Скороход Наталія Миколаївна,
Сумський ЗЗСО № 19 СМР
Урок – подорож “ В гостях у Лісовичка – Здоров’ячка ”.
Мета : розширити знання учнів про значення харчування та спорту для здоров’я людини, вчити культурі правильного харчування, дотримуватися режиму дня, привчати дітей до занять спортом, до загартовування, формувати навички вести здоровий спосіб життя.
Хід уроку
Учитель. Урок сьогодні незвичайний,
У подорож іде весь клас.
Лісовичок, наш друг уважний,
Запрошує у гості нас.
Любі діти! Сьогодні ви повернулися до школи після літніх канікул. Ви змужніли, підросли. Подивіться, як гарно навкруги : світить ласкаве сонечко, весело тече річечка, співають пташки. Це – наша Україна. Дбати про її процвітання вам, бо ви – майбутнє нашої країни. А щоб ваші мрії здійснилися, треба мати не лише бажання, а й здоров’я. Від того, яке у вас здоров’я, залежить майбутнє України. Сьогодні будемо говорити про здоров’я.
Гість нашого уроку – Лісовичок – Здоров’ячок – запрошує нас у цікаву подорож до казкового лісу. Щоб швидше туди потрапити, давайте заспіваємо пісеньку.
( Виконання пісні “ Ми із друзями ” )
А ось і ліс. Ми потрапили на першу галявину – галявину корисної їжі.
Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі ми не можемо жити. Хтось більше любить рибу, а хтось – м’ясо. Декому більше подобаються молочні страви . Є й такі, які їдять лише “ смачненьке ” : морозиво, копчену ковбасу, чіпси, пиріжки.
Та чи варто їх їсти щодня? У чіпсах немає вітамінів, кока-кола містить багато цукру. Поміркуй, чи потрібні такі продукти твоєму організму. ( Відповіді
дітей ).
Чи завжди смачна їжа корисна? Чому найчастіше в яскравих пакетах містяться продукти, які некорисні для здоров’я? ( Відповіді дітей ).
Лісовичок пропонує пограти в гру “ Так чи ні ”. ( Учитель показує малюнки , на яких зображено фрукти, горіхи, сир, кока-кола, торт, молоко, мед, чіпси, йогурт, морозиво, риба. Діти відповідають на запитання: “ Цей продукт корисний для здоров’я чи ні ? ” )
Усі діти люблять фрукти, тому на галявині корисної їжі є місце, де живуть вітаміни. Що таке вітаміни? ( Думки дітей ).
Це слово походить від латинського слова “ віта ” – життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів в організмі не вистачає, людина часто хворіє. До нас завітали Вітамінчики.
Вітамін А.
Я вітамін на ім’я “ А ”.
Хоч невеликого я зросту,
Корисний дуже для дітей,
Сприяю правильному росту,
Покращую я зір людей.
Мене багато в моркві, сирі,
А також в риб’ячому жирі,
Достатньо в маслі та томатах,
В цибулі, яйцях теж багато.
Вітамін В.
Я вітаміном “ В ” зовуся.
За справу нелегку беруся.
Роботі розуму допомагаю,
Я про фізичну силу дбаю.
А щоб мене достатньо споживати,
Горох, хліб житній слід вживати,
Квасолю, із яєць жовток
Та м’яса немалий шматок.
Вітамін С.
Я теж важливий вітамін.
Звуся “ С ” – запам’ятайте!
Весь рік мене не забувайте !
Бо і застуді я запобігаю,
І росту вашому сприяю,
Та кровообігу допомагаю.
Живу в томатах і в картоплі,
В капусті, навіть в часнику,
А ще у хроні та цибулі,
Ці овочі всім до смаку!
Вітаміни ( разом )
Хто дружить із нами буде,
Про хвороби той забуде!
Учитель. Лісовичок підготував для вас загадки.
Яків їх в долоні взяв – аж горять долоні. ( Яблука )
Учитель. Мандруємо з Лісовичком далі. Ми потрапили на спортивну галявину. Кожна людина повинна дбати про своє здоров’я. Щодня слід робити ранкову зарядку, водні процедури, займатися різними видами спорту.
Гра “ Мікрофон ”
Учень.
Спорт – це здоров’я, він поруч з нами,
Його шануємо з дитячих літ.
Будемо любити футбол і плавання,
Стрибки, гімнастику і біг.
Фізкультхвилинка.
Учитель. Лісовичок привів нас на галявину під назвою “ Режим дня”.
Лісовичок пропонує пограти у гру ” Режим дня ”.
( Дітям роздаються малюнки, що ілюструють різні етапи режиму дня школяра. Учитель залишає у себе перший малюнок і розпочинає гру : ‘’ Оленка прокинулася вранці і прибрала своє ліжко ”, після чого виставляє свій малюнок на магнітну дошку. Далі гру продовжують учні, дотримуючись відповідних моментів режиму дня, і розміщують свої малюнки. )
Учитель. Лісовичок запрошує навідатись до галявини чистоти.
Загадки від Лісовичка
А купатись не люблю, бо від того худну. ( Мило )
По брамі стрибала, крихти виганяла. ( Зубна щітка )
Послухайте вірш Олександра Любченка.
Дуже добре знають діти –
Неохайним важко жити.
Навіть іграшки похмуро зустрічають замазуру.
Ось і ходить, наче хмара, неохайний нечупара.
Але ось до цього буки потрапляє мило в руки.
І колись брудне створіння вмить засяє, мов проміння,
І неначе сонця коло, радість всім несе навколо.
Отже, щоб тебе любили, подружитись треба з милом.
Учитель. Наша подорож триває. Лісовичок привів нас на останню галявину – галявину “ Чисте довкілля ”. Озирніться навколо : вам усміхається тепле сонечко, пташка п’є джерельну водичку, кучерява верба схилила віти до води… Як добре відпочивати на природі, вдихати аромат запашних квітів, слухати співи пташок!
Учень.
Про природу завжди дбай – просить річка і зелений гай.
Щоб здоров’я мати людям на Землі,
Дбати треба нам про ріки, озера і ліси.
Робота в групах. Запишіть, які ви знаєте правила поводження на природі.
Виступи учнів.
Учитель. От і закінчилась наша подорож. Чи всі запам’ятали, що потрібно робити, щоб бути здоровим ? ( Відповіді дітей ).
На прощання з Лісовичком – Здоров’ячком заспіваємо веселу пісеньку.
( Виконання пісні “ Стежинка до школи ” )