Урок-подорож
з математики у 2 класі
Розв’язування вправ і задач на засвоєння вивчених таблиць множення і ділення. Обчислення периметра прямокутника
Підготувала
вчитель початкових класів
Берестівського ліцею
Рикун Олена Максимівна
Тема: Розв’язування вправ і задач на засвоєння вивчених таблиць множення і ділення. Обчислення периметра прямокутника (№ 871-880).
Мета. Актуалізувати знання учнями таблиць множення і ділення, вміння застосовувати при обчисленнях переставний закон множення, вміння порівнювати числа; вдосконалювати вміння розв’язування задач; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів; виховувати охайність, старанність в процесі виконання самостійних завдань, інтерес та творчі здібності.
Очікуванні результати. Відтворює послідовність чисел у межах сотні; володіє навичками додавання і віднімання чисел у межах 100; розуміє сутність дій множення і ділення; застосовує в обчисленнях знання вивчених таблиць множення і ділення; встановлює відношення рівності й нерівності між числами й числовими виразами; розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками; обчислює периметр многокутника; розв’язує прості і складені сюжетні задачі; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання; планує розв’язування; співпрацює в парах, групах для досягнення спільних цілей.
Обладнання: мультимедійна презентація, роздаткові картки, карта подорожі, підручник «Математика» Н. Листопад.
Тип уроку: урок-подорож.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Раз – берізка,
Два – гайочок,
Три – березовий листочок,
А чотири – рідний клас,
П’ять – добром вітає нас.
Шість – це вчителька рідненька,
Мила, люба, наче ненька.
Сім – це діточки усі,
Вісім – мами, татусі.
Дев’ять – рідна наша школа.
Десять – ми у дріжнім колі.
Вітаю вас, мої любі
У світлій затишній оселі.
Нехай урок наш для вас буде,
Як пісня – дзвінкий та веселий.
Девіз уроку: Слайд 3
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
2. Очікування від уроку
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІІ. ПОСТАНОВКА ЗАВДАНЬ УРОКУ.
Графічний диктант Слайд 5
ІІІ. ХВИЛИНКА КАЛІГРАФІЇ. Слайд 6
- Всі моряки ведуть бортовий журнал. А нашим бортовим журналом будуть наші зошити. Тож запишіть у них дату нашої подорожі.
- Скільки чоловік складає наш екіпаж? (17)
- Що ви можете розповісти про це число? (Двоцифрове, непарне, сусіди – 16, 18, містить 1дес. 7од.)
- Запишіть каліграфічно рядочок числа 17.
IV. УСНІ ОБЧИСЛЕННЯ.
1. Перевірка готовності до подорожі. Гра «Морський бій» Слайд 7
- Щоб наша подорож пройшла успішно ми повинні взяти із собою свої знання.
- Давайте перевіримо як же ви підготувалися до подорожі.
|
А |
В |
С |
Д |
1 |
25 |
9 |
32 |
12 |
2 |
18 |
11 |
7 |
4 |
3 |
20 |
6 |
5 |
45 |
4 |
1 |
22 |
67 |
31 |
2В збільшити на 4 (15) 1С поділити на 4 (8)
4Д зменшити на 11 (20) 3А збільшити на 20 (40)
2С збільшити утричі ((21) 2Д збільшити у 4 рази (16)
1А зменшити на 4 (21) 3Д зменшити на 23 (22)
1Д зменшити у 2 рази (6) 2А зменшити утричі (6)
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1. Вправа «Математична скринька» Слайд 8
- Дивіться! Пірати загубили якусь скриньку. А там монети.
- Знайдіть числа, які сховались під монетами?
+ 13 = 78; 100 – = 80;
– 13 = 22; 3 = 27;
: 3 = 9;
- Пригадайте, як називаються числа при додаванні, відніманні, множенні та діленні.
2. Гра «Терези» Слайд 9
- Морякам потрібно щось їсти у дорозі, тому кухар просить вашої допомоги. Йому треба зважити усі продукти, а він не вміє користуватися терезами. Допоможемо? (Завдання №873)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
https://www.youtube.com/watch?v=jHiytzJD0tE&ab_channel=ArtemYurchenko
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Жителі острову Прикладів залишили для нас послання. Але хвилі змили частину записів. Давайте спробуємо відновити їх
Задача №875
28 : 7 = 4 (р.)
Відповідь: у 4 рази син молодший, ніж мама.
Задача №876 Слайд 13
1) 6 ∙ 3 = 18 (р.)
2) 18 – 6 = 12 (р.)
Відповідь: сестра старша за Максима на 12 років.
Задача №877 Слайд 14
Відповідь: на 48 років дідусь старший за онука.
3. Порт Іменованих чисел. Слайд 15
- Ми пропливаємо з вами повз порт Іменованих чисел. Тож виконаємо завдання №874.
4. Бухта Геометрична Слайд 16
- Житель цієї бухти хоче, щоб ви назвали з яких геометричних фігур складається його тіло та просить виконати завдання №878.
5. Жителі моря Слайд 17
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ Слайд 18
Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Ще попереду у нас багато кроків
І цікавих, і важких уроків.
Завдання покличуть у майбутнє,
Найскладніше ж завдання — життя.
Так намагайтесь вправно все вивчати.
Пам'ятайте: учня скарб — знання!
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Слайд 19
Виконати завдання на ст. 142 №№ 879, 880