Урок-подорож з образотворчого мистецтва "Динаміка всесвіту"

Про матеріал
Пропоную Вашій увазі урок-подорож з образотворчого мистецтва у 5 класі за підручником Л.Мосол. Мета уроку: навчити створювати абстрактні композиції за допомогою фарб, передавати рух і динаміку в роботі; пригадати основи кольорознавства, основні та похідні кольори, тепла і холодна гами; сформувати уявлення про Всесвіт; формувати науковий світогляд; розвивати нестандартне мислення, пізнавальний інтерес, уміння спостерігати, робити висновки, фантазію та уяву; збагачувати словниковий запас учнів новими словами; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; виховувати терпіння при роботі з фарбами.
Перегляд файлу

Клас:  5

Тема уроку:  Динаміка Всесвіту

Мета уроку: навчити створювати абстрактні композиції за допомогою фарб, передавати рух і динаміку в роботі; пригадати основи кольорознавства, основні та похідні кольори, тепла і холодна гами; сформувати уявлення про Всесвіт; формувати науковий світогляд; розвивати нестандартне мислення, пізнавальний інтерес, уміння спостерігати, робити висновки, фантазію та уяву; збагачувати словниковий запас учнів новими словами; виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; виховувати терпіння при роботі з фарбами.

Обладнання та матеріали: ПК, проектор, відео про космос, таблиці «основні та похідні кольори», тепла і холодна гама кольорів,  малюнки дерев, різнокольорові листочки, зірочки, пам’ятки юного художника, кросворд, репродукції абстрактних картин, аркуші паперу, фарби, пензлики. 

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: урок-подорож

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Створення емоційного настрою

Добрий день вам любі друзі і дорослі і малі,

Всіх запрошую у гості, у незвідані краї!

Запрошую вас приєднатися до нашої невеличкої подорожі. (слайд 2)

Сядьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться  і до себе.

(Діти посміхаються).

Ось бачите, в класі зразу стало тепліше і світліше. Запам’ятайте, що ви відчули, коли посміхнулись один одному, і збережіть цей настрій до кінця уроку.
 

II. Мотивація навчальної діяльності. (слайд 3)

Сьогодні в нас урок незвичний

Уявна подорож чекає нас

У невідомий і цікавий Всесвіт

Запрошую усіх я вас.

Ми  в космос разом вирушаймо,

Часу даремно ми негаймо?..

Вдягнули одяг ми незвичний

Сідаєм  в корабель космічний.

Як ви вже зрозуміли, сьогодні у нас незвичайний урок, а уявний. Ми вирушаємо з вами у космічну подорож, щоб побачити безмежні простори Всесвіту, можливо навіть станемо свідками виникнення нової галактики, побачимо, як народжуються і згасають зорі, закручуються у пружних спіралях яскраві сузір’я.

Є три команди в нас у класі

І три космічні кораблі.

Команда синіх, жовтих і червоних

Ну що, ви в подорож готові?

Тож вирушаємо негайно!

Нашу подорож будуть супроводжувати зірочки-помічники. Ви будете їх отримувати за кожну правильну відповідь. Таким чином, в кінці уроку ми визначимо кращих космічних мандрівників. 

Вивчення нового матеріалу

Старт

Вся наша сонячна система -

Безмежний простір, чудо-казка,

Ми вже відправились у космос,

Дивіться уважно будь-ласка.

Тому, що всі планети – зорі!

В космічному нічному «морі».

Завжди у небі в нічний час

Планети – як зірки для нас!

Вони по-різному нагріті,

Ті, що є ближче до проміння -

Вони і білі і блакитні,

Планети, що від Сонця далі,

Червоний й жовтий колір мають.

Вони прекрасні і чудові

І, ніби, зорі однакові,

Та колір різний у планет,

Про це говорить Інтернет,

Та й ми на власні очі бачим,

Що, пофарбовані неначе,

Навколо сонечка літають

Планети, різний колір мають!

Ми спробуємо все побачене, відтворити на чистих аркушах паперу, які знаходяться у вас на партах і в кінці уроку продемонструємо наші космічні фантазії  всім гостям, які завітали до нас на урок.

- А як ми зможемо показати побачене?

Ну звичайно ж намалювати.

Станція «Абстрактна»

Усе це важко зобразити, але передати враження руху можна в абстрактних картинах. (слайд 4)

Якими, на Вашу думку, є ці «малюнки»?... (демонстрація робіт художників-абстракціоністів)

Гарними? Красивими? Загадковими? Дивними? Непередбачуваними? Кумедними? Страшними? Жахливими? Незрозумілими?

Звісно, кожен бачить ці картини по-своєму, адже це просто гра уяви, а думки у всіх різні.

Картинки з абстракціями передають настрій людини, яка їх створювала.

За допомогою абстракції ви можете передати саме ваше бачення чого-небудь або просто продемонструвати настрій.

Абстрактні твори мистецтва – безпредметні. Зазвичай у них не зображені конкретні речі, постаті людей, але вони завжди мають емоційний вплив на глядача, навіюють певні відчуття, думки. (слайд 5)

Станція «Кольорова»

Та у цій подорожі нам потрібні наші знайомі помічники, звичайно це пензлики і фарби. 

Пригадаймо, які ж існують кольори. (слайд 6)

 - Назвіть основні кольори. (червоний, жовтий, синій)

 - А щоб похідні кольори пригадати, ми повинні приклади розв’язати.

жовтий + червоний = оранжевий;

червоний + синій = фіолетовий;

синій + жовтий = зелений.

Таким чином у нас утворилося кольорове коло. (слайд 7)

Вам напевне відомо, що всі кольори діляться на дві групи: теплі і холодні. Щоб визначити, які кольори до якої групи відносяться ми проведемо конкурс «Кольорове дерево» (слайд 8)

Кожна група повинна приклеїти листочки відповідних кольорів на дерево теплих кольорів та дерево холодних кольорів. (визначення переможців)

Отже, ми пригадали основи кольорознавства. Сьогодні саме вони допоможуть нам створити цікаві композиції на тему «Динаміка Всесвіту».

 

Динаміка – це руху, а рух – це життя! (слайд 9)

Фізхвилинка (слайд 10)

«Основні кольори»

 

ІV. Практична робота.

Станція «Юного художника» (слайд 11)

Тож даремно часу ми не гаймо,

До роботи приступаймо!

Пам’ятка юного художника (правила роботи з фарбами)

Пам’ятка юного художника (як намалювати абстракцію)

Індивідуальна робота  з учнями  

(Під час роботи розповідь)

 

Легенда

Здавна люди мріяли піднятись у цю привабливу неосяжну височінь. Вони хотіли літати, як птахи. В казках часто-густо розповідається про чудові килими-самольоти.

У старогрецькій легенді розповідається про те, як два сміливці – Дедал та Ікар, перші у світі «льотчики», піднялися в небо. Вони змайстрували крила з пір’я, зліпивши його воском, і на них Дедал нібито перелетів з острова Кріт до Греції. Ікарові ж не поталанило. Впевнений у силі своїх рук, на які надів крила, прагнучи досягти хмар, Ікар злетів так високо, що Сонце розтопило віск на його крилах, і вони розсипались. Ікар упав у море.

Це була легенда.

Минали століття. Але мрія про небо не залишала людей. З 1957 по 1961 рік запущені були штучні супутники з першими пасажирами на борту-собаками. А може з вас хтось знає, як їх звати? (Білка, Стрілка, Лайка).

12-го квітня 1961 року, Юрій Гагарін став першою людиною, що здійснила політ у космос.

А першим космонавтом незалежної України став Леонід Каденюк, політ якого відбувся 19 листопада 1997 року на космічному кораблі «Колумбія».

Цікаві факти про космос

  • На думку вчених, Місяць раніше був частиною Землі, і відколовся після того як велике космічне тіло вдарило в Землю мільярди років тому
  • Уран - перша планета, яка була відкрита за допомогою телескопу.
  • Яскравість Сонця в останнє сторіччя.
  • Щороку тільки в нашій галактиці з’являється близько сорока нових зірок.
  • Велика Ведмедиця насправді не просто сузір'я, а так званий Астеризм. Саме так називається скупчення зірок, які насправді розташовані дуже далеко одна від одної, в різних галактиках. Просто через особливе розташування Землі щодо астеризму, нам здається що вони перебувають в одній площині.

V. Узагальнення та систематизація знань умінь і навичок здобутих на уроці.

 

Станція «Загадкова» (слайд 12)

Що я можу тут сказати?

Ніде правдоньки дівати!

Гарно ви попрацювали,

В подорожі участь брали.

А тепер мені вже час

Підготовити для вас

Фантастичні всі завдання

До кросворду запитання.

Що за слово там у ньому

Зачаїлось невідоме?

 

 

 

1

Р

А

К

Е

Т

А

 

 

 

 

 

 

 

2

С

О

Н

Ц

Е

 

 

 

 

3

Т

Е

Л

Е

С

К

О

П

 

 

 

 

 

 

4

З

Е

М

Л

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

5

К

О

М

Е

Т

А

 

 

 

 

 

 

6

С

У

П

У

Т

Н

И

К

 

1. Швидкість має як комета

До зірок летить ...

 

4. Голуба планета наша,

Де живе родинна ваша,

Де живеш і ти, і я

Називається ...

 

2. Землю щиро зігріває,

Золотом всіх поливає.

Променями у віконце

Заглядає в шибку ...

 

5. Еліпсом орбіту має,

З льоду, каменю, літає...

Має голову й хвости...

Зможеш назву дати ти?

 

3. Щоб клітину роздивитись

Треба мати мікроскоп,

А на зорі подивитись

Треба взяти …

 

6. Мале небесне тіло має,

Що навколо планет літає

Природнім й штучним може бути

Ім’я його тобі вже незабути.

 

VІ. Підведення підсумку уроку. Оцінювання.

Станція «Успіху» (слайд 14)

 

Наша подорож закінчується, космічний корабель прибуває на місце призначення станцію Успіхів.  Сюди він привіз всіх, хто працював під час подорожі. Хто був уважним, старанним і завжди приходив мені на допомогу. Давайте порахуємо зірочки, які кожен із вас отримав під час подорожі. (Мотивація виставлення оцінок.)

 

 

VІІ. Домашнє завдання

Спробуйте намалювати свій настрій.

Летіли ми лиш мить – вперед, назустріч долі;

Минали простори незвіданих планет.

Мигтіли у пітьмі космічно милі зорі,

І хвостикам комет я слала свій привіт.

 

 

 

Додаток

ПАМ’ЯТКА  ЮНОГО  ХУДОЖНИКА

 

  • Для абстракції характерні яскраві фарби.
  • У абстракціонізмі можна використовувати звичні інструменти — пензлі і папір, проте краще малювати пальцями, губками — нестандартними предметами, які створюють цікавий ефект. Малювати руками серед абстракціоністів модно ще й тому, що в цьому напрямку вважається, що художник малює не пензлем, а душею.
  • У абстракціонізмі не прийнято малювати начерк олівцем.
  • Можна намалювати абстракцію аквареллю. Візьміть аркуш паперу і фарби, за кольорами найбільше передають ваш настрій. Вам знадобиться багато води. Добре змочіть папір, не витирайте його і не давайте йому висохнути. Умочіть пензлик у фарбу, після цього можете ще раз вмочити в воду. Потім швидко піднесіть пензлик до аркуша паперу, і не торкаючись його, залиште краплю. Дозвольте їй розтектися.
  • Повторіть процедуру з іншими елементами. Ви можете залишити багато білого простору, а можете, навпаки, постаратися його заповнити яскравими фарбами. Коли фарби почнуть підсихати, можна взяти пензлик з жорсткою щетиною або зубну щітку і трохи розтушувати контур об’єктів.
  • Можна здалеку побризкати фарбою і дати їй розтектися, можна по мокрому листу швидко провести смугу і розтушувати вологим пензликом.
  • Можете придумати якийсь сюжет або розташовувати кольори хаотично. У кожному разі, у вас завжди є виправдання — «це задумка автора».

ПАМЯТКА  ЮНОГО  ХУДОЖНИКА

  • Для абстракції характерні яскраві фарби.
  • У абстракціонізмі можна використовувати звичні інструменти — пензлі і папір, проте краще малювати пальцями, губками — нестандартними предметами, які створюють цікавий ефект. Малювати руками серед абстракціоністів модно ще й тому, що в цьому напрямку вважається, що художник малює не пензлем, а душею.
  • У абстракціонізмі не прийнято малювати начерк олівцем.
  • Можна намалювати абстракцію аквареллю. Візьміть аркуш паперу і фарби, за кольорами найбільше передають ваш настрій. Вам знадобиться багато води. Добре змочіть папір, не витирайте його і не давайте йому висохнути. Умочіть пензлик у фарбу, після цього можете ще раз вмочити в воду. Потім швидко піднесіть пензлик до аркуша паперу, і не торкаючись його, залиште краплю. Дозвольте їй розтектися.
  • Повторіть процедуру з іншими елементами. Ви можете залишити багато білого простору, а можете, навпаки, постаратися його заповнити яскравими фарбами. Коли фарби почнуть підсихати, можна взяти пензлик з жорсткою щетиною або зубну щітку і трохи розтушувати контур об’єктів.
  • Можна здалеку побризкати фарбою і дати їй розтектися, можна по мокрому листу швидко провести смугу і розтушувати вологим пензликом.
  • Можете придумати якийсь сюжет або розташовувати кольори хаотично. У кожному разі, у вас завжди є виправдання — «це задумка автора».

 

 

 

1

 

doc
Додано
30 січня 2020
Переглядів
1732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку