Урок-подорож з творчим завданням: “Моя Батьківщина - УКРАЇНА!”

Про матеріал
Розробка виховної години для учнів 7-9 класів. Мета: розширювати знання учнів про Батьківщину; виховувати любов до України; прищеплювати розуміння значимості Вітчизни для кожного громадянина; розвивати пізнавальні інтереси здобувачів освіти.
Перегляд файлу

Урок-подорож з творчим завданням: “Моя Батьківщина - УКРАЇНА!”

Мета: 

       ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;

       формувати національну свідомість, почуття поваги, гордості за Батьківщину, розвивати в учнів навички роботи з історичними документами,  творче мислення, комунікабельність, вміння працювати в групах;

       виховувати любов і повагу  до України, її символів та історії

Очікувані результати: зміцнювати патріотичні почуття, спрямовувати духовний розвиток учнів.

Обладнання: ватман для виготовлення лепбуку, картки з найважливішими датами періоду незалежності, плакати: «Прапор України», «Гімн України», «Герб України», відеоролик «Україна моя», відеоролик «Гімн України», різнокольорові стікери, жовто-блакитні серця на них написів демократичних цінностей та загальнолюдських  ідеалів: «гідність», «патріотизм», «верховенство права», « демократичні свободи», «честь», «совість», «повага», «справедливість», «людська гідність» .

ХІД УРОКУ

Епіграф до уроку

Усе моє, все зветься Україна

Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори

(Ліна Костенко)

 

І. Організація класу. Створення відповідної емоційної атмосфери уроку.

Учитель: Україна... Моя рідна країна, земля наших батьків, на якій нам судилося народитися і жити, яка стала для нас Вітчизною.

Велична і трагічна історія моєї України. Здавна численні завойовники приходили на цю прекрасну, багату землю, щоб загарбати її й поневолити український народ.

 

Як довго українці йшли до цього

Тернистий шлях спіткав патріотичні почуття,

А серце стукало тривогу за тих,

Хто віддавав своє життя

За незалежність і за перемогу,

І за можливість вільно думати щодня

Щоб українці були впевнені у тому,

Що їх держава -  це броня!

Яку пробити і зламати неможливо,

І думка кожного- важлива,

Бо Україна  -  справжнє диво!

Яна Саєнко

  Час прозвучати головній пісні нашої держави «Ще не вмерла Україна». (відеоролик «Гімн України»). Всі піднімаються, звучить гімн.                                                  

 

II. Основний зміст уроку.

Учитель: Діти, ви вже зрозуміли, що сьогодні на уроці ми будемо говорити про найцінніше, що є у кожної   людини, про її серце, про Батьківщину, про неньку  - Україну!

Батьківщина – це мати, яку не вибирають. Це доля, яка випадає раз на вік. Україна – це пісня, яка вічна на цій землі.

Вправа “Асоціативний кущ”

- А що для кожного з вас значить Україна? (думки, висловлення учнів).

За допомогою жовто-блакитних сердець із  зображенням цінностей, учні створююсь на дошці інсталяцію.

 

ІII. Повідомлення теми і мети уроку.


Учитель:  Ми пишаємося тим, що святкуємо 30-ти річчя нашої держави. Українці горді тим, що  ніколи не поневолювала інші народи, не вели загарбницькі війни, а лише захищала себе  і завжди мріяла про незалежність,  яку і  здобули в 1991 році.

Учитель: А зараз я запрошую  вас  до віртуальної гри-подорожі історією доби незалежності України.   Ви зможете  відчути  себе справжніми істориками - дослідниками. Подорожувати будемо командами, кожна з яких  представлятиме  десятиліття незалежності нашої держави.

 (об’єднуємось  в команди, шляхом жеребкування. На папірцях написано 10, 20, 30 років. Діти тягнуть папірець з цифрами  і об’єднуються в команди по періодах :

      1 -10 років незалежності.

      2 -20 років незалежності,.

      3 - 30 років незалежності .

Коли команди сформовано, діти налаштовуються на роботу в групах, обирають :

       секретаря (веде записи),

       доповідача (ставить запитання щодо змісту матеріалу або доповідає про результати роботи групи),

       спікера (головуючий),

       “охоронця часу” (учня, що стежить за часом).

Учитель: А зараз прошу підійти секретарів  команд та  взяти прапорці свого періоду:(команди попередньо визначаються з назвами (1-2 хв.)

  1. Перша команда - “каменярі”, отримує дати від 1991 - по 2001рр.
  2. Друга команда  - “реформатори”, отримує дати від 2001 -по 2011рр.
  3. Третя команда - “міленіум”, отримує дати від 2011 - по 2021рр.

Учитель: Тепер кожна з команд, опрацювавши інформацію на прапорцях, складає коротку  характеристику кожного десятиліття.

(На роботу ви маєте 5 хвилин. На виступ кожен спікер  має до 3 хвилини на обговорення: запитання - відповіді - 1 хв.)

Поки команди готуються на екрані відбувається демонстрація  відеоролику «Україна моя»

IV. Сприймання та усвідомлення учнями матеріалу уроку.

Учитель: 

Діти виконують завдання. Після того, як усі  справились, розпочинаються виступи спікерів та групове обговорення 3-ох десятилітніх періодів становлення незалежності нашої держави  у вигляді виготовлення лепбуку «Моя Україна. Втілені мрії про незалежність»


V. Творча робота.

Складання лепбуку «Моя Україна. Втілені мрії про незалежність»

 VІ. Підсумок уроку

Зараз так важливо бути патріотом своєї Батьківщини, коли твоя країна переживає важкі часи.  Трагічні події в Україні, починаючи з листопада 2013, не залишають байдужими жодного громадянина нашої держави. Кожному з нас необхідно усвідомити, за що боролися учасники Євромайдану, заради чого пожертвувала своїм життям «Небесна сотня», заради чого наші українські воїни обороняють територіальну цілісність нашої рідної землі, рідного міста.

      Вшануємо  пам’ять хвилиною мовчання, усіх тих,  хто віддав своє життя  заради нашого спокою, заради того, щоб ми розмовляли рідною мовою, були вільні та незалежні.

       Хвилина мовчання (відео «Білі лебеді»)

Інтерактивна вправа «Додай барв» (Побажання Україні)

Учитель: Дуже хочеться щоб  у нашій країні нарешті настав мир. А що б побажали ви? Напишіть свої думки на різнокольорових стікерах та приклейте до нашого лепбуку(Діти, прикріплюючи стікери з побажаннями, озвучують їх)

Заключне слово

Учитель:  Україна стала незалежною державою. Століттями, віками наш народ йшов до цієї особливої події. На цьому шляху полягло немало відомих і безіменних героїв. Гинуть і зараз на Сході України, утверджуючи наше право на волю і свободу. Як показав час, боротьба за своє право бути незалежним і самостійним є постійною. Якою наша держава буде ще через 30 років, буде залежати від вас. Хочеться вірити, що уроки історії не пропадуть даремно для вас, а любов, повагу до Батьківщини ви пронесете в своєму серці й передасте наступним поколінням.

Авторське відео «Революція Гідності» (автор: Рудик В.І.)

Додаток1

Написи демократичних,  загальнолюдських цінностей та ідеалів

«гідність»

«патріотизм»

«верховенство права»

«демократичні свободи»

«честь»

«совість»

«повага»

«справедливість»

«людська гідність»


Додаток 2

Дати з подіями для команд по десятиліттях

Перша команда 1991 -2001рр

 

24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності України.

 

1 грудня 1991 року  референдум за незалежність України, обрання главою держави Леоніда Кравчука - 1 грудня 1991 р.

 

Обрання президентом України Леоніда Кучми –

10 липня 1994 р.

 

4 грудня 1994року відмова України від ядерного потенціалу

 

Вступ України до Ради Європи - 9 листопада 1995 р.

 

Прийняття Конституції України - 28 червня 1996 р.

 

Перше олімпійське золото для незалежної України виборола на зимових Олімпійських іграх 1994 р. у Лілліхаммері Оксана Баюл (фігурне катання).

 

Введення національної грошової одиниці - гривні

-2 вересня 1996 р.

 

Обрання президентом України Леоніда Кучми –

14 листопада 1999 р.

 

 

 

 

Друга команда 2001 -2011рр.

 

Майдан, Помаранчева революція –

  1.  листопада-26 грудня 2004 р.

 

Обрання президентом України Віктора Ющенка –

  1.  грудня 2004 р.

 

Перемога Руслани Лижичко на Євробаченні 15 травня 2004 р. А 14 травня 2016 р. перемогла Джамала.

 

Верховна Рада України ухвалила закон, яким визнала Голодомор 1932-1933 рр. Геноцидом українського народу - 28 листопада 2006 р.

 

2006 р,2009 р. газові війни між Україною та Росією

 

Вступ України до Світової Організації Торгівлі –

16 травня 2008 р. (заявку було подано 30.11.1993 р.)

 

У 2007 році тандем Україна - Польща отримали право на проведення однієї із найголовніших спортивних подій світу, і вже влітку 2012-го футбольне свято прокотилося 4-ма українськими містами - із 8 червня по 1 липня.

 

Донецький «Шахтар» виграв Кубок УЕФА

20 травня 2009 р.

 

Обрання президентом України Віктора Януковича –

7 лютого 2010 р.

 

Підписання Харківських угод, арешт Ю. Тимошенко та Ю. Луценко.

Третя  команда 2011 -2021рр.

 

«Євро 2012р»

 

Євромайдан, Революція Гідності (21 листопада 2013 р. - лютий 2014р.). Втеча Президента В. Януковича з України до Росії.

 

Анексія Криму Росією протягом березня 2014 року.

 

Російська збройна агресія на Сході України 2014-2016 роки. В середині квітня 2014 року озброєні групи проросійських активістів почали захоплювати адмінбудівлі та відділки міліції у містах Донбасу Українська влада у відповідь заявила про проведення Антитерористичної операції (АТО) із залученням Збройних сил. Поступово протистояння переросло у масштабний воєнний конфлікт.

 

Позачергові вибори Президента України, що відбулися 25 травня 2014 року. Президентом обрано Петра Порошенка.

 

Угода про асоціацію України з Європейським Союзом. Політичну частину угоди було підписано 21 березня 2014 року, економічну частину - 27 червня 2014 року.

 

2015 рік -Мінські угоди

 

2017 рік- безвіз України з ЄС

 

2018 р. заміна -АТО на ООС

 

2019 рік-обрання В. Зеленського президентом України.

2020 рік -COVID -19

 

1

docx
Додано
29 лютого
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку