Урок-подорож "Космічна подорож"

Про матеріал
Урок-подорож математики та природознавства. Закріплення додвання та віднімання в межах 20; знання про космос та деякі планети.Виконання різноманітних завдань та можливість пригадати знання основ здоровя "Корисна та шкідлива їжа"Разадування ребуса, усний рахунок, який розвиває швидкість математичного мислення.
Перегляд файлу

КОСМІЧНА ПОДОРОЖ

 

Інтегрований урок  математики та природознавства у 1 класі

 

Мета. Здійснити уявну мандрівку у космос; ознайомити учнів з літаючими машинами; розповісти про тих, хто першими відвідали космічний простір; закріпити знання про Сонячну систему; вчити за допомогою частин створювати ціле; вдосконалювати вміння додавати і віднімати числа в межах 20; розвивати логічне мислення, уяву; виховувати бажання відкривати для себе нові знання про Всесвіт, повагу до професії космонавта.

 

                                                    Хід уроку

І. Ранкове коло 5 хв.

1. Зворотний зв’язок із минулим заняттями.

 Гра налаштування «Парад планет» діти отримують «корони-планети»,  під час читання віршу займають відповідні місця.

Починається парад!

Раз – Меркурій-мандрівник,

Два – Венера, ясний лик.

Три – Земля вітає нас,

А чотири – красень Марс.

П’ять – Юпітер,

шість – Сатурн,

Сім – Уран, за ним – Нептун.

Вісім сонячних планет

Поспішають на бенкет.

Був Плутон завжди  дев’ятим,

Не беруть його на свято!

Він найменшим уродився

І до карликів прибився.                                         Наталія Карпенко

 

2. Вправа на знайомство. Роздайте дітям зірочки. Попросіть учнів написати на них свої імена.

 

Запитання для дітей: «Про що ми говорили на минулих уроках?» Вислухайте їхні відповіді, підсумуйте сказане: «На минулих уроках ви дізналися про Всесвіт і Сонце.

Слово вчителя: «Настав час створити нам свою галактику. Вийдіть по черзі до дошки, назвіть своє ім'я та наклейте, куди вам подобається (зачекайте, поки всі наклеять зірочки).

  • Подивіться уважно на нашу галактику.
  • На що вона схожа? (Відповіді учнів.)
  • Давайте дамо їй ім'я (напишіть назву на дошці)».

 

3. Щоденні новини

Добрий день. Сьогодні – 25 квітня, четвер, пора року - весна,  а погода за вікном … Ми жителі планети Земля

 

ІІ. Бесіда «Обертання Землі»  7 хв (розповісти про причини зміни дня  та ночі на планеті й пір року)

Слово вчителя: «Хто знає, якої форми Земля? (Кулястої). Чому ж тоді люди не падають із неї? Для того, щоб дізнатися, переглянемо мультфільм».

1. Запропонуйте дітям переглянути мультфільм «Фіксики. Глобус» (0:39–2:31).

http://autta.org.ua/ua/materials/ material/F-ksiki--Globus/

Запитання для обговорення:

• Чому люди не падають із Землі? (Сила тяжіння притягує все на планеті.)

 

Зачитайте вірш.

Чому буває день і ніч?

Чому буває день і ніч?

Я розкажу, у чому річ.

Земля на місці не сидить,

вона круг Сонечка біжить!

І щодоби із року в рік

під Сонцем гріє кожен бік.

Звуть Схід і Захід ті боки,

там щодоби все навпаки.

Як Схід до Сонця робить крок,

то Захід спить біля зірок.

Як Схід у темряву летить,

то Захід в Сонечка гостить.

Земля, як дзиґа, мчить весь час,

тому, то день, то ніч у нас.                               Наталія Карпенко

 

Оголосіть тему і завдання уроку:

 

  • Сьогодні ми з вами здійснимо космічну подорож Сонячною системою.

                          Не крутись по сторонах,

                          Бо ти – справжній космонавт.

                          Берись швидко за роботу

                          Будь уважним у польоті.

Під час подорожі ми будемо розв’язувати приклади і задачі на додавання і віднімання в межах 20. Будьте дуже уважні, щоб ми не збилися з курсу.

  • кожна дитина знає, що в космос можна полетіти. Для цього тільки треба мати …(розгадування ребусу) (Додаток 1).

 

 Двері відчинено.

                         Сходинками піднялись,

                         Дружно за руки взялись.

                         1, 2, 3, 4, 5 час в дорогу вирушать.

                         А тепер усі усілись,

                         На прилади подивились.

Усна лічба.

  • Щоб вирушити в дорогу треба перевірити роботу приладів. Біля дошки перевіряти головні двигуни корабля будуть наші бортмеханіки. Їх завдання правильно та швидко розв’язати приклади. Всі інші члени екіпажу роблять невеличку математичну розминку. (Учитель показує картки з прикладами, а учні розв’язують їх. Бортмеханіки у цей час розв’язують приклади на картках на дошці).

                         Приклади для бортмеханіків.

18-9+3=                      11-9+7=                    6+7-9=

14-9+5=                       4+8-9=                     15-9-6=

15-9+4=                       13-9-2=                    16-9+4=

 

  • Перевіримо роботу наших бортмеханіків і поставимо їм додаткові питання.

                         Додаткові питання

  • Як називаються числа при додаванні?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як знайти зменшуване, від’ємник?
  • Якими одиницями вимірюється довжина?
  • Тепер треба скласти маршрут подорожі. Подивіться на космічну мапу. Треба розв’язати приклади і з’єднати їх відповіді з відповідними числами на планетах.

12-2-9=                      ( 1. Місяць   )

6+5-9=                       ( 2. Марс )  

12-8-2=                      ( 3. Юпітер )

 

  • Ми у відкритому космосі. Перший об’єкт нашої подорожі – Місяць. Місяць – супутник Землі Він менше Землі у 89 разів. День на Місяці триває 2 тижні. А скільки це днів? (14). В згадку про те, що ми побували на Місяці, залишимо на ньому прапорець.  Але для цього треба виконати завдання. 

 «Чи знаєте ви, чому день змінює ніч? Давайте переглянемо мультфільм «Фіксики» «Глобус» (2:31–4:04)».

Запитання для обговорення:

 • Чому день змінює ніч і навпаки? (Земля один раз обертається навколо своєї осі за одну добу. Якби цього не було, на одній половині планети завжди панувала б холодна ніч, а на другій — спекотний день. Обертаючись навколо своєї осі, Земля впродовж доби рівномірно «підставляє» свою поверхню під промені Сонця. Удень вона нагрівається, а вночі — охолоджується.)

 

ІІІ. Руханка. День і ніч. 2 хв

 Учні утворюють коло в центрі якого стоїть ведучий – «Сонце». Узявшись у боки, діти ілюструють рух Землі навколо своєї осі. За сигналом ведучого «День!» учасники гри повертаються обличчям до «Сонця» й піднімають руки догори. А коли ведучий подає сигнал «Ніч!», гравці повертаються до «Сонця» спиною, присідають, затуляють обличчя руками.

  • А що ви знаєте про Сонце? Сонце – це зірка, найближча до Землі.
  1. Робота з геометричним матеріалом.

                          Подорож чекає нас.

                          Відлітаємо на Марс.

  • Марс – червона планета. Такий колір Марсу надає пісок червоного кольору, якого там дуже багато. Нас зустрічають марсіанські  учні.  Вони сконструювали робота. Подивіться і скажіть, з яких геометричних фігур  складається цей робот. Які ще геометричні фігури ви знаєте?

Залишимо на Марсі прапорець і вирушаємо далі.

                               Таємничий Юпітер

                               Почекай трішки нас

                               В подорож до тебе

                               Вирушає наш клас.

  • Доки наша ракета летить на Юпітер, нам треба зробити деякі розрахунки в борт журналах. Ось ми на Юпітері.  Але, що це? Увага! Я бачу космічний корабель інопланетян. Мені здається, що вони хочуть завдати нам шкоди. Підготуватись до математичного бою. А нашою зброєю будуть розум та сміливість. Кожен розв’язаний приклад, зупиняє знищуючу ракету у наш бік. Усне розв’язування прикладів.

9+4=                      12-8=

8+7=                      11-9=

9+8=                      16-7=

8+6=                      14-6=

8+4=                      15-9=

  • Молодці! Ми перемогли! Корабель інопланетян залишився без зброї і летить від нас геть.

                            Повертатися нам час,

                            Вже Земля чекає нас.

. Гра «Обід на орбіті»

- Розгляньте уважно малюнок. Це їжа, яку командир космічного корабля взяв собі на обід. Все добре запам'ятали? (Вчитель прибирає перший малюнок).

-А тепер скажіть, яка їжа найбільше сподобалась командиру? (Розглядаючи другий малюнок, діти намагаються знайти відмінності і визначити, що було з'їдено)..

Під час польоту ви були уважні, старанні, наполегливі. Час нашого польоту закінчився. Є планети, на яких ми сьогодні не побували. Але ми обов’язково відправимось на них наступного разу.

Додатки

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.


3

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
13 квітня 2019
Переглядів
3934
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку