Тема. Про правила пожежної безпеки.

Про матеріал
Тема. Про правила пожежної безпеки. Мета. Ознайомити з причинами виникнення пожеж та правилами пожежної безпеки, порядком дій у надзвичайних ситуаціях. Розвивати мотивацію до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки. Виховувати повагу до праці пожежників.
Перегляд файлу

Тема.  Про правила пожежної безпеки.

Мета. Ознайомити з причинами виникнення пожеж та правилами пожежної безпеки, порядком дій у надзвичайних ситуаціях. Розвивати мотивацію до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки. Виховувати повагу до праці пожежників.

Обладнання. Виставка дитячих малюнків, тест, проектор, відеозображення, пам’ятки з правилами протипожежної безпеки, картки для індивідуальної роботи учнів, комп’ютер,  аудіозапис  музики.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Вправа «Долоньки»

Тепло своїх долоньок

Я вам всім віддаю.

Урок новий цікавий

Я з радістю почну.

А тепер за парти всі сідайте рівно.

І до роботи візьмемось сумлінно

ІІ Актуалізація опорних знань.

 

1. Робота над загадками.

           Він може зігріти, зварити  обід.

           Він плавить метал і розтоплює лід.

           А може і ліс велетенський спалити,

           Майно і будинок – усе спопелити.(Вогонь)

2.Робота з прислів'ям « Вогонь-добрий слуга, але поганий господар»

Обговорення та розгляд фото.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

   На уроці ми дізнаємося про види пожеж, причини їх виникнення,  вивчимо правила протипожежної безпеки, переконаємося в небезпечності гри з вогнем.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

– Що ж таке пожежа?

          Пожежа – це полум’я, яке охоплює і знищує все, що горить.

  • Пожежа – це не контрольований процес горіння, який загрожує життю людей і тварин, знищує природні ресурси і матеріальні цінності.
  • Які причини виникнення пожеж? (Вправа «Мікрофон»).

(Відповіді школярів)

  •                   Причин багато. Але найчастіше пожежі виникають  з участю людини
  • через пустощі дітей;
  • необережне поводження з вогнем;
  • порушення правил пожежної безпеки;
  • аварії на підприємствах;
  • підпали.
  • Інколи пожежі виникають без участі людини. Це пожежі
  • від ударів блискавки;
  • виверження вулканів;
  • самозаймання торфу.

2. Розповідь учителя про види пожеж ( з фрагментами відеозображення), предмети та речовини пожежогасіння .

   Пожежі бувають таких видів

  • лісові пожежі;
  • торф’яні пожежі;
  • побутові пожежі;
  • пожежі нафтопродуктів.

          Дуже швидко загоряються під час пожежі горючі речовини – вата, папір, дерево, пластик, тканина, нафта, спирт, гас, бензин.

   Під час гасіння пожеж використовують різні предмети та речовини пожежогасіння.

   Пожежі гасять піском, ґрунтом, водою, піною та порошком з вогнегасників, цупкою тканиною. Нафтопродукти (бензин, керосин, мастила) не можна гасити водою (вони легші за воду,тому спливуть на поверхню і продовжуватимуть горіти). Включені електричні прилади не гасять водою і піною.

3. Вивчення правил протипожежної безпеки. (Робота в групах)

Учні  читають правила (на окремих аркушах), обговорюють їх.

Перед початком роботи школярі повторюють правила роботи в групі.

         Спочатку оберіть лідера.

         Уважно слухайте та читайте завдання.

    Говоріть по черзі,не перебивайте один одного.

    Працюйте так, щоб не заважати іншим.

    Дотримуйтесь правил піднятої руки.

                                          1група

          Правила протипожежної безпеки в побуті.

  • Не грайся сірниками й запальничками.
  • Не суши білизну над газовою плитою, на  каміні.
  •                                                                    Не залишай увімкнені електроприлади без нагляду.
  • Не вмикай одночасно багато електричних приладів.
  •                                                                    Не відкривай дверцята печі, плити, бо може випасти вуглинка.

 

                                      2група

            Правила протипожежної безпеки в лісі.

  • Не розпалюй багаття в спекотну й вітряну погоду.
  • Вибирай місце для вогнища якомога далі від сухої трави, моху, листя та сухих дерев.
  • Не залишай вогнище не загашеним, обов’язково залий жар водою і присип землею.
  • Не залишай бите скло, що діє як лінза і може від сонячного проміння запалити суху траву.

                                       3група

           Правило протипожежної безпеки біля ялинки.

  • Ялинку потрібно встановлювати на безпечній відстані від печей та нагрівальних приладів.
  • Не можна прикрашати ялинку свічками, бо може зайнятися хвоя, паперові іграшки.
  • Не можна гратись сірниками біля ялинки.
  • Не запалюй свічок, бенгальських вогнів, феєрверків у приміщенні.
  • Не користуйся хлопавками, петардами біля ялинки.
  • Відключай електрогірлянди, коли виходиш з квартири.

4.Виступи представника кожної групи. Доповнення вчителя.

5.Фізкультхвилинка.

Гра « Ой це я, ой це ми, ой це друзі всі мої»

6.Робота з підручником(с.60-62).

Відповіді на запитання.

– Назвіть дії дітей до приїзду пожежників.

1.Ніколи не панікуй! Якщо загорілась    невелика річ – кинь її на підлогу.                                Полум’я затопчи ногами, накрий мокрою ковдрою або залий водою.

2.Якщо вогонь не загас, залиши помешкання й поклич дорослих.

3.Якщо в квартирі багато диму, лягай на підлогу,  дихай через зволожений     рушничок, серветку,футболку тощо.

4.На випадок пожежі телефонуй 101. При цьому чітко повідомляй адресу(вулицю, дім, квартиру), код під’їзду,своє ім’я та прізвище , що загорілось і з якої причини.

Перегляд навчального мультфільму « Фокс»

V. Закріплення вивченого матеріалу.           

 

 

. Індивідуальна робота учнів.

Картка

Допиши речення, вибери потрібне, на твій погляд, слово з дужок.

Гратися сірниками (дуже весело, цікаво, можна, небезпечно).

З’єднай частини речення.

Вогонь можна запалювати тільки                з дітьми                     

                                                                              самому

                                                                              з дорослими

3.Роз’єднай на окремі слова, запиши речення.

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь !

1.На випадок пожежі телефонуй за номером

а) 102;

б) 101;

в) 103.

4.Не можна розпалювати багаття в

а) безвітряну погоду;

б) суху погоду;

в) холодну погоду.

5.Суши білизну

а) над газовою плитою;

б) на каміні;

в) у ванній кімнаті.

7. До горючих речовин відносяться

а) пісок;

б) папір;

в) вода.

8. Чим не можна гасити бензин?

а) водою;

б) ґрунтом;

в) піском.

2. Гра «Пожежна тривога»

   Учні отримують папірці з назвами предметів пожежогасіння. Вчитель називає різні ситуації виникнення пожежі,а учні намагаються її загасити.

«Загорілась трава»( Ґрунт ,пісок,вода, гілля дерев).

«Задимлене приміщення» ( Рушник, вода) .

«Горить шнур праски ( Суха тканина,ковдра).

3.Вправа «Запитання – відповідь».

  Учитель називає речовину, а учні плескають в долоні, якщо вона належить до горючих.

Пісок, тканина, папір, вода,  дерево, молоко, нафта, цегла,бензин, скло.

V.  Робота «Довідкового бюро».

Розповідь про професію пожежника.

   Пожежники –  захисники життя і здоров’я людей. Це мужні, безстрашні спритні люди. Пожежники готові до героїчного вчинку кожний день. Їх називають рятівниками, бо вони рятують людей, бійцями «вогняного фронту»,тому що, як і на війні, їм щоразу загрожує смертельна небезпека. Адже  кожна пожежа ніколи не буває схожа на іншу, і ніколи точно не можна сказати, що на цей раз в палаючій кімнаті не впаде на тебе.

VІ. Підсумок уроку.

        Чи сподобався вам урок?

  • Що нового ви дізнались на уроці?
  • Що нам треба завжди пам’ятати?

1група

Правила проти правила протипожежної безпеки в лісі.

2 група

Правила протипожежної безпеки в побуті.

3 група

Правило протипожежної безпеки біля ялинки.

            Не грайся сірниками й запальничками.

  • Не суши білизну над газовою плитою, на  каміні.

Не залишай увімкнені електроприлади без нагляду.

  • Не вмикай одночасно багато електричних приладів.

Не відкривай дверцята печі, плити, бо може випасти вуглинка.

            Не розпалюй багаття в спекотну й вітряну погоду.

  • Вибирай місце для вогнища якомога далі від сухої трави, моху, листя та сухих дерев.
  • Не залишай вогнище не загашеним, обов’язково залий жар водою і присип землею.
  • Не залишай бите скло, що діє як лінза і може від сонячного проміння запалити суху траву.
  • Ялинку потрібно встановлювати на безпечній відстані від печей та нагрівальних приладів.
  • Не можна прикрашати ялинку свічками, бо може зайнятися хвоя, паперові іграшки.
  • Не можна гратись сірниками біля ялинки.
  • Не запалюй свічок, бенгальських вогнів, феєрверків у приміщенні.
  • Не користуйся хлопавками, петардами біля ялинки.
  • Відключай електрогірлянди, коли виходиш з квартири.

Картка

Допиши речення, вибери потрібне, на твій погляд, слово з дужок.

Гратися сірниками (дуже весело, цікаво, можна, небезпечно).

З’єднай частини речення.

Вогонь можна запалювати тільки                з дітьми                     

                                                                              самому

                                                                              з дорослими

3.Роз’єднай на окремі слова, запиши речення.

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь !

1.На випадок пожежі телефонуй за номером

а) 102;

б) 101;

в) 103.

4.Не можна розпалювати багаття в

а) безвітряну погоду;

б) суху погоду;

в) холодну погоду.

5.Суши білизну

а) над газовою плитою;

б) на каміні;

в) у ванній кімнаті.

 

 

 

Розповідь про професію пожежника.

   Пожежники –  захисники життя і здоров’я людей. Це мужні, безстрашні спритні люди. Пожежники готові до героїчного вчинку кожний день. Їх називають рятівниками, бо вони рятують людей, бійцями «вогняного фронту»,тому що, як і на війні, їм щоразу загрожує смертельна небезпека. Адже  кожна пожежа ніколи не буває схожа на іншу, і ніколи точно не можна сказати, що на цей раз в палаючій кімнаті не впаде на тебе.

 

doc
Додано
19 лютого 2019
Переглядів
1021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку