Урок "Побудова речень. Велика літера у першому слові речення"

Про матеріал

Урок з української мови на тему "Побудова речень. Велика літера у першому слові речення" 2 клас

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: навчати учнів спостерігати за основними ознаками речення; удосконалювати навички написання великої літери на початку речення; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати уважність;
  • Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

Соціальної: учити продуктивно співпрацювати з учнями в парах.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни і поняття: речення

Обладнання: індивідуальні картки

Перегляд файлу

Тема: Побудова речень. Велика літера у першому слові речення.

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: навчати учнів спостерігати за основними ознаками речення; удосконалювати навички написання великої літери на початку речення; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати уважність;
  • Формування ключових компетентностей:

           Уміння  вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

           Соціальної: учити продуктивно співпрацювати з учнями в парах.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни і поняття: речення

Обладнання: індивідуальні картки

Хід уроку

І.  Вступна частина

  1. Організація класу

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєм усім ми здоров’я й добра!

До нас на урок завітали гості. Привітайтеся з гостями. А разом з ними прийшла ще одна гостя. А щоб дізнатися хто це,  відгадайте загадку

Загадка

Стало біло навкруги -

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я.... (Зима)

Так,  це Зима. І прийшла вона до нас з подаруночком, який нагадує нам про закінчення зими.

Загадка (електронний тренажер «Вивчаємо словникові слова»)

Є в квартирі молодець

 Математик і мудрець.

Він тебе не підведе

Бо рахунок дням веде. (Календар)

  • Назвіть зимові місяці, ознаки зими.
  •  Чим цікавий місяць лютий?
  • Яка пора року наступить після зими?
  • Наші гості разом із Зимою будуть спостерігати за вашою роботою. Хто буде активно працювати на уроці отримає подаруночок.
  • Сьогодні на нашому уроці діють 5 правил:
  • Правило «Підведеної руки
  • Співпраця в парі
  • Уміння слухати
  • Працювати творчо
  • Бути активними

Запис «число, класна робота»

  1. Перевірка домашнього завдання

Вправа 250

ІІ. Основна частина

  1. Актуалізація опорних  знань
  1. Робота зі словом «Календар»
  • Що ви згадуєте, коли чуєте слово «календар»

Урок продовжим без зупинки

Каліграфічною хвилинкою.

  1. Каліграфічна хвилинка

Кк

календар

  1. Звукова схема слова «календар»
  2. Гра «Склади прислів’я»

2 з           4 літо  1 Зима      6 хлібами.    5 з               3 снігами -

  • Запишіть це речення

( Зима з снігами – літо з хлібами.)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  2. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
  1. Гра «Буксир»

Сонечкопосилаєназемлюсвоїпромінці.

(Сонечко посилає на землю свої промінці.)

 

  1. Робота в парах

Вправа «Броунівський рух»

На кольорових картках записані диференційовані завдання для самостійної роботи. Учні виконують їх, після чого об’єднуються за кольором і спільно перевіряють правильність виконання.

1.Картка червоного кольору.

З поданих слів складіть і запишіть речення.

  1. на, обережним, воді, будь.
  2. вогнем, не, з, грайся.
  • Від чого застерігають ці речення?

2.Картка жовтого кольору

З поданих слів складіть і запишіть речення.

1)Андрійко, друзі, Назар, та, гарні.

2) Хлопці, місце, бабусі, автобусі, в, вступили.

- Чого навчають нас ці речення?

  1. 4) Гра «Вчитель»

- Прочитайте речення, вставляючи потрібний розділовий знак наприкінці нього.

Сидить соловей у густій зелені серед дерев Добре йому в рідному лісі Про що співає соловейко І радість, і смуток  є в цій пісні

(Взаємоперевірка)

  1. Робота з підручником

Виконання вправи 251     Колективна робота.

  • Прочитайте мовчки. Подумайте, на яких словах у питальних реченнях голос підвищуватимете, а на яких – понижуватимете?

 Виконання завдань

  • Виписати питальне речення. (Хто з вас, діти, не мріє бути сміливим, мужнім, сильним? А хто з вас, дорогі друзі, мріє бути добрим?)
  • Виписати спонукальне речення. (Учімося ж добра)
  • Виписати розповідне речення. (Добро необхідне людині, як повітря. Без добра життя стає нікому непотрібне)
  1. Узагальнення і систематизація знань.

Тест

  1. Речення виражає закінчену …

А) думку

Б) розповідь

  1. Слова в реченні між собою …

А) розірвані за змістом

Б) зв’язані зв’язані за змістом

           3. Речення в якому про щось розповідається, повідомляється називається…

А) питальним

Б) розповідним

4. Речення, в якому про щось запитується, називається ….

А) питальним

Б) розповідним

5. Речення в якому є спонукання, називається …

А) питальним

Б) спонукальним

6. Яка пора року наближається?

А) розповідне

Б) питальне

ІІІ. Заключна частина

  1. Рефлексія

- Вправа «Мікрофон»

-Чого ви навчилися на уроці?

- Яке завдання вам принесло найбільшу радість?

               2. Оцінка своєї роботи на уроці.

3. Домашнє завдання

Вправа  255

Перебудувати  розповідні речення на спонукальні, звертаючи увагу на слова ввічливості та розділові знаки.

Картка

Перебудувати розповідне речення на спонукальне і  питальне

Діти шанують кожну крихту хліба.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добровеличківська ЗШ І – ІІІ ст. №1

 

 

 

 

 

 

Українська мова

2 кл

Тема: Побудова речень.

Велика літера у першому слові речення.

 

 

Вчитель Малімон І. Л.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Баранчук Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
2082
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку