Урок – подорож з математики у 1 класі «Паровозик із Ромашково та його друзі»

Про матеріал

Урок математики у 1 класі

Розв'язування і порівняння задач. Креслення відрізків.

за підручником «Математика. 1 клас» ( авт.М. Рівкінд, Л.В.Оляницька.)

Метою даного уроку є:поглибити знання та вміння учнів розв'язувати та порівнювати задачі, креслити відрізки розвивати увагу, творче мислення; виховувати товариськість , почуття взаємовиручки,старанність, бережливого ставлення до природи.

Перегляд файлу

Урок – подорож   з математики у 1 класі

«Паровозик  із Ромашково та його друзі»

Тема: Розв’язування і порівняння задач. Креслення відрізків.

Мета: поглибити знання та вміння учнів розв’язувати та порівнювати задачі, креслити відрізки  розвивати увагу, творче мислення; виховувати товариськість , почуття взаємовиручки,старанність, бережливого ставлення до природи.

Обладнання: презентація , комп’ютер, телевізор, роз даткові картки, підручник  «Математика. 1 клас» Ф.( авт.М. Рівкінд, Л.В.Оляницька.)

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент (Слайд 1)

Продзвенів уже дзвінок

 Починається урок

Він не звичний і цікавий

До нас гості завітали

Повернімось до гостей

Привітаймось: «Добрий день!»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 2)

- Діти, сьогодні до нас незвичайний  урок . До нас завітав гість. Це Паровозик із Ромашково. У нього дуже багато друзів з якими він знайомиться під час своїх подорожей. Але є одна біда, Паровозик завжди спізнюється приїхати на вокзал. (Слайд 3) Суворий начальник станції попередив, якщо він спізниться ще й сьогодні,то уже ніколи не відправиться у цікаву подорож. Чи є у вас бажання допомогти Паровозику із Ромашково приїхати на станцію вчасно?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Вам необхідно виконати всі завдання, які будуть траплятися на шляху нашої подорожі. А саме розв’язувати і порівнювати задачі, креслити відрізки заданої довжини. Щасливої подорожі! (Слайд 4)

ІV. Контроль,корекція, закріплення знань.

1.Усна лічба (Слайд 5 )

  • Перш ніж відправитися у подорож нам потрібно придбати квитки. А для цього правильно назвіть  сусідів чисел поданих на вагончиках Паровозика із Ромашково.

Рисовашки.РУ - Просмотр рисовашки - Раскраска, разукрашка, р…

  • Назвіть число, яке складається з 1 дес. і 5 од.,1 дес. і 9 од., 1 дес. і 1 од.
  • Назвіть парні числа.( 12, 14,16,18)
  • Назвіть непарні числа. (11,13,15,17,19)
  • Розкладіть на розрядні доданки число13, 16, 18.

13 = 10 + 3

16 = 10 + 6

18 = 10 + 8

2. Веселі задачі (Слайд 6 )

- У нашого друга Паровозика дуже багато друзів. Він знайомиться з ними на шляху від станції до станції. Паровозик із задоволенням розкаже вам про них, а ви розв’яжіть запропоновані задачі, щоб мати можливість подорожувати далі.

(Слайд 7 )

1)Десять фломастерів у Тані. 

На п’ять більше олівців.

А для вас усіх питання.

Скільки в Тані олівців? 10+5 =15

 

(Слайд 8 )

2)Скачуть жабки:

 ква –ква –ква!

Ой, яка мяка трава!

Тут сім, а там – дві.

Скільки разом  їх в траві? 7+2 = 9

 

(Слайд 9 )

3) Каже мати-квочка:

-В мене дванадцять синочків

І чотири дочки.

Скільки  діток в квочки? 12 + 4 = 16

 

(Слайд10 )

4) Бігло до річки десять качат,

А на шість більше – курчат.

Дуже вони захотіли попити.

Скільки курчат нумо лічити? 10+6 = 16

 

(Слайд 11 )

5) Посадив ведмідь в лісочку

Десять берізок, три дубочки.

 Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати,

Та не може полічить.

Нумо, дітки, поможіть! 10 +3 = 13

 

3. Каліграфічна хвилинка(Слайд 12 )

- Діти, наша подорож відбувається 19 березня, щоб вона була вдалою ви маєте каліграфічно написати рядок цифри  1 та 9. Яке двоцифрове число можна записати із даних цифр.(Слайд 13)

 

 4.Математичний диктант (Слайд 14)

- Паровозик дуже любить грати у перегонки із своїм другом коником. Трапляється так, що вони звертають із правильного маршруту. Щоб наш герой повернувся на вірну дорогу запишіть у зошити результати математичного диктанту.

(Слайд 15)

- Знайди суму чисел 12 і 8.

- Знайди різницю чисел 19 і 3.

- Перший доданок 13, другий 4 . Знайди суму.

- Зменшуване 18, від’ємник 8. Знайди різницю.

 20,16,17,10.

  • А тепер кожне число зменшити на 1 десяток.

10,6,7,0

  •                   Назвіть одноцифрові числа. Яке з них не є натуральним?

 

 5. Гра « Метелики на  галявині» (Слайд 16 )

- Паровозик часто зупинявся у дорозі, щоб помилуватися весняними квітами. І сьогодні він потрапив на  галявину на якій розквітли конвалії. Для цього потрібно правильно розв’язати приклади.

(Слайд 17)

Ми маємо допомогти йому дізнатися, який метелик запилив кущик із відповіддю 10, 20,17 ?

10+5=15 10+7=17 19+1=20

15+2=17 6+4=10 10+10=20

16-6= 10 7+3= 10  19-2=17 

 

- Діти , а можна нарвати  букети конвалій, щоб вдома поставати їх у вазу? Чому?

 

V. Фізкультхвилинка з мультимедійним супроводом

 «Паровозик із Ромашково» (додаткова презентація)

 

VІ. Робота над темою уроку (Слайд 18)

  •                   Паровозик із Ромашково має надію, що вам подобається з ним подорожувати. Сьогодні з нами також подорожують казкові герої. Вони їдуть у червоному та жовтому вагоні. Щоб швидше прибути нам на станцію потрібно розв’язати і порівняти задачі.

(Слайд 19)

  1.               У червоному вагоні -  6 пасажирів

У жовтому вагоні – 19 пасажирів

Розв’язання:

 19 – 6 = 13 (п.)

Відповідь: на 13 пасажирів менше.

(Слайд 20)

2)      У червоному вагоні -  6 пасажирів

         У жовтому вагоні – 19 пасажирів

Розв’язання:

 19 – 6 = 13 (п.)

Відповідь: на 13 пасажирів більше.

 

(Слайд 21)

- Діти, порівняйте ці задачі. Чим вони схожі? (Числовими даними, розв’язанням.)

- Чим відрізняються ? (Питаннями, відповіддю.)

- Запишіть розв’язання і відповідь задачі у зошит.

 

(Слайд 22)

- Паровозик часто зупинявся у дорозі, щоб послухати спів пахів у лісі. От і сьогодні він мов зачарований зупинився серед лісу, але замість співу він почув тривожний крик птахів. Що ж трапилося,у яку біду потрапили його друзі? Це маленьке пташенятко випало із гнізда. Він поспішив на допомогу і поставив пташеня назад у гніздечко. (Слайд 23)

- Чи правильно паровозик вчинив у даній ситуації? А як би ви поступили?

- Щоб наш Паровозик рухається далі, а  ви маєте накреслити  у зошиті два  відрізки: один завдовжки 1дм 1см, а другий на 1 см коротший за даний.

 

VІ. Розвиток математичних знань. (Слайд 24)

  •                   Паровозик набирає швидкість . Ось незабаром він прибуде на  станцію Ромашково. Та чи вчасно він прибуде? Чи як завжди запізниться?

Задача (Слайд 25)

Відомо , що позавчора Паровозик запізнився на станцію на 7 хвилин, вчора на 3 хвилини. На скільки хвилин всього він запізнився  за два дні? На скільки менше хвилин він запізнився вчора, ніж позавчора?

7+3 =10 (хв.) - спізнився всього за два дні.

7 -3 =4 (хв.) - на стільки менше спізнився вчора, ніж позавчора.

 

VІІ. Підсумок уроку (Слайд 26)

  • Діти ви всі завдання виконали, тому Паровозик прибув на станцію вчасно. Він і надалі буде радувати всіх своїх друзів веселими подорожами.
  • Які знання і вміння закріпили на уроці?
  • Які завдання були для вас важкими?
  • Які завдання були найлегшими?
  • Що вам сподобалось найбільше?

(Слайд 27)

 

 

Література

Математика: розробки уроків для 1 класу

(до підручника Ф.М. Рівкінда, Л.В. Оляницька)/

Г.П.Яріш,О.В. Мочула. – Тернопіль – Харків:

Ранок,2012. – 432с. –

 (Серія «Нова програма . Початкова школа»)

 

Розробку уроку підготувала

вчитель початкових класів І категорії

Великодолинського НВК

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей»

Якуц Валентина Анатоліївна

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку