Урок "Подільність натуральних чисел "

Про матеріал
Формування ключових компетентностей учнів, зокрема: - математичної ключової і предметної, що передбачає подальше вивчення особливостей подільності натуральних чисел, формування умінь і навичок розв’язування типових вправ і задач, узагальнення, систематизацію і корекцію навчальних компетенцій з вивченої теми;
Перегляд файлу

Тема уроку:    Подільність натуральних чисел

Мета уроку: Формування ключових компетентностей учнів, зокрема:

- математичної ключової і предметної, що передбачає подальше вивчення особливостей подільності натуральних чисел, формування умінь і навичок розв’язування типових вправ і задач, узагальнення, систематизацію і корекцію навчальних компетенцій з вивченої теми;

- навчання впродовж життя, що виявляється в умінні визначати мету навчальної діяльності, відбирати і застосовувати потрібні знання та способи діяльності для її досягнення, прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності;

- інноваційність, що реалізується у ході узагальнення засвоєних компетенцій;

- інформаційно-комунікаційної шляхом роботи з соціальними мережами, знаходження додаткової інформації в Інтернет-джерелах, критичного осмислення інформації, одержаної з різних джерел;

- соціальної як відповідальність працювати в колективі, уміння з повагою ставитися до вчителя й однокласників.

- спілкування державною мовоюрозуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово)

Учні повинні знати:

  • поняття простого і складеного числа;
  • поняття відношення подільності;
  • властивості відношення подільності;
  • ознаки подільності суми, різниці, добутку цілих невід’ємних чисел;
  • ознаки подільності чисел на 2, 3, 4, 5, 9, 10 в десятковій системі числення;
  • означення найбільшого спільного дільника і найменшого спільного кратного натуральних чисел, способи їх знаходження.

Учні повинні вміти:

  •     доводити ознаки подільності;
  •     застосовувати ознаки подільності при розв'язуванні прикладів і задач;
  • знаходити найбільший спільний дільник і найменше спільне кратне натуральних чисел розкладанням на прості множники.

 

Інтерактивні методи та прийоми мотивації навчання: метод презентацій,   рефлексія «Кольорове зображення  своєї роботи», «Самооцінка» метод «Мікрофон», метод «Мозкова атака», метод «Закінчи речення»,   кросворд, самостійна робота

Форми роботи: колективна, самостійна робота, тестова перевірка знань

Обладнання:    презентація,  зошити, підручник

Основні поняття і терміни: просте і складене число, ознаки подільності, найбільший спільний дільник та найменше спільне кратне натуральних чисел

Тип уроку: урок розвитку та корекції компетентностей 

План уроку

І. Організаційний    момент. ( слайд 1)

Вправа “Настрій”   (Формування ключової соціальної компетентності).

 

Сядьте, діти, всі  рівненько ( слайд 2)

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнем

 *   (а ви  маєте гарний настрій? – діти за допомогою смайликів демонструють свій настрій )

1.  Настановча бесіда.( слайд 3)

 Учитель. Ми опрацювали всі питання з теми: «Подільність натуральних чисел». Як ви гадаєте, а чим ми будемо займатися сьогодні? ( відповіді дітей) Наше завдання: повторити вивчений матеріал, узагальнити і систематизувати його, тобто, побачити «згори», підготуватися до   контрольної   роботи.

Тому: ( слайд 4)

«Міркуймо ‒ швидко!

Відповідаймо ‒ правильно!

Рахуймо ‒ точно!

Пишімо – гарно!» ну і звичайно поважаємо один одного, мікрофони виключені, не викрикуємо. Коли хочемо дати відповідь піднімаємо руку.

ІІ. Етап орієнтації, актуалізації знань і розвитку навчальних компетенцій (Формування ключових компетентностей: математичної, навчання впродовж життя, інноваційність, соціальної)  .(Слайд 5)

Сьогодні ми здійснимо подорож до країни під назвою Подільність натуральних чисел. Під час подорожі ми будемо збирати монетки ( отримувати бали). Ви в зошиті біля данного завдання на полях можете фіксувати свої бали ( якщо не має монеток) Білетом до цієї країни будуть  відповіді на запитання в кросворді. ( зачитати запитання, учні записують відповідь і відразу – самоперевірка)    ( 2 бали- 2 монетки  )

№1 Вправа « Кросворд» ( слайд 6)

  1. Як називається число , на яке ділиться дане число? ( дільником) ( слайд 7)
  2.     Як називається число, яке ділиться на дане число? ( кратне) ( слайд 8)
  3. Число, що має 2 дільника ? ( просте) ( слайд 9)
  4.   Число, що має більше ніж 2дільника?( складене )(слайд 10)                                            5) Число, яке націло ділиться на 2 ? ( парне ) ( слайд  11 )

 

ІІІ. Етап розвитку та корекції компетентностей (Формування ключових компетентностей: математичної, навчання впродовж життя, інноваційність, соціальної). ( слайд12)

В основному всі справилися  із роботою, отримали перепустку до країни.                    Першим містом на нашому шляху зустрічається місто  ( слайд 13 ) Ознаки подільності.  В місті є 5 основних вулиць, ми пройдемо кожною з них та познайомимося з жителями. Не забуваємо бути ввічливими, вихованими, гарно себе поводити.        ( за кожну відповідь 1 монетка )

  № 2 Вправа «Мозкова атака »

  1. Вулиця « Подільність на 10» - учні пригадують правило, та пояснюють:

  -- Які з чисел 5678, 239 800, 34 670,  3451 діляться на 10 ? ( слайд14)

 

  1. Вулиця « Подільність на 5» - учні пригадують правило, та пояснюють:

  -- Які з чисел   6748,  34 559,  2 375, 9810  діляться на  5 ? ( слайд15)

 

 

 3  Вулиця « Подільність на 2 » - учні пригадують правило, та пояснюють:

  -- Які з чисел   673 ,   968,  201  ,  75 694  діляться на   2 ? ( слайд16)

 

4  Вулиця « Подільність на  9  » - учні пригадують правило, та пояснюють:

  -- Які з чисел    121 ,   3 589,   8 712  ,   10 701  діляться на    9 ? ( слайд17)

 

5  Вулиця « Подільність на   3  » - учні пригадують правило, та пояснюють:

  -- Які з чисел     443 ,   3 612  ,    679,    3 021  діляться на    3 ? ( слайд18)       

( слайд 19 )

Молодці, гарно попрацювали і відправляємося до наступного міста НСД.

  •   3 Вправа « Мікрофон»

 - Що таке НСД ?

 - ( слайд 20 ) Як знайти НСД? 

- ( слайд 21) На яку найбільшу кількість дітей можна розділити порівну 12 яблук та 9 цукерок? ( учні аналізують задачу, самостійно виконують розв’язок, озвучують відповідь) Демонстрація слайда – самоперевірка ( слайд 22)

 

 *( слайд 23) Самостійна робота : Є 36 троянд червоного кольору та 45 троянд білого кольору. Яку найбільшу кількість однакових букетів можна скласти з даних квітів?. Всі квіти повинні використати та в кожному букеті мають бути троянди червоного та білого кольору.   ( учні самостійно виконують, озвучують відповідь. За вірний розв’язок учні отримали -  2 бали) ( відповідь : 9 букетів )

Фізкульхвилинка

Поплескайте руками,

Потупайте ногами,

До сонця потягніться

І друзям усміхніться

 

Якщо вам веселенько,

«Ура» скажіть тихенько.

А як стало веселіше,

То «Ура» скажіть гучніше.

*( слайд 24 ) Наступне місто , яке ми відвідаємо , це місто НСК

  • Вправа « Мікрофон»

 - Що таке НСК ?

 - ( слайд 25) Як знайти НСК?

- ( слайд 26 ) Яку кількість  цукерок необхідно взяти, щоб їх можна було поділити   між 3, і між 6 дітьми порівну ?  Самоперевірка ( слайд 27)

Додаткові вправи

  • Два цвіркуни стрибають в одному напрямі. Довжина стрибка одного з них дорівнює 20 см, а другого – 30 см. На якій найменшій відстані від спільного місця старту їх зупинки збігатимуться?

НСК(20;30)=2*2*5*3=60 м

20=2*2*5       30=2*3*5

  • До готелю завезли 72 ліжка і 96 стільців, які порівну розподілили по всіх кімнатах. Скільки кімнат у готелі, якщо відомо, що їх більше за 19?

НСД(72;96)=2*2*2*3=24 кімнати

72=2*2*2*3*3             96=2*2*2*2*2*3

 * Казка.

Число 28 вирішило запросити в гості всіх своїх дільників, менших, ніж воно само. Першою прибігла 1, за нею 2, за нею 4, 7, 14. Напишіть список усіх гостей Числа 28.

(Д (28) = 1, 2, 4, 7, 14.)

Коли всі гості зібралися. Число 28 побачило, що їх небагато. Воно засумувало і запропонувало, щоб кожний із гостей запросив ще і своїх дільників. Скільки прийде нових гостей?

(Нових гостей не буде.)

Щоб заспокоїти Число 28, його гості з'єдналися знаком «+». І, о диво! Сума дорівнювала самому числу 28! Одиниця сказала, що будь-яке число, яке дорівнює сумі своїх менших дільників, називається досконалим.

Отже, 28 - досконале число. Число 28 зраділа і запитало, які ще є досконалі числа. Всезнаюча Одиниця пояснила, що досконалі числа зустрічаються дуже рідко: серед чисел до мільйона тільки чотири досконалих. Число 28 – єдине двоцифрове досконале число; є тільки одне трицифрове досконале число - 496 і тільки одне одноцифрове.

Дома я пропоную перевірити досконалість числа 496, та знайти  одноцифрове досконале число.

VІ. Підсумок уроку.

1.Рефлексія  (слайд 30 )

Сьогодні на уроці ми узагальнили і систематизували знання з теми «Подільність натуральних чисел». Чи задоволені ви своєю роботою?(слайд 31 )

 ( слайд 32)  здійність  самооцінку своєї роботи

2. Оцінювання учнів: Підрахунок балів   (монеток) 

Я вважаю, що ви готові до написання  контрольної роботи.

VІІ. Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи. Повторити п.

       знайти НСД(55;45)і (115;92);

              знайти НСД(55;45)і (115;92);

 підібрати або скласти задачі на знаходження НСД і НСК;

    скласти кросворд за темою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку