Урок "ПОЧАТОК "ПЕРЕБУДОВИ"

Про матеріал
Два десятиріччя, упродовж яких Українська РСР перебувала у стані "застою", змінилиля п'ятиріччям несподіваних історичних зрушень. Криза суспільно-політичного устрою і соціально-економічного ладу почала переростати в колапс.
Перегляд файлу

Історія України

11 клас

ПОЧАТОК «ПЕРЕБУДОВИ»

Мета: Показати необхідність суспільних перетворень; розкрити суть перебудовчих процесів та їх особливість в Україні.

Обладнання: Мультимедійний комплекс.

Поняття: перебудова, гласність, плюралізм.

Основні дати та події: 1985-1991 роки – період перебудови в СРСР.

Персоналії: Михайло Горбачов.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності:

- розуміти передумови, протиріччя політики перебудови і гласності в УРСР;

- уміти встановлювати хронологічну послідовність і синхронність подій періоду перебудови.

Компетентності, що формуються:

- ключові: спілкування державною мовою (розрізняти техніки переконування та маніпуляції); обізнаність та самовираження у сфері культури (виявляти вплив культури на особу та розвиток цивілізації); математична компетентність (оперувати цифрами, даними, математичними поняттями для пізнання та пояснення минулого й сучасних суспільних подій, явищ і процесів);

- предметні: хронологічна компетентність (виявляти зміни й тривалість життя суспільства); інформаційна компетентність (виявляти різні точки зору, визнавати та сприймати таку різноманітність); просторова компетентність (розглянути територіальні зміни на карті в хронологічній послідовності); логічна компетентність (розкриття внутрішніх мотивів дій, створення політичних та історичних портретів); аксіологічна компетентність (оцінювати вплив гласності на життя суспільства).

Зміст навчального матеріалу:

1. Україна в умовах перебудови в СРСР.

2. Міжнародна ситуація.

3. Інформаційна революція: від дозованої гласності до скасування цензури.

4. Відродження пам’яті про Голодомор 1932-1933 років.

5. Українська діаспора та її внесок у відродження України.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ВСТУПНЕ СЛОВО УЧИТЕЛЯ

Оголошення теми уроку, його план, мету та завдання, форми роботи.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Виконання тестових завдань за матеріалами попереднього розділу.

ІV. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

- Обговорення ситуації в СРСР та УРСР після смерті Леоніда Брежнєва.

- Визначення причин «перебудови».

«Перебудова» - політичний курс КПРС, розпочатий 1985 р. і спрямований на оздоровлення суспільно-політичної, економічної й ідеологічної сфер життя.

Гласність - політичний курс керівництва КПРС у роки перебудови, спрямований на введення обмеженої, контрольованої свободи слова в країні в інтересах проведення політики М. Горбачова.

Плюралізм - політична система, при якій відсутній диктат однієї ідеології, можливість дотримуватися і висловлювати, відстоювати різні політичні погляди.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

- Виконання завдань підручника.

- Робота з візуальними джерелами (ілюстрації підручника).

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Перевірка виконаного завдання, пояснення типових помилок.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати параграф підручника.

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2021
Переглядів
1745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку