Тема: «Урок-подорож Математичним океаном.» Закріплення віднімання суми від числа. Перетворення іменованих чисел. Розв’язування задач.
Загальнопізнавальні цілі: Повторити правило віднімання суми від числа; формувати в учнів уміння розв’язувати задачі , обчислювати вирази зручним способом; перетворювати іменовані числа; працювати з геометричним матеріалом; розвивати логічне мислення, виховувати культуру поведінки та патріотизм .
Тип уроку:Закріплення знань, умінь і навичок.
Методичне забезпечення: підручник «математика», карта подорожі Математичним океаном,картки з геометричним матеріалом, фішки(кораблики) , мультимедійна презентація, макет корабля, фото: краб, черепаха, папуга; дерев’яна скринька, записи mp3: гудок корабля, шум океану, ілюстрації до теми.
Хід уроку
Привітання.
Станьте рівно, діти,
один одному всміхніться,
на урок до нас завітали люди щирі.
Привітайте гостей усмішкою, миром.
Добрий день вам, добрі люди , що прийшли до нас
Ми запрошуєм ласкаво на урок математики в 2 клас.
2. Повідомлення теми , завдань уроку.
Сьогодні у нас з вами незвичайний урок математики . Ми вирушаємо у подорож Математичним океаном. Тому на уроці вам необхідно:
Міркувати – швидко!
Відповідати - правильно!
Рахувати - точно!
Писати - гарно!
Під час подорожі ми будемо віднімати суму від числа , перетворювати іменовані числа, розв’язувати задачі, попрацюємо з геометричним матеріалом. А за правильні відповіді, найшвидше виконані завдання, будете отримувати фішки (кораблики) і в кінці уроку визначимо , хто найкраще здійснив подорож Математичним океаном.
Ось перед вами карта Математичного океану.
Готові до подорожі? Вирушаймо! (Звучить муз. супровід гудок корабля)
3.Актуалізація опорних знань учнів.
3.1. Острів Каліграфічний.
1.1 Хвилинка каліграфії.
Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі. Відкрийте зошити і зробіть перший запис в «бортовому журналі».
Молодці. Підготували корабель, вирушаємо на острів Каліграфічний.
Подивіться на ряд чисел і знайдіть закономірність побудови. Скажіть , яке число зайве? Чому?
2, 4, 6, 7, 8, 10, 12…
( зайве число 7, воно непарне. А всі решта – парні.)
Продовжте ряд і назвіть ще 4 наступні числа. (14, 16, 18, 20)
Подивіться ще раз на числовий ряд. Отже, яке число зайве? (7)
Давайте згадаємо, як пишеться цифра 7. Запишіть її каліграфічно.
(Найкращу з усіх цифр позначте крапочкою знизу)
1.2Асоціативний кущ « 7»
7 днів у тижні.
Сьогодні 7 грудня.
Яке свято ми святкуємо 7 грудня? (Катерини)
7 кольорів веселки.
Казки «Вовк і 7 козенят», «Білосніжка і 7 гномів».
1.3Усний рахунок. «Морський вузол»
15+7=22+8=30+6=36+4=40+12=52+15=67-7=60+10=70-1=69+2=71+9=80-80=0
1.4Математичний диктант.
Запишіть сусідів числа 7; скільки десятків у числі 98? Скільки одиниць у числі93? Знайдіть суму чисел 7 і 5; знайдіть різницю чисел 48 і 9; скільки в 1м см?
відповіді: 6,8,9; 3.; 12, 39; 100см.
Якщо записати числа від більшого до меншого у порядку спадання то яке слово вийде? ( б а н д е р а)
100см 39 12 9 8 6 3
Молодці, справилися із завданням. Хороброму юнгу , що працював біля дошки – винагорода. (фішка – кораблик)
Довідкове бюро: Степан Бандера- Герой України (посмертно 20.01.2010р).Народився 1 січня 1909р. у с. Старий Угринів Калуський р-н. Івано-Франківська обл. 15.10. 1959р в Мюнхені вул. Краймайр о 13.05 год був отруєний розчином ціанистого калію.З спеціального пістолета в обличчя бризнув отрутою Богдан Сташинський (працівник радянського уряду). Бандера став символом б-би за незалежність України.
Поняття «бандерівці» - жителі Західної України.
Одна з неформальних назв м. Львова є Бандерштадт, тобто місто Бандери.
4.Контроль, корекція і закріплення знань.
4.1.Острів Обчислювальний.
Тут проживає Краб Крабович , який дуже полюбляє розв’язувати приклади.
Він підготував для вас завдання , з якими ви обов’язково повинні справитися, бо від цього буде залежати , чи вирушите ви далі.
4.2Обчисли зручним способом. ( Робота в групах.)
a-( b+c ) =(a-b)-c=(a-c)-b
Закріплення віднімання суми від числа.
47-(24+3) =20 47-27=20
58- (38+1) =19 ( 58-38) -1= 20-1=19
95-(37+5)=53 ( 95-5)-37=90-37=53 або 95- (37+5)=95-42=53
4.3Самостійна робота .( робота в парах)
Перетворення іменованих чисел.
Наступне завдання від краба-попрацюйте самостійно.
С.71 завдання №409 (робота з підручником)
90см=9дм 1год10хв=70хв 4тижні=28діб
2м=20дм 37см=3дм7см 2доби=48год
Давайте виконаємо перевірку.
Краб Крабович дуже задоволений вашою роботою і дозволяє вирушати далі. Вперед!
5.Хвилинка відпочинку.
І ось ми потрапляємо на острів Відпочинку.
Чергові юнги до дошки!
Час настав для відпочинку
Проведем фізкультхвилинку
Хвилі бавляться та б'ються,
Наче ті малі хлоп'ята.
I стрибають, і сміються:
Вітер їм лоскоче п'яти.
Вгору, вниз і знову вгору
Підганяє дужий вітер.
Розгойдав він ціле море —
Як же хвилям не радіти!
Всі спочили? От чудово!
А тепер – до праці знову.
6.Розвиток математичних умінь.
6.1Розв’язування задач. (Робота в групах)
Увага! Ми наближаємося до мису Задачного.
Тут живе Мудра Черепаха. Вона приготувала для вас свої завдання.
Розв’яжіть задачу за малюнком. с. 71 №410. (трьома способам)
a-( b+c ) = (a-b)-c=
73-(35+24)=73-59=14 73-(35+24)= (73-35)-24=38-24=14
(a-c)-b=
73-(35+24)=(73-24)-35=49-35=14
Відповідь: 14кг печива в третій посилці.
Молодці, впоралися і з завданням від Мудрої Черепахи. Найактивнішим учням - фішки.
Вирушаємо далі.
7.Наступна зупинка – бухта Геометрична. Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут корабель стоїть? Це ж пірати! Доведеться рятуватися, адже ми потрапили в пастку!Для цього нам необхідно
виконати піратські вимоги, а саме - попрацювати з геометричним
матеріалом, який для вас приготував папуга піратів.
Робота в парах.
Учні витягують з скрині геометричні фігури..
– Ваше завдання :
1) Пригадайте, що таке периметр многокутника;
( Сума довжин усіх сторін многокутника – це периметр
многокутника.)
2) Як знайти периметр геометричної фігури?
( Щоб знайти периметр многокутника,потрібно виміряти
довжину кожної сторони і одержані величини додати.)
3)Виберіть собі з конверта якусь геометричну фігуру та
обчисліть її периметр.);
4)порівняйте довжини найдовшої та найкоротшої сторін.
Молодці. Із завданнями піратів справилися.
Бухта Геометрична для нас відкрита і ми вирушаємо додому.
Домашнє завдання.
с. 72 №413 №414
Підсумок уроку.
Рефлексія.
Сподобався урок. Так. Ні.
Почувався впевнено.
Було цікаво.
Оцінювання учнів:
– Молодці ті учні, які отримали найбільшу кількість корабликів. Вони найкраще працювали на уроці і на згадку про цю подорож залишають кораблики собі.
– Ті, у кого менше корабликів, вони теж добре працювали, але надалі треба намагатися працювати краще.