Урок з математики : Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Творча робота над задачею.

Про матеріал
Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання на основі десяткового складу числа. Дидактична задача: формувати вміння додавання до круглого числа окремих одиниць, віднімання від двоцифрового числа його десятків або одиниць ....
Перегляд файлу

Тема уроку. Додаємо і віднімаємо на основі складу чисел першої сотні. Творча робота над задачею.

Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання на основі десяткового складу числа.

Дидактична задача: формувати вміння додавання до круглого числа окремих одиниць, віднімання від двоцифрового числа його десятків або одиниць; формувати вміння виконувати додавання і віднімання на основі десяткового складу числа; розв’язувати задачі; закріплювати правила знаходження невідомого компонента арифметичних дій додавання і віднімання; формувати вміння обчислювати значення виразів у кілька дій, виконувати дії з круглими числами.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом підбору пропущених чисел для одержання істинних рівностей.

Хід уроку

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО -ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Сьогодні  ми будемо вдосконалювати набуті вміння і намагатимемося швидко і правильно виконувати обчислення.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ

1. Геометрична хвилинка.

       На наборному столі виставляємо великий жовтий трикутник,маленький червоний трикутник,маленький червоний квадрат,великий синій квадрат,великий синій круг,маленький жовтий круг.

        Робота за сходинками складності:перша сходинка-назва геометричної фігури;друга-визначити ознаку;третя-продовжити послідовність;четверта-з пам'яті відтворити послідовність геометричних фігур.

2. Усне опитування.

Назвіть числа від 45 до 52 у прямому та зворотному порядках; від 56 до 68.

Назвіть числа третього (пятого, сьомого, десятого...) десятка.

Назвіть усі числа, що містять 6 десятків; що містять 6 одиниць.

Назвіть попереднє та наступне числа до числа 38 (31, 59, 67, 90...).

Назвіть числа, які більші від 54, але менші або дорівнюють 60.

3. Усна лічба. Завдання № 1 (підручник, с.121).

 

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

1. Закріплення способу творення чисел першої сотні та десяткового складу чисел першої сотні

Практична робота з математичними матеріалами «Кружки-намистинки». Завдання № 2 (підручник, с.121).

Утворіть за допомогою намистин і низок намистин число 34 (79...).

Позначте його картками з числами. Скільки в цьому числі десятків? одиниць?

       Покажіть намистинки, що ілюструють десятки;покажіть відповідну цифру в записі числа,що позначає десятки. Покажіть намистинки,що ілюструють одиниці;покажіть цифру,яка позначає одиниці.

       Як утворити це число з кількох десятків та кількох одиниць?Складіть рівність. Як з цього числа одержати попереднє число?Складіть рівність. Як з цього числа одержати наступне число?Складіть рівність. Яке це число?Якими цифрами воно записується?Що означає цифра на першому місці зліва направо?на другому місці?

2.Закріплення взаємозв’язку арифметичних дій додавання та віднімання

Завдання 3(підручник, с.121).  Виконується колективно.

Завдання № 1 (робочий зошит).  Виконується з коментарем.

Фізкультхвилинка ( на вибір вчителя)

3. Формування обчислювальної навички додавання і віднімання чисел на підставі десяткового складу

Завдання  № 4 (підручник, с. 121) - виконується з коментарем.

Завдання № 2і№ 3 (робочий зошит) - виконується самостійно.

Завдання № 5(підручник, с. 121) -  виконується в парах.

1) Зіставляємо зменшуване і значення різниці ( доданок і значення суми); помічаємо, що ці числа містять однакові десятки (одиниці); міркуємо, яке число треба відняти (додати).

2) Визначаємо, який компонент невідомий; користуємось правилом знаходження невідомого компонента.

4.Формування уміння розв’язувати задачі.

Завдання № 6 ( підручник, с. 121) – виконується колективно.

- Чи можна назвати цей текс задачею? Чому?Чого не вистачає?

- Скільки крабів грілося на сонці? Скільки черепашок?

- Розгляньте вирази , які дані у вимозі завдання?

- Яке запитання потрібно поставити, щоб розв’язком задачі був вираз 12-2?( «На скільки більше крабів, ніж черепашок , грілося на сонечку?» або « На скільки менше черепашок, ніж крабів, грілося на сонечку?»).

- Яке запитання поставимо до задачі, щоб її розв’язком був вираз 12+2? ( « Скільки всього крабів і черепашок грілося на сонечку?»).

5. Завдання № 4 (робота в зошиті) – виконується самостійно.

6. Розвиток логічного мислення.

Із цифр 4 , 3 , 0 складіть можливі двоцифрові числа. [Відповідь: 43, 40, 34, 30.]

IV. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Чи задовлені ви своєю роботою на уроці?

Що виходило добре?

Над чим ще слід попрацювати?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 квітня
Переглядів
1486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку