Урок-тренінг у 5 класі " Звички і здоров'я"

Про матеріал
Розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбутися шкідливих.
Перегляд файлу

 

Тема: Звички і здоров’я. Урок — тренінг у 5 класі

Мета: Розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбутися шкідливих.

Обладнання: аркуші паперу, ручки.

Тип уроку: урок – тренінг.

 

Знайомство. ( По черзі називають, що вони вміють добре робити. Наприклад:      «Я вмію добре скакати на скакалці». Всі його підтримують: «Молодець!»)

 

Вчитель: Один німецький філософ сказав: «Здоров’я настільки  переважає всі блага життя, що воістину здоровий злидар щасливіший за хворого короля».

  • Як  ви розумієте цей вислів? (відповіді учнів)

І дійсно, якій би цікавій справі ви не присвятили своє життя, власне здоров’я і здоров’я ваших близьких завжди будуть на першому місці. Щоб зберегти здоров’я змолоду, треба виробити у себе звичку до здорового способу життя.

Саме про звички ми сьогодні і поговоримо. Бо тема нашого уроку «Звички і здоров’я».

Пригадайте, чи доводилося вам виконувати якісь дії …. Чи виникало у вас бажання або потреба робити це знову й знову? Це і є звичка – особлива форма поведінки людини, що закріпилася внаслідок багаторазового їх повторення.

 

Мозковий штурм «Які бувають звички?»

  • Всі звички записують на дошці.
  • Поділ звичок на корисні і шкідливі.

 

Вправа: Доповніть речення. Корисні звички – це ті, які… (зміцнюють здоров’я), а шкідливі… (сприяють погіршенню здоров’я).

 

Робота в групах.

  • Об’єднаємося  в 2 групи. (Корисна, шкідлива)
  • Дошка поділена на дві частини

Чому люди мають                                       Чому люди не мають

шкідливі звички?                                          шкідливих звичок?

  • По черзі називають і записують їх на дошці.
  •   Модно                                                   -  Щоб зберегти здоров’я                                    
  • Щоб виглядати дорослим                   -  Щоб зупинити погіршення здоров’я
  • Не знають про шкідливість                -  Прагнуть не мати шкідливих звичок
  • За компанію                                        -  Мають сильну волю, характер
  • Щоб бути «як усі»                              -  Самоствердження за допомогою
  • Наслідують когось                                 відмови від цигарок, алкоголю
  • Не впевнені в собі

 

Вчитель: Ми переконались, що причини чому люди мають шкідливі звички можуть бути різними. А які можуть бути наслідки?

 

Анаграма. Анаграма – слово або словосполучення, утворене перестановкою букв або складів. Необхідно скласти слова, що позначають наслідки впливу шкідливих звичок на організм людини.

ФАРКТІН (інфаркт);

ЗДАИКША (задишка);

ИЦЗОР (цироз);

РНАЯН МРЕСТЬ (рання смерть);

ШЕКАЛЬ (кашель);

КОЛІТОЛАЗМ (алкоголізм);

КАР  РОГЛА (рак горла);

КАР ГЕЛЕНЬ (рак легень);

 

Який висновок ми можемо зробити? ( Що шкідливі звички спричиняють різні захворювання.)

Щоб запобігти шкідливим звичкам, необхідно обирати позитивні зразки для наслідування, навчитися правильно, розумно задовольняти власні потреби та розвивати навички протидії негативному соціальному тиску.

 

Руханка « Саймон сказав…»

   ( Кожен учень по черзі говорить «Саймон  сказав зробити… і показує якийсь рух, а всі за ним повторюють).

 

Читання уривка з повісті Марка Твена «Пригоди  Тома Сойєра».

Запитання для обговорення:

  • Яку звичку мав Том Сойєр – корисну  чи шкідливу?
  • Пригадайте кілька ваших звичок. Які з них вам подобаються? (висловлюються ті, хто бажає).
  • Яких звичок ви хотіли б позбутися? Візьміть аркуш паперу і напишіть ту звичку, якої б ви хотіли позбутися. А тепер зачитайте її (хто бажає), а потім пожмакайте чи порвіть і вкиньте  в кошик для сміття.

 

Гра «Змійка»

Об’єднаємося в три групи. («Молекули» рухаються і збираються по два, по три..)

Кожна група записує по 5-7 заповідей «За здоровий спосіб життя»:

  1. Здоровий сон
  2. Дотримання режиму дня
  3. Загартування
  4. Займатися спортом
  5. Слідкувати за гігієною тіла
  6. Активно відпочивати
  7. Ні! Шкідливим звичкам
  8. Віра, любов, довіра близьким людям
  9. Корисна праця
  10. Раціональне харчування

 

Вправа «Відкритий мікрофон»

 

(Діти висловлюються про те, що запам’ятали на тренінгу і, що було цікавого)

 

Підведення підсумків. Оцінки за урок.

                    Домашнє завдання: підручник с. 59- 62, намагатися позбутися      звички, яку викинув в кошик для сміття.

 

Завершення тренінгу

Всі стають в коло, беруться за руки і разом тричі промовляють: «Один за всіх і всі за одного!»

 

 


Агітбригада  “Ми за здоровий спосіб життя”

 

- Ми – за здоров я,

 

- Ми – за щастя,

 

- Ми – проти болю і нещастя!

 

- За тверезий розум,

 

- За якість думки,

 

- За  дитинство і юність,

 

- За радість життя.

 

(разом) Вас вітає агітбригада – СТОП

 

 

  • Ми сьогодні разом звертаємось до тебе,

Подивись у гору, яке  гарне небо

Невже це не привід радіти і сміятись

І від поганих звичок відмовлятись.

 

 

(муз. «Дым сигарет с ментолом» виходять 2 хлопці  з цигарками)

 

  • Дитя цигарку витягає

Бо хочеться дорослим стать.

Та сильним, гарним він не стане,

Бо зріст вповільнюватись став.

Усе, що в світі є погане,

Хлопчина в організм запхав.

В залежності від цигарок

Сидить  хлопчина, як в капкані

Позеленів мов огірок,

Тепер над ним, цигарка – пані!

 

 

  • Друже ти вже знаєш, що буде від паління,

Дихай свіжим повітрям, а не копотінням!

 

   

  • Стоп – зупинись

 

  • Дитино – схаменись

 

 

(разом)  Ми обираємо  здоровий спосіб життя.

 

  • Що за шум здаля доноситься?

 

  • Це дівчата з дискотеки  повертаються.

 

(муз. «Напилася  я п яна» Заходять 2 дівчини)

 

  • Дівчата, що ви  схаменіться,

      Горілка, пиво – це біда,

     Оця отрута  все  руйнує,

     Найперше -  страждає голова.

          Усі центри там паралізує…

    Біда великою бува.

 

 

  • Стоп – зупинись!

 

  • Дитино – схаменись!

 

(разом) Ми обираємо здоровий спосіб життя.

 

 

  • Друже пам ятай. Алкоголь – це страшно,

Забере у тебе все, що є прекрасне.

 

(муз. Виходять хлопці з великим шприцом)

 

  • Дівчата й хлопці – слабаки-

Під вплив частенько попадають.

Спочатку все це, наче сміх,

Та час летить, вони страждають.

Наркотики – страшна біда…

І молодими помирають…

А вороття нема… Шкода…

 

  • Стоп – зупинись!

 

  • Дитино – схаменись!

 

                          

 

(разом) Ми обираємо здоровий спосіб життя!

 

                                          

 

  • Не забудь про всі ці настанови,

          І у тебе буде все завжди здорове.

 

  • Прокинься,  Україно!  Ти в небезпеці!

Твоє майбутнє – діти – поступово стають рабами залежності.

 

 

    -   В Україні  тривалість життя 68 років.  Це передостаннє місце серед      

        Європейських країн.

 

  • Кожен 4-й  підліток  пробував наркотик.  Кожен 10-й курить і випиває

Спиртні напої.

   

  • 83%  молодих людей призивного віку мають  проблеми зі здоров ям.

 

  • З 10 людей  до 60 років доживає тільки 6.

 

  • 100 тисяч українців  помирають з причин паління, 40 тисяч  з причин

Зловживання алкоголю.

 

   -   В Україні гине нація, гине молодь.  Люди не помирають, вони вбивають

   Самі себе.

 

  • Юний друже, щоб зло побороти

Зважуй ретельно всі за і проти.

Бути здоровим  чи  ні – твій вибір.

Зроби його!!!

 

  • Життя- це здоров я,  скористайся ним.

 

  • Життя – це краса – милуйся нею,

 

  • Життя – це мрія, здійсни її

 

  • Життя – це цінність, цінуй його

 

  • Життя – це скарб, бережи його

 

  • Життя таке чудове, не загуби його!

 

(Разом) Ми обираємо  життя!!!

  • Якщо ви з нами  - підведіться!

 

  • Якщо ви з  нами – усміхніться!

 

(беруться за руки  разом)

 

Ми за здоровий спосіб життя!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 травня 2022
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку