Урок математики у 1 класі
Розв'язування і порівняння задач. Креслення відрізків.
за підручником «Математика. 1 клас» ( авт.М. Рівкінд, Л.В.Оляницька.)
Метою даного уроку є:поглибити знання та вміння учнів розв'язувати та порівнювати задачі, креслити відрізки розвивати увагу, творче мислення; виховувати товариськість , почуття взаємовиручки,старанність, бережливого ставлення до природи.
Урок – подорож з математики у 1 класі
«Паровозик із Ромашково та його друзі»
Тема: Розв’язування і порівняння задач. Креслення відрізків.
Мета: поглибити знання та вміння учнів розв’язувати та порівнювати задачі, креслити відрізки розвивати увагу, творче мислення; виховувати товариськість , почуття взаємовиручки,старанність, бережливого ставлення до природи.
Обладнання: презентація , комп’ютер, телевізор, роз даткові картки, підручник «Математика. 1 клас» Ф.( авт.М. Рівкінд, Л.В.Оляницька.)
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент (Слайд 1)
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
Він не звичний і цікавий
До нас гості завітали
Повернімось до гостей
Привітаймось: «Добрий день!»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 2)
- Діти, сьогодні до нас незвичайний урок . До нас завітав гість. Це Паровозик із Ромашково. У нього дуже багато друзів з якими він знайомиться під час своїх подорожей. Але є одна біда, Паровозик завжди спізнюється приїхати на вокзал. (Слайд 3) Суворий начальник станції попередив, якщо він спізниться ще й сьогодні,то уже ніколи не відправиться у цікаву подорож. Чи є у вас бажання допомогти Паровозику із Ромашково приїхати на станцію вчасно?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Вам необхідно виконати всі завдання, які будуть траплятися на шляху нашої подорожі. А саме розв’язувати і порівнювати задачі, креслити відрізки заданої довжини. Щасливої подорожі! (Слайд 4)
ІV. Контроль,корекція, закріплення знань.
1.Усна лічба (Слайд 5 )
13 = 10 + 3
16 = 10 + 6
18 = 10 + 8
2. Веселі задачі (Слайд 6 )
- У нашого друга Паровозика дуже багато друзів. Він знайомиться з ними на шляху від станції до станції. Паровозик із задоволенням розкаже вам про них, а ви розв’яжіть запропоновані задачі, щоб мати можливість подорожувати далі.
(Слайд 7 )
1)Десять фломастерів у Тані.
На п’ять більше олівців.
А для вас усіх питання.
Скільки в Тані олівців? 10+5 =15
(Слайд 8 )
2)Скачуть жабки:
ква –ква –ква!
Ой, яка мяка трава!
Тут сім, а там – дві.
Скільки разом їх в траві? 7+2 = 9
(Слайд 9 )
3) Каже мати-квочка:
-В мене дванадцять синочків
І чотири дочки.
Скільки діток в квочки? 12 + 4 = 16
(Слайд10 )
4) Бігло до річки десять качат,
А на шість більше – курчат.
Дуже вони захотіли попити.
Скільки курчат нумо лічити? 10+6 = 16
(Слайд 11 )
5) Посадив ведмідь в лісочку
Десять берізок, три дубочки.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати,
Та не може полічить.
Нумо, дітки, поможіть! 10 +3 = 13
3. Каліграфічна хвилинка(Слайд 12 )
- Діти, наша подорож відбувається 19 березня, щоб вона була вдалою ви маєте каліграфічно написати рядок цифри 1 та 9. Яке двоцифрове число можна записати із даних цифр.(Слайд 13)
4.Математичний диктант (Слайд 14)
- Паровозик дуже любить грати у перегонки із своїм другом коником. Трапляється так, що вони звертають із правильного маршруту. Щоб наш герой повернувся на вірну дорогу запишіть у зошити результати математичного диктанту.
(Слайд 15)
- Знайди суму чисел 12 і 8.
- Знайди різницю чисел 19 і 3.
- Перший доданок 13, другий 4 . Знайди суму.
- Зменшуване 18, від’ємник 8. Знайди різницю.
20,16,17,10.
10,6,7,0
5. Гра « Метелики на галявині» (Слайд 16 )
- Паровозик часто зупинявся у дорозі, щоб помилуватися весняними квітами. І сьогодні він потрапив на галявину на якій розквітли конвалії. Для цього потрібно правильно розв’язати приклади.
(Слайд 17)
Ми маємо допомогти йому дізнатися, який метелик запилив кущик із відповіддю 10, 20,17 ?
10+5=15 10+7=17 19+1=20
15+2=17 6+4=10 10+10=20
16-6= 10 7+3= 10 19-2=17
- Діти , а можна нарвати букети конвалій, щоб вдома поставати їх у вазу? Чому?
V. Фізкультхвилинка з мультимедійним супроводом
«Паровозик із Ромашково» (додаткова презентація)
VІ. Робота над темою уроку (Слайд 18)
(Слайд 19)
У жовтому вагоні – 19 пасажирів
Розв’язання:
19 – 6 = 13 (п.)
Відповідь: на 13 пасажирів менше.
(Слайд 20)
2) У червоному вагоні - 6 пасажирів
У жовтому вагоні – 19 пасажирів
Розв’язання:
19 – 6 = 13 (п.)
Відповідь: на 13 пасажирів більше.
(Слайд 21)
- Діти, порівняйте ці задачі. Чим вони схожі? (Числовими даними, розв’язанням.)
- Чим відрізняються ? (Питаннями, відповіддю.)
- Запишіть розв’язання і відповідь задачі у зошит.
(Слайд 22)
- Паровозик часто зупинявся у дорозі, щоб послухати спів пахів у лісі. От і сьогодні він мов зачарований зупинився серед лісу, але замість співу він почув тривожний крик птахів. Що ж трапилося,у яку біду потрапили його друзі? Це маленьке пташенятко випало із гнізда. Він поспішив на допомогу і поставив пташеня назад у гніздечко. (Слайд 23)
- Чи правильно паровозик вчинив у даній ситуації? А як би ви поступили?
- Щоб наш Паровозик рухається далі, а ви маєте накреслити у зошиті два відрізки: один завдовжки 1дм 1см, а другий на 1 см коротший за даний.
VІ. Розвиток математичних знань. (Слайд 24)
Задача (Слайд 25)
Відомо , що позавчора Паровозик запізнився на станцію на 7 хвилин, вчора на 3 хвилини. На скільки хвилин всього він запізнився за два дні? На скільки менше хвилин він запізнився вчора, ніж позавчора?
7+3 =10 (хв.) - спізнився всього за два дні.
7 -3 =4 (хв.) - на стільки менше спізнився вчора, ніж позавчора.
VІІ. Підсумок уроку (Слайд 26)
(Слайд 27)
Література
Математика: розробки уроків для 1 класу
(до підручника Ф.М. Рівкінда, Л.В. Оляницька)/
Г.П.Яріш,О.В. Мочула. – Тернопіль – Харків:
Ранок,2012. – 432с. –
(Серія «Нова програма . Початкова школа»)
Розробку уроку підготувала
вчитель початкових класів І категорії
Великодолинського НВК
«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей»
Якуц Валентина Анатоліївна
1