Урок-подорож "Пишу з великої букви назви гір, річок, озер, морів. Складання речень. Розвиток мовлення. "

Про матеріал
Закріпити вміння спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова, які треба писати з великої букви; Дидактична задача: удосконалювати вміння складати і записувати речення за поданими запитаннями; розрізняти загальну і власну назву; Розвивальна задача: розвивати базові навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; Виховна задача: виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

Дата:

Клас:

Конспект уроку української мови

Тема:  Пишу з великої букви назви гір, річок, озер і морів. Складан­ня речень. Розвиток зв'язного мовлення.

 

Мета:  закріпити вміння спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова, які треба писати з великої букви;

 Дидактична задача: удосконалювати вміння складати і записувати речення за поданими запитаннями; розрізняти загальну і власну назву;

Розвивальна задача: розвивати базові навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас;

 Виховна задача: виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, любов до Батьківщини.

Обладнання:  мультимедійний комплект, ЛЕГО, карта України, картки із завданням.

Тип уроку:   урок застосування вмінь та навичок

Форма проведення :   урок - подорож

Хід уроку

І. Організація класу

З’ясування емоційної готовності учнів.

           «Сонечко».  Учитель звертається до дітей:

        Чарівність починається з маленького. Поділимось часточкою свого тепла з другом. Відчуйте, як вас наповнює тепло, доброта і радість. Потріть долоньки одна об одну кілька секунд – щоб відчути тепло. «Зліпіть» уявну кульку-сонечко з вашого тепла та подаруйте  її товаришу. І ви побачите, як зміниться вираз його обличчя!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань уроку.

                Отже, сьогодні ми продовжимо вивчати іменники, які пишуться з великої букви.   А саме  – назви  рік,  озер, морів і гір.

     А найкраще це зробити під час подорожі. Як завжди нашими помічниками на уроці під час подорожі будуть Ґаджик,  Родзинка, Читалочка і Щебетунчик.

 

  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Одержати більше знань, отримати  гарний настрій, дружно працювати,  потренуватись писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок, …).

Слайд №   4 – 6

Запишемо у зошитах дату та місце нашої  подорожі .

Вправа «Незакінчене речення»

  • На минулому уроці  ми дізналися, що на Україні є гори …
  • Найвища гора Карпат …

Каліграфічна хвилинка.

Гг                        гг

Го                      гов

Говерла –  звуковий  аналіз слова

  • Складіть речення з словом Говерла.

ІІІ. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

  1. Робота з підручником с. 67   впр. 3

Інтерактивна технологія «Передбачення»

  • Розгляньте  ілюстрацію , що на ній зображено?
  • На вашу думку, про що Ґаджик хоче вам розповісти?
  • Прочитати інформацію Ґаджика.
  • Чи вірною була ваша думка?

Інтерактивна технологія «Експрес - тест»

  1. Біля якого міста розкинулось  озеро Свитязь ?
  2. Яка    в  озері  вода?
  3. Це озеро  глибоке чи мілке?

Вибіркове списування.

  • Прочитайте виділене речення. Виберіть із дужок потрібну букву. Поясніть свій вибір.
  • Запишіть речення.

Слайд №   19.        Музична фізхвилинка

  1. Робота з картою
  • А зараз завдання від Родзинки. Вона на урок принесла вам карту.
  • Розгляньте карту України.   Знайдіть на ній ріки.  Запишіть у зошит 5 назв рік.         Перевірка.
  • З якої літери ви записали ці назви?

Висновок.   Як пишемо назви рік?

  • Погляньте на карту,  які  моря    омивають кордони  нашої держави України?

 

Пальчикова гімнастика    «Варенички»

 

  1. Розвиток мовлення.

Слайд №   20- 21

  • Уважно послухайте інформацію  Читалочки.  (Читає вчитель)

Слайд №   22

  • Дайте відповіді на запитання Читалочки.

VІ.  Самостійне виконання учнями завдання.

Робота з другом.       Вправа «Конструктор»

Завдання:   з поданих слів склади й запиши речення.

  1. Українську землю омивають Азовське і Чорне море.
  2. У  Чорному морі вода має лазурний колір.
  3. Азовське море  найменше і найбільш  мілке у світі.

V.  Підсумок

- Зробіть висновок – як пишуться назви гір, рік, озер, морів?

  1. ЛЕГО   «Візерунок»   (6 цеглинок)

Загальна назва іменника – цеглинку кладемо на парту горизонтально;

 власна  назва іменника – ставимо вертикально.

Київ   море  Карпати  Азовське  гори  Терса    І—І І---І

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Сьогодні на уроці я навчилась(вся)…
  • На уроці мені цікаво було виконувати завдання …
  • Для мене урок сьогодні був …

VІ. Рефлексія

Пірамідка настрою

 

docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
4027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку