18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Подорож до Країни математики"

Про матеріал
Троянський ЗЗСО Урок математики у 1 клас Провела: вчитель початкових класів Кара Л.І. 2021
Перегляд файлу

 

 

Тема: Додавання кількох чисел. Коло, круг.

Мета: Формувати в учнів ключові компетентності, а саме:

  • Вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
  • Загальнокультурну компетентність – формування аналітичного мислення; дотримуватись норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; розвивати обчислювальні навички;
  • Соціальні компетентності – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з іншими партнерами в групі, проявляти ініціативу.

Формувати в учнів предметні компетентності:

  • розвивати навички усного рахунку, послідовність виконання дій;
  • актуалізувати навички віднімання і додавання в межах 10, додавання чисел у будь – якому порядку зручним способом;
  • вміти розв’язувати задачі вивчених типів, формувати пізнавальний інтерес до предмету;
  • вчити розпізнавати геометричні фігури;
  • розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність рослин,  виховувати любов до довкілля.          

Інтегрований навчальний зміст:  Різноманітність квітів. Конструювання з геометричних фігур.

                                                      Хід уроку

 

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

1.Психологічний настрій на урок.

В нас немає «ти», (жовта цеглинка)

В нас немає «я»,  (блакитна)

Бо ми дружний клас, ми – одна сім’я. (з’єднують обидві)

                           1. Ігровий тренінг « Я обираю настрій…»

- Я вам пропоную прислухатися до власних почуттів і обрати свій настрій. На яку пору року він схожий? (Зима(блакитна цеглинка) – бадьорий, а можливо злий, весна (зелена)– веселий, радісний, осінь (помаранчева) – мрійливий, трішки сумний, літо (жовта) – щасливий, сонячний).

- Порахуємо, додамо, порівняємо!

2. Очікування від уроку

- А чого ви очікуєте від нашого уроку, яким він буде, на вашу думку? (Цікавим, веселим, ігровим, пізнаємо багато нового, будемо рахувати, розв’язувати задачі). Будемо сподіватись, старатися і тоді наші очікування справдяться.

3.                 -  Згадаємо аутотренінг

Я – учениця (учень),

Я ходжу до школи.

Мене навчають вчитись,

Я все розумію, я хочу все знати.

4.Слово вчителя.

Щось відоме і нове 

Зустрічає скрізь тебе. 

Все уважно розглядай, 

Точну відповідь шукай. 

Щоб помилок уникати, 

Треба розум розвивати, 

       Гостре око, слух, терпіння –

          І тоді прийде уміння, 

І про тебе насам кінець

          Люди скажуть «молодець».

ІІ.  Обмін інформацією.

1.  Цікаві факти

- Діти, а чи можете ви розповісти щось цікаве про числа, цифри?

(На картках Цікаві завдання для Щоденних 5. Читаю для себе )

2. Дитина дня підготувала корисну розповідь. Дитина сідає у Крісло автора ілюструє казку про Математику

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Каліграфічна хвилинка

    Ось які важливі цифри! Давайте будемо писати їх завжди охайно, розбірливо.

    - Скажіть, будь ласка, яке сьогодні число, а місяць? (9, 2)

Учні називають цифри, а вчитель вивішує зразок написання цих цифр на дошку. Вчитель пише на дошці, а діти записують у зошиті.                                                                                                             

 Гра «Подорож навколо світу».

    Чи любите ви мандрувати? Для цього треба багато знати! Вміти рахувати, щоб купити квитки, воду, їжу та інше знаряддя для подорожі.

2. Математичний диктант. Перевіримо себе!

- Запишіть числа від 4 до 7.

- Запишіть попереднє до числа 3.

- Запишіть наступне до числа 8.

- Запишіть сусідів числа 9.

- Можна зніматись з якора! Попливли!

3. Усний рахунок   

Треба нам хвилі на морі побороти! Лічба ланцюжком. 

А ось і наше рятівне коло! Щоб взяти з собою рятівне коло – треба розв’язати кругові вирази

4.    Гра «Так, ні?»  

          - Доданок, доданок, сума – це назви чисел при додаванні. (Так)

  • 7 – 4 = 4 (Ні)
  • 5 + 5 = 10 (Так)
  • Відрізок має початок і кінець.(Так)
  • Фігура, яка має три сторони, три кути, три вершини – це чотирикутник. (Ні) 
  • Довжину відрізка вимірюють лінійкою. (Так)
  • А за допомогою чого можна накреслити круг або коло? Дізнаємось трохи пізніше!

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок.   Ми повторюємо те, що вивчили на попередніх уроках, також навчимося додавати кілька доданків, складати і розв’язувати вирази на 2 дії,  будемо працювати з геометричним матеріалом.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Обчисліть вирази.            

- Давайте пригадаємо, як до числа додати або відняти по 1!

          5 + 1 + 1 + 1 + 1 =                                     7 – 1 – 1 – 1 =                                             

— Скільки всього одиниць додали?  Скільки всього одиниць відняли?

  1. Проблемна ситуація.  Практична робота з елементами гри.

— Уявіть собі, що ви чергуєте в їдальні на нашому кораблі. На столі є 4 чашки. Потрібно принести ще 3. Як це можна зробити?

1) Принести одразу 3 чашки. (4 + 3 = 7)

2) Спочатку принести 2 чашки, а потім ще 1. (4 + 2 + 1 = 7)

3) Спочатку принести 1 чашку, а потім ще 2. (4 + 1 + 2 = 7)

4) Принести по 1 чашці 3 рази. (4 + 1 + 1 + 1 = 7)

— Розгляньте вирази. Чи однакові результати в нас вийшли? Як ми додавали число 3 кожного разу — однаково чи по-різному?

  1. Робота у зошиті з друкованою основою

С. 16, № 1. Склади і запиши вираз на 2 дії.

- Переходимо до найцікавішого… ми ж справжні мандрівники, а подорожі не можливі без відкриття нових знань.

  1. Пошукова робота у парах. Спільне відкриття нових знань                          Робота з роздатковим матеріалом
  • У вас на столі лежить по 8 яблучок(різних фруктів та ягід)  та по 3 їжачка. Як  їжачки  їх зможуть перенести  на собі? Поміркуйте, розклавши яблучка їжачкові на голочки? Запропоновані варіанти записують на інтерактивній дошці і у зошитах.

1+2+5=8            3+4+1=8

2+2+4=8            5+1+2=8

  • Робимо висновок, чи можна числа додавати частинами? (Можна)

VІ. Закріплення та узагальнення знань.

  1. Розв’язання виразів.

     Давайте пригадаємо прийоми додавання та віднімання! На основі прийомів обчислимо вирази з коментуванням.

6 + 4 =       (додавання по 1 або частинами)

7 – 5 =       (склад числа 7)

9 – 6 =       (віднімання частинами або по 1)

3 + 7 =       (переставний закон додавання)

 9 + 1          (пригадати наступне число, по числовому променю)

5 + 3 + 2      (додавання будь-яким чином, зручним для нас )

2 + 3 + 5

10 – 5 – 5      (склад числа, покликати пальчики на допомогу)

  1. Пальчикова гімнастика.

3. Закріплення вивченого матеріалу за допомогою інтерактивної дошки.

  1. Фронтальна робота на інтерактивному аркуші, вправи з LEGO
  2. Робота в парах за підручником № 2/80 (1 стовпчик записати у зошит)

Обчислення виразів на дві дії додавання.

Скільки доданків у кожній сумі? Обчисліть ці суми. Взаємоперевірка

  1. Дидактична гра «У крамниці» Додавання за допомогою  грошових знаків.

       На згадку від нашої подорожі купуємо квіти або фруктові смаколики для мами (вибрати квітку або фрукти зі Стіни слів), порахувати грошові знаки. (додавання на 2 дії, наприклад 5 +2 +1 =).

-  На небі з’явились хмари, треба повертатися додому.

  1. Гра «Яке число сховалось за хмаринками?»

4 +     = 9                    3 +     = 7              + 2 = 10

— Як ви знаходили число, що сховалось? Пригадайте правило!

5. Хвилинка відпочинку

- Любі діти! Я пропоную стати всім у коло. Хай це коло буде завжди «колом добрих друзів». Фізхвилинка «То не є проблема» (відео)

  1. Робота з геометричним матеріалом.

Назви геометричні фігури, та лінії які є на малюнку.

1 трикутник,1 коло,

2 квадрати,

5 чотирикутників ( бо 2 квадрати теж чотирикутники)

Криві лінії та ламані.

Можна порахувати фігури!

  • Треба зрозуміти, чим круг відрізняється від кола!

6. Перегляд відео:  Коло, круг. 

  А тим часом…математика для себе!       

     Ознайомлення з основними відмінностями між кругом і колом. Розпізнавання геометричних форм реальних предметів.
Назвіть предмети, що є в класі або у вас вдома, які мають форму круга, форму кола.

  1. Цікава геометрія     

Математична розмальовка в подарунок.

 (для вправ Щоденні 3. Математика для себе)  

VІІІ. Рефлаксія навчально-пізнавальної діяльності учнів. Підсумок уроку.

Наш урок добігає кінця! Вправа «Мікрофон»

  1. Ви на славу потрудились,

Чого ж сьогодні ви навчились?

  • Чи справдились наші очікування?
  • Давайте перевіримо, чи всі навчились додавати частинами.

Розв’язання задачі за малюнками 

  • Чи сподобався вам урок?

Що робили на уроці?            

Тепер я знаю, що…

             Тепер я вмію …

Будь ласка, оцініть свою роботу на уроці!

  • Покажіть зелену цеглинку, якщо ви все зрозуміли і у вас все вийшло.
  • Жовту, якщо зрозуміли, але не все.
  • Червону, якщо все було незрозуміле на уроці?
  • Сподіваюсь, що нашим гостям сподобалась наша робота на уроці. Ви всі були активними, розумними, тому вони бажають вам успіхів у подальшому  навчанні.(слайд 5)

Від учителя отримують Мотиваційні картки – заохочення для здобувачів освіти.

docx
Додав(-ла)
Кара Людмила
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 лютого
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку