КВК для учнів 7-х класів
«Подорож у Країну Географії»
Розробкам уроку з курсу географії материків і океанів для учнів 7–их класів.
Лілія Вітяк ,вчитель географії ,
ЗОШ № 19 м. Тернополя
Конспект уроку
Мета: розширити та поглибити здобуті на уроках географії знання, показати способи їх використання на практиці; викликати в учнів інтерес до географії; здобути прагнення більше знати, розуміти; виховувати дисциплінованість, почуття колективізму, обов’язку, відповідальності за доручену справу.
Хід КВК
1. Вступ
Ведучий 1. Доброго дня всім присутнім!
Ведучий 2. Вітаємо вас на конкурсі веселих і кмітливих географів!
Ведучий 1. Сьогодні перед вами розгорнеться цікава і запекла боротьба серед кмітливих, допитливих, спритних географів 7-х класів
Запрошуємо команди на сцену.
Ми починаємо КВК. Очолять команди капітани.
Звучить пісня
Ведучий 2. Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд (знайомить з журі).
I конкурс: «Привітання».
Кожна команда готувала свою візитну картку, газету, емблему, захищає її, вітає суперників і журі.
Після кожного конкурсу вельмишановне журі підбиватиме підсумки.
Ведучий 2. Запрошуємо команди 7А, 7Б, 7В класів.
Ведучий 1. То ж розпочинаємо змагання!
Ведучий 2. Успіхів командам, вдалого старту і перемоги!
II конкурс: «Інтелектуальна розминка»
Кожна команда підходить до журі, отримує конверти із запитаннями
(правильна відповідь оцінюється 1 балом)
Виходить по одному учаснику команди і підходять до фізичної карти півкуль. Учасник учаснику називає по п’ять географічних об’єктів, які ми вивчали. За правильну відповідь – 1 бал. Коли на карті не показано, або показано неправильно географічний об’єкт, той, хто задає запитання повинен показати правильно.
«Материки»
ІV конкурс: «Кросворди»
Кожна команда отримує кросворди ( по 8-9 запитань) – 1 бал за правильну відповідь.
Пн. Америка
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
||||||||||||||||||
1) Платформа, яка лежить в основі материка.
2) Підвищені рівнини.
3) Давні гори на сході материка.
4) Найбільша складчаста область на заході материка.
5),7) Найбільші вулкани.
6) Плато, відоме своїми грандіозними каньйонами.
8) Залишком якого стародавнього материка є Північна Америка?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Пд. Америка
1) Плоскогір’я, розташоване на південному сході материка, біля узбережжя Атлантичного океану.
2) Найбільша рівнина земної кулі.
3) «Мідні гори».
4) Найвищий вулкан материка.
5) Низовини на півночі Південної Америки.
6) Діючий вулкан в Андах, який ще називають «Сяюча гора».
7) Один із найсильніших землетрусів, який стався в 1960 році у південній частині Анд, на березі Тихого океану.
8) Найвища вершина Анд.
Африка
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
||||||||
1) Уявна лінія, де сонце перебуває в зеніті в день весняного і осіннього рівнодення.
2) Океан, над яким у південній півкулі формуються пасати, що дмуть на екватор.
3) Пустеля, що утворилася на південному заході Африки.
4) Постійні вітри, що дмуть від тропічної зони високого тиску до екваторіальної зони низького тиску.
5) Місяць, в який сонце перебуває в зеніті над південним тропіком.
6) Найбільша пустеля.
7) Найбільший за площею кліматичний пояс материка.
8) Вершина в Африці, вкрита вічними снігами.
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Л |
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
І |
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
Я |
||||||||||
1) Море.
2) Тип рельєфу, який переважає в Австралії.
3) Один з островів.
4) Кліматичний пояс, характерний для південної частини материка.
5) Затока, розташована на півночі материка.
6) Одна з найбільших річок Австралії.
7) Карстові форми рельєфу, на які багата поверхня на півдні Західно-азійського плоскогір’я.
8) Тимчасові водотоки.
9) Країна, яка в середині 19 століття оголосила Австралію своєю колонією.
|
А |
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
Н |
|
|
|
|
||||
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
||||||
|
Р |
|
|
|
|
|
||||||||
|
К |
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
||||||
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
||||||
|
А |
|
|
|
|
|
||||||||
1) Полюс, розміщений майже в центрі материка.
2) прибережні океанічні води і прилеглі острови разом з материком.
3),4) Моря, які «вклинюються» в материк.
5) На що схожа поверхня материка?
6) Як звали англійського дослідника, який першим проник вглиб континенту?
7) Нижній шар рельєфу.
8) Давня назва материка.
9) Російський мореплавець, адмірал, дослідник Антарктиди.
V конкурс: «Впізнайте країну Південної Америки».
Командам пропонують завдання, які вони вибирають самі, витягуючи із мішечка. За правильну відповідь – 1 бал.
«Упізнайте країну Південної Америки»
VI конкурс: «Ерудит» (правильна відповідь – 1 бал)
За певною групою слів і назв визначте державу світу
VII конкурс: командам дають описи об’єкту. Відгадати, що знаходиться в шкатулці.
1. Зголоднілі іспанці кинулися в пошуках їжі та нічого їстівного не було. Один із них знайшов якісь дивні жовтуваті орішки. Голод – не тітка. Зважився таки і скоштував. Горішки здалися напрочуд смачними, і за мить ними ласував увесь загін. Один іспанський мореплавець писав: «Це особливий рід земних горіхів, варені вони стають ще м’якішими, як печений каштан. Іспанці їдять їх так само охоче, як і індіанці!»
2. Довгий час милувалися лише квітами цієї рослини, прикрашаючи ними одяг. Квіти ці коштували дуже дорого, тому придбати могли їх хіба що заможні люди. Ніколи вона не припала до смаку. Річ в тім, що в більшості країн її їли сирою. Інколи замість підземних бульб споживали насіння – зелені бульбочки, що росли, а бадиллі і нерідко отруювалися ними. Саме тому у Франції її вважали отруйною рослиною, що псує грунт.
3. Вважають, що в Європу її завіз пірат, англійський мореплавець Френсіс Дрейк, який промишляв тоді на морі та суходолі. До Росії її привіз у 18 столітті Петро І. Поступово до неї звикають. У деяких країнах видають навіть укази, що змушують селян садити її у себе на городах і споживати варену і печену.
VIII – підбивання підсумків
Ведучі. Для підбиття загального результату і визначення переможця сьогоднішнього КВК оголошується музична пауза на 5-7 хв.
Ведуча. Ми сподіваємося, що дружні стосунки між членами команд не порушиться, бо це лише гра, і переможені сьогодні наступного разу будуть переможцями.
Дякуємо всім присутнім!
На все добре!