Урок – подорож з математики в 5 класі ( Сходження на гору « Олімпус » десяткових дробів ) "Додавання та віднімання десяткових дробів""

Про матеріал
Тема уроку: Додавання та віднімання десяткових дробів. Мета уроку: навчальна: узагальнити знання, вміння й навички учнів виконувати додавання та віднімання десяткових дробів; формувати вміння застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; розвивальна: розвивати обчислювальні навички, розумову активність, логічне мислення учнів; сприяти розвитку особистісної та комунікативної компетентності; виховна: виховувати інтерес до математики, історії математики, активність, наполегливість; спонукати до творчої роботи на уроці. Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок
Перегляд файлу

Славутська гімназія №5

 

 

Урок – подорож  з математики в 5 класі

 

 

 

( Сходження на гору « Олімпус »

десяткових дробів )

 

 

 

Шелестюк Анжела

Олександрівна,                                                              

 вчитель математики

                                        

                                                                                    
 

                                                     

 

 

 

 

Славута, 2024

 

Тема уроку: Додавання та віднімання десяткових дробів.

Мета уроку:

          навчальна: узагальнити знання, вміння й навички учнів виконувати додавання та віднімання десяткових дробів; формувати вміння застосовувати набуті знання в  нестандартних ситуаціях;

          розвивальна: розвивати обчислювальні навички, розумову активність, логічне мислення учнів; сприяти розвитку особистісної та комунікативної компетентності; 

          виховна: виховувати інтерес до математики, історії математики,  активність, наполегливість; спонукати до творчої роботи на уроці.

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок

Обладнання: презентація Microsoft PowerPoint.

 

Предмет

математики настільки

серйозний, що не треба

 нехтувати можливістю

зробити його цікавим.

Блез Паскаль

Хід уроку:

 

 

  1.                    Організаційний етап
  2.                Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Пропоную учням розгадати ребус

 

( дріб )

2. З якими дробами ми будемо робити дії?

 

Із комами дружать,

Людям вірно служать,

Нам допомогти готові

Це …( дроби десяткові )

 

 

 

 

3. Повідомляю учням тему та мету уроку

 

Тема уроку  « Додавання та віднімання десяткових дробів »

Урок проведемо у вигляді подорожі

« Сходження на гору « Олімпус »   десяткових дробів »

Для подорожі ми маємо  маршрут, про який будемо дізнаватися поступово.

 

  1.            Актуалізація опорних знань

                         І. Старт « Розминка »


1. Як називають дроби записані за допомогою коми? (десяткові

А які ще дроби ви знаєте?

2. Що відокремлює цілу та дробову частину десяткового дробу? (кома)
У десятковому дробі справа приписали декілька нулів. Чи зміниться від цього дріб?

3. Яку цифру треба поставити в десятковому дробі, якщо відсутня ціла частина числа? (нуль)

4. Як називають перший розряд дробової частини десяткового дробу? (десяті)
А які ще є розряди дробової частини десяткового дробу? (соті, тисячні, десятитисячні і т.д.)

Яку цифру потрібно поставити в дробовій частині числа, якщо відсутній якийсь розряд? (нуль)

5. Яким математичним знаком записують результат порівняння? (більше)
Який знак ще використовують для порівняння? (менше)

А як порівнюють десяткові дроби?

6. Як називають число при додаванні? (доданок)

А як називають результат дії додавання? (сума)

Яке правило додавання десяткових дробів?

Які закони додавання Вам відомі? (переставний, сполучний)
7. Як називають число, від якого віднімають?( зменшуване )

А число, яке віднімають? (від’ємник)

Яку назву має результат дії віднімання? (різниця)

Як потрібно віднімати десяткові дроби?

 

  1.             Застосування умінь та навичок

ІІ. Підніжжя « Обчислювальне »

Нам необхідно вибрати вірний напрямок

 

 

 

 

 

Виконати дії

  1. 0,98 + ;
  2.      5,6 - ;
  3.      71,2 + 2,15;
  4.      63,41 – 23,4;
  5.      Х + 2,87 = 5,34.

 

2,47

1

5,6

1,21

5

6,92

73,35

40,01

о

п

л

і

р

а

я

м

в

Слово « Прямо»

 

ІІІ. Підйом  « Задачний »

Скільки часу залишилося для проходження маршруту?

  1.     На скільки сума чисел 18, 325 та 9,86 більша за їх різницю?
  2.     Власна швидкість руху катера дорівнює 46,1 км/год, а швидкість течії річки – 3,7 км/год. Знайдіть швидкість катера за течією річки.
  3.     Периметр трикутника дорівнює 46,4 см. Довжина однієї його сторони – 12,6 см, а другої – на 2,8 см більша. Яка довжина третьої сторони трикутника?

 

 

 

 

 

 

 

   

ІV. Полонина « Відпочинок»

Фізкультхвилинка

Учні виконують вправи

 

Руки вже за головою,

Тож дивись перед собою,

Зараз очі - вже по колу,

Виправляємо хребет,

Лікті зводимо вперед,

Мов метелики літаємо,

Крильця розводимо,

Розправляємо, присідаємо,

Пальчики розминаємо.

Будем вправу ми кінчати

Легше стало працювати.

 

  1.                Підйом « Наполегливий  »

Обчисли значення виразу найзручнішим способом:

  1.     ( 24,301 + 17,879) – 1,301;
  2.     14,537 – ( 2,237 + 5,9 );
  3.     Розв’язати рівняння

( 12,64 + х ) – 2,54 = 17,1.

6,4

51

40,879

7

р

к

у

а

 

 

Коли ми піднялися, то сказали « Ура! »

VІ. Зупинка « Історична »

Математики Стародавнього Єгипту замість знаків « + » і « - » використовували знаки «    » та «   » ( ноги, що йдуть).

Спробуйте дізнатися, якій дії відповідає який знак

 

  1.     0,6 1, 5  = 2,1;
  2.     5,4    3,2  = 8,6;
  3.     9,7     4,6 = 5,1;

 

  1.     6,1     3, 7 = ? ( 2,4 )

 

Округливши десятковий дріб до одиниць, ми дізнаємося ще про один цікавий історичний факт виникнення десяткових дробів

1702,95 ? ( 1703 )

На Русі про десятковий дріб було надруковано в першому підручнику

« Арифметика » Леонтія Магницького 1703 році.

 

 

 

VІІ. Доріжка « Логічна »

Замість  зірочки * вставте пропущені цифри:

 

  1.     4,141 < 4,1*2 < 4,143;

 

  1.     5,6 < *,61 < 5,64;

 

 

  1.     Скільки натуральних чисел знаходяться між десятковими дробами

1,25 та 7,1?

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді виберіть з листочків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На яку вершину ми дісталися? ( Олімпус )

 

V. Підсумок уроку.
                           VІІІ. Вершина « Олімпус »

Практичне застосування дробів

Вчитель:  Вивчати десяткові дроби потрібно для того, щоб розв’язувати практичні задачі в повсякденному житті, а також для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики, хімії, економіки тощо. Для того, щоб добре виконувати дії з десятковими дробами, потрібно постійно вправлятися та тренуватись. Ці тренування допоможуть далі вивчати і використовувати десяткові дроби, а також у старших класах ці вміння знадобляться вам на екзаменах і на зовнішньому незалежному тестуванні.
 

Учні: виставлення балів спортсменам на змаганнях, для вимірювання зросту, під час зважування предметів та знаходження їх загальної маси, під час обчислювання та нарахування грошей, під час обчислювання середнього балу свідоцтв після 9 класу та атестата після 11 класу.

 У підручниках, предметах,

У журналах і газетах,

В повсякденній мові –

Скрізь дроби десяткові.

Допомогли нам у подорожі ….. ( знання )


VІ. Домашнє завдання.

Творче завдання

  1. Записати значення висоти найвищої точки України в кілометрах.

  ( Говерла, 2061 м = 2,061км)

  1. Яка гора Кримських гір має висоту 1545м ? Округлити число до сотень.( Роман – Кош, 1545 1500 )

 

  1. № 908 ( 2 ), № 911



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


І. Старт « Розминка »

 

 

ІІ. Підніжжя

« Обчислювальне »

 

ІІІ. Підйом

« Задачний »

 

ІV. Полонина

« Відпочинок »

  1.               Підйом

« Наполегливий  »

 

VІ. Зупинка

« Історична »

 

VІІ. Доріжка

« Логічна »

 

VІІІ. Вершина

« Олімпус »

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку