Основи здоров’я 5 клас
Тема: Почуття та емоції
Мета: Показати учням необхідність та важливість емоцій в житті людини; вчити розпізнавати почуття, правильно виявляти емоції, розвивати вміння розуміти почуття інших людей, вчити учнів співпереживати та співчувати, виховувати толерантність у відношенні до інших.
Обладнання : відеозапис мультфільму «Головоломка емоції», притча «Чотири свічки», картки для гри «Маски».
Зміст уроку
І.Організаційний момент
Здрастуй, сонечко!
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці -
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся -
Зичу їм добра!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Напиши, що у тебе викликає хороший настрій, а що – поганий.
Хороший настрій викликає: |
Поганий настрій викликає: |
|
|
|
|
|
|
За допомогою чого ви показуєте свій хороший чи поганий настрій?( Сміх. Радість. Сльози. Плач…)
ІІІ. Повідомлення теми, мети
ІV. Засвоєння нових знань, умінь, навичок
1.Розповідь учителя з елементами бесіди.
Емоції – це миттєві реакції людини на навколишній світ. Залежать вони від того, що відбувається навколо вас у певну хвилину.
Почуття – це довготривалі реакції на навколишній світ.
2.Перегляд мультфільму «Головоломка емоції»
Визначення виду емоцій та їх ролі у житті людини
3.Робота з підручником( ст..66-67)
4. Гра «Маски». Показати за допомогою міміки і жестів різні емоції.
5.Самостійна робота з підручником ст..70. Визначення поняття « співпереживання, співчуття».
V. Систематизація і узагальнення знань
1.Розділити емоції по групах:
Людина :сердита, байдужа, стривожена,сором’язлива, налякана, схвильована, ображена, вперта, весела, нетерпляча, заздрісна,щаслива, розчарована.
2.Хвилинка-цікавинка
Про які емоції та почуття розповідається у віршах?
Вередливе Скигленя
Гірко плакало півдня.
Два струмки текли з очей
По підлозі до дверей.
Сльози хвилями котились,
У ставок перетворились,
Затопили всю кімнату,
Треба меблі рятувати,
Потекли по коридору,
Розтеклися справжнім морем,
Їм немає перепони,
Сльозопад летить з балкона,
З вікон б’ють цілі фонтани –
Море стало океаном!
Скигленя ревло щосили,
Сльози дім вже затопили,
Двір, дорогу, тротуар,
Магазини та базар,
А воно не угаває,
Сліз все більше прибуває.
В океані, мов рибини,
Сумно плавають машини.
Підкажіть нам, любі діти,
Як цю плаксу зупинити,
Океан же Сльозовитий
Може Землю затопити?!
ЯК ТО ДОБРЕ В СВІТІ ЖИТИ
Як то добре в світі жити:
Татка з мамою любити,
З бабцею садити квіти,
Рибу з дідусем ловити,
Мати песика малого,
Не жаліть йому нічого,
Вчасно з песиком гуляти,
В будці м’яко простеляти,
Щоб і песик міг радіти,
Що у світі добре жити.
4.Завдання у підручнику ст..70
Уявіть почуття одного із запропонованих людей. Розкажіть про це.
VІ. Підсумок уроку
Перегляд притчі «Чотири свічки»
VІІ. Домашнє завдання
Уяви, що у твого друга поганий настрій. Напиши йому коротку записку або намалюй те, що покращить йому настрій.