Запитання для першої команди
Запитання для другої команди
Завдання. У кожній з наведених груп термінів один термін (або число) є зайвим. Знайдіть його.
Завдання для першої команди
Завдання. У кожній з наведених груп термінів один термін (або число) є зайвим. Знайдіть його.
Завдання для другої команди
Зупинка «Інформаційна»
Заповніть таблицю. Орієнтовні варіанти відповідей
Джерело інформації |
Форма подання інформації |
Спосіб сприйняття |
Телевізійна передача |
|
|
Фотографія |
|
|
Книга |
|
|
Розмова по телефону |
|
|
Арифметичний вираз |
|
|
Зупинка «Інформаційна»
Заповніть таблицю. Орієнтовні варіанти відповідей
Джерело інформації |
Форма подання інформації |
Спосіб сприйняття |
Телевізійна передача |
|
|
Фотографія |
|
|
Книга |
|
|
Розмова по телефону |
|
|
Арифметичний вираз |
|
|
Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів'я.
Перша команда
Друга команда
ТЕМА. ПІДСУМКОВИЙ УЗАГАЛЬНЮВАЛЬНИЙ УРОК З ТЕМИ «ІНФОРМАЦІЯ ТА ПОВІДОМЛЕННЯ. ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ»
Цілі:
навчальна: перевірити рівень знань, умінь, навичок, сформованих на попередніх уроках;
розвивальна: розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення;
виховна: виховувати активність, комунікабельність і вміння працювати в команді, повагу до інформатики.
Тип уроку: нестандартний, урок-подорож.
Обладнання: карта країни, квитки, кросворд, картки із завданнями, пазли, ребуси
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок?
Тож пора нам поспішати —
Кличе в подорож дзвінок.
А урок наш незвичайний —
Грою всі його зовуть.
Щоб урок цей був цікавим,
Ти активним мусиш буть.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. На цьому уроці ми маємо повторити, більш глибоко осмислити навчальний матеріал з теми «Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси», узагальнити його і систематизувати. А також встановити рівень засвоєння вами знань і вмінь з теми.
Для цього ми вирушаємо в подорож чудовою країною. І щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, розгадавши цей кросворд.
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Розгадування кросворда
Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки. Але квитки я вам видаватиму протягом нашої подорожі. Ціна квитка — ваші знання. Ну що ж, вирушаємо!
IV. ОСНОВНИЙ ЕТАП
Учні об'єднуються у дві команди. Команди обирають капітанів.
Перша зупинка «Розминка»
Правила гри
На роздуми над запитанням ви маєте З0 с. Якщо команда дає неправильну відповідь, то має шанс заробити бал інша команда, яка дасть правильну відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Переможець — команда, у якої більше правильних відповідей. Кожній команді ставлять 5 запитань.
Запитання для першої команди
Запитання для другої команди
Зупинка «Хвилинка здоров'я»
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження. (Варіант 1)
Зупинка «Логічна» Гра «Знайди зайве»
Від команд запрошують по одному учаснику.
Завдання. У кожній з наведених груп термінів один термін (або число) є зайвим. Знайдіть його.
Завдання для першої команди
Завдання для другої команди
Учитель. Вітаю, ви подолали ще одне нелегке випробування.
Зупинка «Словникова»
Вам необхідно лише згадати та написати терміни з інформатики, які ми вивчали на попередніх уроках. Перемагає та команда, яка придумала більше слів за 2 хвилини. Конкурс оцінюється в 2 бали.
— Молодці. Виконали завдання, показали свої знання комп'ютерної грамотності, тож продовжуємо нашу подорож.
Зупинка «Інформаційна»
Заповніть таблицю. Орієнтовні варіанти відповідей
Джерело інформації |
Форма подання інформації |
Спосіб сприйняття |
Телевізійна передача |
Комбінована (мультимедійна) |
Зір, слух |
Фотографія |
Графічна |
Зір |
Книга |
Текстова |
Зір |
Розмова по телефону |
Звукова |
Слух |
Арифметичний вираз |
Текстова |
Зір |
Зупинка «Поетична»
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв'язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Комп'ютер)
Хто хоче щось запам'ятати —
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот —
Не має з пам'яттю турбот.
— А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноутбук)
Зупинка «Літературна»
Кожна команда повинна скласти з двох частин прислів'я. Виграє та команда, яка першою складе всі прислів'я. Частини прислів'я записані на картках.
Перша команда
Друга команда
Релаксація
Заплющте очі. Зручно сядьте на стільчиках і уявіть, що ви потрапили до весняного лісу. (Звучить музика лісу.)
Зупинка «Кмітлива»
1. З поданого переліку виберіть пристрої для роботи з даними:
2. З поданого переліку виберіть властивості інформації:
Зупинка «У Країні ребусів»
Ребус — слово-загадка, яке складається з малюнків, цифр і букв. Розгадати ребус — означає прочитати слово. Кожна команда отримує ребус. Через 5 хвилин команда повинна дати відповіді і пояснити, чому вийшло так, а не інакше.
Відповіді. Інформатика, Інтернет, навушники, диск.
Зупинка «У Країні пазлів»
Ваше завдання — скласти пазл, дати назву поданого пристрою і розповісти все, що вам про нього відомо. (Для підвищення складності можна обидва пазли скласти в один конверт.)
Зупинка «Художня»
Гра «Відгадай малюнок»
— А зараз до мене вийдуть по одному учаснику від кожної команди. Я показуватиму малюнок, а обраний учасник-ведучий повинен дати інформацію про те, що зображено на малюнку (не називаючи сам предмет), і за тією інформацією ви повинні відгадати, про що йдеться. Хто перший відгадає, той займає місце ведучого. (Показ малюнків)
— Молодці! І з цим завданням упорались, показали свою кмітливість, логічне мислення. Рухаємось далі.
Кінцева зупинка
Комп'ютерний кабінет школи. Рефлексія
Ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі, але подорож країною Інформатика ми продовжимо на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Закінчилась гра у нас, Результат дізнатись час. Хто найкраще потрудився, В подорожі відрізнився?
— Протягом подорожі ви отримували квитки. Порахуйте, скільки їх у кожного. Хто зібрав найбільшу кількість квитків, отримує грамоту від комп'ютера.
Оцінюються роботи учнів на уроці.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ