Даний конспект допоможе вчителю швидше підготуватися до уроку.Першокласники залюбки будуть "подорожувати" та допомагати лісовим мешканцям.Під час уроку школярі вчаться складати рівності на віднімання, виконують обчислювальні дії, порівнюють числа, працюють з геометричним матеріалом.
Урок - подорож з математики
в 1 класі
« Дія віднімання. Складання і
обчислення рівностей»
Вчитель: Молдавчук Г.П.
Тема. Дія віднімання. Складання і обчислення рівностей на додавання та віднімання. Написання цифр.
Мета: продовжувати роботу над формуванням в учнів вміння розрізняти дії віднімання та додавання; дати поняття про те, що при відніманні результат обов’язково зменшується, а при додаванні — збільшується; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати спостережливість, увагу, виховувати бережне ставлення до природи.
Обладнання: предметні малюнки, загадки, перфокартки, запис руханки.
Хід уроку
-Учні сьогодні до нас на урок прийшло багато гостей.Привітайтеся з ними.
В жовте лист пофарбувала,
Урожай з полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця - …
-Правильно.Це осінь.(Прикріплюю малюнок).Вона прийшла до нас , бо почула що у осінньому лісі якась тривога.Тому запрошує нас туди розібратися і допомогти. То що, вирушаємо?Але треба отримати перепустку від лісовичка.
Ось тепер всі готові. Давайте заплющимо очі, відчуємо легкий подих осіннього вітру,поодинокі проблиски сонечка і (вмикаю музику) ….ось ми на місці.
Першою нас зустрічає мишка.У неї повна корзина харчів.Вона просить нас порахувати.
2.Усний рахунок ( робота з набірним полотном)
-Йдемо далі і зустрічаємо білочку.
Вона просить допомогти записати математичний диктант.
3.Математичний диктант.
-Скільки грибочків тримає білочка?Запишіть.
-А скільки буде якщо додамо ще 2?Запишіть.
-А тепер запишіть попереднє число, наступне, сусідів числа 5.
-Крокуємо стежкою далі і зустрічаємо їжачка.
Він просить нас допомогти скласти рівності.
Малюнок на магнітній дошці з яблуками та мишками.
(Учні по черзі складають і записують рівності на віднімання)
-Допомогли їжачкові.Тому рухаємося далі.
-А хто ж це там парасолькою накрився?(Зайчик)Почав накрапати дощик .Давайте проженемо дощика.
Руханка (учні рухаються і виконують пісеньку «Дощик» Н.Май)
Йдемо далі біля стежки полює лисичка.
Лисичка пустотлива і не вміє каліграфічно писати цифри.Допоможемо?
2.Каліграфічна хвилинка.
Записати цифру-хитрунку.
Цифра 9 чи дев,ятка, наче в цирку акробатка,
Сторчака перевернеться і на шістку обернеться.
-А зараз ми поглянемо ще на одних артистів цирку в підручнику.
3. Робота з підручником
Складання рівностей за малюнками підручника (№ 1, 2).
Гімнастика для очей
5. Гра «Художник»
У дітей — картки з малюнком (половина малюнка відсутня). Завдання: домалювати другу половину малюнка.
-Ось підійшла наша подорож до кінця.
-Як ви гадаєте допомогли ми лісовим мешканцям?Готові вони до зими?
-Тоді осінь буде спокійною за всіх тварин, а для вас вона передає свої гостинці.