Урок-подорож з природознавства для 3-А класу «Мандрівка до весняного лісу»

Про матеріал
ІІ. Основна частина: 1.Завдання уроку,мотивація навчальної діяльності. -Дітки,сьогодні ми з вами помандруємо весняним лісом,зустрінемося з лісовими жителями,спробуємо знайти підсніжники та навіть назбирати цілий кошик ;кожен лісовий житель приготував нам завдання та випробування за виконання яких ми і отримаємо від кожного лісового мешканця квітки проліску;
Перегляд файлу

    Урок-подорож  з природознавства для 3-А класу

                      «Мандрівка до весняного лісу»

 

Мета:

  • корекційно-навчальна:  закріпити знання  учнів про весняні явища в природі ; спостерігати,характеризувати ознаки живої та неживої природи навесні;формувати знання  учнів про сезонні зміни, що відбуваються в неживій та живій природі з настанням весни; Розширити і уточнити уявлення про лісових мешканців,з’ясувати які зміни відбуваються у житті тварин з настанням весни;
  • корекційно-розвивальна: розвивати спостережливість,уважність,старанність,збагачувати словниковий запас учнів новими словами;розвивати логічне мислення,пізнавальний інтерес;
  • корекційно-виховна: виховувати любов до природи,бережливе ставлення до лісу;
  • корекційна: увагу, мислення, пам'ять, звуковимову

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок-подорож.

 

Хід уроку:

 

І. Підготовча частина:

1.Організаційний момент

Яскраве сонце та дзвінок

Вже кличуть учнів на урок.

Ми сьогодні разом з вами

Помандруємо казками,

В чарівному лісі прогуляємось

Багато цікавого дізнаємось.

2.НПП

."Самоналаштування"

 - Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

3.Актуалізація знань учнів:

-Дітки,спробуйте відгадати загадку про пору року,якщо відповідь буде вірною,її зображення з'явиться на нашій дошці;

Тепло стало надворі.
Синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі,
Прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна
В гості йде до нас …(весна)(слайд 2)

-Вірно,це весна,а на малюнку ви можете побачити перші весняні квітки,хто мені підкаже,яку вони мають назву?(підсніжники)(слайд 3)

 

ІІ. Основна частина:

1.Завдання уроку,мотивація навчальної діяльності.

-Дітки,сьогодні ми з вами помандруємо весняним лісом,зустрінемося з лісовими жителями,спробуємо знайти підсніжники та навіть назбирати цілий кошик ;кожен лісовий житель приготував нам завдання та випробування за  виконання яких ми і отримаємо від кожного лісового мешканця квітки проліску;

2.Робота по темі:

-Ну що ж,рушаємо!

1.Лісова галявина «Загадкова»(слайд 4)

-А ось і перший наш помічник в пошуку квітів,щоб дізнатись хто це,треба відгадати загадку:

Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)(слайд 5)

-Вірно,це ведмідь.

Цікаві факти про ведмедів:

Всі ведмеді ,крім білого і панди впадають у зимову сплячку. Під час сплячки ведмідь втрачає від 30 до 50 % маси тіла. Прокидаються ведмеді навесні.

У ведмедів два шари шерсті .Перший шар короткий і щільний,служить він для утримання тепла .Другий шар довгий,він призначений для захисту від води.(слайд 6)

 

 

Гра «Знайди помилку»

• Навесні дні стають коротшими, а ночі довшими.
• Сніги розпускаються.
• Сонечко тане.
• З’являються перші весняні бурульки.
• На деревах набухають квіти.
• Птахи прокидаються від зимового сну.
• Звірі повертаються з теплих країв.

Діти спочатку слухають речення, потім, виправляючи помилки, називають правильно ознаки весни.

• Навесні дні стають довшими, а ночі коротшими.
• Листочки розпускаються.
• Сніг тане.
• З’являються перші весняні квіти.
• На деревах набухають бруньки.
• Звірі прокидаються від зимового сну.
• Птахи повертаються з теплих країв.

-Ви всі швидко та вправно виконали завдання,тому від ведмедика ви отримуєте кожен по квітці підсніжника. Кладіть їх до кошика і рушаємо далі!

2.Лісова галявина «Чарівна»(слайд 7)

-Хто ж  це нас вже зачекався на лісовій галявині, ми дізнаємось після відгадування загадки:

Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок,

Швидкий побігайчик,

А зветься він…(зайчик)(слайд 8)

Цікаві факти про зайчика:

 Заєць у перекладі з старослов'янської мови означає «стрибyн». А він і справді вдатний стрибун. Задні лапи його майже вдвічі довші за передні й дуже сильні, завдяки чому він може робити стрибки в декілька метрів. Але він ще й чудовий бігун. У разі небезпеки негайно переходить до стрімкого бігу і досягає швидкості понад 70 кілометрів на годину.(слайд 9)

 

Відгадайте назви місяців і впишіть ці назви у речення.(робота в групах)

­­­­­­­­­­­­­­____________ - місяць мости поломить,

Весняну пісню річка задзвонить.

Квітами _____________ всіх привітає,

Усі садочки порозквітає.

А _____________ прийде у дні чудові,

Простелить всюди трави шовкові.

-Молодці! Зайчику дуже сподобалась ваша швидка і дружня робота,тому він нього ви також отримаєте підсніжники.

Фізкультхвилинка.

Прокидаються квітки –

Розпускають пелюстки.

Вітерець дмухнув тихенько –

Пелюстки гойднув легенько.

Вечоріє. І квітки закривають пелюстки.

Голівками хитають.

І спатоньки лягають 

3.Лісова галявина «Спостережлива»

(слайд 10)

-А ось і наступний лісовий мешканець;

В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
 Їй на місці не сидиться.
 Як зовуть її?
(Лисиця) (слайд 11)

 -Вірно,це лисичка .А ось декілька цікавих фактів про неї:

Лисиця взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе й пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лігво лисиці на снігу - це невелика ямка. Коли розгуляється негода - снігопад чи сильний мороз, лисиця ховається в нору. Найчастіше ланцюжки лисячих слідів можна побачити біля стіжків соломи, де зимують миші. Полює лисиця і на зайців та пташок. Не гребує рештками тварин. Буває, що заглядає й до курника.

Вона підготувала вам дуже цікаве завдання на уважність,кмітливість та спостережливість;(слайд 12)

Гра «Чи буває так?»

Учитель зачитує по 2 рядки вірша, а діти пояснюють , чого насправді не буває.

У зими на порозі

Цвітуть маки на морозі.

А у літа на печі

Замерзають калачі.

А у весни в кінці поля

Листя скинула тополя.

А в осені коло стежки

Вбрались верби у сережки. (Т.Коломієць)

За виконання завдання кожен учень отримує квітку підсніжника.

4.Лісова галявина «Яскрава»

(слайд 13)

Жовта блискавка невпинна
Між деревами пролине,
З гілки плигає на гілку
Ця мала руденька… (білка).  (слайд 14)

В основному, в зимовий час гризуни годуються шишками, але не відмовляють собі в задоволенні і погризти кору дерев . Дивно, що білки ще з літа роблять собі запаси, ховають горішки, гриби і навіть жолуді. Коли настають холоди і випадає сніг, звірята легко відшукують їжу.(слайд 15)

Завдання від білочки.

                                 «Рослини навесні».

Прочитай. Упізнай і підкресли «першоцвіти».

*конвалія                         *підсніжник

*барвінок                         *чорнобривці

*сон – трава                    *пролісок

(робота за картками);

- Так яка квітка  не є першоцвітом?

-Вірно,це чорнобривці.

 Коли вони зацвітають?

—Квіти  дарують нам насолоду, а також почуття чого? (Ра­дості, спокою, краси, загадковості, гарного настрою, любові, життя, ніжності, цікавості, свіжості, тепла, ...)

(Дітки отримують квітки  за виконання завдання)

5.Лісова галявина «Кмітлива»

(слайд 16)

-А ось і наш наступний лісовий житель;

Лиходій і забіяка,
Дуже схожий на собаку.
Він з’явився – ліс замовк…
 Це лихий і лютий… (вовк).(слайд 17)

Відразу скажу вам дітки,що вовки не впадають в сплячку і їх активність не зменшується.Вони стійко переносять холодну пору. Вовки активні переважно в нічні години, але іноді їх можна зустріти і вдень. Про свою присутність вони дають знати голосним виттям, що дуже відрізняється за своїм характером у дорослих самців, вовчиць та молодих, а також залежно від ситуації. Справа в тому, що за допомогою різного роду завивань вовки обмінюються інформацією про наявність здобичі, появу інших вовків на території зграї, появу людей та інші важливі події. (слайд 18)

 

 Завдання від вовка:Гра «Хто де зимує?»

 

 

Заєць                                                        у мурашнику

Їжак                    на дні ставка

Ведмідь           у дуплі

Білка               у барлозі

жаби                      під купою листя

мурашки       у норі

-Ось ви отримали квіти і від вовчика.

Погляньте до вашого кошика,ви так гарно сьогодні попрацювали що назбирали повний кошик підсніжників.(слайд 19)

Тому попрощаємося з усіма лісовими мешканцями,подякуємо їм та вирушаймо до нашого класу.

ІІІ Закючна частина:

1. Підсумок уроку.

-Дітки,чи сподобалась вам наша чарівна мандрівка лісом?

-Кого ми сьогодні зустріли?

-Що ми шукали під час нашої мандрівки?

-Що нового ви дізнались під час нашої подорожі?

 

docx
Додано
20 квітня
Переглядів
282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку