Математичне фігурне катання. Урок математики в 1 класі. Підготувала вчитель початкових класів Куцик Наталія Іванівна

Про матеріал
проаналізувати залежність різниці від зміни зменшуваного; формувати в учнів уміння додавати і віднімати в межах 20 на основі знань про попереднє й наступне числа; розв'язувати логічні задачі; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики
Перегляд файлу

Математичне фігурне катання

Тема: Залежність різниці від зміни зменшуваного при сталому від’ємнику.

Мета: проаналізувати залежність різниці від зміни зменшуваного; формувати в учнів уміння додавати і віднімати в межах 20 на основі знань про попереднє й наступне числа; розв’язувати логічні задачі; розвивати увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й добувати знання.

Обладнання: ілюстративний і роздатковий матеріал, фарби, комп’ютер.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: урок - подорож

Освітні галузі: математична Хід уроку:

І. Вступна частина

1.                       Організаційний момент, організація класу. І сувора, й солов’їна Математика країна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно працювати.

Вмій кмітливо все збагнути, Першим у відповіді бути.

Вирушаємо у путь - 

Нас цікаві речі ждуть.

2.                       Мотивація навчальної діяльності.

       Любі діти. Ми сьогодні з вами підемо на каток, візьмемо ковзани і будемо вчитися кататися. Можливо, хтось із вас виявить бажання займатися фігурним катанням. Сьогодні під час подорожі ми будемо досліджувати залежність різниці від зміни від’ємника. Наприкінці уроку ми повинні здобути найбільше задоволення  - знання.

ІІ. Актуалізація набутих знань.

Вправа “Мікрофон”

1. Усне опитування.

      Яку арифметичну дію слід використовувати, щоб дізнатися скільки всього разом?

      Як називаються числа при відніманні?

      Як називаються числа при додаванні?

2.     Гра “З’єднай цифри”

  Робота з натуральними числами. (Робота з картинкою).

image 

Вчитель: З’єднайте цифри від 1 до 15. Що ви бачите на картинці?

(Ковзани)

3.     Бесіда вчителя.

    Улюблена зимова розвага - катання на ковзанах. Можна ганяти з друзями наввипередки, їздити спиною вперед або на одній нозі. Ковзани використовуються у таких видах спорту, як фігурне катання, хокей, ковзанярський спорт. А починається все з перших невпевнених кроків на льоду, численних падінь та нових спроб. Учитися тримати рівновагу непросто, але цікаво. Давайте переглянемо відеоролик “Фігурне катання і діти”

Перегляд відеоролика “Фігурне катання і діти”

Вчитель: Хто хоче навчитися їздити на ковзанах? 

Тож вирушаємо на каток. Стежина засніжена, але зараз ми її прочистимо.

4.     Розв’язок логічної задачі.

Два півники, два півники

У лісі в’язали віники.

Дві курочки, дві курочки

Підмітали від снігу вулички.

Ти назвеш мені число

Скільки всіх курей було?

(Відповіді школярів)

Вчитель: Дорога на каток чиста від снігу. Готові йти далі? Давайте прочитаємо о котрій годині відкривається каток. (Учні читають оголошення - 9.00)

5.     Каліграфічна хвилинка. Написання цифри 9.

ІІІ. Основна частина. 

1. Гра “Купуємо квиток”

     Квиток для дорослих коштує 5 гривень, для дітей - 3 гривні, а для звірят - 2 гривні. У всіх відвідувачів було по 15 гривень. Давайте викладемо на партах із цифр приклади.

15 – 5 = 10 гривень

15 – 3 = 12 гривень

15 – 2 = 13 гривень

2. Каліграфічний запис утворених прикладів у “квитки”

(Бесіда - спостереження про залежність різниці від зміни від’ємника при сталому зменшуваному).

image 

ІV. Фізкультхвилинка

Йшли ведмедики малі (діти крокують на місці)

Нахилились до землі (нахиляються вперед, торкаються руками підлоги)

Потім стали, руки вбоки (стають рівненько)

І зробили три підскоки (підстрибують три рази)

Потім розминали плечі (кругові рухи руками, що торкаються плечей)

Руки вгору (піднімають прямі руки вгору)

Опустили (опускають руки)

І за парти тихо сіли (сідають за парти)

image 

 Розв’язування логічних задач.

1. Влітку дятел - швець спішив, Ковзани на зиму шив. Ще й складав їх у мішок Для звіряток і пташок.

Совам - 10 ковзанів, Ще - 5 для вовків.

4 - для синичок.

Підкажіть, щоб я повірив

Скільки дятел взув всіх звірів?

image 

2.     На каток прийшов 1 клас - 5 учнів, а на зустріч їм йшло двоє третьокласників. Скільки дітей йшло на каток?

Вчитель: Ворота відкриті, ковзани взуті, виходимо на лід. Діти, а що таке лід? (Відповіді школярів)

3.     Робота з картинкою.

     Визначити “шлях” кожного ковзаняра, обчисливши вирази на ньому, домалювати до результату обчислення. 

4.     Логічна задача.

      На катку каталося 5 дітей. Коли двоє хлопчиків пішло додому, то серед дітей, які залишилися, більше стало дівчаток. Скільки спочатку гралося дівчаток і скільки хлопчиків? V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вправа “Я майбутній фігурист” (робота з цеглинками)

(Чи мрію я займатися в майбутньому фігурним катанням? Чому?)

 

 

pdf
Додав(-ла)
Куцик Наталія
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку