Тема уроку: Подільність натуральних чисел
Мета уроку: Формування ключових компетентностей учнів, зокрема:
- математичної ключової і предметної, що передбачає подальше вивчення особливостей подільності натуральних чисел, формування умінь і навичок розв’язування типових вправ і задач, узагальнення, систематизацію і корекцію навчальних компетенцій з вивченої теми;
- навчання впродовж життя, що виявляється в умінні визначати мету навчальної діяльності, відбирати і застосовувати потрібні знання та способи діяльності для її досягнення, прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності;
- інноваційність, що реалізується у ході узагальнення засвоєних компетенцій;
- інформаційно-комунікаційної шляхом роботи з соціальними мережами, знаходження додаткової інформації в Інтернет-джерелах, критичного осмислення інформації, одержаної з різних джерел;
- соціальної як відповідальність працювати в колективі, уміння з повагою ставитися до вчителя й однокласників.
- спілкування державною мовою – розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово)
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Інтерактивні методи та прийоми мотивації навчання: метод презентацій, рефлексія «Кольорове зображення своєї роботи», «Самооцінка» метод «Мікрофон», метод «Мозкова атака», метод «Закінчи речення», кросворд, самостійна робота
Форми роботи: колективна, самостійна робота, тестова перевірка знань
Обладнання: презентація, зошити, підручник
Основні поняття і терміни: просте і складене число, ознаки подільності, найбільший спільний дільник та найменше спільне кратне натуральних чисел
Тип уроку: урок розвитку та корекції компетентностей
План уроку
І. Організаційний момент. ( слайд 1)
Вправа “Настрій” (Формування ключової соціальної компетентності).
Сядьте, діти, всі рівненько ( слайд 2)
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнем
* (а ви маєте гарний настрій? – діти за допомогою смайликів демонструють свій настрій )
1. Настановча бесіда.( слайд 3)
Учитель. Ми опрацювали всі питання з теми: «Подільність натуральних чисел». Як ви гадаєте, а чим ми будемо займатися сьогодні? ( відповіді дітей) Наше завдання: повторити вивчений матеріал, узагальнити і систематизувати його, тобто, побачити «згори», підготуватися до контрольної роботи.
Тому: ( слайд 4)
«Міркуймо ‒ швидко!
Відповідаймо ‒ правильно!
Рахуймо ‒ точно!
Пишімо – гарно!» ну і звичайно поважаємо один одного, мікрофони виключені, не викрикуємо. Коли хочемо дати відповідь піднімаємо руку.
ІІ. Етап орієнтації, актуалізації знань і розвитку навчальних компетенцій (Формування ключових компетентностей: математичної, навчання впродовж життя, інноваційність, соціальної) .(Слайд 5)
Сьогодні ми здійснимо подорож до країни під назвою Подільність натуральних чисел. Під час подорожі ми будемо збирати монетки ( отримувати бали). Ви в зошиті біля данного завдання на полях можете фіксувати свої бали ( якщо не має монеток) Білетом до цієї країни будуть відповіді на запитання в кросворді. ( зачитати запитання, учні записують відповідь і відразу – самоперевірка) ( 2 бали- 2 монетки )
№1 Вправа « Кросворд» ( слайд 6)
ІІІ. Етап розвитку та корекції компетентностей (Формування ключових компетентностей: математичної, навчання впродовж життя, інноваційність, соціальної). ( слайд12)
В основному всі справилися із роботою, отримали перепустку до країни. Першим містом на нашому шляху зустрічається місто ( слайд 13 ) Ознаки подільності. В місті є 5 основних вулиць, ми пройдемо кожною з них та познайомимося з жителями. Не забуваємо бути ввічливими, вихованими, гарно себе поводити. ( за кожну відповідь 1 монетка )
№ 2 Вправа «Мозкова атака »
-- Які з чисел 5678, 239 800, 34 670, 3451 діляться на 10 ? ( слайд14)
-- Які з чисел 6748, 34 559, 2 375, 9810 діляться на 5 ? ( слайд15)
3 Вулиця « Подільність на 2 » - учні пригадують правило, та пояснюють:
-- Які з чисел 673 , 968, 201 , 75 694 діляться на 2 ? ( слайд16)
4 Вулиця « Подільність на 9 » - учні пригадують правило, та пояснюють:
-- Які з чисел 121 , 3 589, 8 712 , 10 701 діляться на 9 ? ( слайд17)
5 Вулиця « Подільність на 3 » - учні пригадують правило, та пояснюють:
-- Які з чисел 443 , 3 612 , 679, 3 021 діляться на 3 ? ( слайд18)
( слайд 19 )
Молодці, гарно попрацювали і відправляємося до наступного міста НСД.
- Що таке НСД ?
- ( слайд 20 ) Як знайти НСД?
- ( слайд 21) На яку найбільшу кількість дітей можна розділити порівну 12 яблук та 9 цукерок? ( учні аналізують задачу, самостійно виконують розв’язок, озвучують відповідь) Демонстрація слайда – самоперевірка ( слайд 22)
*( слайд 23) Самостійна робота : Є 36 троянд червоного кольору та 45 троянд білого кольору. Яку найбільшу кількість однакових букетів можна скласти з даних квітів?. Всі квіти повинні використати та в кожному букеті мають бути троянди червоного та білого кольору. ( учні самостійно виконують, озвучують відповідь. За вірний розв’язок учні отримали - 2 бали) ( відповідь : 9 букетів )
Фізкульхвилинка
Поплескайте руками,
Потупайте ногами,
До сонця потягніться
І друзям усміхніться
Якщо вам веселенько,
«Ура» скажіть тихенько.
А як стало веселіше,
То «Ура» скажіть гучніше.
*( слайд 24 ) Наступне місто , яке ми відвідаємо , це місто НСК
- Що таке НСК ?
- ( слайд 25) Як знайти НСК?
- ( слайд 26 ) Яку кількість цукерок необхідно взяти, щоб їх можна було поділити між 3, і між 6 дітьми порівну ? Самоперевірка ( слайд 27)
Додаткові вправи
НСК(20;30)=2*2*5*3=60 м
20=2*2*5 30=2*3*5
НСД(72;96)=2*2*2*3=24 кімнати
72=2*2*2*3*3 96=2*2*2*2*2*3
* Казка.
Число 28 вирішило запросити в гості всіх своїх дільників, менших, ніж воно само. Першою прибігла 1, за нею 2, за нею 4, 7, 14. Напишіть список усіх гостей Числа 28.
(Д (28) = 1, 2, 4, 7, 14.)
Коли всі гості зібралися. Число 28 побачило, що їх небагато. Воно засумувало і запропонувало, щоб кожний із гостей запросив ще і своїх дільників. Скільки прийде нових гостей?
(Нових гостей не буде.)
Щоб заспокоїти Число 28, його гості з'єдналися знаком «+». І, о диво! Сума дорівнювала самому числу 28! Одиниця сказала, що будь-яке число, яке дорівнює сумі своїх менших дільників, називається досконалим.
Отже, 28 - досконале число. Число 28 зраділа і запитало, які ще є досконалі числа. Всезнаюча Одиниця пояснила, що досконалі числа зустрічаються дуже рідко: серед чисел до мільйона тільки чотири досконалих. Число 28 – єдине двоцифрове досконале число; є тільки одне трицифрове досконале число - 496 і тільки одне одноцифрове.
Дома я пропоную перевірити досконалість числа 496, та знайти одноцифрове досконале число.
VІ. Підсумок уроку.
1.Рефлексія (слайд 30 )
Сьогодні на уроці ми узагальнили і систематизували знання з теми «Подільність натуральних чисел». Чи задоволені ви своєю роботою?(слайд 31 )
( слайд 32) здійність самооцінку своєї роботи
2. Оцінювання учнів: Підрахунок балів (монеток)
Я вважаю, що ви готові до написання контрольної роботи.
VІІ. Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи. Повторити п.
знайти НСД(55;45)і (115;92);
знайти НСД(55;45)і (115;92);
підібрати або скласти задачі на знаходження НСД і НСК;
скласти кросворд за темою
|
|
|
|
|
|
|
|
|