Урок-подорож "Формули скороченого множення. Розв'язування задач"

Про матеріал
Конспект уроку алгебри у 7 класі по теми "Формули скороченого множення. Розв'язування вправ".
Перегляд файлу

Урок-подорож

             Тема: Формули скороченого множення

                                 Розв’зування задач

            Мета: систематизувати знання, вміння та навички учнів використовувати формули квадрата двочлена і різниці квадратів при розв'язуванні вправ; розвивати пам’ять, логічне мислення, математично грамотну мову; виховувати інтерес до математики, наполегливість.

Тип уроку: закріплення умінь і навичок.

Обладнання: квитки, мультемедійна презентація

         Епіграф уроку: Щоб дійти до мети, треба перш за все йти.

                                      Хід уроку

 

Учитель: Математика цікава тоді, коли дає поживу нашій винахідливості, уяві, здатності до міркувань.

  Уявіть себе не учнями 7-го класу, а пасажирами математичного поїзда, що вирушає в подорож по країні алгебрі до міста  Формул скороченого множення. Перш ніж відправитися у подорож відгадайте математичний кросворд.

  1. Прямокутник, квадрат, трикутник – це геометричні…
  2. Результат дії множення.
  3. Результат дії віднімання.
  4. Число при множенні.
  5. Результат дії додавання.
  6. Добуток чисел, змінних та їх степенів.
  7. Друга степінь числа.

 

Для того щоб потрапити в математичний поїзд, вам потрібно придбати квитки. Але не за гривні. Квитки отримаєте, якщо проявите розум, кмітливість та розв’яжите задачі.

 

     Станція «Стартова»

  Квиток№1 

1.Спростіть вираз:

(3-a) (3+a).

2.Виконати дії:

(4+x)2 .

3. Розв’яжіть рівняння:

  x2-4=0.

                                      Квиток №2 

1.Спростіть вираз:

(x-4) (x+4).

2.Виконати дії:

(5+a)2 .

3. Розв’яжіть рівняння:

  x2-1=0.

                                       Квиток №3 

1.Спростіть вираз:

(x-12) (x+12).

2.Виконати дії:

(11-x)2 .

3. Розв’яжіть рівняння:

  4x2-9=0.

                                      Квиток №4 

1.Спростіть вираз:

(x-14) (x+14).

2.Виконати дії:

(y+15)2 .

3. Розв’яжіть рівняння:

  25x2-16=0.

 

Учитель: Посадка закінчується. Провідник перевірить чи білети справжні. (А він знає свою справу!) Поїзд відбуває до наступної станції.

 

Станція «Детективна»

        Учитель: Знайдено аркуш паперу з розмитими цифрами, знаками, буквами, (їх позначено *). Необхідно їх відновити, інакше поїзд далі не рушить.

 

  1.  (a-b)(a+b)=a*-b2;
  2.  (a-b)2=a2-*ab+b2;
  3.  (a+b)2=a*+2ab+b2;
  4. a2-b2=(a+*)(a-b);
  5.  (a+b)3=a3+*a2b+*ab2+b3 ;
  6. (a-b)3=a3-3a2b+3ab2-b*;

 

  Учител. Формули ви знаєте, нам дозволено рухатися далі.

 

Станція «Історична»

DSCN1300[1]

   Учитель: Формули скороченого множення стародавнім китайським і грецьким математикам були відомі за багато віків до початку нашої ери. Записували їх тоді не за допомогою букв, а словами, і доводили геометрично (тільки для додатних чисел). Користуючись малюнком, пояснювали, що для будь-яких чисел a і b площа квадрата із стороною a + b дорівнює сумі площ двох квадратів із сторонами а і b і двох прямокутників  із сторонами а,b. Отже,  (а + b)2 = a2 + 2ab +b2. Подібним способом обґрунтували й інші рівності, які ми називаємо формулами скороченого множення.

Станція «Обчислювальна»

 

1.Обчисліть:

     а) 96•104; б) 19,8•20,2.

 

 2. Розв’яжіть рівняння

    (x-1)(x+1)(x2 +1)(x4+1)=x8+x.

 

Станція «Пізнавальна»

  Учитель: Софізм (від грецького “вигадка”) – доведення хибного твердження, причому помилка в доведенні майстерно замаскована.

      Візьмемо два числа a і b, що дорівнюють одне одному: a=b. Обидві частини рівності помножимо на a і потім віднімемо від обох частин b2 . Отримаємо:

  a 2 = ab; a 2 - b2 = ab- b2 ; (a+b)(a-b)=b(a-b).

 Звідси a+b=b . З одержаної рівності, врахувавши, що a=b матимемо: b+ b=b;  2 b=b; b=b:2.

 Отже, отримали, що будь-яке число дорівнює своїй половині. Знайдіть помилку в проведених міркуваннях.

      Підсумок уроку

             Учитель: Нарешті приїхали!

   Чи сподобалась вам ця своєрідна подорож?

   Яка станція вам найбільше запам’яталась?

   Як ви вважаєте чи досягли мети, яка була поставлена на початку уроку?

А тепер я хочу поділившись з вами рецептом успіху: Успіх – це тільки 10% таланту і ще 90% щоденної наполегливої праці.

Домашнє завдання

Повторити §5.16 - 5.18.

Виконати №745, 749(а,б),750(а),624*

 

 

doc
До підручника
Алгебра 7 клас (Кравчук В.Р., Підручна М.В., Янченко Г.М.)
До уроку
Застосування перетворень виразів
Додано
4 березня 2023
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку