Урок-подорож з математики 2 клас "Коротка форма коментування письмового віднімання двоцифрових чисел"

Про матеріал

Тема уроку: Коротка форма коментування письмового віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування простих і складених задач.

Мета уроку:

освітня: ознайомити дітей з короткою формою коментування письмового віднімання двоцифрових чисел; відпрацьовувати усні і письмові обчислювальні навички віднімання двоцифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати прості та складені задачі
Перегляд файлу

Тема уроку: Коротка форма коментування письмового віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування простих і складених задач.

Мета уроку:

освітня: ознайомити дітей з короткою формою коментування письмового віднімання двоцифрових чисел; відпрацьовувати усні і письмові обчислювальні навички віднімання двоцифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати прості та складені задачі;

розвивальна: розвивати математичне мовлення, логічне мислення;

виховна: виховувати інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: комбінований.

Вид уроку: урок - подорож.

Обладнання:

- мультимедійний проектор, екран, ноутбук, смайлики, карта подорожі, корабель, картки з числами і буквами, мікрофон.

Література:

1. Богданович М.В. Методика викладання математики в початкових класах.-К. : Освіта, 2009.

2. Богданович М. В. Математика: Підручник для 2 класу - К. : Освіта, 2009.

3. Інтерактивні технології на уроках математики/ Уклад. І.С. Маркова. - Х. : Основа, 2009.

4. Корчевська О., Кордуба Н. Нестандартні уроки з математики. 1-4 класи - Тернопіль: Астон, 2003.

5. Король Я. А. Математика в початкових класах, культура усного і писемного мовлення. - Тернопіль. : Навчальна книга - Богдан, 2000.

План уроку

I. Організований початок уроку.

1. Привітання.

2. Створення позитивного емоційного настрою, ситуації успіху.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Усна лічба.

2. Технологія "Мікрофон".

3. Каліграфічна хвилинка.

III. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з новим матеріалом.

2. Робота за підручником (№ 453).

V. Первинне закріплення.

1. Усне обчислення прикладів № 454 з коментуванням.

2. Самостійна робота.

3. Перевірка та оцінювання самостійної роботи.

5. Фізхвилинка.

VI. Закріплення раніше вивченого.

1. Робота над задачею № 457.

2. Самостійне розв'язування задачі № 456.

3. Перевірка та оцінювання самостійної роботи.

5. Робота з геометричним матеріалом.

VII. Підсумок уроку.

VIII. Домашнє завдання.

Хід уроку

I. Організований початок уроку.

1. Привітання.

- Добрий день, діти. Сідайте.

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

І цікаве, невідоме

Пропоную я для вас.

2. Створення позитивного  емоційного настрою, ситуації успіху.

- Сідайте, будь ласка, правильно і зручно. Діти, давайте подаруємо один одному усмішку, щоб у всіх нас був добрий настрій.

 - Домовляємося з вами працювати так:

Думати – швидко;

Виконувати – чітко;

Працювати – творчо.

Перевірте, чи все готово у вас до уроку: підручник, зошит, ручки.

- Сьогодні у нас урок незвичайний. До нас на урок завітала русалочка Аріель. Вона просить нашої допомоги. Зла Відьма зачаклувала замок Аріель і сховала всі скарби Нептуна. Ми відправимось у морську подорож. Головною метою подорожі є зняти чари злої Відьми та знайти скарб. Допоможе нам у цьому карта, яку принесла Аріель. Нас чекає багато перешкод, а подолати їх нам допоможуть друзі Аріель – рибка Флаундер і краб Себастьян.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Усна лічба.

- Ми вирушаємо на кораблі з порту "Пізнайко". Зла чаклунка не хоче випускати наш корабель з порту, тому підготувала вам завдання: розв’язати приклади. Флаундер вже обчислив усі приклади, але морські хвилі змили деякі числи. Щоб попливти далі треба поновити приклади.

            - 22 = 64                   60 -          = 50

           + 13 = 45           15 -          = 9

    30 +        = 70           32 + 12 =

- Ви дуже добре виконали завдання. Але чому Флаундер стурбований?

2. Технологія "Мікрофон".

- Відьма спіймала Себастьяна і не відпустить його, поки ви не дасте відповіді на питання. Я називаю приклад, ви обчислюєте і говорите лише результат. Відповідає той учень, який отримав мікрофон. Мікрофон передавайте один одному по черзі  відповідаючи на запитання. Говорити чітко і швидко.

* Зменшуване 15, від'ємник 7, знайти різницю;

* Збільшити отриманий результат на 4;

* зменш на 7;

* збільш на 9;

* отримане число перший доданок, другий доданок 7, знайди суму;

* збільш на 5;

* дізнайся, на скільки отримане число більше, ніж число 6;

* додай 16;

* відніми 30;

* помнож результат на 2.

- Яке число дістали ? (12)

- Сподіваюсь, що ми виконаємо всі завдання Відьми на дванадцять і знайдемо скарби. А Себастьян тим часом святкує звільнення.

3. Каліграфічна хвилинка.

-  Нам корабель гойдаючись на хвилях наближається до бухти «Каліграфії». Зла чаклунка побачила, що ви гарно обчислюєте приклади, тому придумала нову перешкоду. Вона знає, що багато учнів допускають помилки у написанні цифри 2. Завдання таке: каліграфічно написати цифру 2.

Аріель вам підкаже як правильно написати цю цифру. Подивіться уважно на малюнок.

- Цифра 2 складається з трьох елементів: верхнього правого заокруглення, довгої прямої похилої лінії та горизонтальної хвилястої лінії. Починаємо писати вище середини клітинки, ведемо заокруглення до верхньої сторони квадрата, заокруглюючи праворуч до правого кута клітинки, а потім описуємо малий правий півовал, що переходить у довгу пряму похилу лінію, яку ведемо вниз, не відриваючи руки, до середини нижньої сторони квадрата. Від неї ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до нижнього кута квадрата.

- Напишіть до кінця рядка цифру два через клітинку.

- Якщо ви будете старанно писати, то ваші цифри будуть красивими. Молодці! Продовжуємо нашу подорож.

 

 

III. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, мандрівники, а тим більш морські, це мужні, сильні, сміливі люди, вони ознайомлені з багатьма науками, в тому числі  із математикою. Перед кожною своєю подорожжю вони складають та розраховують маршрут.

- На сьогоднішньому уроці ми маємо добре засвоїти як коротко коментується письмове віднімання двоцифрових чисел; удосконалювати вміння розв'язувати прості і складені задачі так, щоб ваші знання знадобилися у житті, а також щоб ми змогли здолати Відьму.

  IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з новим матеріалом.

- Ми наближаємося до "коралових рифів прикладів", де буде наступна зупинка. На цьому острові мандрівники поповнюють не тільки припаси їжі, а й свої знання. Флаундер хоче навчити вас коротко пояснювати віднімання двоцифрових чисел.

76

39

37

- Дайте повне пояснення письмового віднімання.

Тепер дамо коротке пояснення віднімання. Виконуючи письмове віднімання можна міркувати так: 16 мінус 9 - сім, пишемо 7. 6 мінус 3 - три, пишемо 3.  Дістанемо 37.

2. Робота за підручником.

- Відкрийте підручники на с. 81 № 453, прочитайте про себе коротке міркування письмового віднімання.

- Поясни, як ти зрозумів, як треба міркувати за прикладом у підручнику.

V. Первинне закріплення.

1. Усне обчислення прикладів № 454 з коментуванням.

- Діти, доки ми набирались сил і нових знань, чаклунка змінила приклади у підручнику. Тепер в деяких прикладах є помилки. Щоб подолати коралові рифи, треба знайти помилки та дати коротке пояснення віднімання.

(перші два приклади коментує один учень, інші два приклади коментує другий учень, робота оцінюється)

- Флаундер задоволений, що ви виконали завдання.

2. Самостійна робота.

- Залишилось подолати останній риф. Щоб це зробити треба обчислити два приклади. Флаундер уже всьому вас навчив, тому завдання ви виконаєте самостійно у зошитах.

3. Перевірка самостійної роботи.

- Поясни коротко віднімання першого прикладу.

- Поясни коротко віднімання другого прикладу.

4. Оцінювання самостійної роботи.

- Молодці! Нарешті ми подолали рифи і можемо продовжити подорож.

5. Фізхвилинка.

- Себастьян помітив, що ви трішки втомились і пропонує відпочити. Повторюйте рухи за мною.

VI. Закріплення раніше вивченого.

1. Робота над задачею № 457.

- Наступна зупинка нашого корабля острів "Задачний".

- Нам доведеться добре попрацювати, щоб до кінця уроку ми могли дійти до "Острову скарбів".

Діти, послухайте задачу.

У класній бібліотеці було 56 книжок. 37 книжок видали учням для читання. На скільки більше книжок видали, ніж залишилося в бібліотеці?

- Про що йде мова в задачі?

- Діти підніміть руки хто записаний в бібліотеці і бере там книжки?

Які книжки ви берете?

- Як ви ставитесь до книжок?

- Книги треба берегти, не рвати, не згинати листки, не малювати, особливо це стосується ваших підручників, адже ними користувалися попередні класи і будуть користуватися наступі класи.

- Отже, треба берегти книгу - вона джерело знать.

- Скільки було книжок в бібліотеці?

- Скільки книжок видали учням для читання?

- Скільки залишилось книжок в бібліотеці?

- Яке питання задачі?

Б. - 56 кн.

В. - 37 кн.

                на ? б.

З. - ? кн.

- Чи можна одразу дати відповідь на питання задачі?

- Чому?

- Що треба знайти спочатку?

- Якою дією?

- Чому дією віднімання?

- Тепер можемо знайти відповідь на питання задачі?

- Якою дією?

- Чому дією віднімання?

- Записуємо біля дошки розв'язання, всі інші у зошиті.

- Дуже добре! Зла Відьма втрачає свої сили. Тому швидше вирушаємо до замку Нептуна.

2. Самостійне розв'язування задачі № 456.

- Щоб розчаклувати замок потрібно розв’язати задачу. Відьма ускладнила завдання. Потрібно працювати в повній тиші, тому задачу ви розв’яжете самостійно.

3. Перевірка самостійної роботи.

- Прочитай розв'язання до задачі.

4. Оцінювання самостійної роботи.

- Ми зняли чари Відьми, Нептун дуже вам вдячний.

6. Робота з геометричним матеріалом.

- Нарешті ми дісталися до "Острова Скарбів". Нептун попереджує про небезпеку: скарб, що лежить у скрині, охороняє велика риба. Але ця риба не проста, а також зачарована. Подивіться уважно, з яких геометричних фігур вона складається?

 

 

 

 

 

 

- Скільки трикутників?(9)

- Скільки чотирикутників ? (2)

- Скільки кругів? (1)

Ми здолали рибину і нарешті дістались до скрині скарбів.

- Але Відьма закрила скриню на великий кодовий замок. Розшифруйте його код.

- Розташуйте числа в порядку зростання і ви дізнаєтесь код замка.

92

23

12

71

56

80

37

І

О

М

Д

О

Ц

Л

 

- Скриня відкрилась. Нептун безмежно вдячний вам за допомогу. Аріель та її друзі допомогли вам пройти цей нелегкий математичний шлях. Подивіться, що я знайшла у скрині.

Подяка

Я, цар Нептун, дякую учням 2-А класу за плідну працю на уроці і дарую Вам великий скарб - нові знання з математики. Нехай ці знання стануть у нагоді Вам у подальшому навчанні та житті. До зустрічі.

Ваш Нептун.

VII. Підсумок уроку.

Прийом "Незакінчене речення"

(Вчитель дає учням мікрофон)

- Я починаю речення, а ви маєте його закінчити:

* Мені на уроці сподобалося ...

* Мені було легко виконувати на уроці ...

* Мені було важко на уроці виконувати ...

* Я навчився ...

- Який настрій на вашу думку, переважав на уроці? Покажіть це за допомогою смайликів.

 

 

 

 

VIII. Домашнє завдання.

- Вдома ви виконаєте завдання, які подібні тим, що ми виконували в класі: розв'яжете задачу на дві дії і обчислите різницю двоцифрових чисел, усно поясните розв'язання.

- Діти, я вам вдячна за працьовитість, уважність, організованість.

- Урок закінчено. До побачення.  

 

docx
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
1791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку