Конспект уроку у 1 класі з інтегрованого предмету "Я досліджую світ" (природнича галузь) на тему "Подорож з краплиною" (Вода та її властивості. Три стани води. Значення води в природі й житті людини). Сприяє формуванню природничої, соціальної компетентностей учнів, актуалізує знання дітей про стани води в природі, учні ознайомляться із властивостями води шляхом проведення дослідів.
“ПОДОРОЖ З КРАПЛИНОЮ”
(Вода та її властивості.
Три стани води. Значення води в природі й житті людини.)
Конспект уроку
з інтегрованого предмету
“ЯДС” (природнича галузь)
для 1 класу
підготувала вчитель початкових класів
Крисько О. Б.
Тема. Подорож з краплинкою (Вода та її властивості. Три стани води.
Значення води в природі й житті людини.).
Мета. Сприяти формуванню природознавчої, соціальної компетентностей учнів, актуалізувати знання учнів про стани води в природі; шляхом проведення дослідів ознайомити їх із властивостями води, вчити спостерігати, порівнювати, класифікувати; розвивати вміння узагальнювати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до води.
Обладнання: склянки з водою, ложка, чашка, плоска тарілка, термос з гарячою водою, кубики льоду, дзеркальце, чашки з цукром, сіллю, піском, шматочок крейди, смужки кольорового паперу, глобус, картки-пазли для роботи в парах, презентація.
Зміст уроку
І. Організація класу до уроку
1. Емоційне налаштування. Діти стоять у колі.
Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,
Кивають голівки і сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня
Даруєм усмішки і щирі серця.
2. Хвилинка спостережень.
- Як годиться для початку все повторимо спочатку.
Яка зараз пора року?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Тихо осінь ходить гаєм,
Ліс довкола аж горить,
Ясен листя осипає,
Дуб нахмурений стоїть.
В осіннім лісі всюди казка
Тут різні барви, кольори.
І краєвиди ніжні, й ласка
І тепле сонечко вгорі.
Уся багряна в дуба гілка,
А клен вогнем палахкотить.
Он на сосні стрибає білка
І сойка між гілок летить.
Он вигляда грибок з-під моху,
Ще під листком – грибок-маля
Та менший день стає потроху,
Бо до зими летить земля.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
( Вмикаю дзюрчання води)
Що таке: тече і ллється,
Часом між камінням в’ється,
Як нема - все висихає,
Звір і птаха помирає? (Вода).
Отже, сьогодні гостею нашого уроку буде вода. За допомогою цікавих дослідів ми дізнаємося про основні властивості та стани води. Чому потрібна вода?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Вона застигла в льодовиках і на гілках дерев (слайд).
Вона парує в повітрі. У різні пори року вода на землю падає у вигляді опадів: дощу, граду, снігу, роси, туману (слайд).
Отже, вода необхідна всім живим організмам. Люди, тварини, рослини п’ють воду, щоб поновлювати її запаси в організмі. А для деяких тварин вода є домівкою.
Дослід 1.
Дослід 2.
Дослід 3.
Отже, вода – прозора.
Дослід 4.
Отже, вода – безбарвна.
Дослід 5.
Отже, вода легко набуває форми посудини, у якій знаходиться.
Дослід 6.
Отже, вода – текуча.
Дослід 7.
Отже, вони розчинилися. Вода здатна розчинити цукор, сіль і багато інших речовин.
Дослід 8.
Отже, є речовини, які вода не може розчинити.
( На дошці “крапельки”, на яких записані властивості води. Після кожного досліду вчитель повертає відповідну “крапельку”).
V. Фізкультхвилинка (музична).
VI. Продовження роботи над темою уроку.
Інсценізація (вибігають Крапелька, Сніжинка і Хмаринка – сперечаючись).
Вода
Отже, лід – вода у твердому стані.
-А ми продовжуємо свої спостереження. Наливаю воду із термоса у склянку.
- Що ви бачите над склянкою? (Пару)
- А тепер накриємо склянку дзеркальцем. Що ми бачимо? (Крапельки води).
- Так, водяна пара – це теж вода, або вода у газоподібному стані.
VII. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів.
Мета. Закріпити знання про необхідність води в природі.
Один з учнів називається краплинкою і говорить про свою користь у природі. Вибирає іншого. Той також має розповісти про використання води. Той хто не зміг нічого сказати, вибуває з гри. Наприклад. Перший “Я краплинка – я напуваю дерева. І ти краплинка…”
Отже, вода дуже потрібна і людям, і рослинам, і тваринам. Її потрібно охороняти, берегти, не забруднювати і дбайливо використовувати.
VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вчитель читає вірш.
А вода – це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
Є вода – ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.
Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти
І рясні дощі ідуть.
Колообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!