Урок-подорож з природознавства для 3-А класу
«Мандрівка до весняного лісу»
Мета:
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: урок-подорож.
Хід уроку:
І. Підготовча частина:
1.Організаційний момент
Яскраве сонце та дзвінок
Вже кличуть учнів на урок.
Ми сьогодні разом з вами
Помандруємо казками,
В чарівному лісі прогуляємось
Багато цікавого дізнаємось.
2.НПП
."Самоналаштування"
- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте :
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
3.Актуалізація знань учнів:
-Дітки,спробуйте відгадати загадку про пору року,якщо відповідь буде вірною,її зображення з'явиться на нашій дошці;
Тепло стало надворі.
Синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі,
Прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут
Перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна
В гості йде до нас …(весна)(слайд 2)
-Вірно,це весна,а на малюнку ви можете побачити перші весняні квітки,хто мені підкаже,яку вони мають назву?(підсніжники)(слайд 3)
ІІ. Основна частина:
1.Завдання уроку,мотивація навчальної діяльності.
-Дітки,сьогодні ми з вами помандруємо весняним лісом,зустрінемося з лісовими жителями,спробуємо знайти підсніжники та навіть назбирати цілий кошик ;кожен лісовий житель приготував нам завдання та випробування за виконання яких ми і отримаємо від кожного лісового мешканця квітки проліску;
2.Робота по темі:
-Ну що ж,рушаємо!
1.Лісова галявина «Загадкова»(слайд 4)
-А ось і перший наш помічник в пошуку квітів,щоб дізнатись хто це,треба відгадати загадку:
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)(слайд 5)
-Вірно,це ведмідь.
Цікаві факти про ведмедів:
Всі ведмеді ,крім білого і панди впадають у зимову сплячку. Під час сплячки ведмідь втрачає від 30 до 50 % маси тіла. Прокидаються ведмеді навесні.
У ведмедів два шари шерсті .Перший шар короткий і щільний,служить він для утримання тепла .Другий шар довгий,він призначений для захисту від води.(слайд 6)
Гра «Знайди помилку»
• Навесні дні стають коротшими, а ночі довшими.
• Сніги розпускаються.
• Сонечко тане.
• З’являються перші весняні бурульки.
• На деревах набухають квіти.
• Птахи прокидаються від зимового сну.
• Звірі повертаються з теплих країв.
Діти спочатку слухають речення, потім, виправляючи помилки, називають правильно ознаки весни.
• Навесні дні стають довшими, а ночі коротшими.
• Листочки розпускаються.
• Сніг тане.
• З’являються перші весняні квіти.
• На деревах набухають бруньки.
• Звірі прокидаються від зимового сну.
• Птахи повертаються з теплих країв.
-Ви всі швидко та вправно виконали завдання,тому від ведмедика ви отримуєте кожен по квітці підсніжника. Кладіть їх до кошика і рушаємо далі!
2.Лісова галявина «Чарівна»(слайд 7)
-Хто ж це нас вже зачекався на лісовій галявині, ми дізнаємось після відгадування загадки:
Пара довгих вушок,
Сіренький кожушок,
Швидкий побігайчик,
А зветься він…(зайчик)(слайд 8)
Цікаві факти про зайчика:
Заєць у перекладі з старослов'янської мови означає «стрибyн». А він і справді вдатний стрибун. Задні лапи його майже вдвічі довші за передні й дуже сильні, завдяки чому він може робити стрибки в декілька метрів. Але він ще й чудовий бігун. У разі небезпеки негайно переходить до стрімкого бігу і досягає швидкості понад 70 кілометрів на годину.(слайд 9)
Відгадайте назви місяців і впишіть ці назви у речення.(робота в групах)
____________ - місяць мости поломить,
Весняну пісню річка задзвонить.
Квітами _____________ всіх привітає,
Усі садочки порозквітає.
А _____________ прийде у дні чудові,
Простелить всюди трави шовкові.
-Молодці! Зайчику дуже сподобалась ваша швидка і дружня робота,тому він нього ви також отримаєте підсніжники.
Фізкультхвилинка.
Прокидаються квітки –
Розпускають пелюстки.
Вітерець дмухнув тихенько –
Пелюстки гойднув легенько.
Вечоріє. І квітки закривають пелюстки.
Голівками хитають.
І спатоньки лягають
3.Лісова галявина «Спостережлива»
(слайд 10)
-А ось і наступний лісовий мешканець;
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?
(Лисиця) (слайд 11)
-Вірно,це лисичка .А ось декілька цікавих фактів про неї:
Лисиця взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе й пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лігво лисиці на снігу - це невелика ямка. Коли розгуляється негода - снігопад чи сильний мороз, лисиця ховається в нору. Найчастіше ланцюжки лисячих слідів можна побачити біля стіжків соломи, де зимують миші. Полює лисиця і на зайців та пташок. Не гребує рештками тварин. Буває, що заглядає й до курника.
Вона підготувала вам дуже цікаве завдання на уважність,кмітливість та спостережливість;(слайд 12)
Гра «Чи буває так?»
Учитель зачитує по 2 рядки вірша, а діти пояснюють , чого насправді не буває.
У зими на порозі
Цвітуть маки на морозі.
А у літа на печі
Замерзають калачі.
А у весни в кінці поля
Листя скинула тополя.
А в осені коло стежки
Вбрались верби у сережки. (Т.Коломієць)
За виконання завдання кожен учень отримує квітку підсніжника.
4.Лісова галявина «Яскрава»
(слайд 13)
Жовта блискавка невпинна
Між деревами пролине,
З гілки плигає на гілку
Ця мала руденька… (білка). (слайд 14)
В основному, в зимовий час гризуни годуються шишками, але не відмовляють собі в задоволенні і погризти кору дерев . Дивно, що білки ще з літа роблять собі запаси, ховають горішки, гриби і навіть жолуді. Коли настають холоди і випадає сніг, звірята легко відшукують їжу.(слайд 15)
Завдання від білочки.
«Рослини навесні».
Прочитай. Упізнай і підкресли «першоцвіти».
*конвалія *підсніжник
*барвінок *чорнобривці
*сон – трава *пролісок
(робота за картками);
- Так яка квітка не є першоцвітом?
-Вірно,це чорнобривці.
Коли вони зацвітають?
—Квіти дарують нам насолоду, а також почуття чого? (Радості, спокою, краси, загадковості, гарного настрою, любові, життя, ніжності, цікавості, свіжості, тепла, ...)
(Дітки отримують квітки за виконання завдання)
5.Лісова галявина «Кмітлива»
(слайд 16)
-А ось і наш наступний лісовий житель;
Лиходій і забіяка,
Дуже схожий на собаку.
Він з’явився – ліс замовк…
Це лихий і лютий… (вовк).(слайд 17)
Відразу скажу вам дітки,що вовки не впадають в сплячку і їх активність не зменшується.Вони стійко переносять холодну пору. Вовки активні переважно в нічні години, але іноді їх можна зустріти і вдень. Про свою присутність вони дають знати голосним виттям, що дуже відрізняється за своїм характером у дорослих самців, вовчиць та молодих, а також залежно від ситуації. Справа в тому, що за допомогою різного роду завивань вовки обмінюються інформацією про наявність здобичі, появу інших вовків на території зграї, появу людей та інші важливі події. (слайд 18)
Завдання від вовка:Гра «Хто де зимує?»
Заєць у мурашнику
Їжак на дні ставка
Ведмідь у дуплі
Білка у барлозі
жаби під купою листя
мурашки у норі
-Ось ви отримали квіти і від вовчика.
Погляньте до вашого кошика,ви так гарно сьогодні попрацювали що назбирали повний кошик підсніжників.(слайд 19)
Тому попрощаємося з усіма лісовими мешканцями,подякуємо їм та вирушаймо до нашого класу.
ІІІ Закючна частина:
1. Підсумок уроку.
-Дітки,чи сподобалась вам наша чарівна мандрівка лісом?
-Кого ми сьогодні зустріли?
-Що ми шукали під час нашої мандрівки?
-Що нового ви дізнались під час нашої подорожі?