Тема. Про правила пожежної безпеки.
Мета. Ознайомити з причинами виникнення пожеж та правилами пожежної безпеки, порядком дій у надзвичайних ситуаціях. Розвивати мотивацію до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки. Виховувати повагу до праці пожежників.
Обладнання. Виставка дитячих малюнків, тест, проектор, відеозображення, пам’ятки з правилами протипожежної безпеки, картки для індивідуальної роботи учнів, комп’ютер, аудіозапис музики.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Вправа «Долоньки»
Тепло своїх долоньок
Я вам всім віддаю.
Урок новий цікавий
Я з радістю почну.
А тепер за парти всі сідайте рівно.
І до роботи візьмемось сумлінно
ІІ Актуалізація опорних знань.
1. Робота над загадками.
Він може зігріти, зварити обід.
Він плавить метал і розтоплює лід.
А може і ліс велетенський спалити,
Майно і будинок – усе спопелити.(Вогонь)
2.Робота з прислів'ям « Вогонь-добрий слуга, але поганий господар»
Обговорення та розгляд фото.
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
На уроці ми дізнаємося про види пожеж, причини їх виникнення, вивчимо правила протипожежної безпеки, переконаємося в небезпечності гри з вогнем.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
– Що ж таке пожежа?
Пожежа – це полум’я, яке охоплює і знищує все, що горить.
(Відповіді школярів)
2. Розповідь учителя про види пожеж ( з фрагментами відеозображення), предмети та речовини пожежогасіння .
– Пожежі бувають таких видів
Дуже швидко загоряються під час пожежі горючі речовини – вата, папір, дерево, пластик, тканина, нафта, спирт, гас, бензин.
Під час гасіння пожеж використовують різні предмети та речовини пожежогасіння.
Пожежі гасять піском, ґрунтом, водою, піною та порошком з вогнегасників, цупкою тканиною. Нафтопродукти (бензин, керосин, мастила) не можна гасити водою (вони легші за воду,тому спливуть на поверхню і продовжуватимуть горіти). Включені електричні прилади не гасять водою і піною.
3. Вивчення правил протипожежної безпеки. (Робота в групах)
Учні читають правила (на окремих аркушах), обговорюють їх.
Перед початком роботи школярі повторюють правила роботи в групі.
• Спочатку оберіть лідера.
• Уважно слухайте та читайте завдання.
• Говоріть по черзі,не перебивайте один одного.
• Працюйте так, щоб не заважати іншим.
• Дотримуйтесь правил піднятої руки.
1група
Правила протипожежної безпеки в побуті.
2група
Правила протипожежної безпеки в лісі.
3група
Правило протипожежної безпеки біля ялинки.
4.Виступи представника кожної групи. Доповнення вчителя.
5.Фізкультхвилинка.
Гра « Ой це я, ой це ми, ой це друзі всі мої»
6.Робота з підручником(с.60-62).
Відповіді на запитання.
– Назвіть дії дітей до приїзду пожежників.
1.Ніколи не панікуй! Якщо загорілась невелика річ – кинь її на підлогу. Полум’я затопчи ногами, накрий мокрою ковдрою або залий водою.
2.Якщо вогонь не загас, залиши помешкання й поклич дорослих.
3.Якщо в квартирі багато диму, лягай на підлогу, дихай через зволожений рушничок, серветку,футболку тощо.
4.На випадок пожежі телефонуй 101. При цьому чітко повідомляй адресу(вулицю, дім, квартиру), код під’їзду,своє ім’я та прізвище , що загорілось і з якої причини.
Перегляд навчального мультфільму « Фокс»
V. Закріплення вивченого матеріалу.
. Індивідуальна робота учнів.
Картка
Допиши речення, вибери потрібне, на твій погляд, слово з дужок.
Гратися сірниками (дуже весело, цікаво, можна, небезпечно).
З’єднай частини речення.
Вогонь можна запалювати тільки з дітьми
самому
з дорослими
3.Роз’єднай на окремі слова, запиши речення.
Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь !
1.На випадок пожежі телефонуй за номером
а) 102;
б) 101;
в) 103.
4.Не можна розпалювати багаття в
а) безвітряну погоду;
б) суху погоду;
в) холодну погоду.
5.Суши білизну
а) над газовою плитою;
б) на каміні;
в) у ванній кімнаті.
7. До горючих речовин відносяться
а) пісок;
б) папір;
в) вода.
8. Чим не можна гасити бензин?
а) водою;
б) ґрунтом;
в) піском.
2. Гра «Пожежна тривога»
Учні отримують папірці з назвами предметів пожежогасіння. Вчитель називає різні ситуації виникнення пожежі,а учні намагаються її загасити.
«Загорілась трава»( Ґрунт ,пісок,вода, гілля дерев).
«Задимлене приміщення» ( Рушник, вода) .
«Горить шнур праски ( Суха тканина,ковдра).
3.Вправа «Запитання – відповідь».
Учитель називає речовину, а учні плескають в долоні, якщо вона належить до горючих.
Пісок, тканина, папір, вода, дерево, молоко, нафта, цегла,бензин, скло.
V. Робота «Довідкового бюро».
Розповідь про професію пожежника.
Пожежники – захисники життя і здоров’я людей. Це мужні, безстрашні спритні люди. Пожежники готові до героїчного вчинку кожний день. Їх називають рятівниками, бо вони рятують людей, бійцями «вогняного фронту»,тому що, як і на війні, їм щоразу загрожує смертельна небезпека. Адже кожна пожежа ніколи не буває схожа на іншу, і ніколи точно не можна сказати, що на цей раз в палаючій кімнаті не впаде на тебе.
VІ. Підсумок уроку.
– Чи сподобався вам урок?
1група
Правила проти правила протипожежної безпеки в лісі.
2 група
Правила протипожежної безпеки в побуті.
3 група
Правило протипожежної безпеки біля ялинки.
Не грайся сірниками й запальничками.
Не залишай увімкнені електроприлади без нагляду.
Не відкривай дверцята печі, плити, бо може випасти вуглинка.
Не розпалюй багаття в спекотну й вітряну погоду.
Картка
Допиши речення, вибери потрібне, на твій погляд, слово з дужок.
Гратися сірниками (дуже весело, цікаво, можна, небезпечно).
З’єднай частини речення.
Вогонь можна запалювати тільки з дітьми
самому
з дорослими
3.Роз’єднай на окремі слова, запиши речення.
Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь !
1.На випадок пожежі телефонуй за номером
а) 102;
б) 101;
в) 103.
4.Не можна розпалювати багаття в
а) безвітряну погоду;
б) суху погоду;
в) холодну погоду.
5.Суши білизну
а) над газовою плитою;
б) на каміні;
в) у ванній кімнаті.
Розповідь про професію пожежника.
Пожежники – захисники життя і здоров’я людей. Це мужні, безстрашні спритні люди. Пожежники готові до героїчного вчинку кожний день. Їх називають рятівниками, бо вони рятують людей, бійцями «вогняного фронту»,тому що, як і на війні, їм щоразу загрожує смертельна небезпека. Адже кожна пожежа ніколи не буває схожа на іншу, і ніколи точно не можна сказати, що на цей раз в палаючій кімнаті не впаде на тебе.