Подорож з краплиною (Вода та її значення. Три стани води. Значення води в природі й житті людини)

Про матеріал

Конспект уроку у 1 класі з інтегрованого предмету "Я досліджую світ" (природнича галузь) на тему "Подорож з краплиною" (Вода та її властивості. Три стани води. Значення води в природі й житті людини). Сприяє формуванню природничої, соціальної компетентностей учнів, актуалізує знання дітей про стани води в природі, учні ознайомляться із властивостями води шляхом проведення дослідів.

Перегляд файлу

                 

 

 

 

 

 

 

 ПОДОРОЖ   З   КРАПЛИНОЮ

 (Вода та її властивості.

Три стани води. Значення води в           природі й житті  людини.)

 

 

 

                                

 

                                  Конспект  уроку

                                                                                     з інтегрованого предмету

                                                                                    ЯДС (природнича галузь)

                                                                                                  для 1 класу

                                                                                 підготувала вчитель початкових класів

                                                                                   Крисько О. Б.

 

 

Тема. Подорож з краплинкою (Вода та її властивості. Три стани води.

            Значення води в природі й житті людини.).

Мета. Сприяти формуванню природознавчої, соціальної компетентностей  учнів, актуалізувати знання учнів про стани води в природі; шляхом проведення дослідів ознайомити  їх із властивостями води, вчити спостерігати, порівнювати, класифікувати; розвивати вміння узагальнювати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до води.

Обладнання: склянки з водою, ложка, чашка, плоска тарілка, термос з гарячою водою, кубики льоду, дзеркальце, чашки з цукром, сіллю, піском, шматочок крейди, смужки кольорового паперу, глобус, картки-пазли для роботи в парах, презентація.

                                               Зміст  уроку

І. Організація класу до уроку

    1. Емоційне налаштування. Діти стоять у колі.

  • Діти, сьогодні у нас урок незвичайний, бо до нас завітало багато гостей. Поверніться, будь ласка, до наших гостей і привітайтеся.
  • Доброго ранку, доброго дня, бажаєте ви і бажаю вам я.

Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,

Кивають голівки і сяють усмішки.

Доброго ранку, доброго дня

Даруєм усмішки і щирі серця.

  • Покажіть настрій, у якому перебуваєте зараз. Всі веселі. То ж подаруйте його нашим гостям.

2. Хвилинка спостережень.

- Як годиться для початку все повторимо спочатку.

  Яка зараз пора року?

  • Який місяць?
  • Який сьогодні день тижня?
  • Яке сьогодні небо?
  • Чи світить сьогодні сонечко?
  • Чи йде дощ?
  • Холодно сьогодні, чи тепло?
  • Яка погода переважала минулого тижня?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Діти, нашу роботу ми розпочнемо з віршів, які ви підготували. Послухайте їх і спробуйте відповісти на моє запитання, але одним словом.
  1. Поетична хвилинка (діти декламують вірші)

Тихо осінь ходить гаєм,

Ліс довкола аж горить,

Ясен листя осипає,

Дуб нахмурений стоїть.

 

В осіннім лісі всюди казка

Тут різні барви, кольори.

І краєвиди ніжні, й ласка

І тепле сонечко вгорі.

 

Уся багряна в дуба гілка,

А клен вогнем палахкотить.

Он на сосні стрибає білка

І сойка між гілок летить.

 

Он вигляда грибок з-під моху,

Ще під листком – грибок-маля

Та менший день стає потроху,

Бо до зими летить земля.

 

  • То про що ж ці вірші?
  • Що ми називаємо природою? ( Все, що нас оточує, крім речей, що виготовила людина сама).
  • Яка буває природа?
  • Що належить до неживої природи?
  • Діти, від чого залежать всі зміни в природі? ( Від висоти сонця на небосхилі).
  • Я бажаю, щоб на нашому уроці було тільки тепло і сонячно.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

( Вмикаю дзюрчання води)

  • Що ви чуєте?
  • Так, до нас на урок завітала незвичайна, але всім добре знайома гостя, без якої не було б життя на нашій планеті. А здогадаєтесь, відгадавши загадку.

Що таке: тече і ллється,

Часом між камінням вється,

Як нема -  все висихає,

Звір і птаха помирає? (Вода).

  Отже, сьогодні гостею нашого уроку буде вода. За допомогою цікавих дослідів ми дізнаємося про основні властивості та стани води. Чому потрібна вода?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Подорож у країну неживої природи (інформація про воду на Землі).
  • Діти, погляньте на глобус – це обємне зображення нашої планети, на якій ми живемо. Подивіться на нього. Ви бачите різні кольори на глобусі. Це кольорове позначення суші і води. Скажіть, а якого кольору є більше?
  • Так, блакитного. Недарма ж космонавтам, які літають навколо нашої планети у космічних кораблях, вона здається зеленувато-блакитною. І вони назвали її блакитною планетою.
  • Води на Землі є багато. І ми зустрічаємо її в морях і річках (слайд).

Вона застигла в льодовиках і на гілках дерев (слайд).

Вона парує в повітрі. У різні пори року вода на землю падає у вигляді опадів: дощу, граду, снігу, роси, туману (слайд).

  1. Проблемне запитання: Що сталося б, якби в природі зникла вода?

Отже, вода необхідна всім живим організмам. Люди, тварини, рослини пють воду, щоб поновлювати її запаси в організмі. А для деяких тварин вода є домівкою.

  1. Дослідницька діяльність.
  • А зараз ми займемося дослідницькою діяльністю. Ми працюємо в командах, тому пропоную назви команд, повязані з водою – “Хмаринка і Краплинка. І так ми займаємо місця в лабораторії. Знаєте що роблять в лабораторіях? Там працюють учені-дослідники і ними будете ви. А для дослідів нам потрібна вода.

Дослід 1.

  • Понюхайте воду. Вона чимось пахне?
  • Отже, вода  - без запаху.

Дослід 2.

  • Яка ж вода на смак? Покуштуйте. Солодка? Гірка? Кисла?
  • Отже, вода – без смаку.

Дослід 3.

  • Опустіть ложку у воду. Чи бачите ви її?

Отже, вода – прозора.

 

 

 

Дослід 4.

  • Діти, на столі у вас лежать смужки кольорового паперу. Порівняйте колір смужок і води. Якого кольору вода?

Отже, вода – безбарвна.

Дослід 5.

  • Подивіться на воду у склянці. Яку вона має форму? А якщо ми будемо наливати її у чашку. Чи змінила вона свою форму?

Отже, вода легко набуває форми посудини, у якій знаходиться.

Дослід 6.

  • А тепер виллємо трохи води на тарілку. Що ви помітили?

Отже, вода – текуча.

Дослід 7.

  • Всипте у воду цукор. Друга команда сіль. Розмішайте. Що сталося?

Отже, вони розчинилися. Вода здатна розчинити цукор, сіль і багато інших речовин.

Дослід 8.

  • Тепер покладіть у воду крейду, розмішайте ложечкою. Що відбулося з крейдою?

Отже, є речовини, які вода не може розчинити.

( На дошці крапельки, на яких записані властивості води. Після кожного досліду вчитель повертає відповідну крапельку).

V. Фізкультхвилинка (музична).

 

VI. Продовження роботи над темою уроку.

  • Діти, зараз займаємо місця в нашій лабораторії і продовжуємо працювати, бо мені передав один Мудрець такий секрет, що вода може перетворюватися, як справжня добра Чаклунка.

Інсценізація (вибігають Крапелька, Сніжинка і Хмаринка – сперечаючись).

  • Я головна.
  • Ні я.
  • Ні, ні це я.

Вода

  • Ну що мені з ними робити? Як довести, що всі вони мої донечки? Допоможіть!
  • То, що допоможемо водичці?
  • Скажіть в якому стані ви звикли бачити воду? (Демонструю текучість води).
  • А ось ще один секрет. (Кладу на тарілку лід). Доторкніться руками, спробуйте лід на дотик.
  • Який він? (твердий, холодний). Так, він твердий і холодний і це вода у твердому стані. А якщо ми його погріємо у своїх долоньках, що  відбувається? (тане і перетворюється на воду).

Отже, лід – вода у твердому стані.

-А ми продовжуємо свої спостереження. Наливаю воду із термоса у склянку.

- Що ви бачите над склянкою? (Пару)

- А тепер накриємо склянку дзеркальцем. Що ми бачимо? (Крапельки води).

- Так, водяна пара – це теж вода, або вода у газоподібному стані.

VII. Узагальнення і систематизація знань та вмінь учнів.

  1. Робота в парах
  • Зараз ми звами попрацюємо в парах. Кожна пара отримає завдання від Мудреця. Ваше завдання: скласти малюнок і назвати, що вийшло і який це стан води.
  • А тепер скажіть, як люди використовують воду. Для цього ми зіграємо у гру.
  1. Гра “Я краплинка – ти краплинка”.

Мета. Закріпити знання про необхідність води в природі.

Один з учнів називається краплинкою і говорить про свою користь у природі. Вибирає іншого. Той також має розповісти про використання води. Той хто не зміг нічого сказати, вибуває з гри. Наприклад. Перший Я краплинка – я напуваю дерева. І ти краплинка…

Отже, вода дуже потрібна і людям, і рослинам, і тваринам. Її потрібно охороняти, берегти, не забруднювати і дбайливо використовувати.

VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.

         Вчитель читає вірш.

         А вода – це справжнє диво!

         Як прожити без води?

         З нею ми завжди щасливі,

         З нею в нас нема біди.

         Є вода – ростуть рослини:

         Ліс, сади, рясні поля.

         Це чудово для людини

         І радіє вся Земля.

         Плавають в водичці діти,

         Риби у воді живуть.

         Розцвітають в лузі квіти

         І рясні дощі ідуть.

         Колообіг повсякчасно

         На Землі вода веде.

         Тож з водою всім прекрасно

          І біди нема ніде!

  • Наш урок завершується. Чи сподобалось вам, як ми сьогодні працювали? Чи залишився з вами ваш веселий настрій? Чи може хтось засмутився? Покажіть це у куточку нашого настрою.
  • Молодці! Ви сьогодні дуже добре і плідно працювали.

 

        

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку