14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок-подорож "Людина та інформація"

Про матеріал

Підсумковий урок з інформатики для учнів 3 класу, проведений у формі подорожі. Головна мета: перевірити та узагальнити та систематизувати знання з даної теми.

Перегляд файлу

Мета: 

  • навчальна: перевірити рівень знань, умінь, навичок, сформованих на попередніх уроках;
  • розвивальна: розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення;
  • виховна: виховувати активність, комунікабельність і вміння працювати в команді, повагу до інформатики.

Обладнання: карта, кросворд, картки із завданнями, ребуси.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Привітання

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок?

Тож пора нам поспішати —

Кличе в подорож дзвінок.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. На цьому уроці ми повинні повторити навчальний матеріал з теми «Інформація та повідомлен­ня. Інформаційні процеси», узагальнити його і систематизувати. А також встановити рівень засвоєння вами знань і вмінь з теми.

Для цього ми вирушаємо в подорож чудовою країною. І щоб ця подорож була цікавою, вам потрібно згадати все те, що ми вчили на попередніх уроках, бути активними та уважними. А на­зву цієї загадкової країни ви дізнаєтесь, розгадавши цей кросворд.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Розгадування кросворда

  1. Інформаційний процес. (зберігання)
  2. Перелік об’єктів, команд. (меню)
  3. Умовне позначення якого-небудь предмета (символ)
  4. Одне з типів повідомлень. (графічне)
  5. Головоломка, що шифрує слово за допомогою малюнків, знаків. (ребус)
  6. Азбука, що складається з крапок і тире. (морзе)
  7. Його ім’я складається з двох частин: власне ім’я та розширення. (файл)
  8. Міститься у системному блоці, опрацьовує дані. (процесор)
  9. Клавіша миші, що не викликає контекстне меню. (ліва)
  10. Носій повідомлення. (флеш-пам'ять) 
  • У виділених клітинках — назва країни, до якої ми вирушаємо. Тож як називається країна, якою ми сьогодні подорожуватимемо? Отже, країна якою ми здійснимо віртуальну подорож, нази­вається ІНФОРМАЦІЯ.

 Кожен, хто подорожує, повинен дотримувати таких правил.

  1. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.
  2. Не галасуй!
  3. Без дозволу нічого не вмикай.
  4. Будь уважним і старанним.

 Щоб вирушати в дорогу, нам потрібно придбати квитки. Але квитки я вам видаватиму протягом нашої подорожі. Ціна квитка — ваші знання. Ну що ж, вирушаємо!

Учні об’єднуються у дві команди. Команди обирають капітанів.

Перша зупинка «Розминка».

  1. Сума двох чисел дорівнює 7, а їхня різниця – 3. Знайти ці числа.
  2. Сергій пофарбував сторони кубика різними фарбами. Скільки для цього потрібно фарб?
  3. За книгу заплатили 1 гривню і ще половину вартості книги. Скільки коштує книга?
  4. Батька звати Микола Петрович, а сина – Олексій Володимирович. Як звати громадянина?

 

 Друга зупинка Запитання

Правила гри

На роздуми над запитанням ви маєте 30 с. Якщо команда дає неправильну відповідь, то має шанс заробити бал інша команда, яка дасть правильну відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Переможець — команда, у якої більше правильних відповідей. Кожній команді ставлять 5 запитань.

1 команда

1. Інформатика – це …

А) Наука про мобільні телефони;

Б) Наука про Інтернет;

В) Наука про компютери, їх використання,  інформацію;

Г) Наука про комп’ютерні ігри.

  1. Нові відомості, нові знання, які одержує людина на основі повідомлень – це…

А) Інформація;

Б) Шум;

В) Повідомлення;

Г) Інформаційний процес.

  1. Який орган дозволяє сприймати зорову інформацію?

А) Очі;

Б) Ніс;

В) Вуха;

Г) Язик;

Д) Шкіра.

  1. Відеозапис шкільного свята здійснюється для…

А) Опрацювання інформації;

Б) Зберігання інформації;

В) Передавання інформації;

Г) Пошуку інформації;

Д) Декодування інформації.

  1. Знаходження нової інформації це …

А) Читання художнього оповідання;

Б) Робота з підручниками, інтернетом;

В) Надсилання листа;

Г) Переклад тексту

 

2 команда

1. Інформація – це …

А) Наука про інформацію та інформаційні процеси;

Б) Наука про комп’ютери;

В) Нові відомості, нові знання, які одержує людина на основі повідомлень;

Г) Це процеси зберігання, передавання, опрацювання і пошуку повідомлень.

  1. Наука про  інформацію та інформаційні процеси, комп’ютери та  їх використання, це -

А) Інформація;

Б) Інтернет;

В) Повідомлення;

Г) Інформатика.

  1. Який орган дозволяє сприймати звукову інформацію?

А) Очі;

Б) Ніс;

В) Вуха;

Г) Язик;

Д) Шкіра.

  1. Відповідаючи на уроці на запитання вчителя ви…

А) Шукаєте інформацію;

Б) Захищаєте інформацію;

В) Збираєте інформацію;

Г) Передаєте інформацію.

  1.  Розв’язування задачі – це …

А) Пошук інформації;

Б) Опрацювання інформації;

В) Захист інформації;

Г) Передача інформації.

 

 

Третя зупинка Встановіть відповідність

Способи подання повідомлень

 

1.

Текстові;

2.

Графічні;

3.

Відео;

4.

Спеціальні позначення

 

А)

 

Малюнки, картинки, фотографії, дорожні знаки тощо;

Б)

Фрагменти німого кіно, документальні кадри без звуку тощо;

В)

Прозові та віршовані твори, листи, записки, смс-повідомлення тощо;

Г)

 

Запис математичних формул, рівнянь, їх розв’язань, ноти, азбука Морзе тощо.

 

 

 

Способи подання повідомлень

А)

 

Значення температури повітря, швидкості вітру, сили землетрусу, віку людини тощо;

Б)

Розповідь друга про заняття гуртка, оголошення по радіо, сміх дитини тощо;

В)

Хитання головою на знак згоди, жести мови глухонімих, сигнали світлофора тощо;

Г)

 

Стаття про екскурсію із фотографіями, відое-кліп пісні, звуковий кінофільм, малюнок з підписом тощо.

 

1.

Комбінований;

2.

Умовні сигнали;

3.

Звуковий;

4.

Числовий.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Четверта зупинка Фізкультхвилинка

(проводиться під веселу музику)

 

 

 

 

Пята зупинка Ребус

 

Результат пошуку зображень за запитом "ребуси з інформатики"

Результат пошуку зображень за запитом "ребуси з інформатики"

 

Шоста зупинка “Розшифруй слово”

Пов’язане зображення

 

За допомогою кодової таблиці визнач, які слова закодовані.

10001100

10001110

10000010

10000000

10001010

10011011

10001101

10001110

10000011

10001101

10001110

10001100

10001010

10001011

10000101

10001101

 

IІІ. Підсумок уроку.

doc
Додано
16 липня 2018
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку