Урок-подорож "В гостях у Лісовичка Здоров'ячка"

Про матеріал
Мета уроку : розширити знання учнів про значення харчування та спорту для здоров’я людини, вчити культурі правильного харчування, дотримуватися режиму дня, привчати дітей до занять спортом, до загартовування, формувати навички вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Скороход Наталія Миколаївна,

Сумський ЗЗСО № 19 СМР

Урок – подорож В гостях у Лісовичка – Здоровячка .

Мета : розширити знання учнів про значення харчування та спорту для здоровя людини, вчити  культурі правильного харчування, дотримуватися режиму дня, привчати дітей до занять спортом, до загартовування, формувати навички вести здоровий спосіб життя.

Хід уроку

Учитель. Урок сьогодні незвичайний,

                У подорож іде весь клас.

                Лісовичок, наш друг уважний,

                Запрошує у гості нас.

Любі діти! Сьогодні ви повернулися до школи після літніх канікул. Ви змужніли, підросли. Подивіться, як гарно навкруги : світить ласкаве сонечко, весело тече річечка, співають пташки. Це – наша Україна. Дбати про її процвітання вам, бо ви – майбутнє нашої країни. А щоб ваші мрії здійснилися, треба мати не лише бажання, а й здоровя. Від того, яке у вас здоровя, залежить майбутнє України. Сьогодні будемо говорити про здоровя.

  Гість нашого уроку – Лісовичок – Здоровячок – запрошує нас у цікаву подорож до казкового лісу. Щоб швидше туди потрапити, давайте заспіваємо пісеньку.

 (  Виконання пісні “ Ми із друзями ” )

А ось і ліс. Ми потрапили на першу галявину – галявину корисної їжі.

Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі ми не можемо жити. Хтось більше любить рибу, а хтось – мясо. Декому більше подобаються молочні страви . Є й такі, які їдять лише “ смачненьке ” : морозиво, копчену ковбасу, чіпси, пиріжки.

  Та чи варто їх їсти щодня? У чіпсах немає вітамінів, кока-кола містить багато цукру. Поміркуй, чи потрібні такі продукти твоєму організму. ( Відповіді

дітей ).

 Чи завжди смачна їжа корисна? Чому найчастіше в яскравих пакетах містяться продукти, які некорисні для здоровя? ( Відповіді дітей ).

  Лісовичок пропонує пограти в гру Так чи ні . ( Учитель показує малюнки , на яких зображено фрукти, горіхи, сир, кока-кола, торт, молоко, мед, чіпси, йогурт, морозиво, риба. Діти відповідають на запитання: “ Цей продукт корисний для здоровя чи ні ?  )

                           

  Усі діти люблять фрукти, тому на галявині корисної їжі є місце, де живуть вітаміни. Що таке вітаміни? ( Думки дітей ).

Це слово походить від латинського слова віта – життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів в організмі не вистачає, людина часто хворіє. До нас завітали Вітамінчики.


Вітамін А.

 Я вітамін на імя   А .

Хоч невеликого я зросту,

Корисний дуже для дітей,

Сприяю правильному росту,

Покращую я зір людей.

Мене багато в моркві, сирі,

А також в рибячому жирі,

Достатньо в маслі та томатах,

В цибулі, яйцях теж багато.

Вітамін В.

Я вітаміном В зовуся.

За справу нелегку беруся.

Роботі розуму допомагаю,

Я про фізичну силу дбаю.

А щоб мене достатньо споживати,

Горох, хліб житній слід вживати,

Квасолю, із яєць жовток

Та мяса немалий шматок.

Вітамін С.

Я теж важливий вітамін.

Звуся  С – запамятайте!

Весь рік мене не забувайте !

Бо і застуді я запобігаю,

І росту вашому сприяю,

Та кровообігу допомагаю.

Живу в томатах і в картоплі,

В капусті, навіть в часнику,

А ще у хроні та цибулі,

Ці овочі всім до смаку!


Вітаміни ( разом )

Хто дружить із нами буде,

Про хвороби той забуде!

                           

 

 Учитель. Лісовичок підготував для вас загадки.

  1. В земляній сидить коморі, а коса її надворі. ( Морква )
  2. Погуляти в садок вийшла, щоб зірвати  смачну … ( вишню )
  3. Червоні чоботи у землі закопані. ( Буряк )
  4. Синя, соковита, хоч на дереві росте, містить вона йод зате.             ( Слива )
  5. Яків їх в саду нарвав. Ой, які чудові!

Яків їх в долоні взяв – аж горять долоні. ( Яблука )

Учитель. Мандруємо з Лісовичком далі. Ми потрапили на  спортивну галявину. Кожна людина повинна дбати про своє здоровя. Щодня слід робити ранкову зарядку, водні процедури, займатися різними видами спорту.

Гра Мікрофон

  • Які види спорту вам відомі ?
  • Яким видом спорту займаєтеся ви?

Учень.

Спорт – це здоровя, він поруч з нами,

Його шануємо з дитячих літ.

Будемо  любити футбол і плавання,

Стрибки, гімнастику і біг.

Фізкультхвилинка.

Учитель. Лісовичок привів нас на галявину під назвою Режим дня.

  • Діти, що таке режим дня?
  • Чому потрібно дотримуватися режиму дня?
  • Чи всі його дотримуються?

Лісовичок пропонує пограти у гру Режим дня .

( Дітям роздаються малюнки, що ілюструють різні етапи режиму дня школяра. Учитель залишає у себе перший малюнок і розпочинає гру :  ‘’ Оленка прокинулася вранці і прибрала своє ліжко , після чого виставляє свій малюнок на магнітну дошку. Далі гру продовжують учні, дотримуючись відповідних моментів режиму дня, і розміщують свої малюнки. )

                 

Учитель. Лісовичок запрошує навідатись до галявини чистоти.  

  • Чи потрібно бути чистими та охайними? Чому?                               ( Відповіді дітей ).

 

 

Загадки від Лісовичка

  • Мию, мию без жалю,мию там, де брудно.

А купатись не люблю, бо від того худну. ( Мило )

  • Кістяна спинка, на черевці щетинка,

      По брамі стрибала, крихти виганяла. ( Зубна щітка )

  • Який є, таким покаже, і без слів про вас розкаже. ( Дзеркало )
  • Хто умивається, ним витирається. ( Рушник )

Послухайте вірш Олександра Любченка.

Дуже добре знають діти –

Неохайним важко жити.

Навіть іграшки похмуро зустрічають замазуру.

Ось і ходить, наче хмара, неохайний нечупара.

Але ось до цього буки потрапляє мило в руки.

І колись брудне створіння вмить засяє, мов проміння,

І неначе сонця коло, радість всім несе навколо.

Отже, щоб тебе любили, подружитись треба з милом.

  • До чого закликає цей вірш ? Чому він навчає нас?

Учитель. Наша подорож триває. Лісовичок привів нас на останню галявину – галявину Чисте довкілля . Озирніться навколо : вам усміхається тепле сонечко, пташка пє джерельну водичку, кучерява верба схилила віти до води… Як добре відпочивати на природі, вдихати аромат запашних квітів, слухати співи пташок!

Учень.

Про природу завжди дбай – просить річка і зелений гай.

Щоб здоровя мати людям на Землі,

Дбати треба нам про ріки, озера і ліси.

Робота в групах. Запишіть, які ви знаєте правила поводження на природі.

Виступи учнів.

Учитель. От і закінчилась наша подорож.  Чи всі запамятали, що потрібно робити, щоб бути здоровим ? ( Відповіді дітей ).

На прощання з Лісовичком – Здоровячком заспіваємо веселу пісеньку.

( Виконання пісні Стежинка до школи )

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку