Урок "Початок українського національного руху в Австрійській імперії в п.п.ХІХст. Національна діяльність Грекокатолицької церкви.

Про матеріал
Урок комбінованого типу .Розроблений на основі підручника Історія України: підр. для 9 кл /Ф.Г.Турченко,В.М.Мороко.-Київ:Генеза,2017.Конспект містить електронні адреси використаного тесту та відеосюжету.
Перегляд файлу

Тема.Початок українського національного руху в Австрійській імперії в п.п.ХІХст.

           Національна діяльність  Грекокатолицької церкви.

Мета. Познайомити учнів з

- причинами і початком українського національного руху в Австрійській імперії;

-діяльністю Закарпатських «будителів», Товариством галицьких грекокатолицьких священників;      діяльністю Грекокатолицької церкви;

- гуртком «Руська трійця»;

- дискусією про абетку (кирилиця чи латиниця) в Галичині.

 Визначити напрями і результати діяльності «Руської трійці”,роль греко-католицького духівництва в житті західноукраїнського суспільства, особливості українського руху в Закарпатті та Буковині;

 Обґрунтувати судження про історичне значення діяльності Івана Могильницького,  Маркіяна Шашкевича, Олександра Духновича.

Розвивати

-критичне мислення;

- вміння аналізувати,узагальнювати,систематизувати навчальний матеріал,проводити паралелі минуле-сучасне.

Виховувати відповідальність за долю народу,держави до яких належиш.

Обладнання. Підручник”Історія України.9 кл.”(авт.Ф.Турченко,В.Мороко)

Основні поняття : нація,просвітництво,”будителі”,УГКЦ  .

                                                                         ХІД УРОКУ

І.Організаційний етап.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

   Виконання тесту.

   Розгорнуті відповіді.

                              1.Яку роль відіграли реформи Марії –Терезії та Йосипа ІІ у розвитку економіки

                                 і суспільного життя Західної України?

                              2.Яким було національне і соціальне становище українського населення н п.ХіХ ст.?

Бесіда.

       *Коли і за яких обставин виникла УГКЦ?

       *Хто такі просвітителі та які їх ідеї?

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

Повідомлення теми уроку.

Формування завдань уроку Співбесіда)

Висновки: причини руху,учасники,організації,мета руху,особистості.

                                                                        План уроку.

1.Передумови і причини національно-визвольного руху на західноукраїнських землях.

   Співбесіда з питання.Які явища,процеси,події на західній Україні сприяли появі національно-

                                           визвольного руху.

Висновки   (запис у зошит):

  • згортання реформ к.ХVІІІ ст.;
  • реакційна антиукраїнська  політика австрійських імператорів Леопольда ІІ, Франца ІІ: закриття Русського інституту у Львові,скасування обов’язковості освіти,ущімлення прав УГКЦ;
  • поширення ідей Просвітництва та Французької революції;
  • ополячення;політика ассиміляції.

 2.Пробудження національного життя.Учасники.

   Співбесіда з питання .Яка верства населення стала провідником національно-визвольного руху

                                            Наддніпрянської України?

    Висновок.Автономісти,нащадки козацької старшини.

   Завдання.

   *Прочитати  ст.76(п.1).Дати відповідь на питання “ Яка група населення підавстрійської України

     стала рушійною   силою національно- визвольного руху?”

   *Чому саме греко-католицькі священники?

Висновки.Греко-католицькі священники були найближче до народу,едина освічена група населе-

                   ня,самі терпіли утиски від влади.

Прочитати п.2 парагр.10

       *В чому проявилась  їх діяльність,за що вони боролись?

Висновки (запис у зошиті).

Мета діяльності:боротьба за освіту і українську мову.

-діяльність І.Могильницького,Й.Левицького та інших;

- 1816р. створення Просвітницького товариства греко-католицьких священників;

-діяльність “будителів” на Закарпатті;О.Духнович

*Попробуйте дати визначення  терміну “будитель” для словника.Вашу версію визначення.

Висновок.Будителі- назва культурно-політичних діячів Закарпаття п.п.ХІХ ст.,що виступали проти

                   політики ассиміляції.

- дискусія про українську абетку;М.Лучкай –створення абетки на основі латини.

3.”Русська трійця”.”Русалка Дністрова”

*За яким планом ми маємо познайомитися з цією організацією?

 Висновок :роки діяльності,учасники,діяльність,значення.

Розповідь учителя.Перегляд відеосюжету “Руська трійця”.Робота зпідручником п.3 парагр.10

Усні повідомлення учнів про долю учасників “Русської трійці”.

Перевірка записів конспекту.

Підсумок уроку.

Завдання .”Ми вивчили з вами національно- визвольні рухи Наддніпрянської та Західної України.Порівняємо їх у вигляді таблиці.”

Запитання для порівняння

Наддніпрянщина

Західна Україна

 

 

 

 

 

 

Пропоную вам самим скласти запитання для порівняння(роботу виконуємо вдома)

Співбесіда за питанням.

*У сьогоденні більша кількість щиро віруючих людей проживають на Західній Україні і належать до УГКЦ.Як ви гадаєте ,чому?

Висновок .Православна церква –це церква російської влади,а УГКЦ завжди була з народом.

Домашнє завдання.

Додатки.

Відеосюжет. https://www.youtube.com/watch?v=Aho19hi9LZA

Тест                https://naurok.com.ua/test/socialno-ekonomichne-stanovische-na-zahidnoukra-nskih-zemlyah-u-p-p-hih-st-1806958.html

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Таран Тетяна
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
1252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку