Виступ на майстер –класі на тему: « Ідеї застосування інтерактивних технологій для підвищення результативності роботи з обдарваними дітьми»

Про матеріал
Виступ на майстер –класі на тему: « Ідеї застосування інтерактивних технологій для підвищення результативності роботи з обдарваними дітьми»
Перегляд файлу

Виступ на майстер –класі на тему: « Ідеї застосування інтерактивних технологій для підвищення результативності роботи з обдарваними дітьми»

  Кожного вчителя на протязі педагогічної діяльності хвилює питання : Як знайти обдаровану дитину ? адже кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб знайти себе. Скільки дітей – стільки й здібностей. Що це таке? Обдарованість дитини«Талант – то крапля здібностей  і  море праці»

Григор Тютюнник

   Цей влучний вислів належить відомому українському письменникові. І з ним важко не погодитись: кому , як не дитині , що за життя скуштувала і солодкого смаку слави, і диктату у своїй діяльності, знати, як непросто жити з унікальним даром, даним людині Богом чи успадкованим від батьків. Тим більше – працювати над тим, аби талант цей розвинути, філігранно відточити, вміти застосувати… Моє завдання розвивати дитячий талант, вказувати йому належний шлях застосування, використовуючи різні ідеї, форми та методи.  

   У кожній дитині закладені певні здібності, тільки в одних вони виявляються дуже яскраво і виразно, а в інших залишаються дрімати всередині. З власної практики зауважую те, що обдаровані особистості, не люблять тиску, Ці діти надзвичайно гостро переживають невдачі, часто вперті і прагнуть довести розпочату справу до кінця.і знають ,що  «Кожен учень повинен піднятися на свою маленьку вершину, досягти важливих успіхів»

   Обдарована дитина – обличчя нової школи, школи - життя. Кожна держава зацікавлена у вихованні такого могутнього інтелектуального потенціалу, як обдаровані талановиті діти.

  Чи легко їм, обдарованим дітям? Шлях «Через терни до зірок» чекає їх попереду: шлях, скроплений сльозами поту наполегливої праці, терпіння, недоспаних ночей, невтомної роботи над собою, критики з боку інших. І все це для того, щоб відчути радість перемоги, увінчатися вінцем слави науки.   «Вміння знаходити обдарованих

 та здібних дітей – талант,

 вміння їх вирощувати – мистецтво»

В.О.Сухомлинський

  І тому , Ми, сучасні вчителі, повинні побачити таку дитину, і вміло, підтримуючи за плечі, вести за руку по ниві науки.

  «Знайти, не втратити, не загубити, а «розпустити маленький пуп’янок» у чудову квітку науки, аромат якої запам’ятється надовго» - моє творче гасло при роботі з обдарованими дітьми.»

  Твердо знаю і завжди пам’ятаю, що: 

- кожна дитина має задатки;

- кожна особистість прагне реалізувати свої здібності.

ПРИЙОМ МНЕМОТЕХНІКИ ( вчителі роблять плакат) технологія інтенсивного засвоєння інформації шляхом утворення штучних асоціацій.

Мнемотехніка в освіті- нова освітня технологія, що допомагає дитині комфортно та легко здобувати знання у будь-якому віці.

  Кажуть, що талант завжди родом із дитинства і що кожна дитина народжується із зернятком у руці. Тільки треба знайти поле, де це зернятко найкраще проросте. Саме таким щоденним  полем для розвитку обдарованої дитини є урок.

Урок – дзеркало загальної

педагогічної культури вчителя,

мірило його інтелектуального багатства…

 До хорошого уроку вчитель готується все життя.

В. Сухомлинський

 

 Моє завдання – допомогти дитині розвинути свій дар, скористатися своєю унікальністю з користю для себе та оточуючих. Завжди постає питання: Як організувати роботу з дітьми , зокрема з обдарованими дітьми , щоб забезпечити розвиток ключових компетентностей та наскрізних ліній. Тож пропоную такі ідеї для роботи  з обдарованими дітьми.

Ідея І. «Розпочнемо урок нестандартно»

Замість перевірки домашнього завдання , опитування або ж активізації опорних знань  приступимо до уроку грою в слова  учні мають стати в коло . обличчям одне до одного , завдання наступне ( на слайді ) діти відповідають по черзі. Учасник який не впорався з завданням повертається спиною до центра кола.         Гра  збагачує словниковий математичний запас ,активізує пам'ять . крім того вона змінює ставлення колективу до особистості , зокрема до її прояву. Кожен учасник буде старатися згадати якомога більше термінів , а дехто неочікувано  вас здивує.

Ідея ІІ. «Правильна мотивація – запорука успіху»

Приведу приклад реалізації даної ідеї при вивчені теми «Подібні трикутники». Для цього я запевняю учнів що вони легко виміряють висоту школи  чи найвищої будівлі міста Сокаля не піднімаючись на гору., аналогічно вивчаючи тему «Звичайні дроби » я легко доводжу дітям як поділити 5 хлібів між 8 людьми.

Ідея ІІІ. «Перевіримо домашнє завдання мовчки»

Прийом доцільно використовувати . якщо завдання було не важке . або подібне до тих які виконувались у класі.

Для цього  я виводжу на екран правильне розвязання д. з. .а учні самостійно перевіряють . а результати перевірки демонструють знаками. Вам було домашнє завдання ( задача про «ЧАРІВНІ СНИ»

   Обдарованість – високий рівень здібностей дитини ,що дозволяє їй досягти особливих успіхів на уроці математики. Обдаровані діти вільно і швидко оволодівають відповідними вміннями і навичками. Немає потреби примушувати їх вчитися, вони самі шукають собі роботу, частіше складну, інтелектуальну, із задоволенням нею займаються, показуючи високий рівень навчальних  досягнень.

Ідея ІV. «Аукціон знань»

Насамперед потрібно обрати аукціоніста. Мій вибір попадає на учня не тільки обдарованого , але з рішучим характером. Як і на спражньому аукціоні має розігруватися лот. Це може бути висока оцінка . додаткові бали до самостійної роботи , тощо. Щоб отримати лот учасники висловлюють правила чи твердження з теми . що вивчається. В такій ігровій формі проходить повторення теоретичного матеріалу . створюється  ситуація успіху.

Ідея V. «Доведемо нову теорему самостійно»

 Створимо такі умови в яких діти самостійно здобудуть нові знання.Вчитель формулює теорему та зображує рисунок до неї.Далі  робота відбувається в групах.Кожна група отримує картки з твердженнями  або обгрунтуваннями . що використовуються в доведенні. Учні мають розкласти картки в правильному порядку . створивши ланцюжок послідовних тверджень. Наприклад картки для доведення теореми  що квадрат катета …виглядатимуть так:Гра передбачає організацію самостійної роботи ,відпрацювання вмінь доводити твердження , будувати ланцюжок послідовних суджень та їх обгрунтувань . а також спияє формуванню математичної , ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ.

Ідея ІV. «Математика має бути практичною» Розвязуваннязадач повязаних з життям підвищує в учнів інтерес до математики. прошу вашій увазі декілька прикладів таких задач.

  1. Чоловік побудував у дворі басейн квадратної форми. У кутах басейну посадив дерева .Згодом, через декілька років розбагатів , у ньго з’явилася можливість  і потреба збільшити басейн у двічі не змінюючи його форму. Чи можливо це зробити не викопуючи дерева?
  2. Обчислити висоту будівлі за тінню.
  3. Знайти центр круглої деревяної заготовки.
  4. Як перевірити , що виготовлений стілець на 4-рьох ніжках буде стійким.
  5. Визначити чи достатня освітленість кабінету математики. Освітленість кімнати вважається достатньою . якщо площа вікон становить 20 % від площі підлоги .
  6. Бумеранг можна кинути так ,щоб він не торкнувся землі.Чи можна кинути так тенісний мячик ?

Розв’язування таких задач забезпечує тісний зв'язок теорії з практикою.

Ідея ІV. «Створюємо шедеври»

Багато дітей люблять створювати свої шедеври.запропонувати учням  9 класу створити шедеври на основі відомих їм функцій.Створення таких шедеврів закріплює вміння будувти графіки функцій , розвиває креативність.

Ідея VІІ. «гра ЗАСНУТИ »  релакс ( усні вправи, теорія)

Ідея ІV. «Робота за алгоритмом»

Сучасний урок має бути розумним, цікавим, захопливим і радісним. Для цього в своїй практиці я використовую такі прийоми, як

----«емоційне стимулювання» - констатую незначний успіх дитини, вселяю віру в себе,

-----«авансування» - репетиція майбутньої дії, що створює настанову на успіх, «даю шанс» - готую вдома задачі, розв’язуючи які творча особистість отримує можливість несподівано для себе розкрити свої здібності.

---технології ситуативного моделювання. У сучасному суспільному житті ми спостерігаємо дебати партій, політиків, ток-шоу з відомими діячами, презентації фірм, дискусії перед мікрофоном, різні реклами. Елементи таких заходів уплітаються в сучасний урок. На своїх уроках я застосовую такі технології ситуативного моделювання:

---- метод реклами, метод презентації, метод проектів, рольову гру.

  -----Побудова гіпотез «ефект Розенталя » , який є основою методу «Виділяти найкраще». Цей метод дозволяє стихійно «керувати» поведінкою дитини і приводити до очікуваних результатів. Кінцевим ефектом цього методу є похвала учня вчителем, висловлена з ентузіазмом. Наголошую на будь – яких поліпшеннях, відмічаю кожен маленький, але успішний крок на шляху до виконання завдання.

  Мартін Бубер писав: «З народженням кожної дитини в світ вноситься щось нове, чого ще не було, щось первозданне і неповторне. Обов’язок вчителя – знати і не забувати, що він у світі єдиний у своїй якості…». Керуючись цими словами моя робота з обдарованими дітьми  на уроці математики грунтується на диференційованому підході, що сприяє створенню умов для оптимального розвитку такої дитини, а саме розкриває потенціал креативності, як показник обдарованої дитини.

Цю істину, як теорему в математиці,  я доводжу своєю працею. ( слайд про турнірні задачі)

    Дітям властиве наслідування вчинків і звичок дорослих та в першу чергу вчителів, тому я повинна бути дуже вимогливою до себе, до своєї поведінки. той вчитель добрий чиї слова не розходяться з ділом, котрий не коливається у сказаному.

Бути взірцем, працювати чесно в своєму покликанні». А. Шептицький

  Принцип лікаря «Не зашкодь!» стовідсотково підходить мені, як «лікарю», що формує розвиток душі дитини. Я завжди думаю про наслідки і йду на крок попереду своїх учнів, не забуваючи про моральне прищеплення добра, правди і радості. Подібне прагне до подібного «У сполучених посудинах рівень рідини один»,- казав Паскаль. Шлях від мого серця «живильного джерела» до серця дитини повинен бути коротким і завжди відкритим.

    Як математик, між словами «дитинство і обдарованість» сміливо ставлю знак рівності, зважаючи на власний досвід. Відшукую дрімаючі особистості, вчу їх любити математику, підбадьорую , відкриваю, веду по шляху «через терне до зірок» , до нових висот.

   ВИСНОВКИ:

  У нашій долі немає нічого випадкового.Я завдячую саме їй за можливість працювати з дитячим колективом, творчими  особистостями.,котрі індивідуальні і неповторні.

  Опис мого досвіду роботи з обдарованими дітьми став доведенням ДИВОВИЖНОЇ, ЧУДОВОЇ ТЕОРЕМИ:

  «Для того, щоб бути успішним вчителем математики, необхідно і достатньо працювати над собою і просто любити дітей».

  Використовуючи аксіому, що є опорним фактом у доведенні, «Любов + усмішка + творча праця = обдарована дитина » веду дітей по тернистому шляху до певних результатів, пам’ятаючи слова великого пастира Андрея Шептицького « Душа дитини- неначе чистий листок паперу…» . Дитина від природи наділена здібностями і обдаруваннями, з неї можна зліпити творчу особистість, здатну на експеримент, дослідження, творчість, головне вірити в її сили, вселяти в неї цю віру.

  Робота над собою – запорука успіху.

«Якщо хочеш навчити інших, довго учись сам».

   Сучасний вчитель повинен іти в ногу з часом, часом який вимагає глибини знань, наполегливості, орієнтації в нестандартних ситуаціях. Тільки робота над собою, своїми знаннями, діями може допомагати іншим.

    Діти, як ніхто, відчувають фальш. Тим більше – обдаровані особистості. До зустрічі з ними треба наполегливо готуватися, вдосконалювати свою педагогічну майстерність, а саме головне щоб не перетворити дитину в склад знань, комору правил та формул треба вчити її мислити.

   Античний принцип «Docendo discimus» - навчаючи інших ми вчимося самі, пам’ятаю завжди. « Вміння знаходити обдарованих та здібних дітей – талант, вміння їх вирощувати – мистецтво » , - говориться в народній мудрості. Цю істину, як теорему в математиці,  я доводжу своєю працею.

 

 

 

  .

 

 

 

docx
Додано
5 березня 2023
Переглядів
283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку