Урок-подорож "Листівка до Елзіка" , узагальнюючий урок з теми "Графічний редактор TuxPaint"
Дата:
Тема: Листівка до Елзіка
Мета: навчити дітей створювати листівки, закріпити знання учнів з теми «Tux Paint»; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; розвивати моторику руки при роботі з мишею; активізувати роботу учнів на уроці за рахунок залучення до гри; виховувати інтерес до предмету, акуратність, дисциплінованість, самостійність учнів.
Тип уроку: урок-подорож
Методи і прийоми: словесні: бесіда, розповідь, пояснення
практичні: метод вправ, робота з підручником, інструктаж
наочні: ілюстрація, демонстрація
Інтерактивні методи: «Мікрофон», робота в парах, «Дешифровщик», «Мозкова атака»,
Здоров'язберігаючі технології: кольоротерапія, гімнастика для очей, рухлива фізкультхвилинка
Обладнання: карта-маршрут подорожі, комп'ютери, квитки, картка дешифровщик, таблиця з зашифрованим словом
Міжпредметна інтеграція: образотворче мистецтво, фізичне виховання, математика, українська мова.
Хід уроку:
I. Організація класу
1.Привітання
2. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож.
- Закрийте очі, уявіть собі гарний автобус. Уявили? Ось на цьому уявному автобусі ми будемо подорожувати.
3. Перевірка правил техніки безпеки
Але в автобус не пускають дітей, які не знають правил поведінки в комп'ютерному класі. Давайте доведемо, що ми знаємо ці правила.
- Я вам зачитаю деякі твердження, якщо вони правдиві – ви встаєте із-за парт, а якщо хибні - опускаєте тихенько голови на парту! Слухайте уважно.
1. В клас комп'ютерний спітнілі, ми вбігаємо щосили (Ні)
2. Витри старанно взуття, на не потрібно сміття (Так)
3. За улюблений комп'ютер, падаєм мов спілі фрукти. (Ні)
4. А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду (Так)
5. Від екрана ти відсядь, сантиметрів 50 (Так)
6. Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько (Ні)
7. В електронний клас науки, сміло входь, лиш вимив руки. (Так)
- Молодці. Ви дуже добре знаєте правила, тому можемо сміливо зайняти свої місця в автобусі.
4.Кольоротерапія
-Щоб рушити в подорож, вам треба налаштуватися. Подивіться на екран. Слідкуйте уважно.
На дошці висить карта подорожі до країни "Tux Paint", на якій зазначені основні моменти:
ІІ. Вступне слово учителя:
Але ми не можемо сісти в автобус без квитка. Протягом багатьох уроків ми вивчали графічний редактор. Вчилися малювати, розфарбовувати, додавати «Магії» у ваші малюнки.
Але на цьому можливості нашого редактора не закінчуються. І сьогодні ми підведемо перші підсумки роботи, а також навчимося новому, а саме чому, дізнаєтесь пізніше. Давайте для цього відправимося у чарівну подорож.
А куди ж саме ми відправимося? До якої країни? Давайте не будемо гадати, а придбаємо безкоштовні білети. Але щоб їх отримати, вам треба виконати одне завдання. Подивіться на дошку (презентацію). Перед вами таблиця з англійськими літерами та цифрами. Вам треба виписати літери, під якими є цифри в порядку їх збільшення.
X | P | U | A | T | N | I | T |
10 | 13 | 4 | 14 | 1 | 38 | 24 | 50 |
Діти виконують завдання. Перший учень, хто розгадав шифр, озвучує назву країни "Tux Paint". Учитель відкриває назву країни на карті.
- Ось і ми відгадали назву країни по якій будемо подорожувати.
- Отримайте безкоштовні квитки на автобус.
Після придбання білетів, люди планують маршрут подорожі. І в цьому нам допоможе чарівна карта. Подивіться на дошку, а на ній маршрутний лист, за яким буде здійснюватись подорож.
Подорожуючи, люди ставлять собі мету. І в нас є мета - ми повинні на нашому шляху зустріти старих друзів і познайомитися з новими.
ІІІ. Систематизація та узагальнення знань
Маршрут і мета подорожі у нас вже є. Чого ж не вистачає? Збираючись у подорож, люди беруть з собою багаж, куди кладуть особисті речі, одяг. Ось ми візьмемо багаж, куди покладемо свої знання. Давайте збирати багаж знань.
-Скажіть, що вам відомо про графічний редактор?
- Які інструменти в ньому використовують?
Ну що, багаж знань ми зібрали і візьмемо його з собою до країни "Tux Paint" Діти, а що означає слово «Tux»? (ім'я пінгвіна)
Ось ми в країні Тукса. І першою зупинкою буде вулиця «Загадківна». Послухайте загадки і відгадайте їх.
1. Вони всі друг другу раді,
Люблять разом працювати.
Роблять світ картин цікавим
І малюнок твій яскравим.
(Олівці, фарби)
2. У бочці два тіста, а не змішуються? (Яйце)
3. У фарбах катається, до церкви збирається? (Писанка)
4. Сяду я тихенько,
Розпишу яєчко:
Сонечко вшаную,
Квітку намалюю
Та на щастя людям
Потім подарую.
(Писанка, Пасха, Великдень)
5. Писанки розмалювали,
Паски добрі напекли.
Хату гарно всю прибрали
Та чекаєм свята ми!
(Пасха, Великдень)
-Молодці ви впорались із цим завданням. Їдемо далі.
- І наступною зупинкою буде площа «Дешифровщик». На дошці ви бачите таблицю з буквами. Вам треба віднайти слова, які пов'язані з назвою нашої чарівної країни, тобто з темою «Tux Paint»
T | о | Б' | є | К | м | а | г |
U | м | а | р | т | н | і | я |
X | П | а | л | І | ш | г | у |
P | Е | д | а | к | т | О | м |
A | н | з | л | и | а | р | к |
I | n | t | з | д | м | п | а |
Діти знаходять слова, і по черзі виходять до дошки закреслюючи їх.
-Молодці, ви добре впорались із завданням. Їдемо далі.
ІV. Викладання нового матеріалу:
- І ось ми потрапили на вулицю «Геометричних фігур». У кожної пари на парті лежить конверт. Відкрийте конверти.
-Що в них лежить? (Геометричні фігури).
- Із цих фігур вам треба скласти свій малюнок і дати йому назву. У вас є три хвилини.
- Хто впорався із завданням?
- Дуже гарні, навіть сюжетні малюнки ви склали. Рушаємо далі.
-Молодці! Ось ми з вами і опинилися на кварталі "Робочого зошита".
Відкрийте свої зошити на сторінці 54. І виконуємо завдання.
Читаємо завдання № 1. І відмічаємо правильну відповідь.
Читаємо наступні завдання.
Він пропонує вам зробити фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка:
Щось ми трохи притомились
Відпочити вже пора
Пострибали, покрутились
Руки в боки. Раз і два.
Подивились вправо, вліво
І присіли до землі.
Встали, сіли, встали сіли,
Встали. Руки догори.
Потягнулися до Сонця
Опустили руки вниз.
Подивились у віконце.
До сусіда посміхнись.
Ось ми трішки відпочили.
До роботи нам вже час!
Зошити свої відкрили
Бо знання чекають вас!
V. Практична робота з комп'ютером
1. Пояснення завдання
- Молодці, ви впорались із завданням! Можемо їхати далі. І потрапили ми з вами на провулок до Містера Пензлика. І у нього є запитання до вас.
- Яке свято наближається до нас?
- А що ви знаєте про Великдень?
- Що обов'язково готують на це свято?
- Молодці, ви дуже багато знаєте про це свято. І Містер Пензлик дав нам завдання. Вам потрібно зробити вітальну листівку до Великодня, за допомогою програми Tux Paint. Подивіться, яку я зробила листівку. В цій листівці, я змінила фон малюнку, за допомогою геометричних фігур зробила Паску та крашанки. Та прикрасила листівку весняним орнаментом. (Демонстрація виконання завдання)
2. Перевірка розуміння завдання
- Скажіть, що ми сьогодні будемо робити? Якому святу присвячена листівка?
3. Повторення правил роботи за комп'ютером
- Нагадайте, яких правил слід дотримуватись при роботі за комп'ютером.
4. Робота з ПК (10-15 хв)
- Займіть свої робочі місця, і починайте виконувати завдання. (Надаю індивідуальну допомогу)
VI. Релаксація (відео супровід)
Діти сідають за парти.
VІI. Підведення підсумків уроку
1. Аналіз виконаного завдання.
-Молодці, ви дуже добре попрацювали. Всі створили гарні листівки.
2. Рефлексія
- Нажаль, час подорожі закінчується. Ось вже виїзд з країни Тукса. Але тут ще залишився один провулок. Завітаємо до нього? Це провулок "Краси". До якого ми зараз завітаємо. У кожного на парті лежать пелюстки двох кольорів (червоний та синій). Якщо вам сподобався урок, ви берете пелюстку червоного кольору і прикріплюєте до стебла, який ви бачите на дошці та пояснюєте чим саме або що найбільше запам'яталось. Якщо не сподобався урок, то пелюстку синього кольору, і пояснюєте свій вибір.
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
-Відкрийте щоденники та запишіть домашнє завдання. У зошиті виконати завдання № 7 на сторінці 55та прочитати й вивчити навчальний матеріал у підручнику.
-На цьому урок закінчився! До побачення!
Дата:
Тема: Листівка до Елзіка
Мета: навчити дітей створювати листівки, закріпити знання учнів з теми «Tux Paint»; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; розвивати моторику руки при роботі з мишею; активізувати роботу учнів на уроці за рахунок залучення до гри; виховувати інтерес до предмету, акуратність, дисциплінованість, самостійність учнів.
Тип уроку: урок-подорож
Методи і прийоми: словесні: бесіда, розповідь, пояснення
практичні: метод вправ, робота з підручником, інструктаж
наочні: ілюстрація, демонстрація
Інтерактивні методи: «Мікрофон», робота в парах, «Дешифровщик», «Мозкова атака»,
Здоров’язберігаючі технології: кольоротерапія, гімнастика для очей, рухлива фізкультхвилинка
Обладнання: карта-маршрут подорожі, комп’ютери, квитки, картка дешифровщик, таблиця з зашифрованим словом
Міжпредметна інтеграція: образотворче мистецтво, фізичне виховання, математика, українська мова.
Хід уроку:
I. Організація класу
1.Привітання
2. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож.
- Закрийте очі, уявіть собі гарний автобус. Уявили? Ось на цьому уявному автобусі ми будемо подорожувати.
3. Перевірка правил техніки безпеки
Але в автобус не пускають дітей, які не знають правил поведінки в комп’ютерному класі. Давайте доведемо, що ми знаємо ці правила.
- Я вам зачитаю деякі твердження, якщо вони правдиві – ви встаєте із-за парт, а якщо хибні - опускаєте тихенько голови на парту! Слухайте уважно.
1. В клас комп’ютерний спітнілі, ми вбігаємо щосили (Ні)
2. Витри старанно взуття, на не потрібно сміття (Так)
3. За улюблений комп’ютер, падаєм мов спілі фрукти. (Ні)
4. А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду (Так)
5. Від екрана ти відсядь, сантиметрів 50 (Так)
6. Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько (Ні)
7. В електронний клас науки, сміло входь, лиш вимив руки. (Так)
- Молодці. Ви дуже добре знаєте правила, тому можемо сміливо зайняти свої місця в автобусі.
4.Кольоротерапія
-Щоб рушити в подорож, вам треба налаштуватися. Подивіться на екран. Слідкуйте уважно.
На дошці висить карта подорожі до країни "Tux Paint", на якій зазначені основні моменти:
Карта:
ІІ. Вступне слово учителя:
Але ми не можемо сісти в автобус без квитка. Протягом багатьох уроків ми вивчали графічний редактор. Вчилися малювати, розфарбовувати, додавати «Магії» у ваші малюнки.
Але на цьому можливості нашого редактора не закінчуються. І сьогодні ми підведемо перші підсумки роботи, а також навчимося новому, а саме чому, дізнаєтесь пізніше. Давайте для цього відправимося у чарівну подорож.
А куди ж саме ми відправимося? До якої країни? Давайте не будемо гадати, а придбаємо безкоштовні білети. Але щоб їх отримати, вам треба виконати одне завдання. Подивіться на дошку (презентацію). Перед вами таблиця з англійськими літерами та цифрами. Вам треба виписати літери, під якими є цифри в порядку їх збільшення.
X |
P |
U |
A |
T |
N |
I |
T |
10 |
13 |
4 |
14 |
1 |
38 |
24 |
50 |
Діти виконують завдання. Перший учень, хто розгадав шифр, озвучує назву країни "Tux Paint". Учитель відкриває назву країни на карті.
- Ось і ми відгадали назву країни по якій будемо подорожувати.
- Отримайте безкоштовні квитки на автобус.
Після придбання білетів, люди планують маршрут подорожі. І в цьому нам допоможе чарівна карта. Подивіться на дошку, а на ній маршрутний лист, за яким буде здійснюватись подорож.
Подорожуючи, люди ставлять собі мету. І в нас є мета - ми повинні на нашому шляху зустріти старих друзів і познайомитися з новими.
ІІІ. Систематизація та узагальнення знань
Маршрут і мета подорожі у нас вже є. Чого ж не вистачає? Збираючись у подорож, люди беруть з собою багаж, куди кладуть особисті речі, одяг. Ось ми візьмемо багаж, куди покладемо свої знання. Давайте збирати багаж знань.
-Скажіть, що вам відомо про графічний редактор?
- Які інструменти в ньому використовують?
Ну що, багаж знань ми зібрали і візьмемо його з собою до країни "Tux Paint" Діти, а що означає слово «Tux»? (ім’я пінгвіна)
Ось ми в країні Тукса. І першою зупинкою буде вулиця «Загадківна». Послухайте загадки і відгадайте їх.
1. Вони всі друг другу раді,
Люблять разом працювати.
Роблять світ картин цікавим
І малюнок твій яскравим.
(Олівці, фарби)
2. У бочці два тіста, а не змішуються? (Яйце)
3. У фарбах катається, до церкви збирається? (Писанка)
4. Сяду я тихенько,
Розпишу яєчко:
Сонечко вшаную,
Квітку намалюю
Та на щастя людям
Потім подарую.
(Писанка, Пасха, Великдень)
5. Писанки розмалювали,
Паски добрі напекли.
Хату гарно всю прибрали
Та чекаєм свята ми!
(Пасха, Великдень)
-Молодці ви впорались із цим завданням. Їдемо далі.
- І наступною зупинкою буде площа «Дешифровщик». На дошці ви бачите таблицю з буквами. Вам треба віднайти слова, які пов’язані з назвою нашої чарівної країни, тобто з темою «Tux Paint»
T |
о |
Б’ |
є |
К |
м |
а |
г |
U |
м |
а |
р |
т |
н |
і |
я |
X |
П |
а |
л |
І |
ш |
г |
у |
P |
Е |
д |
а |
к |
т |
О |
м |
A |
н |
з |
л |
и |
а |
р |
к |
I |
n |
t |
з |
д |
м |
п |
а |
Діти знаходять слова, і по черзі виходять до дошки закреслюючи їх.
-Молодці, ви добре впорались із завданням. Їдемо далі.
ІV. Викладання нового матеріалу:
- І ось ми потрапили на вулицю «Геометричних фігур». У кожної пари на парті лежить конверт. Відкрийте конверти.
-Що в них лежить? (Геометричні фігури).
- Із цих фігур вам треба скласти свій малюнок і дати йому назву. У вас є три хвилини.
- Хто впорався із завданням?
- Дуже гарні, навіть сюжетні малюнки ви склали. Рушаємо далі.
-Молодці! Ось ми з вами і опинилися на кварталі "Робочого зошита".
Відкрийте свої зошити на сторінці 54. І виконуємо завдання.
Читаємо завдання № 1. І відмічаємо правильну відповідь.
Читаємо наступні завдання.
Він пропонує вам зробити фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка:
Щось ми трохи притомились
Відпочити вже пора
Пострибали, покрутились
Руки в боки. Раз і два.
Подивились вправо, вліво
І присіли до землі.
Встали, сіли, встали сіли,
Встали. Руки догори.
Потягнулися до Сонця
Опустили руки вниз.
Подивились у віконце.
До сусіда посміхнись.
Ось ми трішки відпочили.
До роботи нам вже час!
Зошити свої відкрили
Бо знання чекають вас!
V. Практична робота з комп’ютером
1. Пояснення завдання
- Молодці, ви впорались із завданням! Можемо їхати далі. І потрапили ми з вами на провулок до Містера Пензлика. І у нього є запитання до вас.
- Яке свято наближається до нас?
- А що ви знаєте про Великдень?
- Що обов’язково готують на це свято?
- Молодці, ви дуже багато знаєте про це свято. І Містер Пензлик дав нам завдання. Вам потрібно зробити вітальну листівку до Великодня, за допомогою програми Tux Paint. Подивіться, яку я зробила листівку. В цій листівці, я змінила фон малюнку, за допомогою геометричних фігур зробила Паску та крашанки. Та прикрасила листівку весняним орнаментом. (Демонстрація виконання завдання)
2. Перевірка розуміння завдання
- Скажіть, що ми сьогодні будемо робити? Якому святу присвячена листівка?
3. Повторення правил роботи за комп’ютером
- Нагадайте, яких правил слід дотримуватись при роботі за комп’ютером.
4. Робота з ПК (10-15 хв)
- Займіть свої робочі місця, і починайте виконувати завдання. (Надаю індивідуальну допомогу)
VI. Релаксація (відео супровід)
Діти сідають за парти.
VІI. Підведення підсумків уроку
1. Аналіз виконаного завдання.
2. Рефлексія
- Нажаль, час подорожі закінчується. Ось вже виїзд з країни Тукса. Але тут ще залишився один провулок. Завітаємо до нього? Це провулок "Краси". До якого ми зараз завітаємо. У кожного на парті лежать пелюстки двох кольорів (червоний та синій). Якщо вам сподобався урок, ви берете пелюстку червоного кольору і прикріплюєте до стебла, який ви бачите на дошці та пояснюєте чим саме або що найбільше запам’яталось. Якщо не сподобався урок, то пелюстку синього кольору, і пояснюєте свій вибір.
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
1