лісний мох, застилає постіль, щоб було тепло спати або заривається у сухе листя. Також до зими готуються борсук і ведмідь. Вони влітку і восени також нагулюють собі жир, щоб взимку відпочивати. Жир для них-це запас їжі, а також він звірят зігріває. З жовтня ведмідь старанно і вміло готує до зими зимове лігвище. М’якою запашною хвоєю , корою із молодих ялинок, сухим лісовим мохом він вистилає свою барлогу.
Гра «Так чи ні»
Робота з підручником. (с. 113)
- Розгляньте малюнки. Які птахи зображені?
- Чому вони відлітають восени?
Робота з тлумачним словничком.
З’ясування значення слова мігрують.
Гра «Посади пташку на дерево»
Діти розділяють птахів на перелітних та осілих.
Бесіда про підгодовування птахів взимку.
Руханка
(https://www.youtube.com/watch?v=B7ZNzZUd7zM)
Робота в зошиті з друкованою основою.
Розглянемо завдання №1-2.
- Скажіть, які тварини змінюють колір шубки?
Математичне конструювання «Танграм».
З готових геометричних фігур дітям потрібно змоделювати тваринку, яка змінює колір хутра восени.
V. Підсумок уроку.
1. Рефлексія
- Чи відкрили ви для себе якісь таємниці?
- Ось і прийшов час повернутися до нашої таблиці та підвести підсумок нашої роботи.
а) Продовж речення
Закінчіть речення, які ви бачите на дошці:
Сьогодні я дізнався …(тварини по-різному готуються до зими)
Заповнення таблиці.
ЗНАЄМО |
ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ |
ДІЗНАЛИСЯ |
Тварини – живі організми. Тваринний світ дуже різноманітний. Дикі і свійські тварини.
|
Як тварини готуються до зими? Які птахи перелітні? Які плахи зимують? Чи всі тварини активні зимою?
|
Тварини по - різному готуються до зими. Впадають у сплячку. Деякі линяють та змінюють колір хутра. Роблять запаси їжі. Ведуть активний спосіб життя. Переліт. |
б) Чи справдились ваші очікування?
Мої очікування також справдились.
Ви допитливі, кмітливі. Я пишаюся вами.
2.Галявина самооцінювання.
На дошці плакат – лісова галявина.
Давайте прикрасимо її грибами, жолудями та горішками - тим чим люблять ласувати тваринки.
Хто зробив відкриття, тобто запам’ятав нове про те, як готуються тварини до зими-той бере горішки.
Хто помилявся, але зрозумів і виправив помилки-гриби.
Кому було дуже складно і ще треба попрацювати-жолуді
Ось яка чудова галявина у нас вийшла!
3.Оцінювання учнів вчителем
VI. Завдання додому : уявіть себе лісовим мешканцем і розкажіть про своє життя у зимовому лісі.