Урок фізкультури.
5 клас.
Інтегрований урок — подорож
Тема: «Гімнастика»
Мета уроку: розвиток загальної витривалості засобами фізичної культури; оновлення рухової пам'яті шляхом повторення отриманих навичок і вмінь, створення умов розвитку спритності, координації, швидкісно — силових і інших якостей.
Завдання уроку:
Закріплення навичок з оволодіння технікою виконання перекидів уперед, стрибків у довжину з місця.
Розвиток сили м'язів рук за допомогою каната.
Розвиток швидкості реакції, швидкісно - силових якостей за допомогою рухливої гри «Африканське полювання» і стрибків у довжину з місця.
Виховання морально - вольових якостей: почуття дружби і взаємовиручки, завзятості у досягненні наміченої мети.
Обладнання: гімнастичні лави, гімнастичні мати, секундомір, канат,
крейда.
Методи навчання: словесний, ігровий, наочний, колового тренування.
Міжпредметні зв'язки: природознавство.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок-подорож.
|
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно - методичні вказівки |
Підготовча частина (8-12 хв.) |
|||
|
Побудова за рівнем фізичної підготовленості. Привітання. Мотивація діяльності дітей на уроці: Запропонувати учням подорожувати по Африці для того, щоб побачити найкрасивішого птаха на землі - Райського птаха. Пояснити суть діяльності учнів на уроці. Стройові вправи: Повороти на місці, Стройовий крок. Розрахунок на 1 - 2-й, Перебудування з однієї в дві шеренги. Різновиди ходьби: На носках. На п’ятах, У напівприсіді, У присіді, Рівномірний біг. Вправи на відновлення дихання: ходьба зі змахами рук (вдих - видих). Комплекс ОРУ вправ у колі. «Мавпяча зарядка» Щоб ми змогли побачити райського птаха, нам потрібно стати сильними і здоровими, зробити зарядку. Підрахунок ЧСС.
|
30 сек
30 сек
1 хв.
1 хв.
1 хв.
30 сек
6 хв. |
Звернути увагу на учнів, шикування. Учитель. Діти! ви знаєте, який найкрасивіший птах на землі? Це райський птах, і живе він в Африці. У цього птаха найкрасивіший хвіст, що в 4 рази довший тулуба. Ви хочете його побачити? Тоді відправляємося в далеку подорож, адже Африка перебуває по інший бік екватора! В Африці живуть найменші люди земної кулі - «пігмеї». Зріст чоловіків 140 см. Живуть вони в куренях, схожі на невеликі зелені горбки, що споруджуються з пальмового листя. Найшвидший у світі птах - африканський страус, може розвивати швидкість 60 км/год., його зріст 2,5 м, живе в Північній Африці. В Африці ще живе гепард. Він, переслідуючи антилопу, розвиває швидкість 110 км/год., але не може довго бігти з такою швидкістю. Африка розташована дуже далеко, тому нам доведеться багато ходити й бігати. Ви готові? Підрахунок ЧСС(25-30уд) |
Основна частина (25 - ЗО хв.) |
|||
1 |
Перешкода № 1 Лазіння крізь тропічні зарості. Вам необхідно пролізти по цьому лазі. Перешкода № 2 Лазіння по африканським Деревам. Вам необхідно піднятися одній гімнастичній драбині спуститися по іншій. Перешкода № З Ходьба по болоту. Вам необхідно перестрибувати з купини на купину, щоб не провалитися в болото, (використовуючи техніку стрибка з місця). Перешкода № 4 Переправа на ліані. Вам потрібно переправитися за допомогою канату через умовну річку, де живуть крокодили, якщо ви не перестрибнете ріку, то ризикуєте бути з'їденими. Перешкода № 5 Перекид вперед. Вам необхідно зробити 2-3 перекиди разом. |
15-20 хв
15-20 хв. |
Отже, діти, ми зустріли В Африці вже багатьох тварин і птахів, але райського птаха ще не зустрічали. Щоб знайти його, нам необхідно подолати багато перешкод у тропічних лісах центральної Африки. Всі діти один за одним проходять смугу перешкод потоковим методом (3-4 рази) Купини намальовані крейдою на підлозі.
В Африці ростуть повзучі рослини - ліани, їхні стебла дуже міцні, вони плетуться по деревах, мавпи використовують їх як канати.
Учитель, розповідає про кожну перешкоду.
|
2 |
Шикування Розрахунок на 1 -2-й. І останньою нашою перешкодою буде рухлива гра «Африканське полювання». Розподіл на дві команди.
|
15-20 хв |
Правила гри: Перші номери — «Гепарди» стають за лінію зліва. Другі номери - «Газелі» стають за лінію справа. Учитель починає рахувати до 5, а діти сходяться на зустріч один одному. Після числа 5 учитель називає одну з команд. Та команда, яку назвали, тікає за лінію, а та команда, яку не назвали, наздоганяє. Гравця, якого торкнулися, виходить з гри до її закінчення. Після закінчення, гри, гра починається спочатку. |
3 |
На завершення вчитель показує райського птаха дітям. Птах намальований на папері. |
15-20 хв |
|
Заключна частина (5 хв.) |
|||
|
1. Побудова на витягнуті руки в коло.
2. Аутогенне тренування
З. Підрахунок ЧСС.
4. Підведення підсумків уроку.
5. Домашнє завдання.
6. Вихід із залу. |
1 хв.
2 хв.
10 сек.
1 хв.
1 хв.
30 сек. |
Діти стоять в колі, учитель говорить аутогенне тренування. Відновити ЧСС. До 15-20 уд. за 10 сек. Отже, діти, на уроці ми повторили техніку стрибка в довжину з місця, перекиди вперед. Ви всі дуже старалися! Молодці! Я помітила в ході уроку, шо у вас не дуже сильні руки, тому вдома ви будете віджиматися від підлоги 4 підходи протягом дня по 4-5 раз дівчатка і 6- 8 разів хлопчики. |